![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Ja wiem, że temat jest wielokrotnie wałkowany etc i nie raz można spotkać 2 obozy niczym wojny PCtowców z konsolowcami albo rowerzystów z kierowcami ale im więcej człowiek szuka tym bardziej wszystko niejasne.
Buduję obecnie silnik. Nie wiem ile to może mi zająć bo wszystko zależy od finansów ![]() Oryginalnie samochód jak i budowany silnik są na wtrysku. Obecny silnik to 5.0 i ma wtryski 19lb. "Nowy" 5.8L i jest na wtrysku 24lb. Pierwsza rzecz jeśli miałbym zostać przy wtryskach to musiałbym kupić przepływomierz i większą przepustnicę, a i tak będę zakładał stroker do 6.5L więć wtryski też wypadałoby wymienić. Ponadto komputer na razie to fordowski eec IV więc w grę wchodzi albo SA ECU albo jakiś quarterhorse żeby to potem wysterować. Do tego dochodzą koszty związane z kolektorami wydechowymi, sondami O2 etc. Jak to wszystko przeliczę to głowa zaczyna boleć ![]() Po drugiej stronie mam możliwość zakupu gaźnika, modyfikację układu paliwowego na gaźnikowy (słabsza pompa, przeróbka ssaka w baku). Wszystko wydaje się wręcz idealne: kupuję holleya 750 do tego odpowiedni kolektor, daję do regulacji i tyle ![]() Tutaj mój wybór wydaje się przesądzony ale zastanawiam się co jak będę chciał pójść dalej z mocą? Tj. założyć kompresor i zalać etyliną? Nie rajcują mnie gotowe rozwiązania i od samego początku planowałem założyć eatona m112. Tymbardziej, że rozwiązania od kenne bell czy whipple to wielkie krowy ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
Kompresorowi nic się nie stanie od paliwa, jedyny problem jaki widzę to fakt że nie masz w tym momencie opcji założenia ic a co za tym idzie powiększenia mocy. Jeżeli się bawić to idź w SA bo dzisiaj jest tego na rynku trochę, emu kosztuje około 2k do tego wbo i wiązka i miescisz się w 3k pln
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
No 3k zł + wtryski + MAF + przepustnica i wychodzi niemal 7k
![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
Maf nie, mapsensor który jest wbudowany w emu. Jeżeli chcesz robić bezpieczną moc to ic jak najbardziej na tak - chłodniejsze powietrze to opcja dolania większej ilości paliwa i mniejsze ryzyko stuku. Nie jest to prosta droga, ja leciał bym w wtrysk z racji "prostoty". W gaźniku zwiększenie wydajności nie jest takie proste, wymieniasz dysze na większe i musisz wszystko od nowa regulować, w wtrysku robisz tylko korekcję mapy a jeśli myślisz przyszłościowo to dajesz większe wtryski (które np będą do 40 czy 50% dc) a w razie potrzeby tylko dolewasz paliwa bo masz zapas. Na gaźniku już tego nie przeskoczysz, musisz robić wszystko razem. Mnie osobiście gaźniki nie lubią i nawet seryjne auta na gaźniku z jakimi miałem do czynienia nie napawały mnie optymizmem.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Ok dzięki za informację. W takim razie takie amatorskie pytanie: rozumiem, że mogę z góry oszacować moc i wielkość wtrysków, powiedzmy 52lbs (planuję 400~500KM na kołach w manualu) i zwyczajnie wysterować je na mniejszą dawkę?.
Co do MAF i Przepustnicy to zalecają dawać 90mm przy dużych mocach ale są niezalecane przy mniejszych bo zakłócona jest cyrkulacja tj powietrze nie zasysa się tak jak powinno i na idleu słaby silnik może zgłupieć. Ponadto i tak kolektor, wtryski, szyny i przepustnicę muszę kupować nowy, a w sumie wolałbym kupić zestaw na gaźniku i zainwestować resztę w jakiś inny osprzęt ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
Za bardzo z dawkami też nie można zjechać żeby wtryski zdążyły się otworzyć, temat większej przepustnicy niedawno był wałkowany na forum.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 31 December 2010 Skąd: pomorskie ![]() |
52 beda ze spooooorym zapasem raczej przy tej ilosci cylindrow i pojemnosci jak na taka moc
![]() -------------------- Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: łódzkie ![]() |
Zakładać gaźnik głupota...i jaka przepływka jak masz mapsensor który sparawdza jakie panuje ciśnienie/podciśnienie w kolektorze dolotowym i min. na tej podstawie ustawia parametry pracy silnika.A gdzie wodotryski w postaci Launch control etc. na gaźniku nie podziałasz z tym
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Tylko po co mi launch control?
![]() "Zakładać gaźnik głupota..." a coś więcej? Jakie może to przynieść wady w dłuższej perspektywie? -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Myślę że to będzie wyczerpujące:
https://www.youtube.com/watch?v=2sQJPZYSoUI Co prawda efi jakieś przepustnicowe z samouczkiem ale wtrysk zawsze będzie miał przewagę nad gaźnikiem. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
Dobrze wystrojony gaźnik nie będzie ustępować EFI, tym bardziej że jest to amerykanskie V8, gdzie napewno know how jak wystroic ten, czy też podobny silnik jest w sieci pewnie na pęczki.
Też byłem zdania że jakikolwiek wtrysk zawsze będzie lepszy od gaźnika, ale do momentu aż wymieniłem baterie 4xKeihin CVK w mojej turboskodzie na półsekwencyjny wtrysk. Mocy nie przybyło, spalanie wzrosło, a na strojeniu spędziłem już do tej pory 2x wiecej czasu niż poświęciłem gaźnikom. Afr przy cruisingu 15, zapłon ponad 40st, a nie chce spalać mniej. Pełne obciążenie przemilcze.. Przy okazji też wyszło co daje itb przy turbo vs pojedyńcza przepustnica. Niepodważalnym plusem napewno brak zapachu beznyny w garażu i czystsze spaliny. Jak już koniecznie robić tam wtrysk to na pełnej sekwencji i COPach na każdym cylindrze. -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
No zależy, którą składową brać pod uwagę. Na filmiku nieznacznie punktowo przeważył gaźnik
![]() ![]() ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Jest na forum taki użytkownik jak "jedenasty" ma spore doświadczenie i grzebie w amerykańcach. Poczekaj, może sam się wypowie a jak nie do napisz mu prv. Myślę że łatwiej będzie podjąć decyzję jak naświetli temat.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Dobrze wystrojony gaźnik nie będzie ustępować EFI, tym bardziej że jest to amerykanskie V8, gdzie napewno know how jak wystroic ten, czy też podobny silnik jest w sieci pewnie na pęczki. Też byłem zdania że jakikolwiek wtrysk zawsze będzie lepszy od gaźnika, ale do momentu aż wymieniłem baterie 4xKeihin CVK w mojej turboskodzie na półsekwencyjny wtrysk. Mocy nie przybyło, spalanie wzrosło, a na strojeniu spędziłem już do tej pory 2x wiecej czasu niż poświęciłem gaźnikom. Afr przy cruisingu 15, zapłon ponad 40st, a nie chce spalać mniej. Pełne obciążenie przemilcze.. A czy przypadkiem nie powiększyłeś średnicy układu ? ITB z motocykla ? Jak tak to upewniłeś się czy wtryski nie leją na ściankę rury kolektora zamiast w osi albo na zawory ? Przy okazji też wyszło co daje itb przy turbo vs pojedyńcza przepustnica. TO co daje ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Pośpiechu tutaj nie ma
![]() ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
A czy przypadkiem nie powiększyłeś średnicy układu ? ITB z motocykla ? Jak tak to upewniłeś się czy wtryski nie leją na ściankę rury kolektora zamiast w osi albo na zawory ? TO co daje ? To nie tak, najpierw były gaźniki o średnicy motylka 36mm, co już wg ogólnodostępnej teorii jest za dużo do poj. 1.4, przynajmniej jeśli chodzi o silnik N/A. Przy doładowaniu nie wiadomo, bo do sensowanych informacji się nie dokopałem. Średnica kanału przechodziła z lekkim schodkiem do średnicy 31mm i aż do głowicy Gdy wskoczył wtrysk to wyrzeźbiłem kolektor z jedną przepsutnicą - trąbki sporo lepsze niż przy gaźnikach, 31 mm na całej długości idealnie równe gładkie, aż do oryginalnej flanszy mocującej listwę wtryskową w tym silniku. ![]() TO co daje ? Zapraszam na PW.. -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Jeszcze mnie zastanawia jedna rzecz: stare fordowskie EFI były na map sensorze (jeśli dobrze kojarzę jest to rurka poprowadzona w kolektor i podłączona do czujnika który mierzy ciśnienie. Mój "nowszy" ma EFI z przepływomierzem (MAF) + IAT + IAC. Amerykany zalecają nawet konwersję z MAP do MAF, a tutaj pojawiło się stwierdzenie, że po co przepływomierz jak można dać map sensor. Rozumiem, że zwyczajnie mogę zaopatrzyć się w taki zestaw:
http://www.jegs.com/i/Edelbrock/350/29285/10002/-1 http://www.jegs.com/i/Edelbrock/350/3878/10002/-1 + ecumaster z map sensorem i mogę się pozbyć "zbędnych" rur od dolotu i zwyczajnie założyć filtr od gaźnika? Pytam bo strasznie denerwują mnie kolektory ssące w EFI i to ile miejsca zajmują pod maską a taki carb style efi przynajmniej zyskał by pkt jeśli chodzi o miejsce pod maską i wygląd w moich oczach. No i przewodów chyba by było mniej ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
Kompresorowi nic się nie stanie od paliwa, jedyny problem jaki widzę to fakt że nie masz w tym momencie opcji założenia ic a co za tym idzie powiększenia mocy. Jeżeli się bawić to idź w SA bo dzisiaj jest tego na rynku trochę, emu kosztuje około 2k do tego wbo i wiązka i miescisz się w 3k pln nieprawda, są gaźniki typu blow thru do doładowania i wtedy da się zrobić cooler pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
Tego nie wiedziałem, nie zaglebialem się w temat gaźników
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Jak już miałbym robić intercooler to wolałbym taki jak z forda lightning. Ja wiem, że wygląd i prostota nie zawsze idzie w parze z wydajnością ale nie po to chcę ograniczyć ilość osprzętu w komorze, żeby nagle dać ic w zderzaku i całą masę rur do dolotu
![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 12 July 2025 - 12:21 |