![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 14 February 2003 Skąd: Trójmiasto ![]() |
Pytanie do znawców tematu. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z turbinami Garrett GT-28R lub GT-28RS w kontekście 1.8T?
W katalogu producenta znalazłem następujace dane: GT-28R - do 280 koni zastosowanie silniki 1.6-2.5l GT-28RS - do 320 koni zastosowanie silniki 1.8-27l Na forach amerykańskich znalazłem dodatkowo info, że Gt-28R ma dół jak K03 , ale jak wiemy na forach ludzie piszą różne rzeczy. Krótko mówiąc interesuje mnie czy można zbudować w oparciu o turbiny serii GT-28 310-320 konne 1.8T z dołem takim jak k03 lub ewentualnie k04 czyli praktycznie bez laga? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 23 August 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Tak sie sklada ze moj kolega bedzie prawdopodobnie sciagal takie zestawy do Polski. Prowadzi juz rozmowy z dystrybutorem ATP i ceny powinny byc dosyc atrakcyjne.
Jesli chodzi o GT28R (na łożyskach kulkowych) to pasuje ona pod seryjny kolektor od k03. W kicie z turbinka znajduje sie jeszcze downpipe, dolot powietrza i wszelkie przejsciowki. Generalnie wystarczy dolozyc tylko wiekszy IC, FPR badz wieksze wtryski, wybrac sie na strojenie i wszystko powinno banglac. Na tej turbince deklaruja max 300HP Co do GT28RS to w kicie jest ona sprzedawana razem z kolektorem, wiec nie wiem czy mocowanie bedzie identyczne co w GT28R. Tutaj deklarowany max wydatek to 350HP. Jak ktos bylby blizej zainteresowany, to moge popytac kolege, siedzi w Stanach i walczy z tematem ... Pozdr Artur -------------------- |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Imho lepiej wkładać t3/t4- bez BB dmucha już od 2800 obr/min, a da radę pociągnąc do 370 koni... A jak wydumacie z BB to imho od 2500 obr będzie juz się wkręcało jak dzikie...
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 14 February 2003 Skąd: Trójmiasto ![]() |
Artic dzięki za info. Jeżeli możesz zgłębić temat to zapytaj znajomego o lag.
Bullitt 310-320 mi w zupełności wystarczy auto ma być wyłącznie na ulicę i najistotniejszą kwestia jest dla mnie brak lagu albo jak najmniejszy lag i jestem coraz bardziej przekonany, że GT-28R jest złotym środkiem. BTW jak się ma reakcja na dole T3/T4 w stosunku do k04? Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 October 2002 ![]() |
Mam t3/t4 i powiem ci że dopiero przy 3 tyś tak na prawdę zaczyna się coś dziać - i to lawinowo
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Bullitt":2qo4fcbs) Imho lepiej wkładać t3/t4- bez BB dmucha już od 2800 obr/min, a da radę pociągnąc do 370 koni... A jak wydumacie z BB to imho od 2500 obr będzie juz się wkręcało jak dzikie...
t3/t4 na BB bedzie dmuchać od 2500 tyśiąca ? a skąd takie info ? z informacji ktore posiadam to takie turbo bedzie pompowac 1 bara dopiero od 3500 tyś -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
ze strony ATP
"Dual Ball Bearing GT28RS turbo assembly with T25 style turbine inlet. Comes with internal wastegate pre-assembled. This turbo is great for small displacement engines up to 2.2L and has the ultimate spool up time compared to other units. This turbo has a flow capacity of about 350HP. " czyli wkręca się jak poj!@#$% i pompuje nasze europejskie 320KM. wg mnie nie ma lepszej opcji -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Artic":3tgdzrpr) Co do GT28RS to w kicie jest ona sprzedawana razem z kolektorem, wiec nie wiem czy mocowanie bedzie identyczne co w GT28R. Tutaj deklarowany max wydatek to 350HP.
w tym kicie jest kolektor z mocowaniem ala T3 turbo, zresztą nie sądzę by seryjny kolektor od K04 potrafił przenieść 350KM -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
a z spool up jest bardzo prosta sprwa. Jakie jest wykres dla T3 i przy jakim tream ?
dla GT28RS cześć gorąca turbo ma ![]() Wheel: 53.85mm w/ 76 trim Housing: .64 ar GT28RS osiąga 1 bara już przy 17 lb/min a przy ilu ma T3 ? część turbo to T25 ktore jest mniejsze od T3 ... więc wydaje mi się ze cieżko będzie T3/T4 przebić GT28RS pod względem laga i spool up. Przecież seria T to już stara technologia -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
CYTAT("Albert":1h0qb9ik) CYTAT("Bullitt":1h0qb9ik) Imho lepiej wkładać t3/t4- bez BB dmucha już od 2800 obr/min, a da radę pociągnąc do 370 koni... A jak wydumacie z BB to imho od 2500 obr będzie juz się wkręcało jak dzikie... t3/t4 na BB bedzie dmuchać od 2500 tyśiąca ? a skąd takie info ? z informacji ktore posiadam to takie turbo bedzie pompowac 1 bara dopiero od 3500 tyś Takie może tylko teoretyzowanie, ALE poparte faktami. Skoro moja juz dmucha od 2800 to na BB zazwyczaj dzieję sie wszystko szybciej o 300-500 obrotów. A biorąc pod uwagę, że to turbo jest relatywnie małe (mniejsze od t3/t4) to powinno być tak jak mówie. Pamiętajmy oczywiście, że jest cała rodzina t3/t4 i można wynależć taka lochę co się bedzie kręciła dopiero od 3500... Imho najfajniejsza opcja to ta co ja mam u seibie bo: 1 Relatywnie szybko sie wkręca 2 Dobrze sie jeździ po mieście spool up jest do wytrzymania 3 TANIA cała po regeneracji 2 koła złotych 4 Jak cos pierdolnie to looz, albo nowa albo naprawa- jest dużo części zamiennych. 5 Nie ma BB który jest wybitnie czuły na zbyt szybkie wyłączenie silnika, a naprawa BB to koszt 700 USD i najbliżej w GB albo Szwecji. Najtaniej zaś w US! 6 A zaponiałem ta moja T3/T4 ma internal wastegate, więc nie trzeba się pipkowac z wastegatem zewnetrznym.. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Bullitt":1x4sd1wv) Takie może tylko teoretyzowanie, ALE poparte faktami. Skoro moja juz dmucha od 2800 to na BB zazwyczaj dzieję sie wszystko szybciej o 300-500 obrotów. A biorąc pod uwagę, że to turbo jest relatywnie małe (mniejsze od t3/t4) to powinno być tak jak mówie. Pamiętajmy oczywiście, że jest cała rodzina t3/t4 i można wynależć taka lochę co się bedzie kręciła dopiero od 3500... to o jakim turbo ty teraz mowisz ? o T3 ? T3/T4 mniejsze od T3/T4 ?? jaką masz dokładnie turbine Bullitt ? jakie AR, trim i wheel masz w sekcjach turbo i kompesora ? CYTAT("Bullitt":1x4sd1wv) Imho najfajniejsza opcja to ta co ja mam u seibie bo:
1 Relatywnie szybko sie wkręca 2 Dobrze sie jeździ po mieście spool up jest do wytrzymania 3 TANIA cała po regeneracji 2 koła złotych 4 Jak cos pierdolnie to looz, albo nowa albo naprawa- jest dużo części zamiennych. 5 Nie ma BB który jest wybitnie czuły na zbyt szybkie wyłączenie silnika, a naprawa BB to koszt 700 USD i najbliżej w GB albo Szwecji. Najtaniej zaś w US! 6 A zaponiałem ta moja T3/T4 ma internal wastegate, więc nie trzeba się pipkowac z wastegatem zewnetrznym.. 1. ewentualnie T3 2. to pojęcie względnie, na pewno spool up i lag większy niz w GT28RS 3. tania czyli używana czyli skatowana czyli do bani 4. jak jest stare i zużyte to faktycznie może walnąć 5. BB czuły .. ale za to jakie ma zalety ! wystarczy pamiętać o tym by nie wyłączać auta nagle, zresztą przy zwykłej turbinie też trzeba uważać. A skąd info że niby BB jest czulszy na szybkie wyłączanie ? przecież tam turbina nie jest smarowana olejem i nagły jego brak nie zatrze trubo jak w przypadku zwykłych turbo 6. GT28RS ma do wyboru internal wasegate Technologia T jest starsza od technologi GT wystarczy poczytać na stornach Garretta ![]() -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 25 October 2002 Skąd: 02-972 ![]() |
CYTAT("Albert":117sqz9x) CYTAT("Bullitt":117sqz9x) Imho lepiej wkładać t3/t4- bez BB dmucha już od 2800 obr/min, a da radę pociągnąc do 370 koni... A jak wydumacie z BB to imho od 2500 obr będzie juz się wkręcało jak dzikie... t3/t4 na BB bedzie dmuchać od 2500 tyśiąca ? a skąd takie info ? z informacji ktore posiadam to takie turbo bedzie pompowac 1 bara dopiero od 3500 tyś dokladnie. oczywiscie wszystko zalezy od elektroniki. u mnie turbo dziala tak naprawde od 4.5. -------------------- E55 T AMG | www.klinika-urody.eu
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 16 November 2003 Skąd: Wroclaw ![]() |
Na stronie Garrett są też adresy Polskich dystrybutorów któży odrazu je serwisują Więc z tą naprawą nie jest chyba tak źle
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 23 August 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Carlito":39ed6iig) Artic dzięki za info. Jeżeli możesz zgłębić temat to zapytaj znajomego o lag.
Bullitt 310-320 mi w zupełności wystarczy auto ma być wyłącznie na ulicę i najistotniejszą kwestia jest dla mnie brak lagu albo jak najmniejszy lag i jestem coraz bardziej przekonany, że GT-28R jest złotym środkiem. BTW jak się ma reakcja na dole T3/T4 w stosunku do k04? Pozdrawiam Carlito lag w GT28RS bedzie na poziomie k04, jesli chodzi o GT28R to lag bedzie ciut wiekszy niz w RS. Aha Rka ma taka flansze ktora montuje sie na kolektor od k03 i dlatego nie trzeba pakowac nowego. Artur -------------------- |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
CYTAT("Albert":2gu33c7n) CYTAT("Bullitt":2gu33c7n) Takie może tylko teoretyzowanie, ALE poparte faktami. Skoro moja juz dmucha od 2800 to na BB zazwyczaj dzieję sie wszystko szybciej o 300-500 obrotów. A biorąc pod uwagę, że to turbo jest relatywnie małe (mniejsze od t3/t4) to powinno być tak jak mówie. Pamiętajmy oczywiście, że jest cała rodzina t3/t4 i można wynależć taka lochę co się bedzie kręciła dopiero od 3500... to o jakim turbo ty teraz mowisz ? o T3 ? T3/T4 mniejsze od T3/T4 ?? jaką masz dokładnie turbine Bullitt ? jakie AR, trim i wheel masz w sekcjach turbo i kompesora ? CYTAT("Bullitt":2gu33c7n) Imho najfajniejsza opcja to ta co ja mam u seibie bo: 1 Relatywnie szybko sie wkręca 2 Dobrze sie jeździ po mieście spool up jest do wytrzymania 3 TANIA cała po regeneracji 2 koła złotych 4 Jak cos pierdolnie to looz, albo nowa albo naprawa- jest dużo części zamiennych. 5 Nie ma BB który jest wybitnie czuły na zbyt szybkie wyłączenie silnika, a naprawa BB to koszt 700 USD i najbliżej w GB albo Szwecji. Najtaniej zaś w US! 6 A zaponiałem ta moja T3/T4 ma internal wastegate, więc nie trzeba się pipkowac z wastegatem zewnetrznym.. 1. ewentualnie T3 2. to pojęcie względnie, na pewno spool up i lag większy niz w GT28RS 3. tania czyli używana czyli skatowana czyli do bani 4. jak jest stare i zużyte to faktycznie może walnąć 5. BB czuły .. ale za to jakie ma zalety ! wystarczy pamiętać o tym by nie wyłączać auta nagle, zresztą przy zwykłej turbinie też trzeba uważać. A skąd info że niby BB jest czulszy na szybkie wyłączanie ? przecież tam turbina nie jest smarowana olejem i nagły jego brak nie zatrze trubo jak w przypadku zwykłych turbo 6. GT28RS ma do wyboru internal wasegate Technologia T jest starsza od technologi GT wystarczy poczytać na stornach Garretta ![]() 1 nie T3/T4 2 Zapewne tak ale u mnie pompuje maksa już od 2800 3 Nie zgadzam się, trzeba wiedzieć gdzie kupować i gdzie naprawiać. 4 Prawda, więc trzeba kupować stare i nie zużyte. 5 A czym niby jest smarowana? Wodą? Powietrzem? O rany.... BB jest bardzo czuły na nagar olejowy, który tworzy sie jak olej sie zagotuje. Widać na Necie tego nie wypisują. Między nami, info na necie baaaaaaardzo często jest stekiem kłamstw zmieszanych z czystą marketingową autopromocją, czyli jest po prostu regularną bzdurą. 6. Super. Fakt T i GT to zupełnie inna bajka, nigdy nie twierdziłem inaczej.... Żeby była jasność- też pewnie kiedyś kupię nową turbine, ale bede starał się by nie miała BB. I na koniec, Albert- ty dobrze wiesz że ja nie wiem jaki mam A/R, Trim i wogóle numer . Przecież nie bedę tego rozbierał i mierzył. Turbo jest od HF integralle i tyle .... -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
CYTAT("bast3k":1w6qw13n) dokladnie. oczywiscie wszystko zalezy od elektroniki. u mnie turbo dziala tak naprawde od 4.5.
Oj, to słabo ... Coś masz spierniczkowane IMHO, bo jeśli to T3/T4 to fatalnie. Tak mniej więcej zachowuje się T04E na BB -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 07 November 2002 Skąd: Wrocław ![]() |
Dokładnie , u mnie T04B też od ok.4,5 pompuje ....... ale za to z jaką mocą
-------------------- http://www.mx.com.pl - HAMOWNIA DYNOCONCEPT , Chiptuning VTG , Moduły PSI , Nitro NX , Cry02 , CASTROL , zestawy TURBO , dorabianie ukl.wyd ze stali nierdzewnej , serwis i setki innych !
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 08 March 2003 Skąd: LODZ, WARSZAWA ![]() |
Ok panowie spokojnie
Rozmawialem juz w tej sprawie z wlascicielem ATP bo akurat jestem teraz w USA i bede sprowadzal cale kity. Goscie w ATP maja wsadzony caly kit z turbina GT28RS do golfa IV 20th anniversary i wkreca sie dokladnie tak jak k04 .Tutaj na wtryskach 440cc downpipe 3" i wydechu 2.5" wycisneli z niej 350KM .Tak jak mowi Albert jest to najlepsze rozwiazanie do jazdy po miescie i race bo praktycznie laga nie ma a konikow jednak troszke jest. Ja bede to mial zamontowane w Swoim Leonie wiec bede wiedzial juz niedlugo dokladniej jak to bedzie sie wkrecac Ten drugi zestaw z GT28R jest bardziej skierowany do tych ktorzy chca miec trwale turbo z osiagami podobnymi do k04 (260 KM) jednak lag jest troszke wiekszy niz przy GT28RS.w tym zestawie kolektor zostaje fabryczny (jest to takie tansze rozwiazanie) Turbina GT28RS jest nowoczesniejsza wersja T3/T4 Jak macie jakies pytania to piszcie mi na maila: seatracing@a4.pl Pozdrawiam Marcin -------------------- |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 07 November 2002 Skąd: Wrocław ![]() |
350 - b.dużo . Aż za dużo jak na te wtryski i wydech moim zdaniem . A jak wygląda sprawa sterowania ?? Dają jakiś standalone w zestawie ?
Jeżeli wkręca się jak K04 to czy też powyżej 5000 osiągi spadają na łeb na szyję ?? -------------------- http://www.mx.com.pl - HAMOWNIA DYNOCONCEPT , Chiptuning VTG , Moduły PSI , Nitro NX , Cry02 , CASTROL , zestawy TURBO , dorabianie ukl.wyd ze stali nierdzewnej , serwis i setki innych !
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 08 March 2003 Skąd: LODZ, WARSZAWA ![]() |
CYTAT 350 - b.dużo . Aż za dużo jak na te wtryski i wydech moim zdaniem . A jak wygląda sprawa sterowania ?? Dają jakiś standalone w zestawie ? Uwazasz ze wydech 2.5" jest za maly i wtryski tez? Mylisz sie. Wszystko zobaczysz jak bede mial zainstalowane w moim aucie .
-------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 04:33 |