![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: Szczecin ![]() |
Witam,
Szczęśliwym trafem kupiłem sobie golfa 4 ARL w bdb stanie. Niestety poprzedni właściciel robił regenerację turbiny w lokalnej firmie i coś jest nie tak. Turbina wstaje o wiele z a późno i nawet jak już wstanie to moment jest niski w średnim zakresie obrotów. Byłem wczoraj w warsztacie, który robił turbinę 2 lata temu za poprzedniego właściciela i nie budzi on w żadnym stopniu mojego zaufania. Auto oglądało kilku moich znajomych speców i od tej nieszczęsnej turbiny trzeba by zacząć zabawę. Zaprzyjaźniony zakład oddaje turbiny w całości do Krakowa, bo to jedyne miejsce jakie znają z odpowiednim sprzętem do ustawiania garetów na parametrach fabrycznych. Mam ją zregenerowaną na podzespołach melleta. Ale na pytanie o wyważenie i ustawienie nie uzyskałem prawie żadnej odpowiedzi. Kto zęby zjadł na tych turbinach, ma sprzęt i chęci by doprowadzić to do ładu ? Czy lepiej odesłać turbinę kurierem czy jechać osobiście całym autem ? Jestem ze Szczecina. Tak wygląda wykres na dzisiaj: ![]() -------------------- Uzależniony od motoryzacji, techniki i rajdów :)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 03 April 2015 ![]() |
Problem z regenerowanymi arlami jest taki, że ludzie wkładają wałki z laguny, bo są tańsze i tyle, nie ma nic innego w turbinach z arl, co by sprawiało jakieś problemy. Ten zakład z krakowa to jak sę nazywa? jeżeli Gładysek, to są oni na wysokim poziomie, ale jak to w branży turbo zawsze się coś może stać. Niech mechanik da Tobie namiar na firmie, która to regenerowała i skonsultujesz z nimi co będziecie robić, czasami wystarczy zderzak od zmiennej geometrii przekręcić o pół obrotu i wszystko jest ok.
-------------------- Turbosprężarki. Serwis, sprzedaż, skup.
Oleje Millers. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Rozumiem, ze to sa wykresy tego samego auta przed i po regeneracji? Wygląda ewidentnie na problem ze sterowaniem, bo moim zdaniem reaguje dobrze, ale za późno
![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: Szczecin ![]() |
Wykres ciągłymi jest dla porównania zdrowej serii z Leona. Ja mam Golfa i mój wykres jest liniami ciągłymi podpisany ZiG
![]() -------------------- Uzależniony od motoryzacji, techniki i rajdów :)
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 18 April 2015 ![]() |
Za Stargardem jest dobra firma TurboAuto Mają dobry sprzęt i wiedzę. Robią na częściach Melleta i wyważarkach Cimat. Robiłem u nich korek od ASZ, pięknie wstaje i trzyma ciśnienie.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, według mnie, jak ktoś wyżej napisał, wystarczy wszystko wyregulować.
Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Tue, 14 June 2005 ![]() |
Często trafiają do nas auto z tubinami po regeneracji - w 90% przypadków trzeba regulować gruchę...
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 05 January 2015 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
Rzeczywiście w tym wypadku warto spróbować 'pobawić' się sztangą. Mamy od chłopaków z IDParts.com przetłumaczony poradnik jak prostym sposobem można to zrobić, nie mając dostępu do drogiego sprzętu. Spróbuj, powinno pomóc. Jeśli podasz nam numer turbo, prześlemy wartości ciśnień.
https://www.youtube.com/watch?v=-9_TOTDUyZc -------------------- ProfiTurbo.pl - CHRA, VNT, Billet Wheel, 'gruszki', testery do VNT.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Wysyłam do bosch service Stalowa wola. Po logach wychodzi igła. Gruszki na pewno nie zakladaja regenerowanej. prawie zawsze nowy rdzeń. Koszt wychodzi przeważnie 1250zł. Łącznie z kurierami. Ao ARL nie wysyłałem jeszcze.
-------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: Szczecin ![]() |
Nr turbo mam podać z tabliczki gdzieś na obudowie ? Poza typem gt1749VB nic nie wiem, bo nr jaki wpisano w karcie gwarancyjnej jest błędny. Czy jeśli pompuje 1,5 bara tak jak powinno w ARLu to możliwe że sama regulacja gruszki tak dużo by mogła zmienić na +?
-------------------- Uzależniony od motoryzacji, techniki i rajdów :)
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 05 January 2015 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
Masz prawdopodobnie jeden z poniższych numerów:
1. 038253016G - oparcie sztangi na zderzaku powinno nastąpić przy wartości 0,650 bar. 2. 038253016D - jw, ale dla wartości 0,620 bar. Dla obydwu numerów sztanga powinna zacząć ruch przy 0,197-0,203 bar o 0,5mm do 4,00mm. Regulacja aktuatora ma ogromne znaczenie. Nawet idealnie doważone CHRA niewiele da podczas regeneracji turbosprężarki, jeśli ktoś zaniedbał ustawienie VNT. Powiem więcej - źle ustawione sztanga gruszki/zderzak rdzenia może spowodować w szybkim okresie czasu kolejną awarię turbosprężarki. Pozdr Robert -------------------- ProfiTurbo.pl - CHRA, VNT, Billet Wheel, 'gruszki', testery do VNT.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 03 April 2015 ![]() |
Generalnie, jak wyżej. Problem może być jednak, gdy masz nową obudowe łożyskowań, wtedy mechaniczne ustawienie zderzaka wg tych wartości 0.62-0.65 nic nie da.
-------------------- Turbosprężarki. Serwis, sprzedaż, skup.
Oleje Millers. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Jest tyle możliwości, nawet gruszka może być używana / zamiennik i cięzko będzie idealnie wstrzelić się w wydajność.
Podciśnienie może niedomagać. Daj jakieś logi... Najlepiej 003 i 011 od 1000-3000rpm. -------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 05 January 2015 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
Korpus rdzenia jest najrzadziej wymienianym elementem podczas regeneracji, także prawdopodobieństwo założenia nowego jest niskie. Oczywiście nikt z nas nie wie co siedzi w Twoim zregenerowanym turbo i nie mając go w ręku postawienie trafnej diagnozy jest trudne. W samochodach grupy VAG warto też skorzystać z VAG-COM`a i bez wyjmowania turbo, na aucie próbować ustawić VNT.
-------------------- ProfiTurbo.pl - CHRA, VNT, Billet Wheel, 'gruszki', testery do VNT.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 03 April 2015 ![]() |
Wiadomo najczęściej wymienia zestaw + wirnik, ale również często obudowa w miejscu styku wirnik-pierścień-obudowa jest wytarta i albo się tulejuje obudowa albo wymienia na nową, to samo przy założeniu nowego chra, metoda na zamykanie zmiennej przy określonym ciśnieniu bez zmierzenia przepływu nic nie da.
-------------------- Turbosprężarki. Serwis, sprzedaż, skup.
Oleje Millers. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 05 January 2015 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
Nikt nie twierdzi, że źle ustawiony zderzak da się 'nadrobić' sztangą aktuatora, ale przed odesłaniem turbosprężarki do ewentualnej korekty ustawień VNT, warto podjąć samodzielną próbę
![]() ![]() Ciekawy poradnik dla aut grupy VAG mają na swojej stronie chłopaki z turbospecu: http://www.turbospec.pl/index.php/ustawienie-vnt.html. -------------------- ProfiTurbo.pl - CHRA, VNT, Billet Wheel, 'gruszki', testery do VNT.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: Szczecin ![]() |
Dzięki wszystkim za wskazówki i porady. Umówiłem się na przyszły tydzień na ustawienie tego co się da na miejscu w Szczecinie na hamowni. Dam znać o efektach
![]() -------------------- Uzależniony od motoryzacji, techniki i rajdów :)
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 November 2003 Skąd: Wwa ![]() |
Sprawdź przewody podciśnieniowe. Wszystkie pod maską. Jeżeli nikt tego wcześniej nie robił powinieneś mieć na tyle luzu, żeby móc obciąć po 5mm na końcówkach.
-------------------- "When driving a car in real life, please remeber to be a safe driver by wearing a seat belt, using your turn signal and using good judgment"
Mercedes C270CDI T Mercedes 280CE (C123) Volkswagen Golf 1.9 TDI Opel Combo Pozdrawiam w0wacik |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 06:44 |