![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: pod Warszawa ![]() |
Ogladalem ostatnio troche filmow z driftingiem i zauwazylem ze w wielu przypadkach kierowcy przy redukcji wciskaja jednoczesnie gaz i hamulec jedna noga.. technika ta nazywa sie "heel & toe", ale nic w sumie o niej nie wiem. Do czego to sluzy ? Podtrzymanie obrotow czy moze cos wiecej ?
-------------------- forged sr20det.... not anymore
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 March 2003 Skąd: Lublin ![]() |
Może dlatego by odciążyć tylną oś w momencie redukcji, albo jak dojeżdza do zakrętu z zergóły hamuje
-------------------- Hp is one thing, putting it down to the track is another.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 26 November 2002 Skąd: poznan ![]() |
hamowanie lewą npga w zakrecie to jest w przednio napedowcach dociazenie przodu tak aby koła miały lepsza stycznsc z podłozem
przy tylno napedowacach stosuje sie czsami taka technike do zarzucenia tyłem róznica jest w siele nacisniecia pedału (aczkowiek ostatnio przejachałem sie na fotelu pilota mistrza polski dziennikarzy w rajach i przy tylnym napedzie w zakrecie po prostu walił w hamulec po czym kontra i wiksa w gaz wrazenie niesamowite ) -------------------- czołg sprzedany
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
żeby nie zerwać przyczepności tylniej osi przy redukcji
heel and toe to nie jest technika driftingu tylko zwykły międzygaz przy redukcji ale z jednoczesnym hamowaniem -------------------- whatever
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Dokładnie tak jak mówi Wally... jest zasadnicza różnica między H&T a LFB - a jedno z drugim jest dość często mylone. Obie techniki pozwalają na precyzyjną kontrolę uślizgu auta, ale stosowane są w różnych przypadkach i różnych celach. Do driftowania sensu stricto LFB jak najbardziej, H&T do wejścia w zakręt
CYTAT("Grzegscvan":1u8m7243) przy tylno napedowacach stosuje sie czsami taka technike do zarzucenia tyłem róznica jest w siele nacisniecia pedału No, nie do końca. W słabych tyłopędach albo na bardzo ciasnym winklu owszem, mówisz o lift-off oversteer czyli ustawianiu z ujęcia, a to jest możliwe z dowolnym typem napędu - istotniejszy od napędzanej osi jest w tym wypadku konfiguracja zawieszenia. CYTAT("Grzegscvan":1u8m7243) (aczkowiek ostatnio przejachałem sie na fotelu pilota mistrza polski dziennikarzy w rajach i przy tylnym napedzie w zakrecie po prostu walił w hamulec po czym kontra i wiksa w gaz wrazenie niesamowite )
Z Polodym? Heh. Generalnie technika dość brutalna, zresztą Maciek usiłował tym sposobem postawić bokiem 911 i nie dało rady - próby driftnięcia na Torze Poznań wyszły dość mizernie. A wystarczyło najechać na niższym biegu, ale szybciej i zrobić właśnie lift-off. To co Ci zaprezentował to nie było LFB tylko kop w hample, żeby ustawić auto bokiem przy prędkości zbyt małej, żeby geometria zawieszenia pozwoliła na uśliźnięcie tylnej osi po zdjęciu gazu - i równocześnie zbyt małej, żeby można było w konkretnej kombinacji bieg/szybkość/dostępny moment obrotowy pośliznąć auto power-on oversteerem - czyli samym depnięciem gazu do podłogi. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 March 2003 Skąd: Lublin ![]() |
Ja może z innej beczki, jak macie to zapodajcie jakieś linki do stron z technikami driftu, nie chodzi o filmy tylko text i przykłady.
-------------------- Hp is one thing, putting it down to the track is another.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
A proszę:
http://www.modernracer.com/tips/driftingtechniques.html http://www.geocities.com/df001356/tech.html http://www.geocities.com/go2iddrift/heelandtoe.html http://www.skylinesaustralia.com/forums ... 569-1.html Lektura na godzinkę a potem tylko ćwiczyć.. (oczywiście tylko na zamkniętych dla ruchu terenach. I uważając na krawężniki ) -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 March 2003 Skąd: Lublin ![]() |
A dziękuje bardzo I teraz znuff problem kupować tył napęd czy civa VTI ????
-------------------- Hp is one thing, putting it down to the track is another.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
CYTAT("MACIOR":2ilf0qrf) A dziękuje bardzo I teraz znuff problem kupować tył napęd czy civa VTI ????
vti i tak w tym kraju dobrego nie dostaniesz wiec tylko rwd -------------------- Kazdy ponad kazdym...
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 27 April 2003 Skąd: wawa ![]() |
CYTAT("MACIOR":wv5kjrtp) A dziękuje bardzo I teraz znuff problem kupować tył napęd czy civa VTI ????
A co się stało z Lancią ?? Pamiętam że chciałeś zmienić głowicę .... |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Do driftu - tył. Nissan 200SX sprawdza się znakomicie, wzorcowe auto do takich zabaw, trzeba troszkę dłubnąć, żeby było dobrze (odblokować ograniczenie doładowania na niskich biegach an przykład) i sensowny zawias zrobić, ale mistrzowie driftu ośkowego jeżdżą w większości właśnie tym (AFAIR w Japonii pierwsze 3 miejsca w drifcie ośkowym właśnie 200SX/Silva). Oczywiście da się i czteropędem (tak jak na Yokohama Drift Challenge Tuner Grand Prix na Hockenhemie w 2001 przepięknie pokazał Katsuo Kobayashi w JUN Hyper Lemon Evo V) - ale to trzeba mieć duży budżet na układ przeniesienia napędu, szczególnie jak się ma napompowane Evo na 575KM.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 30 December 2002 Skąd: Gdańsk ![]() |
Ta technika była kiedys juz omawiana na forum ale nie mogłem jej znalesc
-------------------- [url=http://www.iiig.piwko.pl/:3o0cq2gu]Stara dobra klasa[/url:3o0cq2gu]
[url=http://www.gdmoto.pl/php_nuke/pliki/filmy/tvn_3miasto.avi:3o0cq2gu]Rajdowcy z 3Miasta[/url:3o0cq2gu] - Film 80Mb Uno 1.4 i.e - 17,9s/400m , z 0-100Km/h 11,7s |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: pod Warszawa ![]() |
hmm czas pocwiczyc rozne techniki jazdy...
-------------------- forged sr20det.... not anymore
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Rx7 (zarówno FC jak i FD) też jest bardzo wdzięczną furą do driftingu. ATS nawet sprzedaje do niej specjalne szpery robione z myślą o driftingu na asfalcie.
-------------------- whatever
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 18 December 2002 ![]() |
Jak ktos chce pocwiczyc ta technike w nowszych 1.8T (z elektronicznym gazem), to sie niemilo zdziwi, bo jest blokada
Polecam wizyte w VTG - mi bez problemow ja usuneli. Zdaje sie ze to tylko wypiecie jednego kabla od pedalu hamulca, ale cala sztuka polega na tym, ze trzeba wiedziec ktory to |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 March 2003 Skąd: Lublin ![]() |
W lanci stopiłem panewki, pozatym wystarczy mi już męczenia się z nią (ach ta moja ciężka noga ) Sprzedaje i kupuje coś nowego myślałem nad M3 E36, co do tego 200sx to śmigałem niedawno czymś takim 1.8 T i powiem że ładnie lata, jak ktoś chce to jest do sprzedania.
EOT -------------------- Hp is one thing, putting it down to the track is another.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 30 April 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
CYTAT("Wally":2vgts63w) żeby nie zerwać przyczepności tylniej osi przy redukcji
heel and toe to nie jest technika driftingu tylko zwykły międzygaz przy redukcji ale z jednoczesnym hamowaniem Dokładnie się zgadzam!!! -------------------- _________________
Tekst ze zderzaka Mercedesa E klasse ...bez blond gwiazdy nie ma jazdy ... |
|
|
gość_shafter_* |
![]()
Post
#18
|
![]() |
CYTAT("Mancer":2bvmnzzn) Jak ktos chce pocwiczyc ta technike w nowszych 1.8T (z elektronicznym gazem), to sie niemilo zdziwi, bo jest blokada
Polecam wizyte w VTG - mi bez problemow ja usuneli. Zdaje sie ze to tylko wypiecie jednego kabla od pedalu hamulca, ale cala sztuka polega na tym, ze trzeba wiedziec ktory to Nie tylko z 1.8T jest problem teraz jest to we wszystkich nowych autach VAG'a, kumpel ma taka blokade nawet w golfie 1.6 16V. Zwykle wypiecie kabla jest OK, ale jesli masz tempomat (ja mam) to po wypieciu kabla hamulec-ecu tempo przestaje dzialac i swieci check |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Thu, 09 January 2003 Skąd: Warszawa/Boleslawiec ![]() |
Dr Biggi. za duzo ogladales "Initial D"
dla tych co nie wiedza, initial d to japonski serial o takim kolesiu co sie nazywa Takumi i wozi tofu jakims tyl napedowcem po gorach i zeby sie nie spozniac do sklepow jezdzi sobie driftami do sciagniecia z kaza fajne furki tam wystepuja m.in :skyline, rx7 supry crxy itp itp -------------------- proMOTO
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: pod Warszawa ![]() |
Nooo coo ty ja magister - kreskowki?
-------------------- forged sr20det.... not anymore
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 08:24 |