Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Golf 5 gti
kakson
post Wed, 07 Sep 2011 - 22:52
Post #1


Frequent User
Dołączył: Sun, 07 September 2008





Witam, jestem zainteresowany kupnem takiego autka, z rocznika 2005-06, czyli z początku. Mam parę pytań:
- ogólna opinia o samochodzie
- typowe usterki
- czy tfsi ma jakieś "wrodzone" wady
- eksploatacja


Z góry dzięki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 07 Sep 2011 - 22:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
czesław
post Wed, 07 Sep 2011 - 23:23
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





http://www.racingforum.pl/20-TFSI-200KM-cz...rto-t88194.html byl juz temat niedawno


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefdeath
post Thu, 08 Sep 2011 - 10:41
Post #3


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 April 2003
Skąd: wwa





Ponieważ powyżej zacytowany temat był o silniku tfsi wypowiem się na temat samego golfa V gti.
Wnętrze:
w miarę przestronne i w miarę dobrze wykończone. Profilowana kiera dobrze leży w dłoniach.
Uwaga na siedzenia - Polecam wersję EU która ma bardzo dobre i wygodne głębokie kubły. Wersja USA ma słabo wyprofilowane stołki różniące się od zwykłego golfa tylko wzorem tapicerki.
Z najbardziej drażniących motywów wymieniłbym złażącą i łatwo rysującą się gumę na uchwytach drzwi. Ja u siebie okleiłem folia 3m carbon i mam spokój. Do tego strasznie trzeszczący plastik na górze konsoli centralnej.Trzeba rozbierać ustrojstwo i wygłuszać naklejając filc. Problem ten często spotykany we wszystkich g V.
Zawias:
Wersja EU ma zawieszenie obniżone o 15mm (wersja USA ma zwykły zawias), dobry kompromis między komfortem i prowadzeniem. Można śmigać na 18'' i nie ma zbytniego ubytku w komforcie. Niezależne zawieszenie z tyłu sprawia że auto bardzo pewnie się prowadzi i czasami zaskakuje prędkościami osiąganymi na zakrętach. Do tego auto ma bardzo dobry bezpośredni ukł. kierowniczy. I wszystko to sprawia, że golfiną jeździ się zajebiście.
Z minusów zawieszenia dałbym tylko konieczność regulacji geometri przodu i tyłu przynajmniej raz na sezon bo na naszych drogach lubi się rozjechać.
Silnik:
lubią padać zawory DV i PCV - po kupnie warto sprawdzić czy w aucie siedzą najświeższe wersje tych elementów.
Do tego słynna już szklanka popychacza wysokociśnieniowej pompy paliwa- profilaktycznie najlepiej wymieniać co ok 30tys. koszt części ok 120zł.
W silnikach z pierwszych lat produkcji o oznaczeniu AXX (chociaż zdarza się to też w nowszych BWA) lubią padać napinacze i łańcuchy wałków rozrządu ( odpowiadające za zmienne fazy- nie mylić z napędem rozrządu, który jest na pasku). Usterka objawia się dieslowskim klekotaniem na biegu jałowym na ciepłym silniku.
Często bagatelizowany problem w serwisach z racji tego że sprawny tfsi ma charakterystyczny dźwięk tykania. Jednak tykanie jest ciche i jest to praca pompy wtryskowej -nie ma nic wspólnego z dieslowskim klekotem przy uszkodzonym napinaczu/łańcuchu.
Poza tym silnik super, zbiera się bez turbodziury od samego dołu przez co bardzo fajnie jeździ się po mieście i na trasie gdzie może zaskoczyć elastycznością mocniejsze auta na większych turbinach.
Jak na swoją moc silnik jest ekonomiczny. Minimalne średnie spalanie na trasie jakie udało mi się uzyskać to 7,3l/100 a w mieście bez korków na spokojnie da radę się zmieścić nawet poniżej 10l. Pytanie po co biggrin.gif auto prowokuje do szybkiej jazdy i zazwyczaj w mieście jest 11-12l a w trasie 9l. Oczywiście minimum pb98
No i nie popełniaj błędu kupna samochodu z manualem- tylko DSG pozwala wykorzystać potencjał tego silnika.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakson
post Thu, 08 Sep 2011 - 16:28
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sun, 07 September 2008





Dzieki za konkretną odp. wink.gif

Mam właśnie do kupienia AXX, nie bać się go? a i jeszcze jedno, czy te silniki boją sie większych przebiegów, rzędu 250 tys?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Thu, 08 Sep 2011 - 17:26
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





AXX to kibel, BWA duzo lepszy.


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarzyn
post Thu, 08 Sep 2011 - 19:29
Post #6


Frequent User
Dołączył: Thu, 02 September 2010
Skąd: Zabrze





A jak z apetytem na olej?
Bo kiedyś przyjechał do mnie gość z Poznania i chyba z 0,5l wlał przed powrotem, miał cały baniaczek 5l w bagażniku oliwy.
Nie powiem, trochę mnie to zdziwiło wink.gif


--------------------
Audi A4 B5 1.9 TDI AFN // Suzuki SV650N K8 // Nissan Sunny GTi 5-doors
--------------------
"Kto hamuje, ten przegrywa"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefdeath
post Fri, 09 Sep 2011 - 09:53
Post #7


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 April 2003
Skąd: wwa





BWA z tego co wiem ma trochę lepszą turbinę- auto nieco lepiej jedzie górą i chyba poprawiony wałek rozrządu pod kątem krzywki napędzającej pompę paliwa. Były jakieś wałki A , B i któryś był lepszy czy coś w tym stylu-może ktoś lepiej obeznany się wypowie. Ale poza tym to jest praktycznie to samo co AXX- jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.
Ja sam mam AXX i mogę szczerze polecić. Po samym sofcie jest 245KM i bardzo fajnie się jeździ.
A jak ktoś chce grubiej to np. compsport z AXX,a wyciska 420KM i 520Nm.
Co do zużycia oleju to duże jest jak jest nieszczelny zawór PCV. Ja wymieniłem go na najnowszą wersję, zalałem silnik motulem i teraz praktycznie nie wciąga mi oleju. Podobno normą są dolewki do 0,5l na 10-15k km. ale jak ktoś mocno katuje to pewnie zeżre więcej.
Co do przebiegu pow. 250 tys to zależy jak auto było traktowane. W skrajnych przypadkach może być do wymiany turbo, dwumas, sprzęgło no i do wyczyszczenia zawory bo jest to silnik z bezpośrednim wtryskiem przez co benzyna trafia bezpośrednio do cylindra i nie rozpuszcza syfów jak przy konwencjonalnym wtrysku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakson
post Fri, 09 Sep 2011 - 11:12
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sun, 07 September 2008





To auto było serwisowane do końca i miało czyszczone kanały w głowicy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
blademan89
post Fri, 05 Sep 2014 - 19:17
Post #9


User
Dołączył: Fri, 05 September 2014
Skąd: Stoke on Trent





Witam,

chciałbym odświeżyć trochę kotleta bo interesuje mnie zakup Golfa 5 w wersji GTi. Myślę o roczniku 2005/2006 i zastanawiam się jakie oznaczenie silnika w nim siedzi? Czy brać pod uwagę DSG czy może manual? Jak wytrzymałe są te skrzynie? DSG wytrzymuje na luzie te 300KM? Jak podatne jest to auto na mody? Proszę o wszelką opinie na co zwrócić uwagę przy kupnie i czego się wystrzegać. Nigdy nie miałem styczności z Vagiem wink.gif

Będę bardzo wdzięczny za wszystko podpowiedzi.

Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefdeath
post Fri, 05 Sep 2014 - 21:39
Post #10


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 April 2003
Skąd: wwa





CYTAT(blademan89 @ Fri, 05 Sep 2014 - 20:17) *
Witam,

chciałbym odświeżyć trochę kotleta bo interesuje mnie zakup Golfa 5 w wersji GTi. Myślę o roczniku 2005/2006 i zastanawiam się jakie oznaczenie silnika w nim siedzi? Czy brać pod uwagę DSG czy może manual? Jak wytrzymałe są te skrzynie? DSG wytrzymuje na luzie te 300KM? Jak podatne jest to auto na mody? Proszę o wszelką opinie na co zwrócić uwagę przy kupnie i czego się wystrzegać. Nigdy nie miałem styczności z Vagiem wink.gif

Będę bardzo wdzięczny za wszystko podpowiedzi.

Pozdrawiam.


do 2006r był AXX od 2006r BWA jeśli mówimy o wersji 200KM. Żeby zdecydować DSG czy manual musisz się przejechać jednym i drugim- nie każdemu pasuje przyspieszanie bez przerw jak w tramwaju smile.gif Na pewno z dsg auto ma lepsze osiągi. Co do podatności na mody to chyba już wszystko napisane na tym forum. Przy zakupie trzeba patrzeć na to co w innych autach. Wyjątkiem jest auto z dsg - usterki mogą być kosztowne więc zwracaj uwagę na pracę skrzyni po dobrym rozgrzaniu - czy nie szarpie, dobrze zmienia biegi, nie hałasuje oraz czy i co ile zmieniany był w niej olej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bubolak
post Sat, 06 Sep 2014 - 01:32
Post #11


User
Dołączył: Thu, 14 May 2009





Jest jeszcze silnik BPY, który był montowany w autach zza oceanu. Sprawdzałem kilka takich w kwietniu i wg carfaxu były po szkodzie całkowitej, więc raczej omijaj. Newralgiczny wiek DSG to okolice 150k km, więc taki w jaki celujesz. Na forum jest dużo o tych skrzyniach.


--------------------
Renttner Apartamenty - Warszawa -> www.renttner.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
blademan89
post Sat, 06 Sep 2014 - 10:48
Post #12


User
Dołączył: Fri, 05 September 2014
Skąd: Stoke on Trent





CYTAT(stefdeath @ Fri, 05 Sep 2014 - 20:39) *
do 2006r był AXX od 2006r BWA jeśli mówimy o wersji 200KM. Żeby zdecydować DSG czy manual musisz się przejechać jednym i drugim- nie każdemu pasuje przyspieszanie bez przerw jak w tramwaju smile.gif Na pewno z dsg auto ma lepsze osiągi. Co do podatności na mody to chyba już wszystko napisane na tym forum. Przy zakupie trzeba patrzeć na to co w innych autach. Wyjątkiem jest auto z dsg - usterki mogą być kosztowne więc zwracaj uwagę na pracę skrzyni po dobrym rozgrzaniu - czy nie szarpie, dobrze zmienia biegi, nie hałasuje oraz czy i co ile zmieniany był w niej olej.



Czyli celuję w AXX - jest coś co by miało mnie odwieść od tego pomysłu? Myślę, że DSG było by ok, ale jednak boję się kupić auto z tą skrzynią od Angola wink.gif Oni z reguły nie dbają o nic i później wychodzą kwiatki.

Auto ma mi służyć na codzień, ale musi być dość zwinne i żwawe - czy Gofr się spiszę jako auto do codziennego użytkowania i jazdy w trasy?

Dzięki za komentarz.


CYTAT(bubolak @ Sat, 06 Sep 2014 - 00:32) *
Jest jeszcze silnik BPY, który był montowany w autach zza oceanu. Sprawdzałem kilka takich w kwietniu i wg carfaxu były po szkodzie całkowitej, więc raczej omijaj. Newralgiczny wiek DSG to okolice 150k km, więc taki w jaki celujesz. Na forum jest dużo o tych skrzyniach.



W UK nie będę miał raczej styczności z tym silnikiem także o ulepy się nie boję wink.gif

Chyba sobie odpuszczę DSG na rzecz manuala.

Pozdrawiam kolegów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czarna mamba
post Sun, 07 Sep 2014 - 08:12
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Thu, 19 January 2006





Obowiazkowo DSG , nie bedziesz zalowal
(kup auto z historia i przebiegiem sensownym i bedzie ok)


--------------------
BHW racing team
2007 - 12,5 streetr fwd rekord PL
2008 - 12,4 street fwd rekord PL
2010 - 11,0 street rwd rekord PL ......7,3@167kph - 1/8...... 100-200km/h w 5,2s :D
2010 - 1:15:2 rozeta, -3cim
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefdeath
post Sun, 07 Sep 2014 - 20:53
Post #14


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 April 2003
Skąd: wwa





CYTAT(blademan89 @ Sat, 06 Sep 2014 - 11:48) *
Czyli celuję w AXX - jest coś co by miało mnie odwieść od tego pomysłu? Myślę, że DSG było by ok, ale jednak boję się kupić auto z tą skrzynią od Angola wink.gif Oni z reguły nie dbają o nic i później wychodzą kwiatki.

Auto ma mi służyć na codzień, ale musi być dość zwinne i żwawe - czy Gofr się spiszę jako auto do codziennego użytkowania i jazdy w trasy?

Dzięki za komentarz.


Ja używałem wersji 3d jako auta rodzinnego 2+1 i w trasy i na miasto smile.gif no ale ja kochałem to auto:)
Jak chcesz się dowiedzieć o typowych przypadłościach tych aut zapraszam na vwgolfv. pl do działu gti. Nie trzeba się logować.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
blademan89
post Sun, 07 Sep 2014 - 21:14
Post #15


User
Dołączył: Fri, 05 September 2014
Skąd: Stoke on Trent





Ja często zmieniam auta, ale teraz chcę zrobić coś innego i spróbować czegoś innego wink.gif Mam nadzieję, że Golf się sprawdzi.

Poczytam na forum golfa na pewno, dzięki za link wink.gif

Co do DSG to zobaczymy co uda się znaleść.

P.s. dlaczego turbiny K04 są takie tanie? biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RobertGTI
post Sun, 07 Sep 2014 - 21:22
Post #16


Super User
Dołączył: Sat, 14 August 2010
Skąd: warszawa





Namawiacie na DSG, ale żeby to nie była bomba na kołach, jak się sypnie po kilku tysiącach przejechanych to się można nie pozbierać z kosztów...
Wiadomo że gti z początku produkcji nie będą miały po 130tysi przebiegu tylko dobrze ponad 200
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rapix
post Sun, 07 Sep 2014 - 22:57
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Fri, 02 January 2004
Skąd: Zambrów (woj. Podlaskie)





No właśnie każdy namawia na dsg tylko pytanie jak jej naprawy itp. nie zapominajmy że te auto już swoje lata ma i coś tam może się posypać, manual raczej będzie bardziej bezawaryjny... (jeśli chodzi o skrzynię)


--------------------
Pozdrawiam Rapix
Go to the top of the page
 
+Quote Post
blademan89
post Mon, 08 Sep 2014 - 11:14
Post #18


User
Dołączył: Fri, 05 September 2014
Skąd: Stoke on Trent





Ja osobiście chce mieć jak najmniej awaryjny Stage na początek bo na kilka miesięcy to będzie mój daily wink.gif Tak jak napisałem: jestem za manualem, ale jak trafi się zadbany Golf z dsg to rozważę opcję.


Jeszcze takie pytanie: Ile znosi sprzęgło/skrzynia i hamulce? czy powyżej 250KM trzeba robić upgrade któregoś z tych podzespołów?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K@rol
post Mon, 08 Sep 2014 - 11:42
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 December 2005





No Adrian wkoncu jakies fajne auto bedzie, a nie to nudne X3 tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
blademan89
post Mon, 08 Sep 2014 - 12:00
Post #20


User
Dołączył: Fri, 05 September 2014
Skąd: Stoke on Trent





CYTAT(K@rol @ Mon, 08 Sep 2014 - 10:42) *
No Adrian wkoncu jakies fajne auto bedzie, a nie to nudne X3 tongue.gif


hehe, Ty to chyba na każdym forum jesteś Karol smile.gif Nigdy nie miałem vaga (a tym bardziej gofra) w planach, ale po tym co poczytałem to fajne auto można z tego zrobić w rozsądnej kasie. Co do X3 to było auto przejściowe po AR cool.gif którego mam osobiście dosyć laugh.gif

Zobaczymy jak to wszystko wyjdzie w praniu.


P.s. Kumpel zrobił e93 335i na 420KM teraz więc X3 go nie przegonię przecież, haha. Sam miałem brać 335i, ale mam inne plany i wydatki w tym roku więc nic na siłę (335i poczeka).
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 17:18