![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Rookie Dołączył: Fri, 12 August 2016 ![]() |
Witam wszystkich,
Mam problem z niewracającą kierownicą przy wyjściu z poślizgów. Kiera powinna się sama ładnie odkręcić a stoi w miejscu. Bardzo prosiłbym o sugestie co może być przyczyną. BMW e30 - wahacze gięte od e36 - magiel e36 - tuleja acentryczna - Pompa wspomagania od Astry - Dodatkowo chłodnica płynu wspomagania Ustawiłem geometrie jak poniżej na zdjęciu ale problem nadal pozostał. W tym tygodniu jadę ponownie na geometrie i może coś mam poprawić? Tył: Zbieżność: +00 30' Pochylenie: od -10 30' do -20 30' Przód: Rozbieżność: -00 07' Pochylenie od -10 40' do -00 24' Wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy: +90 52' do +100 52' ![]() ps. prąd do pompy sprawdzony, alternator zrobiony Bardzo proszę o pomoc |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Pewnie położenie magla złe i geometria drążków leży. Badałeś dobrze ten temat?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Rookie Dołączył: Fri, 12 August 2016 ![]() |
Hej, nie za bardzo wiem na co szczególnie zwrócić uwagę. Możesz podpowiedzieć? Poniżej zamieszczam kilka zdjęć położenia magla.
Czy w samej geometrii coś byś zmienił? Jutro rano jestem umówiony na ustawianie... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
po zdjęciach ciężko będzie dojść do jednego wniosku. Na pewno mix zastosowanych części nie ułatwi badania problemu. Zwrotnice z e36 nie ruszone, kąty też raczej nie zachowane: na skręcie nie warto oszczędzać, źle zrobiony będzie powodował ścinanie sworzni. Nic przyjemnego
Popatrz sobie na przykładowy zestaw skrętu: https://grubygarage.com.pl/p/34912/zestaw-s...y?origin=google Przy zwrotnicy są montowane takie adaptery, mają za zadanie, żeby układ kierowniczy pracował poprawnie |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
dla mnie widać że skręt jest za duży i zwrotnica się przełamuje. Przez to nie można wrócić. Odessa ostatnio ładnie to tłumaczył.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 04 September 2008 Skąd: Karkonosze ![]() |
Z założonymi wahaczami już się nie przełamuje, przynajmniej na zalaczonym foto z wahaczem.
Nie wiem jak rozpracowano skręty w E30, alee bez adaptera pod zwrotnica to chyba nie będzie działać dobrze. -------------------- ...w poszukiwaniu odpowiedniego auta
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Rookie Dołączył: Fri, 12 August 2016 ![]() |
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Na pierwszych zdjęciach niema założonych wahaczy. Czy jesteście pewni że do e30 występuje coś takiego jak adapter do zwrotnicy? Znalazłem takowe jedynie do Nissanów. W którym miejscu występują w/w adaptery? Na mocowaniu zwrotnicy?
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 04 September 2008 Skąd: Karkonosze ![]() |
Jak masz wahacze i zwrotnice z E36, to adaptery od E36 trzeba założyć. Adaptery montujesz do zwrotnicy zamiast sworznia wahacza i drążka kierowniczego, następnie do adapteru montujesz sworzeń wahacza i sworzeń kierowniczy.
Ale zanim coś kupisz, uderz na grupy FB typu TANI DRIFT i dopytaj o to jak dobry set złożyć do E30. -------------------- ...w poszukiwaniu odpowiedniego auta
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
albo na forum DTS czy wrecz do swagra zadzwonic
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 09:20 |