![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
By zaciekawić wkleję nieco : "(„Gun-Engine”)? Jest to silnik spalinowy o nowoczesnej konstrukcji, i niesamowitej sprawności, ponad 4–krotnie wyższej, niż sprawność silników obecnie używanych — a, co za tym idzie, o nadzwyczaj niskim zużyciu paliwa (można je szacować na ok. 0,5 l/100 km, gdy chodzi o nieduży samochód osobowy). „Kanonierka” akceptuje właściwie dowolny rodzaj paliwa ciekłego lub gazowego: benzynę, acetylen, wodór... Paliwo mieszane jest z wodą w proporcji 8 części wody na 1 część paliwa. Woda pełni 2 istotne funkcje: po pierwsze w trakcie odbierania ciepła od spalanego paliwa (gdy następuje eksplozja) ulega przemianie w parę, zwiększając w ten sposób nacisk na tłok — i umożliwiając wtedy odebranie dodatkowej pracy użytecznej, a po drugie: odbierając — jak wspomniano — ciepło ze spalanego paliwa, utrzymuje silnik w niskiej temperaturze, eliminując w ten sposób potrzebę stosowania jakiegokolwiek w ogóle układu chłodzenia. Dodatkowo: zbędne stają się wszelkie katalizatory czy innego rodzaju filtrowanie spalin, gdyż nie zawierają one żadnych substancji toksycznych. Dlaczego właściwie nazwa „Gun-Engine” („Działo-Silnik”, czyli coś jakby „kanonierka”)? Konstruktor wyjaśnia ciąg skojarzeń: lufa (działa, armaty — ang. „gun”) w pewnym sensie przypomina cylinder silnika pocisk odpowiada tłokowi dodatkowemu — nazwijmy go „przeciwtłokiem” (element niespotykany w silniku tradycyjnym) spłonka jest „odpowiednikiem” zapłonu komora nabojowa to jakby komora spalania w silniku z prochu strzelniczego czerpiemy energię — podobnie, jak z paliwa w silniku Oczywiście: w/w elementy występują także w tradycyjnym silniku - należy jednak pamiętać, że jedynie „kanonierka” wykorzystuje eksplozje mieszanki paliwowej do wyzwalania energii — w tradycyjnym silniku zaś (po zapłonie) zachodzi spalanie, będące procesem o wiele wolniejszym. W sytuacji, gdy lufa działa jest jakby wydłużonym cylindrem tradycyjnego silnika, można przyjąć, że nowy silnik jest jakby takim zespołem „działo-silnik” — z jednym wyjątkiem: że zamiast działa mamy coś jakby „urządzenie działowe”, które wykorzystuje paliwo zamiast prochu, ale działa na zasadzie analogicznej do tej, jaką wykorzystuje broń palna. Kiedy następuje uderzenie w spłonkę, wyzwala to eksplozję prochu (ładunku miotającego), i wtedy przeciwtłok („pocisk”) rusza w stronę tłoka roboczego, komprymując powietrze w przestrzeni lufy-cylindra. Podążając w stronę tłoka przeciwtłok spręża powietrze, zwiększając w ten sposób nacisk na tłok do momentu, aż nie wyrówna się on z siłą detonacji; w tym momencie przeciwtłok zatrzymuje się, i cały proces się odwraca. Starannym dobraniem masy przeciwtłoka — oraz ilości „ładunku miotającego” — możemy spowodować, że maksymalne ciśnienie wystąpi właśnie wtedy, gdy wał korbowy ułożony jest akurat poziomo, co znacząco zwiększa uzyskany moment obrotowy (nawet do 100 razy!), i uniezależnia jego wartość od prędkości, czyniąc zbędnym kosztowny układ przeniesienia napędu." Linas : http://gun-engine.pl/index.html |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Pytanie który koncern kupi to jako pierwszy i jakie są koszta wyprodukowania takiego silnika... Teoretyczne silnik przełomowy, ale czy doczekamy się zastosowania takiego motoru w seryjnie produkowanych autach to nie wiem.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 30 March 2010 Skąd: Konstancin ![]() |
Moc?
![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Pozamiata wszystko co znamy tak, że aż nie chcę używać mocnych inwektyw .
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Pytanie który koncern kupi to jako pierwszy i jakie są koszta wyprodukowania takiego silnika... Teoretyczne silnik przełomowy, ale czy doczekamy się zastosowania takiego motoru w seryjnie produkowanych autach to nie wiem. Nie doczekamy, ponieważ wóz ma spalać więcej paliwa, niż mniej . Zwłaszcza Twoje V10 , Nikolas ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Nie doczekamy, ponieważ wóz ma spalać więcej paliwa, niż mniej . A tam takie gadanie, jak to faktycznie działa i jest ekonomicznie, bezawaryjne i ekologiczne to producent który wprowadzi to rozwiązanie stanie się monopolistą w mgnieniu oka ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 28 January 2010 Skąd: Kraków ![]() |
ja osobiście myślę, że swego rodzaju zmowa uniemożliwi zaistnienie tego patentu...
a jak ktoś będzie chciał się wyłamać, ktoś albo go przekona żeby tego nie robił, albo straci prace, albo zniknie w niewyjaśnionych okolicznościach ![]() -------------------- MX-5 - track
E55 AMG - daily |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Wlkp. ![]() |
Żeby się nie okazało, że to kolejny zderzak Łagiewki
![]() -------------------- BMW
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 27 November 2005 ![]() |
ciekawy projekt, tak samo ten drugi, balerina. jak to sie gdzies bedzie dalo kupic oczywiscie.
taki sam temat jest z silnikiem magnetycznym ktory od wielu lat lezy w biurze patentowym i nikt nic z tym nie robi. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Z tego co mi wiadomo, próbowano patent kupić, jednak bez rezultatu .
Chodzi o to, aby rozwiązanie kupić ( patent ) i schować do głębokiej szuflady . Nie pierwszy i nie ostatni jak sami wiecie . |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 29 March 2005 ![]() |
Zgadzam sie z Wami. Nikomu nie zalezy na obnizeniu zuzycia paliwa czy podwyzszeniu trwalosci silnikow.
Wystarczy spojrzec np. na Mercedesa, ktorego auta z lat 80/90 przejezdzaly bez wiekszego problemu 0,5 - 1 mln kilometrow. I to nie tylko diesle. A teraz... Ceny aut rosna a jakosc spada. Ponadto koniec koncow akcje wielkich korporacji sa zawsze w rekach stosunkowo waskiej grupy ludzi. I to oni decyduja ile i za co mamy zaplacic. P.S. Temat naprawde ciekawy -------------------- http://OurBoxers.pl
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Polecam opis modyfikacji silnika Suzuki .
W wielu przypadkach wystarczyły "kit" do danego motoru . Nie ukrywam, że chętnie przyjąłbym na testy takie rozwiązanie, napisałem maila do konstruktora; dla zainteresowanych szykuje się konferencja ( szczegóły w podanym przeze mnie linku ) . |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
jeśli gość to przetestuje w takiej formie jak jest to w suzuki i da się to wprowadzić na rynek na podobnej zasadzie jak LPG(dodatkowe instalacje) to myśle że realne jest rozpowszechnienie tego łącznie z kupieniem patentu przez jakis koncern . Jeżeli ktoś to kupi przed rozpowszechnieniem to pójdzie do szuflady pewnie
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
jakoś tego nie czuje
![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
no to jeszcze polskie paliwo zrobione z CO2 przez profesora Nazimka z Lublina http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.d...UBLIN/994347122 i ten silnik, który eksplozję zamienia na użyteczną pracę. Te technologie będą sie sprzedawać jak świeże bułeczki...
Diesel wydaje się mało skomplikowanym silnikiem, a ile trzeba dopłacić do samochodu z dieslem.. Kto przy zdrowych zmysłach będzie chciał kupić ten wynalazek? Podobnie było/jest z samochodami z napędem elektrycznym, po co wprowadzać coś nowego, skoro, stare i sprawdzone doskonale się sprzedaje? |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 04 November 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
A swistak siedzi i zawija w sreberka...
Dajcie spokój ![]() http://pl.wikipedia.org/wiki/Detonacja - pierwsze z brzegu informacje - 5800 C ? Od kiedy paliwo jest materiałem wybuchowym? |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
CYTAT ...zdjęcie silnika Suzuki, który przerobiłem na „gun-engine”. Jako, że przerobiony detonuje paliwo - co powoduje ciśnienie 14 razy większe, niż maksymalne ciśnienie w oryginalnym Suzuki - postanowiłem zmniejszyć dostawę [paliwa] o 90%. Proszę sobie wyobrazić, że pomierzona moc wyjściowa była o 40% wyzsza, niż max moc oryginalnego silnika ze 100% podawaniem paliwa, co nawet mnie zaskoczyło. To jakis zart raczej.Przyjmijmy ,ze w takim silniku max cisnienie uzyteczne wynosi 30Bar ,pomnozmy to przez 14 co daje 420Bar!!! I przy tym moc wyzsza tylko o 40% ![]() EDIT: dodam tylko ,ze 420Bar jest nawet nieosiagalne dla dragsterow ... -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
Nie, nie "przy tym"; właśnie dlatego należało zmniejszyć dostawę paliwa 10-krotnie. Racja nie zrozumailem.-90% paliwa to ma sens. Ten post został edytowany przez pieszy: Fri, 06 May 2011 - 23:48
Powód Edycji: Usunięcie OT
-------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 02 September 2009 Skąd: WWY ![]() |
No ale woda? będzie przedostawać się przez pierścienie do oleju i w końcu może spowodować zatarcie silnika...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 19:10 |