![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 June 2006 Skąd: WA ![]() |
Witajcie,
na dzień dzisiejszy mam zaczipownego 1.8T, jednak brakuje już mocy. Chciałbym zasięgnąć waszej opinii- co najpierw warto zrobić żeby dysponować mocą rzędu 220-230KM i momentem ~330Nm. Na razie jest ok 172KM@282Nm. I przy okazji 2 pytanie - rozumiem że sprawność turbiny widoczna jest na przebiegu momentu ??- mylę się- tzn jeżeli nie dmucha zadanego ciśnienia... moc max osiągam przy 5 tys - pozniej utrzymuje sie na rownym poziomie do ok 6,5tys. moment w tym przedziale spada praktycznie do serii.... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 23 October 2003 Skąd: Białystok ![]() |
moce 220-230 koni to konwersja na K-04 turbawke
pewnie tez wieksze wtryski by trzeba bylo zapodac zeby za sucho nie bylo co do momentu to pewnie turbo raczej sprawne po prostu juz przy wyzszych rpm nie da rady dmuchac tyle masz wskaznik doladowania zamontowany?? -------------------- Renault Talisman Grandtour TCe200 EDC
Honda S2000 AP1 - płakałem jak sprzedawałem |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 June 2006 Skąd: WA ![]() |
CYTAT("Patee":1s2dosv3) masz wskaznik doladowania zamontowany??
niestety nie- auto jest w pełnej serii - 1.8T Exclusive ~gti Added after 7 minutes: no dobra- konwersja na k04- ale co podlega tej konwersji- jakie elementy, jaki przyblizony koszt, czy sprzeglo wytrzyma?? zauwazylem ze w usa na ebay sporo jest tych "pakietow" a mam kilku przyjaciol za oceanem wiec moglbym podzialac. Czy warto inwestowac np: -downpipe -dolot -kolektor - i czy zamiast wsadzac turbo ktore ma wydajnosc do 240KM nie zainwestowc w cos wiekszego- co za pol roku bede mogl wykorzystac w dalszej modyfikacji?? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
jakie turbo masz na mysli mowiac o wydajnosci do 240KM??
-------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR ![]() |
pewnie K04 ma chłopak na myśli.
o ile sie nie myle k04-15. do tej mocy musisz zrobic IC i wydech. Turbo + kolektor. IC=1400pln Wydech=1400pln -------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 21 June 2004 ![]() |
CYTAT("Stf1":24jdpxik) no dobra- konwersja na k04- ale co podlega tej konwersji- jakie elementy, jaki przyblizony koszt, czy sprzeglo wytrzyma?? zauwazylem ze w usa na ebay sporo jest tych "pakietow" a mam kilku przyjaciol za oceanem wiec moglbym podzialac
Konwersja na K04 pozwoli cieszyc sie samochodem w miescie. Wieksze turbo powoduje wiekszego laga, wiec jazda staje sie bardziej ekstremalna jesli sie chce to wykorzystac. Ja bym poszedl w K04, moc okolo 240 KM. Taka przerobka to koszt ~8.000 z robocizna na uzywanych podzespolach. Na Ebay nic nie kupuj... jesli juz jakis zestaw to z pewnego zrodla jak np. sklep PWS. BTW: Bylo tutaj na forum juz doslownie wszystko co chcesz wiedziec i jeszcze wiecej, wlacznie z tym dlaczego nie kupowac na Ebayu. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Przeróbka na K04 na 240KM+ to
- kolektor wydechowy Audi TT 225KM/S3 - turbo K04 z auta j.w. - wtryski z auta j.w. - downpipe 2.5 cala - przeprogramowanie kompuera dobrze bylo by tez - wstawic kolektor dolotowy z auta j.w. - wstawic drugi Intercooler z auta j.w. to wszytko beda czesci urzywane, mamietaj ze do elementow ktore kupisz trzeba dodac duzo elementow dodatkowych takich jak zlaczki, cybanty, plastiki i inne perdoły. lub kupic nowe turbo + wtryski + pompe w pws http://sklep.pws.com.pl/index.php?cPath=862_863 Pamietaj ze po chipe czy innch bardziej zylujacy sillnik przerobkach bedzie trzeba auto tankowac paliwem 98 oktan -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Mysle, ze zamiast K04 jak juz robic to zrobic na nowych zestawach z PWS. Zestaw GT2X+wtryski+pompa+programowanie ECU wyjdzie pewnie mniej więcej tyle co przeróbka na K04, a potencjał większy a turbo wkręca się szybko. Za 1500 zł więcej na GTRS który ma potencjał do 350hp..
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 June 2006 Skąd: WA ![]() |
CYTAT("Albert":3cxr4by4) Pamietaj ze po chipe czy innch bardziej zylujacy sillnik przerobkach bedzie trzeba auto tankowac paliwem 98 oktan
Dlaczego?- nikt mnie o tym nie powiadomił wcześniej- dotychczas jeżdże na 95.. :/ Jest jakaś różnica |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 August 2005 Skąd: MMZ ![]() |
CYTAT("Stf1":1v3a9t02) CYTAT("Albert":1v3a9t02) Pamietaj ze po chipe czy innch bardziej zylujacy sillnik przerobkach bedzie trzeba auto tankowac paliwem 98 oktan Dlaczego?- nikt mnie o tym nie powiadomił wcześniej- dotychczas jeżdże na 95.. :/ Jest jakaś różnica nie zgodzę się, zalezy jak auto się wystroi. Moje jeździ na 95 |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
jezdzic na 92 oktan tez bedzie .... pytanie jak cofniety bedzie zapłon
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
zapłon będzie latał jak żyd po pustym sklepie i wtedy pojawia się pytanie- po cholere chipowałeś i lejesz 95 skoro wlewając do baku niskooktanową wachę niweczysz skutki chipowania?
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 25 January 2005 Skąd: Wrocław / Bielsko-Biała ![]() |
CYTAT("rennen":1l8kmh58) Mysle, ze zamiast K04 jak juz robic to zrobic na nowych zestawach z PWS. Zestaw GT2X+wtryski+pompa+programowanie ECU wyjdzie pewnie mniej więcej tyle co przeróbka na K04, a potencjał większy a turbo wkręca się szybko. Za 1500 zł więcej na GTRS który ma potencjał do 350hp..
jak to wystroisz na seryjnym ECU to bede pod wrazeniem, bez jakiegos SA sie nie obejdzie, wlasnie jestem po badaniu tego tematu. Jak kolega chce 220KM to proponuje to co u mnie jest, a wiec turbo k0401, ono nie wymusza zadnych zmian dodatkowych. podmieniasz turbo, robisz program i jest 220KM, tak jest u mnie. Przewody olejowe, downpipe, kolektor, wszystkie flansze pasuja od tego co siedzi tam teraz, czyli k03, jest to tania konwersja a daje efekt, ja mam wlasnie teraz takie trubo do sprzedania wszystkie inne rozwiazania to juz inwestycja. K0425 to juz wtryski, pompa, kolektor wydech IC i duzo babraniny, garetty to walka z wystrojeniem na seryjnym kompie lub wymiana na SA a obydwa te rozwiązania to koszty duze... Koszty zrobienia 220 KM to: - turbo - 600 zl - IC - 1000 zl, tak na wszelki wypadek... Pełna konwersja na K0425 to: - wtryski 1000 zł - pompa paliwa 500zl - kolektor 500zl - turbo 1500 zl - IC 1000zl - wydech 1600zl - przewody olejowe i wodne 300zl + w odbydwu przypadkach program -------------------- srtw.pl
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
CYTAT("Buba6":3qsctfr7) jak to wystroisz na seryjnym ECU to bede pod wrazeniem, bez jakiegos SA sie nie obejdzie, wlasnie jestem po badaniu tego tematu.
Oczywiście, ze wystroisz. Jezdzi ( tzn nie wiem czy już sie skonczył, bynamniej bedzie jezdził ) AUQ z setupem na około 330-340 KM na seryjnym ECU i bedzie spokojnie dawał rade. Juz w zeszłym roku bylo 320 i wsio ok. Po prostu trzeba wiedzieć z czym gdzie się udac, nieraz przełamując niektóre stereotypy Po tym zdaniu juz chyba wszyscy wiedzą o kogo chodzi -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
a ja mam człowieka co od lat robi 1.8T i powiedzial ze strojenie turbo wiekszego to dla niego nie problem. Jest to człowiek troche z poza środowiska.
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 25 January 2005 Skąd: Wrocław / Bielsko-Biała ![]() |
ja tylko swoje wypowiedzi bazuje na rozmowach spedzonych z osobami z tego forum, ktore smigaja 1.8t z innymi turbo niz kkk i z moca w okolicach 300KM, no i jak dzwonilem sie po firmach pytac kto mi wystroi gareta gt2871 lub gt28rs, to wszyscy mowili o SA lub zrezygnowaniu z auta na kilka tygodni lub miesiecy zeby pobawic sie z seryjnym ecu
-------------------- srtw.pl
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 23 August 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Fawor daj na luz, wiele osob dalej woli sluchac dziwnych opowiesci zamiast przekonac sie na wlasne oczy, ze jednak da rade cos takiego zrobic. Ale ok - proponowalbym montaz SA nawet do k03 haha
Stf jesli masz sprawne turbo (k03s) to moc 220KM powinno sie zrobic bez wymiany turbiny. Musisz zrobic wydech, IC, dolot i wymienic pompe paliwa. Do tego oczywiscie odpowiedni soft. Setupow zrobionych na 300KM+ i strojonych na ori ECU jezdzi w Polsce blisko 10 o ktorych mi wiadomo. Jeden nawet przekroczyl 400KM - ale to juz za oceanem. Osobiscie, jesli miałbym robic jakies hardcorowe 1.8t na moce rzedu 400KM zrobiłbym to pewnie na SA bo latwiej to zestroic, mamy procedure startu, podtrzymanie, ale dla auta do codziennego uzytku i mocami rzedu 300KM robiłbym to na seryjnym ECU. Zestrojenie ECU dla tej mocy, jesli nie wynina inne problemy zajmuje gora kilka godzin. Pozniej ewentualnie jakas korekta i jest ok. Najwiecej zamieszania wprowadzaja czujniki, sondy i inne pierdoly ktore zabezpieczaja motor przed wyslaniem w kosmos. Problem zaczyna sie gdy ktorys z czujnikow padnie albo np cewki zaczna nie wyrabiac. Pozdr -------------------- |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
CYTAT("Artic":dunm7uv8) np cewki zaczna nie wyrabiac.
Pozdr Co to znaczy? -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Rozmawiałem z Tomkiem z CTA. Zapytał sie mnie czy to jest wogole jakis problem wystroic wieksze turbo. Numer do niego to (22) 795 75 32. Prosił bylko by mu oszołomów nie przysyłac
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
co to jest CTA?
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 09:41 |