Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Golf 6 1.6tdi problem z chłodnica spalin?
Kevin_mkIII
post Sun, 29 Mar 2015 - 13:56
Post #1


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 December 2008
Skąd: Tarnowskie Góry





Witam

kupiłem niedawno dla dziewczyny golfa 6 1.6tdi CAYC 105ps i podczas jazdy szarpniecie spadek mocy... mrugająca kontrolka świeć i silnika
po podpięciu pod Vaga wyskoczył błąd 7343 błąd potencjometra EGR (g212) gdzie tego szukać?? może jakieś numery części??
poszperałem trochę po forach i na większości piszą od razu o wymianie całej chłodnicy spalin (na taka o numerze: 03L 131 512DQ) tyle ze przy okazji tego błędu
wyskakuje kilka innych a w moim przypadku jest tylko ten.

mogę taka sobie załatwić za 1150zł+ 150zł wymiana. pytanie czy nie da się tego od razu wyłączyć systemowo jeśli to faktycznie cała chłodnica spalin do wymiany i od
razu program by się zrobiło, bo jeśli mam wymieniać a to za chwile znowu szlag trafi...

z góry dzięki za podpowiedzi i odpowiedzi


--------------------
10' Golf mkVI R
365ps 481Nm powered by Compsport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 29 Mar 2015 - 13:56
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
G-CSheko
post Sun, 29 Mar 2015 - 14:00
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





odpuść sobie wymianę, szkoda kasy, za nią zrobisz program na 130KM+ i wywalisz na zawsze ten eco-złom


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Sun, 29 Mar 2015 - 15:51
Post #3


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd





A zima na dystansach do 15 km dziewczyna bedzie jezdzic w czapce i rekawiczkach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielawa
post Sun, 29 Mar 2015 - 15:58
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





Miałem zaślepiony egr w tym samym silniki, wyskoczyły mi te same błędy i auto nagrzewało się szybko i sprawnie. Polecam usunięcie dodatkowo dpf przy robieniu programu ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sun, 29 Mar 2015 - 16:02
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(Knutomaniak @ Sun, 29 Mar 2015 - 15:51) *
A zima na dystansach do 15 km dziewczyna bedzie jezdzic w czapce i rekawiczkach...


Trzeba było zastanowić się nad sensem zakupu TDI bez Webasto biggrin.gif 15 kilometrów to i tak wynik wymagający w miarę ostrej jazdy - w Mk 4 bez EGRu przy nawet małych mrozach i jeździe delikatnej do 2000-2500 RPM 20 kilometrów nie starcza żeby osiągnąć rzeczywiste 90*C temperatury cieczy.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielawa
post Sun, 29 Mar 2015 - 16:04
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





Na szczęście nowe auta bardzo często mają dodatkową grzałkę we wnętrzu i nagrzewają się szybko.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kevin_mkIII
post Sun, 29 Mar 2015 - 16:35
Post #7


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 December 2008
Skąd: Tarnowskie Góry





panowie... to nie temat o sensie zakupu auta z silnikiem tdi... tylko o tym czy wywalać systemowo ta chłodnice czy kupić nową i niby poprawioną....



CYTAT(bielawa @ Sun, 29 Mar 2015 - 15:58) *
Miałem zaślepiony egr w tym samym silniki, wyskoczyły mi te same błędy i auto nagrzewało się szybko i sprawnie. Polecam usunięcie dodatkowo dpf przy robieniu programu ;-)


dostep do DPF'a jest bezproblemowy w tych silnikach?? czy trzeba z silnikiem wyjechać żeby to zrobić??


--------------------
10' Golf mkVI R
365ps 481Nm powered by Compsport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Sun, 29 Mar 2015 - 16:46
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Ludzie no co wy, co ma chłodnica spalin przy zaworze EGR do nagrzewania się silnika? Przez EGR przepływa bardzo mało spalin i wpływ na dogrzewanie jest pomijalny.

Edit: no fakt, w dieslu to troszkę inaczej niż w benzynie i zaślepienie ma wpływ na nagrzewanie. My bad.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sun, 29 Mar 2015 - 16:48
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Nawet w TDI bez chłodnicy spalin wpływ EGRu na nagrzewanie silnika jest bardzo duży.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielawa
post Sun, 29 Mar 2015 - 16:48
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





Trzeba odkręcić wózek, by opuścić silnik. Potem trzeba zbieżność zrobić - jeśli na miejscu nie robią;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tarantula
post Sun, 29 Mar 2015 - 17:23
Post #11


Frequent User
Dołączył: Mon, 05 January 2009





Nie trzeba niczego wywalac. Dpf wychodzi bez opuszczania sanek. Trzeba tylko lekko oslone terminczna pozaginac i wychodzi. Pare manewrow dpf'em i mamy go juz w rekach.
Do wymiany chlodnicy EGR tez nie trzeba wywalac dpf tylko poluzowac i lekko odchylic. A co do niby poprawionych chlodnic- one tez padaja bardzo czesto wink.gif


--------------------
:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielawa
post Sun, 29 Mar 2015 - 17:26
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





Mówię jak u mnei to wyglądało wink.gif widocznie chłopaki nie mieli jeszcze tak obcykanego know-how jak to robili ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tarantula
post Sun, 29 Mar 2015 - 17:30
Post #13


Frequent User
Dołączył: Mon, 05 January 2009





Bielawa- doskonale rozumie wink.gif nawet w serwisowkach vw pisze ze trzeba opuszczac sanki co jest wg mnie strata cennego czasu smile.gif


--------------------
:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kevin_mkIII
post Sun, 29 Mar 2015 - 17:31
Post #14


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 December 2008
Skąd: Tarnowskie Góry





CYTAT(Tarantula @ Sun, 29 Mar 2015 - 17:23) *
Nie trzeba niczego wywalac. Dpf wychodzi bez opuszczania sanek. Trzeba tylko lekko oslone terminczna pozaginac i wychodzi. Pare manewrow dpf'em i mamy go juz w rekach.
Do wymiany chlodnicy EGR tez nie trzeba wywalac dpf tylko poluzowac i lekko odchylic. A co do niby poprawionych chlodnic- one tez padaja bardzo czesto wink.gif



no wiec... nie wymienie tego "gówna" tylko w CTR Zabrze zaslepią usuna systemowo co trzeba i zrobią program

dzieki panowie


--------------------
10' Golf mkVI R
365ps 481Nm powered by Compsport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rob-555
post Sun, 29 Mar 2015 - 20:24
Post #15


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 October 2005
Skąd: Gdansk





Prawidłowo...ostatnio to hit sezonu...DPF i EGR off w tych motorkach smile.gif
A sanki warto popuscic...po co ryzykowac uwalenie sondy przy szarpaniu.


--------------------
TUNE-UP - Tuning Serwis Gdansk

AUTOHOLICY - Nowy kanał moto na YouTube
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumianko
post Tue, 31 Mar 2015 - 21:07
Post #16


Super User
Dołączył: Mon, 04 June 2007
Skąd: inowrocław





U nas tak samo, polo/golf trzeba sanki ściągnąć żeby było bez uszkodzeń, tez nie lubię się szarpać.


--------------------
Facebook - Brk-tuning
1,9tdi + NX 13,3et
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 03:59