Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Golf Mk2 1.8T Mechaniczna Pomarańcza
ColgateVW
post Sat, 24 Jan 2009 - 21:08
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 19 October 2008
Skąd: Krasnystaw/Lublin





Jako że jestem początkujący na forum to na wstępie witam wszystkich!

Chciałbym przedstawić dziś swój projekt (a właściwie jego pierwszy etap)
Jest to mój pierwszy projekt "mechaniczny" Najczęściej bowiem zajmuję się przeróbkami blacharskimi.

Modyfikacjom poddany został Golfik Mk2 GTI 86' 1.8L 107KM
Auto wykonałem praktycznie sam od podstaw. Wszystkie przeróbki zarówno mechaniczne jak i blacharsko - lakiernicze są wykonane przeze mnie.

Oto krótki opis modyfikacji:

Silnik: SWAP na jednostkę 1.8T 20V AGU z Audi A3
Silnik po kapitalnym remoncie: Nowe panewki, pierścienie tłokowe, rozrząd, uszczelki, uszczelniacze itd.
Kute korbowody, polerowane powierzchnie czołowe tłoków

Modyfikacje głowicy: Przeszlifowane kanały dolotowe

Układ dolotowy: FMIC z Renault Megane II, filtr stożkowy ITG


Układ wydechowy: Na razie seryjny wydech z GTI 1.8 z modyfikacją puszek na przelot


Układ wtryskowy: Wtryskiwacze 369cc

Elektronika: Seryjne ECU

Układ chłodzenia: Seryjna chłodnica z 1.8 107KM + najmocniejszy możliwy do zamontowania wntylator

Układ napędowy: Krótka skrzynia biegów GTI, przeguby zewnętrzne z Mk3 VR6

Układ hamulcowy: Cały układ hamulcowy wraz z piastami zaadaptowany z Golfa Mk3 VR6
Tarcze hamulcowe EBC Turbo groove 280mm (przód)

Zawieszenie: Gwintowane FK na wkładach KONI z zewnętrzną regulacją

BODY KIT: Rozklepane ranty, tylna klapa zachodząca na lampy, Kolor z palety Kawasaki

W planach:

- Turbina KKK K04 z S3 lub TT 225KM
- Dolot 70mm
- Wydech: Downpipe 3" , reszta przelotowy wydech 2,5" oczywiście z kwasówki z jedną puszą na końcu
- Skrzynia ze szperą z VR6 albo G60
- Strojenie ECUMASTERem
- Odnowienie powłoki lakierniczej

Obecnie autko w trakcie docierania.. ale zapowiada się dobrze wink.gif

Oto kilka fotek z prac nad autem:




Tak auto wyglądało przed zmianami mechanicznymi

A tu już zdjęcia z prac nad autem..


















Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 24 Jan 2009 - 21:08
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tdik
post Sat, 24 Jan 2009 - 21:40
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





po co wkladac ecumastera jak na seryjnym sterowniku z 1,8t mozna ogarnac to. jesli bylbym na twoim miejscu zainwestowalbym w heble 312mm skoro masz piasty na 5 srub. no chyba z enie chcesz zapodawac felg 16


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Sat, 24 Jan 2009 - 22:24
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





I zmień klapę z tyłu no normalną. Będzie cud malina:P


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
freq
post Sat, 24 Jan 2009 - 22:38
Post #4


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 October 2008
Skąd: okolice Breslau





z ta klapą to sleeper jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawkog
post Sat, 24 Jan 2009 - 22:41
Post #5


User
Dołączył: Sun, 27 January 2008
Skąd: Tarnów





jak długo pozyje ta przepływka na takim dolocie ? smile.gif


--------------------
-------
AUTO MOTO SERWIS

WWW.AUTOMOTOSERWIS.COM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ColgateVW
post Sun, 25 Jan 2009 - 11:57
Post #6


Rookie
Dołączył: Sun, 19 October 2008
Skąd: Krasnystaw/Lublin





Co hamulców, to na te minimalnie wchodzi felga 15" i to już jest duże wyrzeczenie bo ciężko będzie z dobrą glebą.. a co do Ecumastera to póki co nie mam takiego doświadczenia żeby ogarnąć to na seryjnym ECU, a poza tym chcę mieć możliwość ułożenia np. 2 map i łatwej ich zmiany. Auto ma służyć nie tylko do zabawy ale i do codziennej jazdy.. Wiem że na Ecumasterze to prawdopodobnie nie będzie w pełni hulać tak jak by mogło przy programie na seryjnym ECU ale póki co takie są możliwości i realia... A przy dobrym zestrojeniu na szerokopasmówce i tak da sobie to rade.

A klapa to rzecz gustu i tyle tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sun, 25 Jan 2009 - 12:32
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT
po co wkladac ecumastera jak na seryjnym sterowniku z 1,8t mozna ogarnac to

Zawsze mnie smiesza takie "podpowiedzi".
Owszem, mozna to ogarnac na seryjnym ECU, ale potem nastapi jakas zmiana setupu, np. zmieni sie turbo badz wtryski i juz trzeba wydac kolejne 1500zł na kolejny remap. A te pieniadze mozna by było zainwestowac w cos innego. Majac swinie (która, nie ma co ukrywac jest w jakims stopniu "sztukunkiem") zawsze mozna sobie zmienic/dostroic auto samemu.
Dodatkowo bedziesz sprzedawał auto, to swinie wyjmiesz i włozysz do innego, a programu tak łatwo nie przeniesiesz


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Sun, 25 Jan 2009 - 12:55
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





1. Zmień klapę
2. Zmień pokrywę korku paliwa
3. Kto nawiercał tylne tarcze? Bo wygląda to dość rzeźnicko...

BTW Rozumiem że 1.8T daje większe możliwości itp. ale czemu już nikt nie robi N/A w old-school samochodach? Szkoda...


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ColgateVW
post Sun, 25 Jan 2009 - 13:14
Post #9


Rookie
Dołączył: Sun, 19 October 2008
Skąd: Krasnystaw/Lublin





Dzięki guzior za mądre poparcie mojego myślenia.. dokładnie tak świnia mimo że nie doskonała to daje jednak pewne możliwości i ma pewne plusy...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Sun, 25 Jan 2009 - 13:41
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





Czy założyłeś Tłoki z AEB z 95r? Zainwestuj jeszcze w jakieś zegarki do kabiny, bo się przydawają.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Sun, 25 Jan 2009 - 13:54
Post #11


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(srbenda @ Sun, 25 Jan 2009 - 12:55) *
1. Zmień klapę
2. Zmień pokrywę korku paliwa
3. Kto nawiercał tylne tarcze? Bo wygląda to dość rzeźnicko...

BTW Rozumiem że 1.8T daje większe możliwości itp. ale czemu już nikt nie robi N/A w old-school samochodach? Szkoda...


1.8T to jeden z lepszych silników dostępnych w VW jeżeli chodzi o cenę/moc/stopień ogarnięcia/masę/łatwość swapowania/dostępność gratów. Z NA nie ma szału takiego - zdrowy ABF ciężko dostać a pozatym moc do uzyskania w miarę prostymi przeróbkami kończy się tam, gdzie w 1.8T dopiero zaczyna się zabawa. A VR6 to bardziej skomplikowany swap, ciężki przód, większe spalanie a jako NA też nie ma potencjału tak dużego jak 1.8T. A co do oldschoolowych samochodów NA to zobacz mini miniaca smile.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Sun, 25 Jan 2009 - 15:26
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





Hej, po woli.. wink.gif
Nie mam nic przeciwko doładowanych samochodów (wręcz przeciwnie) - mówię tylko że by fajnie było zobaczyć coś kręcącego się >8000rpm nie pochodzącego z Hondy cool.gif Projektów 1.8T i 1.9TDI jest od groma i brakuje czegoś z deczka innego...
Co nie zmienia faktu że auto całkiem fajne!
EOT


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ColgateVW
post Sun, 25 Jan 2009 - 16:34
Post #13


Rookie
Dołączył: Sun, 19 October 2008
Skąd: Krasnystaw/Lublin





CYTAT(srbenda @ Sun, 25 Jan 2009 - 12:55) *
1. Zmień klapę
2. Zmień pokrywę korku paliwa
3. Kto nawiercał tylne tarcze? Bo wygląda to dość rzeźnicko...

BTW Rozumiem że 1.8T daje większe możliwości itp. ale czemu już nikt nie robi N/A w old-school samochodach? Szkoda...


Cały układ hamulcowy został wyjęty z Golfa VR6 Turbo EIP System legitymującego się 400 KM mocy, i o ile przednie tarcze zidentyfikowałem jako EBC Turbo groove to tylne nie wiem jakiej są firmy ale na pewno nie jest to żaden śmietnik. A wyglądają tak ponieważ zanim je założyłem leżały 1,5 roku w moim garażu.
A porwać sie na wiercenie seryjnych tarcz mógłby tylko idiota! laugh.gif

A odnośnie ostatniego zdania... to oryginalny silnik w tym aucie był troszkę dłubnięty (głowica z Mk1 GTI, wałek z 1.6 GTI, kiełbasy 4w1, kompletny wydech Jens Sport) i całkiem przyjemnie to jeździło. I przyznam szczerze że początkowo projekt miał polegać na uturbieniu tego oryginalnego 1.8. Ale to i tak by stanęło na założeniu elektronicznego wtrysku np. z G60 więc lepiej było od razu zacząć od dobrej bazy.... czyli 1.8T 20V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ColgateVW
post Sun, 25 Jan 2009 - 16:39
Post #14


Rookie
Dołączył: Sun, 19 October 2008
Skąd: Krasnystaw/Lublin





CYTAT(dżordżyk @ Sun, 25 Jan 2009 - 13:41) *
Czy założyłeś Tłoki z AEB z 95r? Zainwestuj jeszcze w jakieś zegarki do kabiny, bo się przydawają.


Tłoki są oryginalne z AGU. Zostały tylko przepolerowane.

A zegary na pewno się pojawią przed następnym etapem prac.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Sun, 25 Jan 2009 - 18:53
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





CYTAT(ColgateVW @ Sun, 25 Jan 2009 - 16:39) *
Tłoki są oryginalne z AGU. Zostały tylko przepolerowane.

Pytanko, skąd wziąłeś kute korby? Jakieś aftermarketowe? bo żadne 1.8T nie miało całkowicie kutych korb. Tłoki mogłeś wsadzić z AEB z 95r. bo te na 99,9% miały całkowicie kute tłoki Mahle. Wtedy miałbyś "zakuty silnik".


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PiurielSR
post Sun, 25 Jan 2009 - 22:16
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Sat, 17 November 2007
Skąd: Łódź





CYTAT(dżordżyk @ Sun, 25 Jan 2009 - 18:53) *
Tłoki mogłeś wsadzić z AEB z 95r. bo te na 99,9% miały całkowicie kute tłoki Mahle. Wtedy miałbyś "zakuty silnik".

A mi firma "x" chciała zakówać moje AEB jak chciałem założyć k04...


--------------------
╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ColgateVW
post Mon, 26 Jan 2009 - 11:41
Post #17


Rookie
Dołączył: Sun, 19 October 2008
Skąd: Krasnystaw/Lublin





CYTAT(dżordżyk @ Sun, 25 Jan 2009 - 18:53) *
Pytanko, skąd wziąłeś kute korby? Jakieś aftermarketowe? bo żadne 1.8T nie miało całkowicie kutych korb. Tłoki mogłeś wsadzić z AEB z 95r. bo te na 99,9% miały całkowicie kute tłoki Mahle. Wtedy miałbyś "zakuty silnik".

Korby udało mi się dość tanio kupić na niemieckim ebay'u a że seryjne są moim zdaniem najsłabszym punktem tego silnika to bez wahania postanowiłem je zastąpić kutymi.
A co do tłoków to na taką moc jaka jest w planach (okolice 250KM) powinny bezproblemowo wystarczyć seryjne.
Ale szkoda że nie wiedziałem o tych z AEBa wcześniej bo na pewno bym się rozejrzał za takim..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Mon, 26 Jan 2009 - 12:56
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





dobrze, że się za nimi nie rozejrzałeś i wziąłeś te. Dżordżyk, widzisz szerokość tej korby? Nie wiem jak można ją porównywać do seryjnej...
Generalnie poszedłeś trochę na zapas, bo seryjna korba starczy nawet do okolic 300KM, a Ty masz zamiar stanąć na okolicach serii 225 z programem, ale dobrze. Przynajmniej jest zapas. Nie strój tego na ecumasterze, tylko seryjnego ECU albo SA.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Mon, 26 Jan 2009 - 17:08
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT
Nie strój tego na ecumasterze, tylko seryjnego ECU

Z jakiegoz to powodu?


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Mon, 26 Jan 2009 - 17:24
Post #20


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Parę zmian (estetyka pod maską, zestrojenie, tylna klapa) i bez wstydu można auto pokazywać nie tylko w necie, ale i w "GT" - lubią takie projekty.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:14