Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Gaźnik vs wtrysk
Rezor
post Wed, 27 Apr 2016 - 09:33
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Ja wiem, że temat jest wielokrotnie wałkowany etc i nie raz można spotkać 2 obozy niczym wojny PCtowców z konsolowcami albo rowerzystów z kierowcami ale im więcej człowiek szuka tym bardziej wszystko niejasne.
Buduję obecnie silnik. Nie wiem ile to może mi zająć bo wszystko zależy od finansów biggrin.gif mogę nawet 2 lata sie z nim paprać. Jako wisienkę na torcie zostawiam sobie układ paliwowy bo nie wiem które rozwiązanie będzie leszpe/wydajniejsze/ekonomiczne.
Oryginalnie samochód jak i budowany silnik są na wtrysku. Obecny silnik to 5.0 i ma wtryski 19lb. "Nowy" 5.8L i jest na wtrysku 24lb. Pierwsza rzecz jeśli miałbym zostać przy wtryskach to musiałbym kupić przepływomierz i większą przepustnicę, a i tak będę zakładał stroker do 6.5L więć wtryski też wypadałoby wymienić. Ponadto komputer na razie to fordowski eec IV więc w grę wchodzi albo SA ECU albo jakiś quarterhorse żeby to potem wysterować. Do tego dochodzą koszty związane z kolektorami wydechowymi, sondami O2 etc. Jak to wszystko przeliczę to głowa zaczyna boleć biggrin.gif.
Po drugiej stronie mam możliwość zakupu gaźnika, modyfikację układu paliwowego na gaźnikowy (słabsza pompa, przeróbka ssaka w baku). Wszystko wydaje się wręcz idealne: kupuję holleya 750 do tego odpowiedni kolektor, daję do regulacji i tyle smile.gif. Ponadto z informacji jakie znalazłem w necie dobrze wyregulowany gaźnik daję więcej mocy od wtrysków ale jest jedynie mniej ekonomiczny.
Tutaj mój wybór wydaje się przesądzony ale zastanawiam się co jak będę chciał pójść dalej z mocą? Tj. założyć kompresor i zalać etyliną? Nie rajcują mnie gotowe rozwiązania i od samego początku planowałem założyć eatona m112. Tymbardziej, że rozwiązania od kenne bell czy whipple to wielkie krowy tongue.gif Tylko w przypadku gaźnika musiałbym się ograniczyć do tego z forda lightning z wlotem od góry tak żeby gaźnik był nad kompresorem. Tylko jak bebechy kompresora zaregują na paliwo w powietrzu?


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 27 Apr 2016 - 09:33
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kris4cars
post Wed, 27 Apr 2016 - 10:17
Post #2


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2015
Skąd: Zbąszyń





Kompresorowi nic się nie stanie od paliwa, jedyny problem jaki widzę to fakt że nie masz w tym momencie opcji założenia ic a co za tym idzie powiększenia mocy. Jeżeli się bawić to idź w SA bo dzisiaj jest tego na rynku trochę, emu kosztuje około 2k do tego wbo i wiązka i miescisz się w 3k pln
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Wed, 27 Apr 2016 - 10:31
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





No 3k zł + wtryski + MAF + przepustnica i wychodzi niemal 7k sad.gif gaźnik to wydatek rzędu 700zł do 1500k jak już iść w podwójny. Pytanie tylko czy nie patrzę krótkowzrocznie i czegoś nie przegapiłem? Co do IC na ile jest niezbędny do doładowania rzędu 6~8 psi przy 6,5L silniku? Tymbardziej, że zwiększając doładowanie będę szedł w etylinę co nieco zmniejszy zapotrzebowanie na powietrze.


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kris4cars
post Wed, 27 Apr 2016 - 11:14
Post #4


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2015
Skąd: Zbąszyń





Maf nie, mapsensor który jest wbudowany w emu. Jeżeli chcesz robić bezpieczną moc to ic jak najbardziej na tak - chłodniejsze powietrze to opcja dolania większej ilości paliwa i mniejsze ryzyko stuku. Nie jest to prosta droga, ja leciał bym w wtrysk z racji "prostoty". W gaźniku zwiększenie wydajności nie jest takie proste, wymieniasz dysze na większe i musisz wszystko od nowa regulować, w wtrysku robisz tylko korekcję mapy a jeśli myślisz przyszłościowo to dajesz większe wtryski (które np będą do 40 czy 50% dc) a w razie potrzeby tylko dolewasz paliwa bo masz zapas. Na gaźniku już tego nie przeskoczysz, musisz robić wszystko razem. Mnie osobiście gaźniki nie lubią i nawet seryjne auta na gaźniku z jakimi miałem do czynienia nie napawały mnie optymizmem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Wed, 27 Apr 2016 - 12:17
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Ok dzięki za informację. W takim razie takie amatorskie pytanie: rozumiem, że mogę z góry oszacować moc i wielkość wtrysków, powiedzmy 52lbs (planuję 400~500KM na kołach w manualu) i zwyczajnie wysterować je na mniejszą dawkę?.
Co do MAF i Przepustnicy to zalecają dawać 90mm przy dużych mocach ale są niezalecane przy mniejszych bo zakłócona jest cyrkulacja tj powietrze nie zasysa się tak jak powinno i na idleu słaby silnik może zgłupieć. Ponadto i tak kolektor, wtryski, szyny i przepustnicę muszę kupować nowy, a w sumie wolałbym kupić zestaw na gaźniku i zainwestować resztę w jakiś inny osprzęt tongue.gif


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kris4cars
post Wed, 27 Apr 2016 - 13:57
Post #6


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2015
Skąd: Zbąszyń





Za bardzo z dawkami też nie można zjechać żeby wtryski zdążyły się otworzyć, temat większej przepustnicy niedawno był wałkowany na forum.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kkkacper
post Wed, 27 Apr 2016 - 14:34
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Fri, 31 December 2010
Skąd: pomorskie





52 beda ze spooooorym zapasem raczej przy tej ilosci cylindrow i pojemnosci jak na taka moc wink.gif


--------------------
Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lightman
post Wed, 27 Apr 2016 - 14:46
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: łódzkie





Zakładać gaźnik głupota...i jaka przepływka jak masz mapsensor który sparawdza jakie panuje ciśnienie/podciśnienie w kolektorze dolotowym i min. na tej podstawie ustawia parametry pracy silnika.A gdzie wodotryski w postaci Launch control etc. na gaźniku nie podziałasz z tym
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Wed, 27 Apr 2016 - 15:20
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Tylko po co mi launch control? smile.gif
"Zakładać gaźnik głupota..." a coś więcej? Jakie może to przynieść wady w dłuższej perspektywie?


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Wed, 27 Apr 2016 - 16:16
Post #10


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





Myślę że to będzie wyczerpujące:
https://www.youtube.com/watch?v=2sQJPZYSoUI
Co prawda efi jakieś przepustnicowe z samouczkiem ale wtrysk zawsze będzie miał przewagę nad gaźnikiem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Wed, 27 Apr 2016 - 16:55
Post #11


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





Dobrze wystrojony gaźnik nie będzie ustępować EFI, tym bardziej że jest to amerykanskie V8, gdzie napewno know how jak wystroic ten, czy też podobny silnik jest w sieci pewnie na pęczki.
Też byłem zdania że jakikolwiek wtrysk zawsze będzie lepszy od gaźnika, ale do momentu aż wymieniłem baterie 4xKeihin CVK w mojej turboskodzie na półsekwencyjny wtrysk.
Mocy nie przybyło, spalanie wzrosło, a na strojeniu spędziłem już do tej pory 2x wiecej czasu niż poświęciłem gaźnikom. Afr przy cruisingu 15, zapłon ponad 40st, a nie chce spalać mniej. Pełne obciążenie przemilcze.. Przy okazji też wyszło co daje itb przy turbo vs pojedyńcza przepustnica.
Niepodważalnym plusem napewno brak zapachu beznyny w garażu i czystsze spaliny. Jak już koniecznie robić tam wtrysk to na pełnej sekwencji i COPach na każdym cylindrze.


--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Wed, 27 Apr 2016 - 17:20
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





No zależy, którą składową brać pod uwagę. Na filmiku nieznacznie punktowo przeważył gaźnik smile.gif Różnica w mocy też jest nieznaczna IMO na poziomie zmniejszenia przepustowości wynikającego z pokazanych na starcie boosterów. A cena zestawu z filmiku zabójcza. W tej samej, a nawet niższej planuje kupić kompletny stroker biggrin.gif Czy nie lepiej w takim razie zamiast ładować kasę w EFI dać głowicę do portingu? Powoli zaczynam pisać jakbym całkiem skreślił EFI biggrin.gif


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Wed, 27 Apr 2016 - 17:47
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Jest na forum taki użytkownik jak "jedenasty" ma spore doświadczenie i grzebie w amerykańcach. Poczekaj, może sam się wypowie a jak nie do napisz mu prv. Myślę że łatwiej będzie podjąć decyzję jak naświetli temat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 27 Apr 2016 - 18:07
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(killme @ Wed, 27 Apr 2016 - 16:55) *
Dobrze wystrojony gaźnik nie będzie ustępować EFI, tym bardziej że jest to amerykanskie V8, gdzie napewno know how jak wystroic ten, czy też podobny silnik jest w sieci pewnie na pęczki.
Też byłem zdania że jakikolwiek wtrysk zawsze będzie lepszy od gaźnika, ale do momentu aż wymieniłem baterie 4xKeihin CVK w mojej turboskodzie na półsekwencyjny wtrysk.
Mocy nie przybyło, spalanie wzrosło, a na strojeniu spędziłem już do tej pory 2x wiecej czasu niż poświęciłem gaźnikom. Afr przy cruisingu 15, zapłon ponad 40st, a nie chce spalać mniej. Pełne obciążenie przemilcze..

A czy przypadkiem nie powiększyłeś średnicy układu ? ITB z motocykla ? Jak tak to upewniłeś się czy wtryski nie leją na ściankę rury kolektora zamiast w osi albo na zawory ?

CYTAT(killme @ Wed, 27 Apr 2016 - 16:55) *
Przy okazji też wyszło co daje itb przy turbo vs pojedyńcza przepustnica.

TO co daje ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Wed, 27 Apr 2016 - 18:09
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Pośpiechu tutaj nie ma biggrin.gif Wciąż czekam, aż mechaniory założą mi skrzynię, w najbliżym czasie czeka mnie wymiana zawieszenia, wału i dyferencjału (mam 2.7 montowany do automatów :| ). Potem swap hamulców, wydech i trochę odchudzania i usztywniania budy. Dopiero potem "nowy" silnik na stojak i w tej kolejności: stroker, wałek, głowice, dolot+paliwo i na sam koniec zapłon. Do tego fakt, że samochód mam 1000km od domu biggrin.gif tak więc liczę, że może mi nawet 2 lata z tym zejdzie.


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Thu, 28 Apr 2016 - 07:05
Post #16


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





CYTAT(kontrolm @ Wed, 27 Apr 2016 - 18:07) *
A czy przypadkiem nie powiększyłeś średnicy układu ? ITB z motocykla ? Jak tak to upewniłeś się czy wtryski nie leją na ściankę rury kolektora zamiast w osi albo na zawory ? TO co daje ?


To nie tak, najpierw były gaźniki o średnicy motylka 36mm, co już wg ogólnodostępnej teorii jest za dużo do poj. 1.4, przynajmniej jeśli chodzi o silnik N/A. Przy doładowaniu nie wiadomo, bo do sensowanych informacji się nie dokopałem. Średnica kanału przechodziła z lekkim schodkiem do średnicy 31mm i aż do głowicy

Gdy wskoczył wtrysk to wyrzeźbiłem kolektor z jedną przepsutnicą - trąbki sporo lepsze niż przy gaźnikach, 31 mm na całej długości idealnie równe gładkie, aż do oryginalnej flanszy mocującej listwę wtryskową w tym silniku.






CYTAT(kontrolm @ Wed, 27 Apr 2016 - 18:07) *
TO co daje ?


Zapraszam na PW..






--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Thu, 28 Apr 2016 - 09:39
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Jeszcze mnie zastanawia jedna rzecz: stare fordowskie EFI były na map sensorze (jeśli dobrze kojarzę jest to rurka poprowadzona w kolektor i podłączona do czujnika który mierzy ciśnienie. Mój "nowszy" ma EFI z przepływomierzem (MAF) + IAT + IAC. Amerykany zalecają nawet konwersję z MAP do MAF, a tutaj pojawiło się stwierdzenie, że po co przepływomierz jak można dać map sensor. Rozumiem, że zwyczajnie mogę zaopatrzyć się w taki zestaw:
http://www.jegs.com/i/Edelbrock/350/29285/10002/-1
http://www.jegs.com/i/Edelbrock/350/3878/10002/-1

+ ecumaster z map sensorem i mogę się pozbyć "zbędnych" rur od dolotu i zwyczajnie założyć filtr od gaźnika? Pytam bo strasznie denerwują mnie kolektory ssące w EFI i to ile miejsca zajmują pod maską a taki carb style efi przynajmniej zyskał by pkt jeśli chodzi o miejsce pod maską i wygląd w moich oczach. No i przewodów chyba by było mniej wink.gif


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Thu, 28 Apr 2016 - 10:36
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





CYTAT(kris4cars @ Wed, 27 Apr 2016 - 10:17) *
Kompresorowi nic się nie stanie od paliwa, jedyny problem jaki widzę to fakt że nie masz w tym momencie opcji założenia ic a co za tym idzie powiększenia mocy. Jeżeli się bawić to idź w SA bo dzisiaj jest tego na rynku trochę, emu kosztuje około 2k do tego wbo i wiązka i miescisz się w 3k pln


nieprawda, są gaźniki typu blow thru do doładowania i wtedy da się zrobić cooler

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kris4cars
post Thu, 28 Apr 2016 - 10:41
Post #19


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2015
Skąd: Zbąszyń





Tego nie wiedziałem, nie zaglebialem się w temat gaźników
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Thu, 28 Apr 2016 - 11:02
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Jak już miałbym robić intercooler to wolałbym taki jak z forda lightning. Ja wiem, że wygląd i prostota nie zawsze idzie w parze z wydajnością ale nie po to chcę ograniczyć ilość osprzętu w komorze, żeby nagle dać ic w zderzaku i całą masę rur do dolotu biggrin.gif. Raczej planuję zrobić ram air w masce i maksymalnie skrócić dolot. Poza tym kompresor to odległe plany jak się okaże, że mocy za mało.


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 12 July 2025 - 12:21