Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Closed TopicStart new topic
> "Gun Engine", Zapraszam do dyskusji
Luckystrike1979
post Thu, 05 May 2011 - 12:26
Post #1


Super User
Dołączył: Sun, 13 January 2008
Skąd: Poznań






By zaciekawić wkleję nieco :

"(„Gun-Engine”)? Jest to silnik spalinowy o nowoczesnej konstrukcji, i niesamowitej sprawności, ponad 4–krotnie wyższej, niż sprawność silników obecnie używanych — a, co za tym idzie, o nadzwyczaj niskim zużyciu paliwa (można je szacować na ok. 0,5 l/100 km, gdy chodzi o nieduży samochód osobowy).
„Kanonierka” akceptuje właściwie dowolny rodzaj paliwa ciekłego lub gazowego: benzynę, acetylen, wodór... Paliwo mieszane jest z wodą w proporcji 8 części wody na 1 część paliwa. Woda pełni 2 istotne funkcje: po pierwsze w trakcie odbierania ciepła od spalanego paliwa (gdy następuje eksplozja) ulega przemianie w parę, zwiększając w ten sposób nacisk na tłok — i umożliwiając wtedy odebranie dodatkowej pracy użytecznej, a po drugie: odbierając — jak wspomniano — ciepło ze spalanego paliwa, utrzymuje silnik w niskiej temperaturze, eliminując w ten sposób potrzebę stosowania jakiegokolwiek w ogóle układu chłodzenia. Dodatkowo: zbędne stają się wszelkie katalizatory czy innego rodzaju filtrowanie spalin, gdyż nie zawierają one żadnych substancji toksycznych.
Dlaczego właściwie nazwa „Gun-Engine” („Działo-Silnik”, czyli coś jakby „kanonierka”)? Konstruktor wyjaśnia ciąg skojarzeń:

lufa (działa, armaty — ang. „gun”) w pewnym sensie przypomina cylinder silnika
pocisk odpowiada tłokowi dodatkowemu — nazwijmy go „przeciwtłokiem” (element niespotykany w silniku tradycyjnym)
spłonka jest „odpowiednikiem” zapłonu
komora nabojowa to jakby komora spalania w silniku
z prochu strzelniczego czerpiemy energię — podobnie, jak z paliwa w silniku
Oczywiście: w/w elementy występują także w tradycyjnym silniku - należy jednak pamiętać, że jedynie „kanonierka” wykorzystuje eksplozje mieszanki paliwowej do wyzwalania energii — w tradycyjnym silniku zaś (po zapłonie) zachodzi spalanie, będące procesem o wiele wolniejszym.
W sytuacji, gdy lufa działa jest jakby wydłużonym cylindrem tradycyjnego silnika, można przyjąć, że nowy silnik jest jakby takim zespołem „działo-silnik” — z jednym wyjątkiem: że zamiast działa mamy coś jakby „urządzenie działowe”, które wykorzystuje paliwo zamiast prochu, ale działa na zasadzie analogicznej do tej, jaką wykorzystuje broń palna.

Kiedy następuje uderzenie w spłonkę, wyzwala to eksplozję prochu (ładunku miotającego), i wtedy przeciwtłok („pocisk”) rusza w stronę tłoka roboczego, komprymując powietrze w przestrzeni lufy-cylindra. Podążając w stronę tłoka przeciwtłok spręża powietrze, zwiększając w ten sposób nacisk na tłok do momentu, aż nie wyrówna się on z siłą detonacji; w tym momencie przeciwtłok zatrzymuje się, i cały proces się odwraca.

Starannym dobraniem masy przeciwtłoka — oraz ilości „ładunku miotającego” — możemy spowodować, że maksymalne ciśnienie wystąpi właśnie wtedy, gdy wał korbowy ułożony jest akurat poziomo, co znacząco zwiększa uzyskany moment obrotowy (nawet do 100 razy!), i uniezależnia jego wartość od prędkości, czyniąc zbędnym kosztowny układ przeniesienia napędu."

Linas : http://gun-engine.pl/index.html

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 05 May 2011 - 12:26
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Nikolas
post Thu, 05 May 2011 - 12:43
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Pytanie który koncern kupi to jako pierwszy i jakie są koszta wyprodukowania takiego silnika... Teoretyczne silnik przełomowy, ale czy doczekamy się zastosowania takiego motoru w seryjnie produkowanych autach to nie wiem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peerbe111
post Thu, 05 May 2011 - 12:46
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Tue, 30 March 2010
Skąd: Konstancin





Moc? tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luckystrike1979
post Thu, 05 May 2011 - 13:07
Post #4


Super User
Dołączył: Sun, 13 January 2008
Skąd: Poznań





Pozamiata wszystko co znamy tak, że aż nie chcę używać mocnych inwektyw .

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luckystrike1979
post Thu, 05 May 2011 - 13:08
Post #5


Super User
Dołączył: Sun, 13 January 2008
Skąd: Poznań





CYTAT(Nikolas @ Thu, 05 May 2011 - 12:43) *
Pytanie który koncern kupi to jako pierwszy i jakie są koszta wyprodukowania takiego silnika... Teoretyczne silnik przełomowy, ale czy doczekamy się zastosowania takiego motoru w seryjnie produkowanych autach to nie wiem.


Nie doczekamy, ponieważ wóz ma spalać więcej paliwa, niż mniej .

Zwłaszcza Twoje V10 , Nikolas smile.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Thu, 05 May 2011 - 13:17
Post #6


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(Luckystrike1979 @ Thu, 05 May 2011 - 13:08) *
Nie doczekamy, ponieważ wóz ma spalać więcej paliwa, niż mniej .


A tam takie gadanie, jak to faktycznie działa i jest ekonomicznie, bezawaryjne i ekologiczne to producent który wprowadzi to rozwiązanie stanie się monopolistą w mgnieniu oka wink.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luckystrike1979
post Thu, 05 May 2011 - 13:22
Post #7


Super User
Dołączył: Sun, 13 January 2008
Skąd: Poznań





CYTAT(rennen @ Thu, 05 May 2011 - 13:17) *
A tam takie gadanie, jak to faktycznie działa i jest ekonomicznie, bezawaryjne i ekologiczne to producent który wprowadzi to rozwiązanie stanie się monopolistą w mgnieniu oka wink.gif


Tylko, że coś minusów za wiele nie mogę znaleźć wink.gif

Lobby chopie...lobby biggrin.gif


Go to the top of the page
 
+Quote Post
MiC_street
post Thu, 05 May 2011 - 13:24
Post #8


Frequent User
Dołączył: Thu, 28 January 2010
Skąd: Kraków





ja osobiście myślę, że swego rodzaju zmowa uniemożliwi zaistnienie tego patentu...
a jak ktoś będzie chciał się wyłamać, ktoś albo go przekona żeby tego nie robił, albo straci prace, albo zniknie w niewyjaśnionych okolicznościach ph34r.gif


--------------------
MX-5 - track
E55 AMG - daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
subek
post Thu, 05 May 2011 - 13:39
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Tue, 29 October 2002
Skąd: Wlkp.





Żeby się nie okazało, że to kolejny zderzak Łagiewki smile.gif


--------------------
BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dzejkob
post Thu, 05 May 2011 - 13:41
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 November 2005





ciekawy projekt, tak samo ten drugi, balerina. jak to sie gdzies bedzie dalo kupic oczywiscie.

taki sam temat jest z silnikiem magnetycznym ktory od wielu lat lezy w biurze patentowym i nikt nic z tym nie robi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luckystrike1979
post Thu, 05 May 2011 - 13:46
Post #11


Super User
Dołączył: Sun, 13 January 2008
Skąd: Poznań





Z tego co mi wiadomo, próbowano patent kupić, jednak bez rezultatu .

Chodzi o to, aby rozwiązanie kupić ( patent ) i schować do głębokiej szuflady .

Nie pierwszy i nie ostatni jak sami wiecie .

Go to the top of the page
 
+Quote Post
as400
post Thu, 05 May 2011 - 13:50
Post #12


Rookie
Dołączył: Tue, 29 March 2005





Zgadzam sie z Wami. Nikomu nie zalezy na obnizeniu zuzycia paliwa czy podwyzszeniu trwalosci silnikow.

Wystarczy spojrzec np. na Mercedesa, ktorego auta z lat 80/90 przejezdzaly bez wiekszego problemu 0,5 - 1 mln kilometrow. I to nie tylko diesle.
A teraz... Ceny aut rosna a jakosc spada.

Ponadto koniec koncow akcje wielkich korporacji sa zawsze w rekach stosunkowo waskiej grupy ludzi. I to oni decyduja ile i za co mamy zaplacic.


P.S. Temat naprawde ciekawy


--------------------
http://OurBoxers.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luckystrike1979
post Thu, 05 May 2011 - 13:56
Post #13


Super User
Dołączył: Sun, 13 January 2008
Skąd: Poznań





Polecam opis modyfikacji silnika Suzuki .

W wielu przypadkach wystarczyły "kit" do danego motoru .

Nie ukrywam, że chętnie przyjąłbym na testy takie rozwiązanie, napisałem maila do konstruktora; dla zainteresowanych szykuje się konferencja ( szczegóły w podanym przeze mnie linku ) .



Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Thu, 05 May 2011 - 14:17
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





jeśli gość to przetestuje w takiej formie jak jest to w suzuki i da się to wprowadzić na rynek na podobnej zasadzie jak LPG(dodatkowe instalacje) to myśle że realne jest rozpowszechnienie tego łącznie z kupieniem patentu przez jakis koncern . Jeżeli ktoś to kupi przed rozpowszechnieniem to pójdzie do szuflady pewnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 05 May 2011 - 14:34
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





jakoś tego nie czuje tongue.gif wiadome jest że jak ktoś wymyśli silnik zamieniający energie spalania stukowego na mechaniczną do będzie to duży krok naprzód ale jakoś czarno to widze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Thu, 05 May 2011 - 14:44
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





no to jeszcze polskie paliwo zrobione z CO2 przez profesora Nazimka z Lublina http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.d...UBLIN/994347122 i ten silnik, który eksplozję zamienia na użyteczną pracę. Te technologie będą sie sprzedawać jak świeże bułeczki...

Diesel wydaje się mało skomplikowanym silnikiem, a ile trzeba dopłacić do samochodu z dieslem.. Kto przy zdrowych zmysłach będzie chciał kupić ten wynalazek? Podobnie było/jest z samochodami z napędem elektrycznym, po co wprowadzać coś nowego, skoro, stare i sprawdzone doskonale się sprzedaje?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomekp
post Thu, 05 May 2011 - 15:20
Post #17


Frequent User
Dołączył: Fri, 04 November 2005
Skąd: Radom/Warszawa





A swistak siedzi i zawija w sreberka...

Dajcie spokój smile.gif Silnik kanonierka ? Wystarczy zamienic spalanie na detonacje i swiat jest prostszy? Jakos nie chce mi sie wierzyć. Mało faktów, a opis jak dla 12latka.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Detonacja - pierwsze z brzegu informacje - 5800 C ? Od kiedy paliwo jest materiałem wybuchowym?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Thu, 05 May 2011 - 16:09
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





CYTAT
...zdjęcie silnika Suzuki, który przerobiłem na „gun-engine”. Jako, że przerobiony detonuje paliwo - co powoduje ciśnienie 14 razy większe, niż maksymalne ciśnienie w oryginalnym Suzuki - postanowiłem zmniejszyć dostawę [paliwa] o 90%. Proszę sobie wyobrazić, że pomierzona moc wyjściowa była o 40% wyzsza, niż max moc oryginalnego silnika ze 100% podawaniem paliwa, co nawet mnie zaskoczyło.


To jakis zart raczej.Przyjmijmy ,ze w takim silniku max cisnienie uzyteczne wynosi 30Bar ,pomnozmy to przez 14 co daje 420Bar!!! I przy tym moc wyzsza tylko o 40% laugh.gif
EDIT: dodam tylko ,ze 420Bar jest nawet nieosiagalne dla dragsterow ...


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Thu, 05 May 2011 - 17:06
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





CYTAT(Alain Prosty @ Thu, 05 May 2011 - 16:52) *
Nie, nie "przy tym"; właśnie dlatego należało zmniejszyć dostawę paliwa 10-krotnie.


Racja nie zrozumailem.-90% paliwa to ma sens.

Ten post został edytowany przez pieszy: Fri, 06 May 2011 - 23:48
Powód Edycji: Usunięcie OT


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szydło
post Thu, 05 May 2011 - 18:30
Post #20


Frequent User
Dołączył: Wed, 02 September 2009
Skąd: WWY





No ale woda? będzie przedostawać się przez pierścienie do oleju i w końcu może spowodować zatarcie silnika...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 19:10