Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Garrett GT-28R lub GT-28RS a 1.8T
Carlito
post Mon, 01 Mar 2004 - 21:57
Post #1


Super User
Dołączył: Fri, 14 February 2003
Skąd: Trójmiasto





Pytanie do znawców tematu. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z turbinami Garrett GT-28R lub GT-28RS w kontekście 1.8T?
W katalogu producenta znalazłem następujace dane:

GT-28R - do 280 koni zastosowanie silniki 1.6-2.5l
GT-28RS - do 320 koni zastosowanie silniki 1.8-27l

Na forach amerykańskich znalazłem dodatkowo info, że Gt-28R ma dół jak K03 , ale jak wiemy na forach ludzie piszą różne rzeczy.
Krótko mówiąc interesuje mnie czy można zbudować w oparciu o turbiny serii GT-28 310-320 konne 1.8T z dołem takim jak k03 lub ewentualnie k04 czyli praktycznie bez laga?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 01 Mar 2004 - 21:57
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Artic
post Mon, 01 Mar 2004 - 23:07
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sat, 23 August 2003
Skąd: Warszawa





Tak sie sklada ze moj kolega bedzie prawdopodobnie sciagal takie zestawy do Polski. Prowadzi juz rozmowy z dystrybutorem ATP i ceny powinny byc dosyc atrakcyjne.

Jesli chodzi o GT28R (na łożyskach kulkowych) to pasuje ona pod seryjny kolektor od k03. W kicie z turbinka znajduje sie jeszcze downpipe, dolot powietrza i wszelkie przejsciowki. Generalnie wystarczy dolozyc tylko wiekszy IC, FPR badz wieksze wtryski, wybrac sie na strojenie i wszystko powinno banglac. Na tej turbince deklaruja max 300HP

Co do GT28RS to w kicie jest ona sprzedawana razem z kolektorem, wiec nie wiem czy mocowanie bedzie identyczne co w GT28R. Tutaj deklarowany max wydatek to 350HP.

Jak ktos bylby blizej zainteresowany, to moge popytac kolege, siedzi w Stanach i walczy z tematem ...

Pozdr
Artur


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Tue, 02 Mar 2004 - 00:20
Post #3


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Imho lepiej wkładać t3/t4- bez BB dmucha już od 2800 obr/min, a da radę pociągnąc do 370 koni... A jak wydumacie z BB to imho od 2500 obr będzie juz się wkręcało jak dzikie...


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Carlito
post Tue, 02 Mar 2004 - 00:33
Post #4


Super User
Dołączył: Fri, 14 February 2003
Skąd: Trójmiasto





Artic dzięki za info. Jeżeli możesz zgłębić temat to zapytaj znajomego o lag.

Bullitt 310-320 mi w zupełności wystarczy auto ma być wyłącznie na ulicę i najistotniejszą kwestia jest dla mnie brak lagu albo jak najmniejszy lag i jestem coraz bardziej przekonany, że GT-28R jest złotym środkiem.

BTW jak się ma reakcja na dole T3/T4 w stosunku do k04?

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Simon
post Tue, 02 Mar 2004 - 08:06
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 October 2002





Mam t3/t4 i powiem ci że dopiero przy 3 tyś tak na prawdę zaczyna się coś dziać - i to lawinowo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Tue, 02 Mar 2004 - 08:50
Post #6


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("Bullitt":2qo4fcbs)
Imho lepiej wkładać t3/t4- bez BB dmucha już od 2800 obr/min, a da radę pociągnąc do 370 koni... A jak wydumacie z BB to imho od 2500 obr będzie juz się wkręcało jak dzikie...


t3/t4 na BB bedzie dmuchać od 2500 tyśiąca ? a skąd takie info ? z informacji ktore posiadam to takie turbo bedzie pompowac 1 bara dopiero od 3500 tyś


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Tue, 02 Mar 2004 - 08:52
Post #7


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





ze strony ATP
"Dual Ball Bearing GT28RS turbo assembly with T25 style turbine inlet. Comes with internal wastegate pre-assembled. This turbo is great for small displacement engines up to 2.2L and has the ultimate spool up time compared to other units. This turbo has a flow capacity of about 350HP. "

czyli wkręca się jak poj!@#$% i pompuje nasze europejskie 320KM. wg mnie nie ma lepszej opcji


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Tue, 02 Mar 2004 - 09:06
Post #8


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("Artic":3tgdzrpr)
Co do GT28RS to w kicie jest ona sprzedawana razem z kolektorem, wiec nie wiem czy mocowanie bedzie identyczne co w GT28R. Tutaj deklarowany max wydatek to 350HP.


w tym kicie jest kolektor z mocowaniem ala T3 turbo, zresztą nie sądzę by seryjny kolektor od K04 potrafił przenieść 350KM


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Tue, 02 Mar 2004 - 09:15
Post #9


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





a z spool up jest bardzo prosta sprwa. Jakie jest wykres dla T3 i przy jakim tream ?

dla GT28RS cześć gorąca turbo ma

Wheel: 53.85mm w/ 76 trim
Housing: .64 ar

GT28RS osiąga 1 bara już przy 17 lb/min a przy ilu ma T3 ?

część turbo to T25 ktore jest mniejsze od T3 ... więc wydaje mi się ze cieżko będzie T3/T4 przebić GT28RS pod względem laga i spool up. Przecież seria T to już stara technologia


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Tue, 02 Mar 2004 - 10:19
Post #10


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT("Albert":1h0qb9ik)
CYTAT("Bullitt":1h0qb9ik)
Imho lepiej wkładać t3/t4- bez BB dmucha już od 2800 obr/min, a da radę pociągnąc do 370 koni... A jak wydumacie z BB to imho od 2500 obr będzie juz się wkręcało jak dzikie...


t3/t4 na BB bedzie dmuchać od 2500 tyśiąca ? a skąd takie info ? z informacji ktore posiadam to takie turbo bedzie pompowac 1 bara dopiero od 3500 tyś


Takie może tylko teoretyzowanie, ALE poparte faktami. Skoro moja juz dmucha od 2800 to na BB zazwyczaj dzieję sie wszystko szybciej o 300-500 obrotów. A biorąc pod uwagę, że to turbo jest relatywnie małe (mniejsze od t3/t4) to powinno być tak jak mówie. Pamiętajmy oczywiście, że jest cała rodzina t3/t4 i można wynależć taka lochę co się bedzie kręciła dopiero od 3500...

Imho najfajniejsza opcja to ta co ja mam u seibie bo:

1 Relatywnie szybko sie wkręca
2 Dobrze sie jeździ po mieście spool up jest do wytrzymania
3 TANIA cała po regeneracji 2 koła złotych
4 Jak cos pierdolnie to looz, albo nowa albo naprawa- jest dużo części zamiennych.
5 Nie ma BB który jest wybitnie czuły na zbyt szybkie wyłączenie silnika, a naprawa BB to koszt 700 USD i najbliżej w GB albo Szwecji. Najtaniej zaś w US!
6 A zaponiałem ta moja T3/T4 ma internal wastegate, więc nie trzeba się pipkowac z wastegatem zewnetrznym..


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Tue, 02 Mar 2004 - 10:53
Post #11


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("Bullitt":1x4sd1wv)
Takie może tylko teoretyzowanie, ALE poparte faktami. Skoro moja juz dmucha od 2800 to na BB zazwyczaj dzieję sie wszystko szybciej o 300-500 obrotów. A biorąc pod uwagę, że to turbo jest relatywnie małe (mniejsze od t3/t4) to powinno być tak jak mówie.
Pamiętajmy oczywiście, że jest cała rodzina t3/t4 i można wynależć taka lochę co się bedzie kręciła dopiero od 3500...


to o jakim turbo ty teraz mowisz ? o T3 ? T3/T4 mniejsze od T3/T4 ?? jaką masz dokładnie turbine Bullitt ? jakie AR, trim i wheel masz w sekcjach turbo i kompesora ?

CYTAT("Bullitt":1x4sd1wv)
Imho najfajniejsza opcja to ta co ja mam u seibie bo:

1 Relatywnie szybko sie wkręca
2 Dobrze sie jeździ po mieście spool up jest do wytrzymania
3 TANIA cała po regeneracji 2 koła złotych
4 Jak cos pierdolnie to looz, albo nowa albo naprawa- jest dużo części zamiennych.
5 Nie ma BB który jest wybitnie czuły na zbyt szybkie wyłączenie silnika, a naprawa BB to koszt 700 USD i najbliżej w GB albo Szwecji. Najtaniej zaś w US!
6 A zaponiałem ta moja T3/T4 ma internal wastegate, więc nie trzeba się pipkowac z wastegatem zewnetrznym..


1. ewentualnie T3
2. to pojęcie względnie, na pewno spool up i lag większy niz w GT28RS
3. tania czyli używana czyli skatowana czyli do bani
4. jak jest stare i zużyte to faktycznie może walnąć
5. BB czuły .. ale za to jakie ma zalety ! wystarczy pamiętać o tym by nie wyłączać auta nagle, zresztą przy zwykłej turbinie też trzeba uważać. A skąd info że niby BB jest czulszy na szybkie wyłączanie ? przecież tam turbina nie jest smarowana olejem i nagły jego brak nie zatrze trubo jak w przypadku zwykłych turbo
6. GT28RS ma do wyboru internal wasegate

Technologia T jest starsza od technologi GT wystarczy poczytać na stornach Garretta



--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bast3k
post Tue, 02 Mar 2004 - 13:45
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Fri, 25 October 2002
Skąd: 02-972





CYTAT("Albert":117sqz9x)
CYTAT("Bullitt":117sqz9x)
Imho lepiej wkładać t3/t4- bez BB dmucha już od 2800 obr/min, a da radę pociągnąc do 370 koni... A jak wydumacie z BB to imho od 2500 obr będzie juz się wkręcało jak dzikie...


t3/t4 na BB bedzie dmuchać od 2500 tyśiąca ? a skąd takie info ? z informacji ktore posiadam to takie turbo bedzie pompowac 1 bara dopiero od 3500 tyś


dokladnie. oczywiscie wszystko zalezy od elektroniki. u mnie turbo dziala tak naprawde od 4.5.


--------------------
E55 T AMG | www.klinika-urody.eu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
L.S.D
post Tue, 02 Mar 2004 - 17:43
Post #13


Frequent User
Dołączył: Sun, 16 November 2003
Skąd: Wroclaw





Na stronie Garrett są też adresy Polskich dystrybutorów któży odrazu je serwisują Więc z tą naprawą nie jest chyba tak źle
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Artic
post Tue, 02 Mar 2004 - 19:00
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Sat, 23 August 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Carlito":39ed6iig)
Artic dzięki za info. Jeżeli możesz zgłębić temat to zapytaj znajomego o lag.

Bullitt 310-320 mi w zupełności wystarczy auto ma być wyłącznie na ulicę i najistotniejszą kwestia jest dla mnie brak lagu albo jak najmniejszy lag i jestem coraz bardziej przekonany, że GT-28R jest złotym środkiem.

BTW jak się ma reakcja na dole T3/T4 w stosunku do k04?

Pozdrawiam


Carlito lag w GT28RS bedzie na poziomie k04, jesli chodzi o GT28R to lag bedzie ciut wiekszy niz w RS.

Aha Rka ma taka flansze ktora montuje sie na kolektor od k03 i dlatego nie trzeba pakowac nowego.

Artur


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Wed, 03 Mar 2004 - 00:53
Post #15


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT("Albert":2gu33c7n)
CYTAT("Bullitt":2gu33c7n)
Takie może tylko teoretyzowanie, ALE poparte faktami. Skoro moja juz dmucha od 2800 to na BB zazwyczaj dzieję sie wszystko szybciej o 300-500 obrotów. A biorąc pod uwagę, że to turbo jest relatywnie małe (mniejsze od t3/t4) to powinno być tak jak mówie.
Pamiętajmy oczywiście, że jest cała rodzina t3/t4 i można wynależć taka lochę co się bedzie kręciła dopiero od 3500...


to o jakim turbo ty teraz mowisz ? o T3 ? T3/T4 mniejsze od T3/T4 ?? jaką masz dokładnie turbine Bullitt ? jakie AR, trim i wheel masz w sekcjach turbo i kompesora ?

CYTAT("Bullitt":2gu33c7n)
Imho najfajniejsza opcja to ta co ja mam u seibie bo:

1 Relatywnie szybko sie wkręca
2 Dobrze sie jeździ po mieście spool up jest do wytrzymania
3 TANIA cała po regeneracji 2 koła złotych
4 Jak cos pierdolnie to looz, albo nowa albo naprawa- jest dużo części zamiennych.
5 Nie ma BB który jest wybitnie czuły na zbyt szybkie wyłączenie silnika, a naprawa BB to koszt 700 USD i najbliżej w GB albo Szwecji. Najtaniej zaś w US!
6 A zaponiałem ta moja T3/T4 ma internal wastegate, więc nie trzeba się pipkowac z wastegatem zewnetrznym..


1. ewentualnie T3
2. to pojęcie względnie, na pewno spool up i lag większy niz w GT28RS
3. tania czyli używana czyli skatowana czyli do bani
4. jak jest stare i zużyte to faktycznie może walnąć
5. BB czuły .. ale za to jakie ma zalety ! wystarczy pamiętać o tym by nie wyłączać auta nagle, zresztą przy zwykłej turbinie też trzeba uważać. A skąd info że niby BB jest czulszy na szybkie wyłączanie ? przecież tam turbina nie jest smarowana olejem i nagły jego brak nie zatrze trubo jak w przypadku zwykłych turbo
6. GT28RS ma do wyboru internal wasegate

Technologia T jest starsza od technologi GT wystarczy poczytać na stornach Garretta



1 nie T3/T4
2 Zapewne tak ale u mnie pompuje maksa już od 2800
3 Nie zgadzam się, trzeba wiedzieć gdzie kupować i gdzie naprawiać.
4 Prawda, więc trzeba kupować stare i nie zużyte.
5 A czym niby jest smarowana? Wodą? Powietrzem? O rany.... BB jest bardzo czuły na nagar olejowy, który tworzy sie jak olej sie zagotuje. Widać na Necie tego nie wypisują. Między nami, info na necie baaaaaaardzo często jest stekiem kłamstw zmieszanych z czystą marketingową autopromocją, czyli jest po prostu regularną bzdurą.
6. Super.

Fakt T i GT to zupełnie inna bajka, nigdy nie twierdziłem inaczej....

Żeby była jasność- też pewnie kiedyś kupię nową turbine, ale bede starał się by nie miała BB.

I na koniec, Albert- ty dobrze wiesz że ja nie wiem jaki mam A/R, Trim i wogóle numer . Przecież nie bedę tego rozbierał i mierzył. Turbo jest od HF integralle i tyle ....


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Wed, 03 Mar 2004 - 00:56
Post #16


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT("bast3k":1w6qw13n)
dokladnie. oczywiscie wszystko zalezy od elektroniki. u mnie turbo dziala tak naprawde od 4.5.


Oj, to słabo ... Coś masz spierniczkowane IMHO, bo jeśli to T3/T4 to fatalnie. Tak mniej więcej zachowuje się T04E na BB


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leon20vt
post Wed, 03 Mar 2004 - 04:19
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Thu, 07 November 2002
Skąd: Wrocław





Dokładnie , u mnie T04B też od ok.4,5 pompuje ....... ale za to z jaką mocą


--------------------
http://www.mx.com.pl - HAMOWNIA DYNOCONCEPT , Chiptuning VTG , Moduły PSI , Nitro NX , Cry02 , CASTROL , zestawy TURBO , dorabianie ukl.wyd ze stali nierdzewnej , serwis i setki innych !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
1.8t.Marcin
post Wed, 03 Mar 2004 - 04:28
Post #18


User
Dołączył: Sat, 08 March 2003
Skąd: LODZ, WARSZAWA





Ok panowie spokojnie
Rozmawialem juz w tej sprawie z wlascicielem ATP bo akurat jestem teraz w USA i bede sprowadzal cale kity.

Goscie w ATP maja wsadzony caly kit z turbina GT28RS do golfa IV 20th anniversary i wkreca sie dokladnie tak jak k04 .Tutaj na wtryskach 440cc downpipe 3" i wydechu 2.5" wycisneli z niej 350KM .Tak jak mowi Albert jest to najlepsze rozwiazanie do jazdy po miescie i race bo praktycznie laga nie ma a konikow jednak troszke jest.
Ja bede to mial zamontowane w Swoim Leonie wiec bede wiedzial juz niedlugo dokladniej jak to bedzie sie wkrecac

Ten drugi zestaw z GT28R jest bardziej skierowany do tych ktorzy chca miec trwale turbo z osiagami podobnymi do k04 (260 KM) jednak lag jest troszke wiekszy niz przy GT28RS.w tym zestawie kolektor zostaje fabryczny (jest to takie tansze rozwiazanie)

Turbina GT28RS jest nowoczesniejsza wersja T3/T4

Jak macie jakies pytania to piszcie mi na maila: seatracing@a4.pl

Pozdrawiam
Marcin


--------------------
0-100km/h ?s 1/4mili 13.93s
http://www.seat-racing.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leon20vt
post Wed, 03 Mar 2004 - 08:01
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Thu, 07 November 2002
Skąd: Wrocław





350 - b.dużo . Aż za dużo jak na te wtryski i wydech moim zdaniem . A jak wygląda sprawa sterowania ?? Dają jakiś standalone w zestawie ?

Jeżeli wkręca się jak K04 to czy też powyżej 5000 osiągi spadają na łeb na szyję ??


--------------------
http://www.mx.com.pl - HAMOWNIA DYNOCONCEPT , Chiptuning VTG , Moduły PSI , Nitro NX , Cry02 , CASTROL , zestawy TURBO , dorabianie ukl.wyd ze stali nierdzewnej , serwis i setki innych !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
1.8t.Marcin
post Wed, 03 Mar 2004 - 08:27
Post #20


User
Dołączył: Sat, 08 March 2003
Skąd: LODZ, WARSZAWA





CYTAT
350 - b.dużo . Aż za dużo jak na te wtryski i wydech moim zdaniem . A jak wygląda sprawa sterowania ?? Dają jakiś standalone w zestawie ?
Uwazasz ze wydech 2.5" jest za maly i wtryski tez? Mylisz sie. Wszystko zobaczysz jak bede mial zainstalowane w moim aucie .


--------------------
0-100km/h ?s 1/4mili 13.93s
http://www.seat-racing.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 04:33