![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 April 2012 Skąd: Zieluń ![]() |
Czy rozwiercając 1,8 8v G60 na 2 litry można by zapodać tłoki od vw 2.0 o stopniu sprężania 9:0?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Rozwiercając?
Rozwiertem nie zrobisz 2 litrów. -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Na tłokach z 2.0 pojemność wzrośnie z 1781 do 1847cm3. Moim zdaniem gra niewarta świeczki.
-------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: just behind you ![]() |
Jeżeli modyfikacje G60 chcesz zacząć od zwiększenia pojemności ... to robisz to od niewłaściwej strony.
Jeżeli koniecznie chcesz 2.0l G60 to taka pojemność zrobisz tylko long block'iem Wychodzi wtedy 1968cc. Niestety zmienia się diametralnie charakterystyka silnika. Można conieco poprawić lekkim zamachem, ale i tak to nie będzie to co 1.8l Podstawa to głowica, najlepiej X-flow, osprzęt i porting. Sama pojemnością niewiele ugrasz - to nie turbo. Dobrze zrobiona głowica = spadek doładowania, dodaj do tego większą pojemność i u góry już Glader nie będzie w stanie utrzymać nawet 1bar. Oczywiście zawsze to możesz uratować mniejszym kółkiem np 62 / 60mm, ale życie kompresora skraca się w zastraszającym tempie. Prawidłowa kolejność moim zdaniem: - stage 4 - głowica (ale albo grubo, albo wcale) - pojenność - G65 Tu głowica rozwiercona maksymalnie ![]() -------------------- Pro-Tune
find us on Facebook www.facebook.com/ProTunePL |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 April 2012 Skąd: Zieluń ![]() |
Mój błąd nie sprecyzowałem, większość G60 mają zatyrane bloki z progami. Tulejowanie odpada, słaba jakość materiałów, tłoki nadwymiarowe są bardzo drogie, więc wpadłem na pomysł, żeby zrobić szlif PG zapodać używki tłoki od 2.0 tylko nie wiem czy podejdą P&P ?
Apsik, może przedstawię pokrótce swój projekt: Mam Audi 80 B3 z silnikiem PG na głowicy od Audi A4 1,6 Adp 8v x-flow i Eatonie M45, wydech 60mm po zewnątrz z kwasówki. Obecnie doładowanie przed odcinką dochodzi do 0,9 bara, FMIC, wtryski 440 z regulowanym regulatorem ciśnienia paliwa, program ori. Docelowo strojenie na det - 3, w planach większe doładowanie. Co sądzisz o takiej modyfikacji? Czy na doładowaniu 0,9 bara uda się osiągnąć 200KM? Ile jest w stanie wytrzymać seria PG? Czym najlepiej podnieść doładowanie? Większy kompresor? Turbo? a może do kompresora dorzucić turbinę? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
A patrzyłeś jak wypada blok od 1.6 TD? Nie ma on mniejszej średnicy tłoka od PG? Można by rozwiercajac zrobic nominał PG. Były 1.6TD z natryskami na denko, nie wiem jak wypada reszta.
A moim zdaniem jak sie bawic to w turbo, ja też stałem przed dylematem kompresorowania 8v i jednak poszedłem w 16V i turbo. JA to robie na rozwierconym pod tłoki 2.0 bloku TDI. Ale składa mi sie to strasznie powoli. Jak chcesz na 8v i rozwiercać na 2.0 to czeka cie szukanie tłoków od audicowskich 2.0 na niskim bloku (np AAD) montowanych w audi b3 - sworzeń 20mm. Jest to trudna sztuka bo to stare konstrukcje. Inną metoda jest zastosowanie tłoków od rodziny 8V na wysokim bloku, (takie silniki szły nawet po 2000 roku) - sworzeń 21mm. Obstawiam że G60 ma sworznie własnei 20mm wiec musiałbyś podmienić tulejki w korbach na 21mm i wsumie pozamiatane. Wiec ogólnie Twoja opcja jest chyba do zrobienia |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: just behind you ![]() |
Mam Audi 80 B3 z silnikiem PG na głowicy od Audi A4 1,6 Adp 8v x-flow i Eatonie M45, wydech 60mm po zewnątrz z kwasówki. Obecnie doładowanie przed odcinką dochodzi do 0,9 bara, FMIC, wtryski 440 z regulowanym regulatorem ciśnienia paliwa, program ori. Ten kompresor chyba trochę za mały, a na seryjnym sofcie 440cc to za bogato Docelowo strojenie na det - 3, w planach większe doładowanie. Nie wiem dlaczego, ale zawsze rozbawia mnie pomysł DET3 w PG. Digi1 bez problemu ogarnie taki setup Co sądzisz o takiej modyfikacji? Czy na doładowaniu 0,9 bara uda się osiągnąć 200KM? Ile jest w stanie wytrzymać seria PG? Czym najlepiej podnieść doładowanie? Większy kompresor? Turbo? a może do kompresora dorzucić turbinę? Spora kombinacja. Nie znam tego kompresora, ale M45 jest raczej za mały na 200+ Seryjne PG wytrzyma 300KM bez kucia. Większy kompresor - M62. Trochę za bardzo kombinujesz ![]() Jak chcesz na 8v i rozwiercać na 2.0 to czeka cie szukanie tłoków od audicowskich 2.0 na niskim bloku (np AAD) montowanych w audi b3 - sworzeń 20mm. Jest to trudna sztuka bo to stare konstrukcje. Inną metoda jest zastosowanie tłoków od rodziny 8V na wysokim bloku, (takie silniki szły nawet po 2000 roku) - sworzeń 21mm. Obstawiam że G60 ma sworznie własnei 20mm wiec musiałbyś podmienić tulejki w korbach na 21mm i wsumie pozamiatane. Wiec ogólnie Twoja opcja jest chyba do zrobienia PG ma sworzeń 22mm ![]() Gdy w garażu leżał mi rozwiercony blok, a miałem czas ... po prostu wyczekałem okazję na ebay.com i wpadły kute Wossnery za $500 ![]() -------------------- Pro-Tune
find us on Facebook www.facebook.com/ProTunePL |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Wow nie wiedzialem ze PG ma 22mm sworzen, ciekawie to zrobili. Ale i tak mozna dac korby chociazby z 1.8 16v lub 1.8t i pozenic je z tlokami od 2.0 na long blocku
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: just behind you ![]() |
Wow nie wiedzialem ze PG ma 22mm sworzen, ciekawie to zrobili. Ale i tak mozna dac korby chociazby z 1.8 16v lub 1.8t i pozenic je z tlokami od 2.0 na long blocku Tyle ze PG ma korby 136mm a nie 144mm jak reszta ![]() -------------------- Pro-Tune
find us on Facebook www.facebook.com/ProTunePL |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
o rzesz kurna, kolejna niespodzianka! Jednak mało o g60 wiem.
Znaczy sie że g60 ma większe wykorbienie niż większość 1.8? |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Sat, 05 May 2012 Skąd: Gdynia ![]() |
jak już to różnią się wysokością tłoka , bo ponoć wały w 1.8 są wszystkie takie same .
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin ![]() |
Tak jest waly te same, w etce PG zamienia sie z KRem , ale w PLkach sa niby tez takie same
co do korbo-tlokow to z 16v/20v wygladaja przy PG mizernie ![]() -------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 April 2012 Skąd: Zieluń ![]() |
U mnie siedzi wał od Audi 80 1.8 S NE 90 KM i daje radę
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 April 2012 Skąd: Zieluń ![]() |
Po wymianie kompresora na M62 jestem w stanie dojść do doładowania 1,4 bara na głowicy x-flow.
W jaki sposób ogarnąć softa? Trzeba wymienić map sensora na 250kpa. Czy muszę indywidualnie stroić auto czy można zmienić gotowy epprom ? Czy można gdzieś załatwić kość do digi 1 pod map sensor 250kpa, głowicę x-flow i wtryski 440 ? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 10:21 |