Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> HONDA 2.2 i-DTEC 150KM po chiptuningu w Gekocars
GEKO
post Fri, 05 Feb 2010 - 20:29
Post #1


Frequent User
Dołączył: Wed, 20 November 2002
Skąd: POZNAŃ





Pozwoliłem sobie wrzucić tu wykresik Accorda którego niedawno robiliśmy

Modyfikacja tego silnika to absolutna nowość - być może zrobiliśmy to pierwsi w Polsce

Co do silnika to powiem tak - do tuningu jest jeszcze lepszy niż poprzedni 140 konny motor

Turbo bardzo ładnie wstaje , doładowanie 1bar uzyskuje już przy 1650obr/min i po chipie ma nadal znaczny zapas możliwości regulacji do końca obrotów silnika

Co daje szybkie narastanie momentu obrotowego na dole i gwarancję wytrzymałości turbiny na górze obrotów

Ciekawą sprawą jest intercoler ma wymiary rdzenia ok. 18x30x5 cm - chyba nie widziałem mniejszego jak żyję

Ciekawe jest też to że przy pałowaniu na IV biegu temperatura w dolocie wzrosła tylko do ok.40st/C przy temp. otoczenia +2st/C

Na lato pewnie by się przydał większy i tu znowu dobra wiadomość w miejsce seryjnego IC wejdzie znaaacznie większy

HONDA znowu pokazała klasę - myślę że to jeden z lepszych diesli na Polskim rynku





--------------------
www.gekocars.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 05 Feb 2010 - 20:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
filemon
post Fri, 05 Feb 2010 - 21:39
Post #2


Rookie
Dołączył: Sun, 13 September 2009





Eeee tam, myślałem, że 200+ będzie. smile.gif
A na poważnie: b. fajny przyrost w całym zakresie obrotów.
Ciekawe co będzie po IC i wydechu...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamosor
post Fri, 05 Feb 2010 - 21:53
Post #3


User
Dołączył: Wed, 24 June 2009
Skąd: Poznań





Teraz Honda z tego silnika w serii ma 180 KM/380 Nm więc 2 z przodu nie będzie problemem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GEKO
post Fri, 05 Feb 2010 - 22:26
Post #4


Frequent User
Dołączył: Wed, 20 November 2002
Skąd: POZNAŃ





Może się okazać że jest tak jak Opel w Insigni zrobił – 110,130 i 160 to tak naprawdę ten sam silnik tylko z innym oprogramowaniem , silnik 160KM współpracuje z mocniejszą skrzynią

A może 180-tka w Hondzie ma większego IC i to wszystko - zobaczymy

Jak przećwiczymy temat to napiszę

Możliwe że w najbliższym czasie będziemy operować 180-tkę to sprawdzimy różnice w tych motorach


--------------------
www.gekocars.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciek3
post Sun, 07 Feb 2010 - 08:47
Post #5


Rookie
Dołączył: Mon, 22 September 2008
Skąd: Lubień Kujawski





Ładnie Honda wyszła cieszy to że silnik trzyma wysoki poziom poprzednika I-CTDI.Wogóle myślę że auto jest godne uwagi ze względu na silnik jak i ciekawy Design,stanowi ciekawą alternatywę dla wszysykich passatów i A4.Czy do modyfikacji potrzebne jest prucie kompa czy wszystko odbywa się bezboleśnie przez złącze diagnozy rolleyes.gif ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
djpanczo
post Sun, 07 Feb 2010 - 09:06
Post #6


User
Dołączył: Wed, 05 November 2008





Jakiś problemów ze sprzęgłem nie zaobserwowaliście? Sprzęgło było główną bolączką w poprzedniku. Potrafiło bardzo szybko powiedzieć papapa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GEKO
post Sun, 07 Feb 2010 - 17:01
Post #7


Frequent User
Dołączył: Wed, 20 November 2002
Skąd: POZNAŃ





maciek3 – tak jak w większości nowych aut na EDC17 do programowania komputer trzeba otworzyć

djpanczo – nie wiem skąd ta krytyczna opinia o sprzęgłach w silniku 140KM– moja praktyka tego nie potwierdza

Zrobiłem ze 30 modyfikacji tego silnika 140KM w CRV , Accordzie i Civicu i nie mam żadnych sygnałów o tym że coś się dzieje nie dobrego ze sprzęgłem w tych autach .

Być może to kwestia wielkości przyrostu Nm a może sposobu użytkowania itp.itd. – nie wiem ja osobiście padniętego sprzęgła w poprzednim silniku nie widziałem

Z doświadczenia wiem też że nie ma rzeczy nie do rozwalenia – jak będę chciał rozwalić jakieś sprzęgło to choćby było najlepsze” wykończę „ je i to bez wyjeżdżania z podwórka

A co do nowej 150-tki to aby się autorytatywnie wypowiedzieć na temat sprzęgła to należałoby wykonać jakieś badania typu :dojść z Nm do momentu poślizgu sprzęgła albo zrobić autem ze 150tyś.km w ciężkich warunkach - oczywiście nie zrobiłem takich badań więc nic nie mogę powiedzieć o trwałości , działa natomiast bardzo dobrze

Sądzę jednak że producent wykonał takie badania i” lipy „nie będzie

Potrafili zrobić fajny silnik to sprzęgło chyba też




--------------------
www.gekocars.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciek3
post Sun, 07 Feb 2010 - 19:27
Post #8


Rookie
Dołączył: Mon, 22 September 2008
Skąd: Lubień Kujawski





Zgadzam się z kolegą myśle że jak ktoś decyduje się na naprawdę mocnego moda to liczy się z tym że sprzęgło może powiedzieć pa pa, każdy ma wybór w miarę bezpieczny mod i spokuj w eksploatacji czy dużo koksu i możliwość wystąpienia pewnych przygód choćby z elementami przeniesienia napędu,faktem natomiast jest to że Master's zrobił Civica I-CTDI na ponad 200ps właściciel zrobił na takim modzie 60 tys km czy jakoś tak i kłopotów ze sprzęgłem nie było.GEKO czekam zatem na jakieś info o wersji 180 PS smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
djpanczo
post Sun, 07 Feb 2010 - 20:55
Post #9


User
Dołączył: Wed, 05 November 2008





CYTAT(GEKO @ Sun, 07 Feb 2010 - 17:01) *
djpanczo – nie wiem skąd ta krytyczna opinia o sprzęgłach w silniku 140KM– moja praktyka tego nie potwierdza

Zrobiłem ze 30 modyfikacji tego silnika 140KM w CRV , Accordzie i Civicu i nie mam żadnych sygnałów o tym że coś się dzieje nie dobrego ze sprzęgłem w tych autach .


Info o lecących sprzęgłach mam z forum accorda i civica. Właściciele mieli problemy ze zbyt szybko lecącym sprzęgłem.


Nie zrozumcie mnie źle, ale nie wiem jak tam civic od Mastersa. Może był delikatnie jeżdzony... Na forum civica jest chłopak co miał zrobionego civa na 210koni czy jakoś tak. Efekt? 3 razy wymieniał 2masę. Nie dawały radę tej mocy. Sprzęgło wzmocnił u Radzikowsiego. Bez wzmocnienia zjarał jedno czy dwa. Ostatecznie osłabił samochód do 180koni bo za dużo kosztowały te remonty. Dodam, że tej mocy nie wytrzymała skrzynia.

Nie wiem jak jeździł, jednak przypuszczam, że honda dostawała srogie baty od właściciela.

GEKO, ogladałem kilka wykresów silnika 140konnego i prawie każdy tracił ostro niuta po 3,5k rpm. Też tak wychodziło na Twoich modyfikacjach?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_gucior_*
post Mon, 08 Feb 2010 - 10:56
Post #10









Bardzo zacnie auto wyszło - ten nowy accord to w ogóle fajny dupowóz.
Mierzyliście osiągi przed/po modyfikacji?
t.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Pablo vel 2hot_*
post Mon, 08 Feb 2010 - 11:09
Post #11









Hej,

Bardzo fajne wyszło, bez problemu jak widzę chociaż można podciągnąć jeszcze nieznacznie niutki cool.gif
Średnio Accord z tym silnikiem powinien wypluć: ca. 180KM / 415NM.

Gratulacje i pozdr.

Paweł
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Orelek
post Mon, 08 Feb 2010 - 13:43
Post #12


User
Dołączył: Sat, 10 January 2004
Skąd: Wawa





No, no, 180/400 z superhipernowoczesnego silnika o pojemności 2.2. To mniej więcej tak jak wysłużony ARL na średnio mocnym programie. Ja się zbytnio nie znam - może mi ktoś wytłumaczy skąd te zachwyty? Pomijając teksty typu "kultura pracy", bo nie o tym temat.


--------------------
Orełek

BMN++
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GEKO
post Mon, 08 Feb 2010 - 19:57
Post #13


Frequent User
Dołączył: Wed, 20 November 2002
Skąd: POZNAŃ





Orelek - tak dokładnie to tematem jest : pokazanie że można już ten silnik wzmacniać

Oczywiście co do wysokości parametrów po tuningu to zgadzam się z Tobą że to mistrzostwo świata nie jest i na pewno można więcej , jednak do codziennego użytku i chęci zachowania bezawaryjności ja bym mocniej nie robił – trzeba też pamiętać że ten silnik ma DPF i bardzo niską emisję zanieczyszczeń a porównywany ARL nie

qucior – niestety nie pomyślałem o pomiarach przyspieszeń nie wiem o ile się poprawiły

djpanczo – tutaj są linki do wykresów Accorda i Civica z naszymi programami z silnikiem 140KM : WYKRES ACCORD 140KM , WYKRES CIVIC 140KM

Jeżeli gdzieś jest za nisko albo za wysoko możemy to zmienić .My decydujemy ile i gdzie ma wzrosnąć moment - naturalnie w rozsądnych granicach


--------------------
www.gekocars.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Orelek
post Mon, 08 Feb 2010 - 20:32
Post #14


User
Dołączył: Sat, 10 January 2004
Skąd: Wawa





Geko, ja w żadnym wypadku nie krytykuję samej modyfikacji. Z jakiegoś powodu zrobiliście to akurat tak jak jest - widocznie uznaliście, że są ku temu powody, których ja laik nie znam. Natomiast dziwią mnie gratulacje i pochwały nie tego czego należy tu gratulować i co jest waszym sukcesem (pierwsza modyfikacja tego typu silnika) ale samego silnika, który pod względem parametrów mocy/momentu jest wg. mnie bardzo przeciętny. Takie chwalenie dla samego chwalenia.


--------------------
Orełek

BMN++
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 08 Feb 2010 - 21:11
Post #15









hmmm...
civic 140 ma w serii praktycznie to samo co accord 150

efekt końcowy... w zasadzie taki sam


Jakie są różnice techniczne między 140 a 150 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciek3
post Tue, 09 Feb 2010 - 08:26
Post #16


Rookie
Dołączył: Mon, 22 September 2008
Skąd: Lubień Kujawski





Orelek napisł/Geko, ja w żadnym wypadku nie krytykuję samej modyfikacji. Z jakiegoś powodu zrobiliście to akurat tak jak jest - widocznie uznaliście, że są ku temu powody, których ja laik nie znam. Natomiast dziwią mnie gratulacje i pochwały nie tego czego należy tu gratulować i co jest waszym sukcesem (pierwsza modyfikacja tego typu silnika) ale samego silnika, który pod względem parametrów mocy/momentu jest wg. mnie bardzo przeciętny. Takie chwalenie dla samego chwalenia.



Jeżdziłeś Hondą z którymś z tych silników pod maską? Piszesz że jest przeciętny to chyba jeżdziłeś że wiesz??? na papierze to wszystko wygląda przeciętnie.Faktem jest to że Honda naprawdę zrobiła fantastyczny silnik diesla ci co mieli przyjemność obcowania z I-CTDI wiedzą o co chodz,GEKO pisze że I-DTEC jest również udaną konstrukcją podatną na mody więc pozostaje tylko się cieszyć myślę że z tąd te pochwały pozdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Orelek
post Tue, 09 Feb 2010 - 08:36
Post #17


User
Dołączył: Sat, 10 January 2004
Skąd: Wawa





Owszem, jeździłem. Rozważałem kiedyś kupno Hondy z dieslem i odbyłem parę jazd testowych Accordem i Civicem. Tylko to nie ma nic do rzeczy. Ja nie piszę, że silnik jest przeciętny! Ja piszę, że ten konkretny egzemplarz ma takie sobie przyrosty po programie. Nadal uważam, że 180/400 z silnika o takiej pojemności, to żadna rewelacja. I niech sobie to będzie nowoczesny, cichy, piękny i powabny silnik składany ręcznie przez dziewice o wschodzie słońca w maju.


--------------------
Orełek

BMN++
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 09 Feb 2010 - 08:38
Post #18









CYTAT
Faktem jest to że Honda naprawdę zrobiła fantastyczny silnik diesla ci co mieli przyjemność obcowania z I-CTDI wiedzą o co chodz

Jeżeli nie jest to jakaś wiedza tajemna... to napisz mi gdzie jest ta "fantazja" tego silnika "i o co chodzi" bo nie obcowałem z tym silnikiem.
Przyznam się, że jechałem tylko w ramach "przejażdżki salonowej" i nie zauważyłem jakoś niczego powalającego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
djpanczo
post Tue, 09 Feb 2010 - 09:54
Post #19


User
Dołączył: Wed, 05 November 2008





PS GEKO, oszyść skrzynkę bo mam jedno zapytanie, którego nie chce wrzucać na główne ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_gucior_*
post Tue, 09 Feb 2010 - 11:40
Post #20









Orelek, wynik nie jest zbyt powalający biorąc pod uwagę pojemność ale Accord z tym silnikiem staje się jakąś alternatywą dla wszystkich nudnych jak transmisje z komisji śledczych VAGów bo jakkolwiek mimo dość krótkiej obecności na rynku daje się już programować.
Imo to dobra wiadomość bo swojego dupowoza jak będę zmieniał to pewnie na to i jest to dla mnie istotna informacja.
t.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 10:03