Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Gaz i hamulec jednoczesnie ? "heel & toe"
BiGi
post Tue, 01 Jul 2003 - 17:51
Post #1


Super User
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: pod Warszawa





Ogladalem ostatnio troche filmow z driftingiem i zauwazylem ze w wielu przypadkach kierowcy przy redukcji wciskaja jednoczesnie gaz i hamulec jedna noga.. technika ta nazywa sie "heel & toe", ale nic w sumie o niej nie wiem. Do czego to sluzy ? Podtrzymanie obrotow czy moze cos wiecej ?


--------------------
forged sr20det.... not anymore
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 01 Jul 2003 - 17:51
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MACIOR
post Tue, 01 Jul 2003 - 17:53
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 March 2003
Skąd: Lublin





Może dlatego by odciążyć tylną oś w momencie redukcji, albo jak dojeżdza do zakrętu z zergóły hamuje


--------------------
Hp is one thing, putting it down to the track is another.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzegscvan
post Tue, 01 Jul 2003 - 17:59
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Tue, 26 November 2002
Skąd: poznan





hamowanie lewą npga w zakrecie to jest w przednio napedowcach dociazenie przodu tak aby koła miały lepsza stycznsc z podłozem
przy tylno napedowacach stosuje sie czsami taka technike do zarzucenia tyłem róznica jest w siele nacisniecia pedału
(aczkowiek ostatnio przejachałem sie na fotelu pilota mistrza polski dziennikarzy w rajach i przy tylnym napedzie w zakrecie po prostu walił w hamulec po czym kontra i wiksa w gaz wrazenie niesamowite )


--------------------
czołg sprzedany
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wally
post Tue, 01 Jul 2003 - 18:03
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





żeby nie zerwać przyczepności tylniej osi przy redukcji
heel and toe to nie jest technika driftingu tylko zwykły międzygaz przy redukcji ale z jednoczesnym hamowaniem


--------------------
whatever
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Tue, 01 Jul 2003 - 18:17
Post #5


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Dokładnie tak jak mówi Wally... jest zasadnicza różnica między H&T a LFB - a jedno z drugim jest dość często mylone. Obie techniki pozwalają na precyzyjną kontrolę uślizgu auta, ale stosowane są w różnych przypadkach i różnych celach. Do driftowania sensu stricto LFB jak najbardziej, H&T do wejścia w zakręt

CYTAT("Grzegscvan":1u8m7243)
przy tylno napedowacach stosuje sie czsami taka technike do zarzucenia tyłem róznica jest w siele nacisniecia pedału


No, nie do końca. W słabych tyłopędach albo na bardzo ciasnym winklu owszem, mówisz o lift-off oversteer czyli ustawianiu z ujęcia, a to jest możliwe z dowolnym typem napędu - istotniejszy od napędzanej osi jest w tym wypadku konfiguracja zawieszenia.

CYTAT("Grzegscvan":1u8m7243)
(aczkowiek ostatnio przejachałem sie na fotelu pilota mistrza polski dziennikarzy w rajach i przy tylnym napedzie w zakrecie po prostu walił w hamulec po czym kontra i wiksa w gaz wrazenie niesamowite )


Z Polodym? Heh. Generalnie technika dość brutalna, zresztą Maciek usiłował tym sposobem postawić bokiem 911 i nie dało rady - próby driftnięcia na Torze Poznań wyszły dość mizernie. A wystarczyło najechać na niższym biegu, ale szybciej i zrobić właśnie lift-off. To co Ci zaprezentował to nie było LFB tylko kop w hample, żeby ustawić auto bokiem przy prędkości zbyt małej, żeby geometria zawieszenia pozwoliła na uśliźnięcie tylnej osi po zdjęciu gazu - i równocześnie zbyt małej, żeby można było w konkretnej kombinacji bieg/szybkość/dostępny moment obrotowy pośliznąć auto power-on oversteerem - czyli samym depnięciem gazu do podłogi.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MACIOR
post Tue, 01 Jul 2003 - 18:22
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 March 2003
Skąd: Lublin





Ja może z innej beczki, jak macie to zapodajcie jakieś linki do stron z technikami driftu, nie chodzi o filmy tylko text i przykłady.


--------------------
Hp is one thing, putting it down to the track is another.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Tue, 01 Jul 2003 - 18:29
Post #7


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





A proszę:
http://www.modernracer.com/tips/driftingtechniques.html
http://www.geocities.com/df001356/tech.html
http://www.geocities.com/go2iddrift/heelandtoe.html
http://www.skylinesaustralia.com/forums ... 569-1.html

Lektura na godzinkę a potem tylko ćwiczyć.. (oczywiście tylko na zamkniętych dla ruchu terenach. I uważając na krawężniki )


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MACIOR
post Tue, 01 Jul 2003 - 18:33
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 March 2003
Skąd: Lublin





A dziękuje bardzo I teraz znuff problem kupować tył napęd czy civa VTI ????


--------------------
Hp is one thing, putting it down to the track is another.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
delsol
post Tue, 01 Jul 2003 - 18:35
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: WWA





CYTAT("MACIOR":2ilf0qrf)
A dziękuje bardzo I teraz znuff problem kupować tył napęd czy civa VTI ????



vti i tak w tym kraju dobrego nie dostaniesz wiec tylko rwd


--------------------
Kazdy ponad kazdym...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KJO
post Tue, 01 Jul 2003 - 18:36
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Sun, 27 April 2003
Skąd: wawa





CYTAT("MACIOR":wv5kjrtp)
A dziękuje bardzo I teraz znuff problem kupować tył napęd czy civa VTI ????


A co się stało z Lancią ?? Pamiętam że chciałeś zmienić głowicę ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Tue, 01 Jul 2003 - 18:42
Post #11


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Do driftu - tył. Nissan 200SX sprawdza się znakomicie, wzorcowe auto do takich zabaw, trzeba troszkę dłubnąć, żeby było dobrze (odblokować ograniczenie doładowania na niskich biegach an przykład) i sensowny zawias zrobić, ale mistrzowie driftu ośkowego jeżdżą w większości właśnie tym (AFAIR w Japonii pierwsze 3 miejsca w drifcie ośkowym właśnie 200SX/Silva). Oczywiście da się i czteropędem (tak jak na Yokohama Drift Challenge Tuner Grand Prix na Hockenhemie w 2001 przepięknie pokazał Katsuo Kobayashi w JUN Hyper Lemon Evo V) - ale to trzeba mieć duży budżet na układ przeniesienia napędu, szczególnie jak się ma napompowane Evo na 575KM.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kovi
post Tue, 01 Jul 2003 - 18:52
Post #12


Super User
Dołączył: Mon, 30 December 2002
Skąd: Gdańsk





Ta technika była kiedys juz omawiana na forum ale nie mogłem jej znalesc


--------------------
[url=http://www.iiig.piwko.pl/:3o0cq2gu]Stara dobra klasa[/url:3o0cq2gu]
[url=http://www.gdmoto.pl/php_nuke/pliki/filmy/tvn_3miasto.avi:3o0cq2gu]Rajdowcy z 3Miasta[/url:3o0cq2gu] - Film 80Mb

Uno 1.4 i.e - 17,9s/400m , z 0-100Km/h 11,7s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BiGi
post Tue, 01 Jul 2003 - 18:55
Post #13


Super User
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: pod Warszawa





hmm czas pocwiczyc rozne techniki jazdy...


--------------------
forged sr20det.... not anymore
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wally
post Tue, 01 Jul 2003 - 18:57
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





Rx7 (zarówno FC jak i FD) też jest bardzo wdzięczną furą do driftingu. ATS nawet sprzedaje do niej specjalne szpery robione z myślą o driftingu na asfalcie.


--------------------
whatever
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mancer
post Wed, 02 Jul 2003 - 00:21
Post #15


Super User
Dołączył: Wed, 18 December 2002





Jak ktos chce pocwiczyc ta technike w nowszych 1.8T (z elektronicznym gazem), to sie niemilo zdziwi, bo jest blokada
Polecam wizyte w VTG - mi bez problemow ja usuneli. Zdaje sie ze to tylko wypiecie jednego kabla od pedalu hamulca, ale cala sztuka polega na tym, ze trzeba wiedziec ktory to
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MACIOR
post Wed, 02 Jul 2003 - 00:31
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 March 2003
Skąd: Lublin





W lanci stopiłem panewki, pozatym wystarczy mi już męczenia się z nią (ach ta moja ciężka noga ) Sprzedaje i kupuje coś nowego myślałem nad M3 E36, co do tego 200sx to śmigałem niedawno czymś takim 1.8 T i powiem że ładnie lata, jak ktoś chce to jest do sprzedania.
EOT


--------------------
Hp is one thing, putting it down to the track is another.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zemin
post Wed, 02 Jul 2003 - 07:58
Post #17


Super User
Dołączył: Wed, 30 April 2003
Skąd: Wrocław





CYTAT("Wally":2vgts63w)
żeby nie zerwać przyczepności tylniej osi przy redukcji
heel and toe to nie jest technika driftingu tylko zwykły międzygaz przy redukcji ale z jednoczesnym hamowaniem


Dokładnie się zgadzam!!!


--------------------
_________________
Tekst ze zderzaka Mercedesa E klasse
...bez blond gwiazdy nie ma jazdy ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_shafter_*
post Fri, 04 Jul 2003 - 11:42
Post #18









CYTAT("Mancer":2bvmnzzn)
Jak ktos chce pocwiczyc ta technike w nowszych 1.8T (z elektronicznym gazem), to sie niemilo zdziwi, bo jest blokada

Polecam wizyte w VTG - mi bez problemow ja usuneli. Zdaje sie ze to tylko wypiecie jednego kabla od pedalu hamulca, ale cala sztuka polega na tym, ze trzeba wiedziec ktory to


Nie tylko z 1.8T jest problem teraz jest to we wszystkich nowych autach VAG'a, kumpel ma taka blokade nawet w golfie 1.6 16V.

Zwykle wypiecie kabla jest OK, ale jesli masz tempomat (ja mam) to po wypieciu kabla hamulec-ecu tempo przestaje dzialac i swieci check
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BoboVtec
post Fri, 04 Jul 2003 - 13:00
Post #19


Super User
Dołączył: Thu, 09 January 2003
Skąd: Warszawa/Boleslawiec





Dr Biggi. za duzo ogladales "Initial D"
dla tych co nie wiedza, initial d to japonski serial o takim kolesiu co sie nazywa Takumi i wozi tofu jakims tyl napedowcem po gorach i zeby sie nie spozniac do sklepow jezdzi sobie driftami
do sciagniecia z kaza
fajne furki tam wystepuja m.in :skyline, rx7 supry crxy itp itp


--------------------
proMOTO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BiGi
post Fri, 04 Jul 2003 - 13:36
Post #20


Super User
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: pod Warszawa





Nooo coo ty ja magister - kreskowki?


--------------------
forged sr20det.... not anymore
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 08:24