Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Gaźniki - gdzie regulować i naprawiać
cossi
post Sun, 26 Feb 2006 - 14:47
Post #1


User
Dołączył: Fri, 12 September 2003
Skąd: w-wa





Może orientujecie się gdzie regulować i naprawiać gaźniki w warszawie i okolicach? Mam BMW e21 320 na Solexie i moje zmagania z nim przypominają walkęsmile.gif


--------------------
Mitsubishi Lancer EVO 3 '95 & Renault 5 Turbo 2 '85
www.classicauto.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 26 Feb 2006 - 14:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
240Z
post Sun, 26 Feb 2006 - 15:41
Post #2


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Pan Wiesław na Szarych Szeregów, za basenem Delfin. Nie jest najtańszy, ale tak jak Ci już wspominałem - facet to magik, Solexa powinien wyregulować.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Sun, 26 Feb 2006 - 15:52
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





Jest jeszcze specjalista na Dobrej.


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Sun, 26 Feb 2006 - 16:37
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





dokładnie tak - na dobrej obok salonu Forda. Wjeżdża się pierwszą bramą za salonem i tam jest kilka warsztatów - jakaś lakiernia itp... i między innymi magik od gaźników.


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cossi
post Sun, 26 Feb 2006 - 23:21
Post #5


User
Dołączył: Fri, 12 September 2003
Skąd: w-wa





Ok, przetestuję tego z szarych szeregów:) dzięki!


--------------------
Mitsubishi Lancer EVO 3 '95 & Renault 5 Turbo 2 '85
www.classicauto.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tr4b33r
post Mon, 27 Feb 2006 - 09:32
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sat, 23 August 2003
Skąd: Wawa





Bylem na Szarych Szeregow ze swoim Pieburgiem. Pan sie niezle cenil, za sam demontaz zarzadal 150 zl.


--------------------
Pozdrawiam, Konrad
the sonic re-creation of the end of the world
www.umt.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Mon, 27 Feb 2006 - 10:49
Post #7


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Dajcie koniecznie znac co i jak bo mnie też to czeka...


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mroova
post Mon, 27 Feb 2006 - 15:24
Post #8


User
Dołączył: Sun, 05 December 2004
Skąd: Ursynów





CYTAT("tr4b33r":2t8iojmt)
Bylem na Szarych Szeregow ze swoim Pieburgiem. Pan sie niezle cenil, za sam demontaz zarzadal 150 zl.


u mnie pierburga zrobił za 380zł - przy czym 180 za samo rozłożenie i złożenie - ale efekty były powalające


--------------------
Nuova Delta 2.0
Legacy Outback 2.5 A/T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cossi
post Mon, 27 Feb 2006 - 17:14
Post #9


User
Dołączył: Fri, 12 September 2003
Skąd: w-wa





Byłem na szarych szeregów. Gość był średnio uprzejmy i krzyknął 450 zł. Z drugiej strony pojechałem na dobrą, facet zawołał 285 zł, a poziom komunikacji z nim było o niebo lepszy. Chciałbym mieć temat z głowy, w związku z tym wchodzi jeszcze w grę opcja, że pojadę do gościa na szarych szeregów, ale pytanie czy ktoś z Was testował dobrą?


--------------------
Mitsubishi Lancer EVO 3 '95 & Renault 5 Turbo 2 '85
www.classicauto.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Mon, 27 Feb 2006 - 22:57
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





Nie robiłem na dobrej gaźników, ale robiłem tam kilka innych rzeczy - dorabiałem dysze do systemu podtelnku azotu, dysze do wtrysku wody itd... zawsze dobrze się dogadywałem z właścicielem zakładu, nigdy nie marudził, że chcę od niego coś nietypowego i ogólnie było OK.


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cossi
post Tue, 28 Feb 2006 - 17:40
Post #11


User
Dołączył: Fri, 12 September 2003
Skąd: w-wa





Powiem tak. Gość z szarych szeregów jest perfect. Szukałem takiego od lat...drogi, ale baaaardzo dobry. Polecam!


--------------------
Mitsubishi Lancer EVO 3 '95 & Renault 5 Turbo 2 '85
www.classicauto.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Tue, 28 Feb 2006 - 23:12
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Największy guru od gaźników to jest gdzieś w Piasecznie. Mogę się dowiedzieć dokładnie co i jak, w każdym razie to facet który robił gaźniki dla OBRu i robi takie rzeczy którch się ten z Szarych Szeregów nie podejmuje.

Znalazłem link:
http://www.skrzelinski.com/


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cossi
post Wed, 01 Mar 2006 - 00:35
Post #13


User
Dołączył: Fri, 12 September 2003
Skąd: w-wa





znam skrzelińskiego. nie robiłem nic u niego, tak więc nie wiem jak pracuje. wiem jedno. ten z szarych szeregów to wyjadacz, widziałem jego portfolio - regulacja 4 weberów nie stanowi dla niego kłopotu:)


--------------------
Mitsubishi Lancer EVO 3 '95 & Renault 5 Turbo 2 '85
www.classicauto.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Wed, 01 Mar 2006 - 00:36
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Ciekawe bo nie dalej jak w tym tygodniu stwierdził że Hondy na dwóch gaźnikach nie tyka.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KIVI
post Wed, 01 Mar 2006 - 07:54
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





Tak jeszcze dorzucę: Szpacza 13/Wawer-gość sie bardzo dobrze zna.
Robiłem u niego citroena AX sport na dwóch poziomych solexach i dal rade wszystko grało jak nalezy.Polecam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Wed, 01 Mar 2006 - 10:11
Post #16


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Dobra to tak od dupy strony. Zupełnej dupy dup czyli od poczatku.

Ponieważ jestem cieć z gaźników, powiedzcie mi co to znaczy "regulowac gażnik" Co tam sie reguluje i na czym to polega?

Pytam się bo do swojej Toyoty znalazłem manual i wygląda na to, że nie jest to jakoś nadzwyczajnie trudne. Na zimnym i ciepłym kręcimy dwoma śrubkami żeby obroty były okej. To cała filozofia?


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
komancz
post Wed, 01 Mar 2006 - 10:22
Post #17


Super User
Dołączył: Tue, 15 July 2003
Skąd: Katowice





CYTAT("Azrael":2fxdst92)
Ciekawe bo nie dalej jak w tym tygodniu stwierdził że Hondy na dwóch gaźnikach nie tyka.


Regulacja poziomych gaznikow w hondzie to nie jest prosta sprawa, znam jedna osobe ktora to potrafi, ale warsztat jest w Chorzowie... proponuje poszukac jakiegos specjaliste od gaznikow motocyklowych-powinien dac rade
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Wed, 01 Mar 2006 - 10:26
Post #18


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





No ja mam pojedyńczy ale dwugardzielowy. WTF?


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_natenczas_*
post Wed, 01 Mar 2006 - 11:10
Post #19









CYTAT("cossi":3pp6n6hl)
znam skrzelińskiego. nie robiłem nic u niego, tak więc nie wiem jak pracuje. wiem jedno. ten z szarych szeregów to wyjadacz, widziałem jego portfolio - regulacja 4 weberów nie stanowi dla niego kłopotu:)


Regulacja 4 Weberów dla bardzo wielu warsztatów nie stanowi kłopotu, ale zależy co nazywać będziemy regulacją. Z reguły warsztaty zajmujące się gaźnikami potrafią je: zdemontować, rozebrać na śrubki, umyć, przedmuchać sprężonym powietrzemm, wymienić uszczelki lub dysze, ustawić poziom i złożyć na seryjnej regulacji ( o ile znają nastawy fabryczne dla konkretnego silnika i samochodu ). Po czym wyregulować wolne obroty poprzez kręcenie śrubką składu mieszanki i śrubką uchylenia przepustnicy. W efekcie motor odpala i ma wolne oraz jakoś tam jeździ.

Aby dokonywać takich regulacji właściwie nie potrzebna jest żadna wiedza specjalistyczna na temat działania gaźników, a jedynie praktyka w kręceniu śrubkami. Jeżeli więc zachodzi potrzeba wyregulowania gaźnika lub gaźników w samochodach seryjnych, to większość warsztatów sobie z tym radzi, a klienci jeżdżą zadowoleni i pieją z zachwytu nad geniuszem gaźnikowca.

Schody zaczynają się w momencie, gdy trzeba wyregulować silnik zmodyfikowany, tzn. dopasować regulację gaźnika do zmienionej charakterystyki silnika. I tu zdecydowana większość gaźnikowców wymięka, zmieniając regulację jedynie poprzez zmianę głównych dysz paliwowych na większe i/lub zwiększenie poziomu paliwa.

Na szczęście gaźnik jest tak odpornym urzadzeniem, że na tysiącach dysz będzie jakoś tam działać. Jednak różnica w osiągach samochodu wynikająca z właściwej lub niewłaściwej regulacji gaźnika jest ogromna, nie mówiąc już o bezpieczeństwie silnika zależnym od własciwej regulacji.

Podstawą dla właściwej zmiany regulacji gaźnika jest znajomość zmiany charakterystyki silnika oraz znajomość przeprowadzonych modyfikacji. Bez znajomości w/w nie wiadomo jakie powinny być zwężki w gaźniku oraz reszta regulacji. Tak więc jeżeli gaźnikowiec bierze się za zmiane regulacji gaźników w ciemno i na czuja, to jest to tylko "gaźnikowiec".

Poza średnicami zwężek, decydującą sprawą dla optymalnego działania gaźnika jest średnica dyszy głównej powietrza oraz jej stosunek do dyszy głównej paliwa, a także konstrukcja rurki emulsyjnej. W następnej kolejności konstrukcja rozpylacza, poziom paliwa i cała reszta.

.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Wed, 01 Mar 2006 - 12:08
Post #20


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Okej czyli przy seryjnym silniku, generalnie trzeba zdemontowac, przeczyścic, złożyc i pokręcić śrubką od przepustnicy i mieszanki?

Jakies narzedzia poza śrubokrętem i manometrem do ciśnienia paliwa w układzie są do tego potrzebne?


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:17