Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> G13a G13b swap
Swifterrr
post Sat, 13 Sep 2003 - 23:12
Post #1


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Lodz





poniewaz zebralem troche gotowki postanowilem w koncu doprowadzic swoje auto do porzadku moje stare 1.3 sohc juz ledwo dyszy wiec postanowilem zrobic swapa na silnik od gti, tylko nie mam jeszcze silnika i nie wiem gdzie go szukac ? w stanach nie ma swiftow i nie ma silnikow, na razie zamowilem juz walki, kompa i kolektor, nie wiem czy warto kupowac fuel pressure regulator i Lightened underdrive crank pulley ?

czy mozna podpiac skrzynie od 1.0 ?? jak wyglada swap sa jakies problemy ?


--------------------
1597 cc MIVEC POWERED Cyborg RS

_http://picasaweb.google.com/summitsvift
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 13 Sep 2003 - 23:12
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Adalbert
post Sun, 14 Sep 2003 - 00:44
Post #2


User
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Warszawa





A Geo Metro nie było robione w jakiejś takiej wersji GTI?


--------------------
"Silnik musi coś palić, jak nie paliwo to zawory"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Mon, 15 Sep 2003 - 09:44
Post #3


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Niekupuj narazie tych wynalazkow. Regulator mozna w polsce kupic i to tanszy. Pozatym szyna jest restrykcyjna bardzo, a jak co to ja mam jedna duza zapasowa (jak narazie ona jest rozwiercona do rozmiarow ogromnych).

Geo nie bylo z silnikami dohc wogole.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
acoto
post Mon, 15 Sep 2003 - 09:55
Post #4


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Pruszków City





to tak przy okazji z ciekawości: jaka jest różnica pomiędzy
aktualnym 1.3 /DOHC/ a 1.3 GTI ?


--------------------
KOSIARKA POWER!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Mon, 15 Sep 2003 - 15:43
Post #5


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Obecny 1.3 16v (sohc 85KM) jest zupelnie inny od dohc z gti. Chyba blizej mu do starego 8v niz do gti. Zero kutych bebechow, restrykcyjny dolot itp... To jest wogole inna seria silnika (a tych 1.3 16v sohc jest kilka rodzajow teraz).


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
acoto
post Tue, 16 Sep 2003 - 09:27
Post #6


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Pruszków City





czyli Twoim zdaniem lepiej reanimować Gti, niż rzeżbić w tym nowym
1,3? Bo powoli zaczynam przymierzać się do zmiany pojazdu i
kombinuję tak coby zakupić nówkę / zaczynam tracić cierpliwośc
z drobnymi acz upiardliwymi awariami i usuwaniem rdzy - pewnie
wiesz o czym mowa bo wiekowo mamy podobne autka/ a po
gwaracji dopakować . Akurat gratów do swifta jest trochę na rynku
i ztym nie byłoby większych problemów / napewno mniejsze niż do
mojej obecnej kosiary/, tylko czy głowica jest perspektywiczna?
ile dół wytrzyma? to są pytania na które dilerzy nie potrafią/ nie chcą
odpowiedzieć.


--------------------
KOSIARKA POWER!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Tue, 16 Sep 2003 - 09:54
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





acoto - kup K11 1.3 i w niej przeprowadzaj rzeźbę. Po odetkaniu wydechu i zrobioniu dolotu, po lekkim podniesieniu cisnienia na listwie robi się... ~100KM i ~8s do setki. A silnik mechanicznie nadal nic nie ruszony - myślę, że to dobra baza Co broń Boże nie znaczy, że Swift jest złą bazą do rzeźby


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zyzy
post Tue, 16 Sep 2003 - 10:06
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Thu, 17 October 2002
Skąd: Pruszków





CYTAT("Gr00bY":2sse14fe)
acoto - kup K11 1.3 i w niej przeprowadzaj rzeźbę. Po odetkaniu wydechu i zrobioniu dolotu, po lekkim podniesieniu cisnienia na listwie robi się... ~100KM i ~8s do setki. A silnik mechanicznie nadal nic nie ruszony - myślę, że to dobra baza Co broń Boże nie znaczy, że Swift jest złą bazą do rzeźby

patrzac na wyniki z modlina swift i niewidze inaczej był tam jeden do kupienia N grupa klatka walki komputer wydech za 15tys


--------------------
Brakuje mi VTEC'a :(
MX-5 uczymy się RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Tue, 16 Sep 2003 - 10:09
Post #9


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT("acoto":3im7ccq2)
czyli Twoim zdaniem lepiej reanimować Gti, niż rzeżbić w tym nowym
1,3? Bo powoli zaczynam przymierzać się do zmiany pojazdu i
kombinuję tak coby zakupić nówkę / zaczynam tracić cierpliwośc
z drobnymi acz upiardliwymi awariami i usuwaniem rdzy - pewnie
wiesz o czym mowa bo wiekowo mamy podobne autka/ a po
gwaracji dopakować . Akurat gratów do swifta jest trochę na rynku
i ztym nie byłoby większych problemów / napewno mniejsze niż do
mojej obecnej kosiary/, tylko czy głowica jest perspektywiczna?
ile dół wytrzyma? to są pytania na które dilerzy nie potrafią/ nie chcą
odpowiedzieć.


Ile sohc 16v wytrzyma to niewiem. Ale dohc :
-wal minimum 290KM albo wiecej
-korby 1bar (~220KM) a po wzmocnieniu (shot pen - co to znaczy?) 290KM napewno
-tłoki (niestety odlew) 1 bar przy dobrym odprezeniu i oringowaniu glowicy
-glowica.... 290 napewno wytrzyma:)

A jezeli chodzi o wolnossace modyfikacje to seryjny silnik (seryjne bebechy) daje z siebie jakies 190KM max

Sohc jest cienki i naprawde jak chcesz zaprzestac na jakichs 120KM to ok ale wyzej to jedynie stary dobry dohc............


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
acoto
post Tue, 16 Sep 2003 - 10:35
Post #10


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Pruszków City





Grooby, a czy starletkę tak trudno było doprowadzić do +100PS?
Zyzy, wiem o tych N grupowych swiftach, ale jak napisałem chcę
nówkę bo widzisz byłem 3 tyg. na mazurach, rodzinka se chodziła
po lesie, pławiła się w jeziorku a ja cały czas leżałem pod samochodem
zalepiałem dziurki, dokręcałem śrubki i takie tam. I tak jest co roku
od paru lat.
Colin , thnx. za wyczerpującą odpowiedż, jest nad czy myśleć.


--------------------
KOSIARKA POWER!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Tue, 16 Sep 2003 - 10:58
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





acoto - Starletka z silnikiem 4EFE niestety nie jest dobrą bazą. Głowica jest poprostu słaba Można zrobić 100KM+, ale potem jest już lipa. Tak jak Toyota już kiedyś pisała. Głowice dla ludu to FE, głowice do sportu/dłubania to GE. I taka jest prawda. Toyotkoe DOHC z głowicą FE niestety jest bardzo słabą bazą do tuningu w porównianiu do DOHC od Nissana czy Suzuki. Na dodatek wszystko jeszcze psuje tragiczna skrzynia biegów. W weekend mocno katowałem po lotnisku K11 1.0 i powiem jedno - skrzynia jest fenomenalna w porównaniu do Toyotowskiej, prowadzenie autka - klasyczne jak dla tak lekkiego pojazdu, hamulce trochę za słabe trochę, ale przecież wiadomo, że pasują od Nissana Sunny/Almery. Bardzo lubiłem swoją Starletkę, ale muszę przyznać, że jest dużo gorszą bazą do zbudowania rajdówki/streetracera niż Swift czy Micra Zresztą widać to po trasach rajdowych/rallycrossowych. Do tej pory w PZM'ach itp. wyhaczyłem tylko jedną Starletkę, a reszta to właśnie Micry i Swifty.


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
acoto
post Tue, 16 Sep 2003 - 12:01
Post #12


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Pruszków City





K11 1.0? lekkie auto? tożto ponad 800kg.
Ja ważę - minus 200
I do tego ten swap na 2.0? uups... chiba nie ten topic


--------------------
KOSIARKA POWER!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Tue, 16 Sep 2003 - 12:06
Post #13


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Acha jest taka sprawa ze skrzynie w swiftach lubia umierac przy ostrym katowaniu i duzym momencie.... Ale z drugiej strony jest taki jeden mk1 co robi 13s na 1/4 (niezaleznie czy ma 220 czy 285KM ) i ma seryjna skrzynie ze szpera


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Tue, 16 Sep 2003 - 12:10
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Lekkie w porównianiu do np. Corsy z tych lat. Po odchudzieniu wyjdzie jakieś ~700kg. Nikt tu nic nie pisał o SWAPie. A nawet jakby pisał to na SWAP doliczyć trzeba jakieś 50-70kg wiec masa nadal poniżej 800kg czyli niska. BTW - chcesz powiezieć, że ważysz 620kg, a może mniej?

Powiedz mi lepiej co tych chcesz nowego kupic? Chyba nie Micrę K12


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
acoto
post Tue, 16 Sep 2003 - 12:53
Post #15


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Pruszków City





chcę powiedzieć że micra K10 bez wodotrysków /L/ waży 630 kg.
prawdopodobnie dzięki temu ma jedne z najgorszych wyników
w testach antyzderzeniowych. Co ja chcę kupić? Tyż jakąś kosiarkę
tyle że podatną na dłubanie z w miarę możliwości dostępnymi
częściami. Tylko nie Fiata Narazie myślę, i dlatego przypadkiem
podpięłem się pod ten Topic. Oczywiście jest jeszcze jedno wyjście,
dłubać dalej w obecnej, tylko że jak napisałem troszkę mnie zaczynają
wkurzać niedomagania wieku starczego i tak naprawdę wypadałoby
wymienić wszystkie blachy,lakier,elektrykę. Mówiąc krótko renowacja
oldtimera.


--------------------
KOSIARKA POWER!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
InFiK
post Wed, 17 Sep 2003 - 09:47
Post #16


Rookie
Dołączył: Tue, 22 July 2003
Skąd: Trzebinia





CYTAT("acoto":32wiw982)
troszkę mnie zaczynają
wkurzać niedomagania wieku starczego i tak naprawdę wypadałoby
wymienić wszystkie blachy,lakier,elektrykę. Mówiąc krótko renowacja
oldtimera.


Skads to znam, rocznik 86 to na to auto duuuuzo i o ile silnik i elektryka daje rade to do wymiany mam wlasciwie cala blache i lakier.
W zasadzie w przyszlym roku planuje wymiane auta i po glowie chodzi mi wlasnie Swift GTi. Tylko jak jest z blacha w tych autkach ? Jest tam moze pocynk ?


--------------------
Kosiarka Driver
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Wed, 17 Sep 2003 - 21:47
Post #17


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Niewiem czy jest pocynk ale w moim to troche ja nadgryza powoli. Najgorsza podloga (progi), klapa z tylu i niedrozne kanaly odprowadzajace wode
Jak mialem nowszego 8v (ale japonca '94) to bylo wlasciwie ok tyle ze wspornik zderzaka znikal szybko i na spodzie drzwi cos kwiatki wylazily troszke.
Ogolnie tak zle i tak do d... ale jak brac to mk2/3 bo wiekszosc blach siadzie ze zwyklych ktorych pelno za grosze i tanio mozna 4x4 zmajstrowac
Ogolnie to nawet do mk1 taniocha (troche drozsze niz do poloneza i nieraz w cenie podrobek do golfa) czesci uzywane mozna dostac, tyle ze nieraz trza ze 2 tygodnie poczekac az dowiaza z reichu......

No i mk2/3 maja duzo wiecej miejsca pod maska na turbo i fajny kolektor bo mi narazie fragmenty sprezarki wystaja miedzy swiatlami


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 23:59