![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Witam, czy w używanym sprinterze, który ma DMC przyczepy w dowodzie 2tony można zamontować wzmacniany hak 3,5 tony i zmienić wpis w dowodzie?
Czy tylko to co fabrycznie zostało wbite jest święte i nie do ruszenia? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
To jest Sprinter 312? Niektóre wersje były homologowane na 2800 kg, można próbować robić zmianę konstrukcyjną, jak podejmie się diagnosta.
Hak nie ma nic do rzeczy. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
318. Każdy nowy sprinter ma 2tony, jak doplacisz to masz opcje mocniejszy hak i 3,5tony
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: łódzkie ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Tak, skorzystaj z konfigurator na stronie mb
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 07 November 2013 Skąd: Limanowa ![]() |
Dziwne ze masz 2 tony wlasnie 318 miały najwięcej i ja takiego bede szukac bo obecnie mam 313 i mam 2800 i to troche za Malo jak dla mnie. Nie ruszysz dmc zestawu bo tak wyszedł z fabryki przerabialem juz to.
-------------------- ET 10.6 @ 220 KM/H
E36 Coupe Drag 1/4 Mili |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Tak jak wyżej napisałem. Każdy sprinter wg strony mb ma 2000DMC chyba, że dopłata do opcji i ma 3,5tony. DawidLwa przerabiałeś to ze sprinterem?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 07 November 2013 Skąd: Limanowa ![]() |
Tak mam sprintera 412 na bliźniaku i mam tylko 2000 kg hak co mi kiedys zależało zeby bylo więcej i dupa dmc zestawu to 5500 kg i tego nie zmieni. Co dziwne mam też 313 i 316 które mają po 2.8 na haku. Jadąc pustym autem i załadowaną lawetą najlepiej prowadzi sie bliźniak który moze najmniej ciągnąć paradoksalnie
-------------------- ET 10.6 @ 220 KM/H
E36 Coupe Drag 1/4 Mili |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Tak jest ponieważ zamawiający w MB nie wykupił opcji 2,8 lub 3,5 tony na hak. Nie dziwi mnie to więc. 318 którego chce kupić też ma 2tony niestety, stąd ten wątek. Pytałeś w MB czy można to zmienić po wyjeździe z salonu?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dzwoniłem do MB, gość prosi o VIN i wyśle zapytanie homologacyjne.
Z tego co tutaj piszą niejednoznacznie to być może 3,5 tony dopiero od 2009 było jako opcja: 'Każdy Sprinter 316 CDI i 319 CDI może teraz ciągnąć 3,5-tonową przyczepę hamowaną, pod warunkiem zastosowania wzmocnionego haka holowniczego, DMC zestawu wzrosła bowiem do 7000 kg.' https://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Sprinter -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Troche dziwne to co piszesz, bo moich danych homologacyjnych (katalog ITS) jest tylko 2 lub 2,8 tony. Katalog jest z roku 2015.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dziwny czy nie dziwne. Kolega ma 319 i 3,5tony, zresztą konfigurowałem ostatnio na stronie merca i jest opcja, w której zawiera się hak 3,5t i DMC 7ton zestawu. Kto nie wierzy niech sprawdzi na stronie mb. Jest czarno na białym opcja hak o zwiększonym uciągu 3633PLN oraz przygot poj do przyczepy 3,5tony 937PLN.
Pytanie czy mogę przyjechać używką, poprosić o tą opcję i przerobić to w dowodzie w WK. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 07 November 2013 Skąd: Limanowa ![]() |
Ja widzialem w 315 cdi 3000 kg a 318 319 maja po 3300 i 3500 kg haki , nie pamiętam chyba po 2011r 316 miała tez 3500 kg i dziwi mnie to ze w standardzie tego nie ma tylko trzeba dopłacać. Daj znac co Ci tam odpowie ja pytałem ze 7 lat temu w MB Krakowie to sie chłop ze mnie wyśmiał ze nie poważny jestem jak auto wyszlo tak z fabryki i tak musi byc.
-------------------- ET 10.6 @ 220 KM/H
E36 Coupe Drag 1/4 Mili |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 02 May 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Dziwny czy nie dziwne. Kolega ma 319 i 3,5tony, zresztą konfigurowałem ostatnio na stronie merca i jest opcja, w której zawiera się hak 3,5t i DMC 7ton zestawu. Kto nie wierzy niech sprawdzi na stronie mb. Jest czarno na białym opcja hak o zwiększonym uciągu 3633PLN oraz przygot poj do przyczepy 3,5tony 937PLN. Pytanie czy mogę przyjechać używką, poprosić o tą opcję i przerobić to w dowodzie w WK. Teoretycznie nie możesz. Kupując nowe auto w salonie, producent wydaje do auta komplet dokumentów do rejestracji-najważniejszym jest świadectwo zgodności WE (kiedyś był wyciąg ze świadectwa homologacji). I auto jest rejestrowane na podstawie danych zawartych w tym świadectwie, m.in. maksymalna masa przyczepy. Po rejestracji co klient zrobi sobie z samochodem to już jego broszka i producentowi nic do tego. A teoretycznie wszelkie zmiany w pojeździe po jego rejestracji są w gestii diagnosty. Co diagnosta podpisze, wydział komunikacji wpisze w dowód, ale ogarnięty diagnosta zmiany parametrów typu DMC, masa przyczepy, bez dostarczenia zmienionego świadectwa od producenta, raczej nie klepnie. Pytanie też, czy domówienie haka 3,5T nie determinuje innej wersji pojazdu (wpisaną na świadectwie zgodności)...wtedy nawet producent/importer nie może napisać, że dana wersja występowała z hakiem 2T i 3,5T i można ten parametr zmienić (takiego pisma w formie dupokrytki na pewno zażyczy sobie diagnosta, o ile nie będzie chciał poprawionego świadectwa), bo poświadczyłby nieprawdę. Praktyka pokazuje też, że zmiana DMC pojazdu/zestawu/przyczepy jest śliska i diagności omijają temat. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Trzeba uderzyć z pytaniem do rzeczoznawcy PZMotu. Mi pomógł w zmniejszeniu DMC lawety
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 February 2008 Skąd: ;) ![]() |
Tylko zwroc uwage ze zamawiajac hak 3,5 t zmienia sie przelozenie mostu... Pytajac w mb o zmiane dmc zespolu pojazdow uslyszysz ze musza wyslac zapytanie do dzialu czesci. Oni skolei odpisza ze ok oile zmieniisz zaznaczone czesci na takie jak fabrycznie przy haku 3,5 t. Po zmianie czesci w serwisie wpisuja do systemu fdoc zmiane w/w podzespolow i na tej podstawie wydaja papier. Pozniej tylko trzeba miec szczescie do diagnosty bo wielu nie chce sie w to bawic. A na koncu juz wydzial komunikacji...
Dla ostudzenia koszt mostu okolo 7-8 netto plus reszta czesci... |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
rysa sprzedawca nie chce mi podać VIN, a tak w ogóle to 318 (max 2,8t) nie miały opcji 3,5t, dopiero 319. Temat więc umarł. Za dużo kombinacji z tą zmianą.
Rozważałem ten pojazd: http://otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-spr...t-ID6yeTD1.html Niestety samochód był robiony blacharsko i to mocno. Najlepsza opcja na busa z hakiem 3,5 to wydaje się transit, który ma tani napęd AWD, jest sporo tańszy od sprintera i ma ciekawe dodatki, jak np grzana szyba. Wada to małe silniki. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 02 May 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Nowy Master 165KM najdłuższy, najwyższy, z hakiem i przyczepą 3,5T po rabatach kosztuje ze stówkę z groszami (netto). Więc 80k netto za 9-letniego Sprintera z mało wiarygodnym przebiegiem to dziwny wybór.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Spoon tak samo skonfigurowany sprinter jak master to koszt 200k. W tym konkretnym sprinterze sama zabudowa ma spora wartość.
Master ma też małe silniki jak ford. Z dwojga złego wybrałbym forda, ceny podobne, a jest opcja na 4x4. Chyba, że w czymś jest master bardziej stosowny od forda o czym nie wiem? W przyszłym tygodniu będę miał demo Daily 205KM himatic na 4 dni, napiszę coś od siebie. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Nie rozumiem czemu skreślasz samochód za małą pojemność. Przy sporadycznym wykorzystywaniu jak planujesz, przyśpieszone zużycie z tytułu mniejszej pojemności będzie marginalne na przestrzeni lat.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 05:57 |