![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 19 October 2008 Skąd: Krasnystaw/Lublin ![]() |
Jako że jestem początkujący na forum to na wstępie witam wszystkich!
Chciałbym przedstawić dziś swój projekt (a właściwie jego pierwszy etap) Jest to mój pierwszy projekt "mechaniczny" Najczęściej bowiem zajmuję się przeróbkami blacharskimi. Modyfikacjom poddany został Golfik Mk2 GTI 86' 1.8L 107KM Auto wykonałem praktycznie sam od podstaw. Wszystkie przeróbki zarówno mechaniczne jak i blacharsko - lakiernicze są wykonane przeze mnie. Oto krótki opis modyfikacji: Silnik: SWAP na jednostkę 1.8T 20V AGU z Audi A3 Silnik po kapitalnym remoncie: Nowe panewki, pierścienie tłokowe, rozrząd, uszczelki, uszczelniacze itd. Kute korbowody, polerowane powierzchnie czołowe tłoków Modyfikacje głowicy: Przeszlifowane kanały dolotowe Układ dolotowy: FMIC z Renault Megane II, filtr stożkowy ITG Układ wydechowy: Na razie seryjny wydech z GTI 1.8 z modyfikacją puszek na przelot Układ wtryskowy: Wtryskiwacze 369cc Elektronika: Seryjne ECU Układ chłodzenia: Seryjna chłodnica z 1.8 107KM + najmocniejszy możliwy do zamontowania wntylator Układ napędowy: Krótka skrzynia biegów GTI, przeguby zewnętrzne z Mk3 VR6 Układ hamulcowy: Cały układ hamulcowy wraz z piastami zaadaptowany z Golfa Mk3 VR6 Tarcze hamulcowe EBC Turbo groove 280mm (przód) Zawieszenie: Gwintowane FK na wkładach KONI z zewnętrzną regulacją BODY KIT: Rozklepane ranty, tylna klapa zachodząca na lampy, Kolor z palety Kawasaki W planach: - Turbina KKK K04 z S3 lub TT 225KM - Dolot 70mm - Wydech: Downpipe 3" , reszta przelotowy wydech 2,5" oczywiście z kwasówki z jedną puszą na końcu - Skrzynia ze szperą z VR6 albo G60 - Strojenie ECUMASTERem - Odnowienie powłoki lakierniczej Obecnie autko w trakcie docierania.. ale zapowiada się dobrze ![]() Oto kilka fotek z prac nad autem: ![]() ![]() ![]() Tak auto wyglądało przed zmianami mechanicznymi A tu już zdjęcia z prac nad autem.. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
po co wkladac ecumastera jak na seryjnym sterowniku z 1,8t mozna ogarnac to. jesli bylbym na twoim miejscu zainwestowalbym w heble 312mm skoro masz piasty na 5 srub. no chyba z enie chcesz zapodawac felg 16
-------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
I zmień klapę z tyłu no normalną. Będzie cud malina:P
-------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 27 October 2008 Skąd: okolice Breslau ![]() |
z ta klapą to sleeper jest
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 27 January 2008 Skąd: Tarnów ![]() |
jak długo pozyje ta przepływka na takim dolocie ?
![]() -------------------- -------
AUTO MOTO SERWIS WWW.AUTOMOTOSERWIS.COM |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 19 October 2008 Skąd: Krasnystaw/Lublin ![]() |
Co hamulców, to na te minimalnie wchodzi felga 15" i to już jest duże wyrzeczenie bo ciężko będzie z dobrą glebą.. a co do Ecumastera to póki co nie mam takiego doświadczenia żeby ogarnąć to na seryjnym ECU, a poza tym chcę mieć możliwość ułożenia np. 2 map i łatwej ich zmiany. Auto ma służyć nie tylko do zabawy ale i do codziennej jazdy.. Wiem że na Ecumasterze to prawdopodobnie nie będzie w pełni hulać tak jak by mogło przy programie na seryjnym ECU ale póki co takie są możliwości i realia... A przy dobrym zestrojeniu na szerokopasmówce i tak da sobie to rade.
A klapa to rzecz gustu i tyle ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
CYTAT po co wkladac ecumastera jak na seryjnym sterowniku z 1,8t mozna ogarnac to Zawsze mnie smiesza takie "podpowiedzi". Owszem, mozna to ogarnac na seryjnym ECU, ale potem nastapi jakas zmiana setupu, np. zmieni sie turbo badz wtryski i juz trzeba wydac kolejne 1500zł na kolejny remap. A te pieniadze mozna by było zainwestowac w cos innego. Majac swinie (która, nie ma co ukrywac jest w jakims stopniu "sztukunkiem") zawsze mozna sobie zmienic/dostroic auto samemu. Dodatkowo bedziesz sprzedawał auto, to swinie wyjmiesz i włozysz do innego, a programu tak łatwo nie przeniesiesz -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
1. Zmień klapę
2. Zmień pokrywę korku paliwa 3. Kto nawiercał tylne tarcze? Bo wygląda to dość rzeźnicko... BTW Rozumiem że 1.8T daje większe możliwości itp. ale czemu już nikt nie robi N/A w old-school samochodach? Szkoda... -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 19 October 2008 Skąd: Krasnystaw/Lublin ![]() |
Dzięki guzior za mądre poparcie mojego myślenia.. dokładnie tak świnia mimo że nie doskonała to daje jednak pewne możliwości i ma pewne plusy...
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Czy założyłeś Tłoki z AEB z 95r? Zainwestuj jeszcze w jakieś zegarki do kabiny, bo się przydawają.
-------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
1. Zmień klapę 2. Zmień pokrywę korku paliwa 3. Kto nawiercał tylne tarcze? Bo wygląda to dość rzeźnicko... BTW Rozumiem że 1.8T daje większe możliwości itp. ale czemu już nikt nie robi N/A w old-school samochodach? Szkoda... 1.8T to jeden z lepszych silników dostępnych w VW jeżeli chodzi o cenę/moc/stopień ogarnięcia/masę/łatwość swapowania/dostępność gratów. Z NA nie ma szału takiego - zdrowy ABF ciężko dostać a pozatym moc do uzyskania w miarę prostymi przeróbkami kończy się tam, gdzie w 1.8T dopiero zaczyna się zabawa. A VR6 to bardziej skomplikowany swap, ciężki przód, większe spalanie a jako NA też nie ma potencjału tak dużego jak 1.8T. A co do oldschoolowych samochodów NA to zobacz mini miniaca ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Hej, po woli..
![]() Nie mam nic przeciwko doładowanych samochodów (wręcz przeciwnie) - mówię tylko że by fajnie było zobaczyć coś kręcącego się >8000rpm nie pochodzącego z Hondy ![]() Co nie zmienia faktu że auto całkiem fajne! EOT -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 19 October 2008 Skąd: Krasnystaw/Lublin ![]() |
1. Zmień klapę 2. Zmień pokrywę korku paliwa 3. Kto nawiercał tylne tarcze? Bo wygląda to dość rzeźnicko... BTW Rozumiem że 1.8T daje większe możliwości itp. ale czemu już nikt nie robi N/A w old-school samochodach? Szkoda... Cały układ hamulcowy został wyjęty z Golfa VR6 Turbo EIP System legitymującego się 400 KM mocy, i o ile przednie tarcze zidentyfikowałem jako EBC Turbo groove to tylne nie wiem jakiej są firmy ale na pewno nie jest to żaden śmietnik. A wyglądają tak ponieważ zanim je założyłem leżały 1,5 roku w moim garażu. A porwać sie na wiercenie seryjnych tarcz mógłby tylko idiota! ![]() A odnośnie ostatniego zdania... to oryginalny silnik w tym aucie był troszkę dłubnięty (głowica z Mk1 GTI, wałek z 1.6 GTI, kiełbasy 4w1, kompletny wydech Jens Sport) i całkiem przyjemnie to jeździło. I przyznam szczerze że początkowo projekt miał polegać na uturbieniu tego oryginalnego 1.8. Ale to i tak by stanęło na założeniu elektronicznego wtrysku np. z G60 więc lepiej było od razu zacząć od dobrej bazy.... czyli 1.8T 20V |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 19 October 2008 Skąd: Krasnystaw/Lublin ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Tłoki są oryginalne z AGU. Zostały tylko przepolerowane. Pytanko, skąd wziąłeś kute korby? Jakieś aftermarketowe? bo żadne 1.8T nie miało całkowicie kutych korb. Tłoki mogłeś wsadzić z AEB z 95r. bo te na 99,9% miały całkowicie kute tłoki Mahle. Wtedy miałbyś "zakuty silnik". -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 17 November 2007 Skąd: Łódź ![]() |
Tłoki mogłeś wsadzić z AEB z 95r. bo te na 99,9% miały całkowicie kute tłoki Mahle. Wtedy miałbyś "zakuty silnik". A mi firma "x" chciała zakówać moje AEB jak chciałem założyć k04... -------------------- ╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 19 October 2008 Skąd: Krasnystaw/Lublin ![]() |
Pytanko, skąd wziąłeś kute korby? Jakieś aftermarketowe? bo żadne 1.8T nie miało całkowicie kutych korb. Tłoki mogłeś wsadzić z AEB z 95r. bo te na 99,9% miały całkowicie kute tłoki Mahle. Wtedy miałbyś "zakuty silnik". Korby udało mi się dość tanio kupić na niemieckim ebay'u a że seryjne są moim zdaniem najsłabszym punktem tego silnika to bez wahania postanowiłem je zastąpić kutymi. A co do tłoków to na taką moc jaka jest w planach (okolice 250KM) powinny bezproblemowo wystarczyć seryjne. Ale szkoda że nie wiedziałem o tych z AEBa wcześniej bo na pewno bym się rozejrzał za takim.. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
dobrze, że się za nimi nie rozejrzałeś i wziąłeś te. Dżordżyk, widzisz szerokość tej korby? Nie wiem jak można ją porównywać do seryjnej...
Generalnie poszedłeś trochę na zapas, bo seryjna korba starczy nawet do okolic 300KM, a Ty masz zamiar stanąć na okolicach serii 225 z programem, ale dobrze. Przynajmniej jest zapas. Nie strój tego na ecumasterze, tylko seryjnego ECU albo SA. -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
CYTAT Nie strój tego na ecumasterze, tylko seryjnego ECU Z jakiegoz to powodu? -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Parę zmian (estetyka pod maską, zestrojenie, tylna klapa) i bez wstydu można auto pokazywać nie tylko w necie, ale i w "GT" - lubią takie projekty.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:14 |