![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Lodz ![]() |
poniewaz zebralem troche gotowki postanowilem w koncu doprowadzic swoje auto do porzadku moje stare 1.3 sohc juz ledwo dyszy wiec postanowilem zrobic swapa na silnik od gti, tylko nie mam jeszcze silnika i nie wiem gdzie go szukac ? w stanach nie ma swiftow i nie ma silnikow, na razie zamowilem juz walki, kompa i kolektor, nie wiem czy warto kupowac fuel pressure regulator i Lightened underdrive crank pulley ?
czy mozna podpiac skrzynie od 1.0 ?? jak wyglada swap sa jakies problemy ? -------------------- 1597 cc MIVEC POWERED Cyborg RS
_http://picasaweb.google.com/summitsvift |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A Geo Metro nie było robione w jakiejś takiej wersji GTI?
-------------------- "Silnik musi coś palić, jak nie paliwo to zawory"
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Niekupuj narazie tych wynalazkow. Regulator mozna w polsce kupic i to tanszy. Pozatym szyna jest restrykcyjna bardzo, a jak co to ja mam jedna duza zapasowa (jak narazie ona jest rozwiercona do rozmiarow ogromnych).
Geo nie bylo z silnikami dohc wogole. -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Pruszków City ![]() |
to tak przy okazji z ciekawości: jaka jest różnica pomiędzy
aktualnym 1.3 /DOHC/ a 1.3 GTI ? -------------------- KOSIARKA POWER!!!
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Obecny 1.3 16v (sohc 85KM) jest zupelnie inny od dohc z gti. Chyba blizej mu do starego 8v niz do gti. Zero kutych bebechow, restrykcyjny dolot itp... To jest wogole inna seria silnika (a tych 1.3 16v sohc jest kilka rodzajow teraz).
-------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Pruszków City ![]() |
czyli Twoim zdaniem lepiej reanimować Gti, niż rzeżbić w tym nowym
1,3? Bo powoli zaczynam przymierzać się do zmiany pojazdu i kombinuję tak coby zakupić nówkę / zaczynam tracić cierpliwośc z drobnymi acz upiardliwymi awariami i usuwaniem rdzy - pewnie wiesz o czym mowa bo wiekowo mamy podobne autka/ a po gwaracji dopakować . Akurat gratów do swifta jest trochę na rynku i ztym nie byłoby większych problemów / napewno mniejsze niż do mojej obecnej kosiary/, tylko czy głowica jest perspektywiczna? ile dół wytrzyma? to są pytania na które dilerzy nie potrafią/ nie chcą odpowiedzieć. -------------------- KOSIARKA POWER!!!
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
acoto - kup K11 1.3 i w niej przeprowadzaj rzeźbę. Po odetkaniu wydechu i zrobioniu dolotu, po lekkim podniesieniu cisnienia na listwie robi się... ~100KM i ~8s do setki. A silnik mechanicznie nadal nic nie ruszony - myślę, że to dobra baza Co broń Boże nie znaczy, że Swift jest złą bazą do rzeźby
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 17 October 2002 Skąd: Pruszków ![]() |
CYTAT("Gr00bY":2sse14fe) acoto - kup K11 1.3 i w niej przeprowadzaj rzeźbę. Po odetkaniu wydechu i zrobioniu dolotu, po lekkim podniesieniu cisnienia na listwie robi się... ~100KM i ~8s do setki. A silnik mechanicznie nadal nic nie ruszony - myślę, że to dobra baza Co broń Boże nie znaczy, że Swift jest złą bazą do rzeźby
patrzac na wyniki z modlina swift i niewidze inaczej był tam jeden do kupienia N grupa klatka walki komputer wydech za 15tys -------------------- Brakuje mi VTEC'a :(
MX-5 uczymy się RWD |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
CYTAT("acoto":3im7ccq2) czyli Twoim zdaniem lepiej reanimować Gti, niż rzeżbić w tym nowym
1,3? Bo powoli zaczynam przymierzać się do zmiany pojazdu i kombinuję tak coby zakupić nówkę / zaczynam tracić cierpliwośc z drobnymi acz upiardliwymi awariami i usuwaniem rdzy - pewnie wiesz o czym mowa bo wiekowo mamy podobne autka/ a po gwaracji dopakować . Akurat gratów do swifta jest trochę na rynku i ztym nie byłoby większych problemów / napewno mniejsze niż do mojej obecnej kosiary/, tylko czy głowica jest perspektywiczna? ile dół wytrzyma? to są pytania na które dilerzy nie potrafią/ nie chcą odpowiedzieć. Ile sohc 16v wytrzyma to niewiem. Ale dohc : -wal minimum 290KM albo wiecej -korby 1bar (~220KM) a po wzmocnieniu (shot pen - co to znaczy?) 290KM napewno -tłoki (niestety odlew) 1 bar przy dobrym odprezeniu i oringowaniu glowicy -glowica.... 290 napewno wytrzyma:) A jezeli chodzi o wolnossace modyfikacje to seryjny silnik (seryjne bebechy) daje z siebie jakies 190KM max Sohc jest cienki i naprawde jak chcesz zaprzestac na jakichs 120KM to ok ale wyzej to jedynie stary dobry dohc............ -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Pruszków City ![]() |
Grooby, a czy starletkę tak trudno było doprowadzić do +100PS?
Zyzy, wiem o tych N grupowych swiftach, ale jak napisałem chcę nówkę bo widzisz byłem 3 tyg. na mazurach, rodzinka se chodziła po lesie, pławiła się w jeziorku a ja cały czas leżałem pod samochodem zalepiałem dziurki, dokręcałem śrubki i takie tam. I tak jest co roku od paru lat. Colin , thnx. za wyczerpującą odpowiedż, jest nad czy myśleć. -------------------- KOSIARKA POWER!!!
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
acoto - Starletka z silnikiem 4EFE niestety nie jest dobrą bazą. Głowica jest poprostu słaba Można zrobić 100KM+, ale potem jest już lipa. Tak jak Toyota już kiedyś pisała. Głowice dla ludu to FE, głowice do sportu/dłubania to GE. I taka jest prawda. Toyotkoe DOHC z głowicą FE niestety jest bardzo słabą bazą do tuningu w porównianiu do DOHC od Nissana czy Suzuki. Na dodatek wszystko jeszcze psuje tragiczna skrzynia biegów. W weekend mocno katowałem po lotnisku K11 1.0 i powiem jedno - skrzynia jest fenomenalna w porównaniu do Toyotowskiej, prowadzenie autka - klasyczne jak dla tak lekkiego pojazdu, hamulce trochę za słabe trochę, ale przecież wiadomo, że pasują od Nissana Sunny/Almery. Bardzo lubiłem swoją Starletkę, ale muszę przyznać, że jest dużo gorszą bazą do zbudowania rajdówki/streetracera niż Swift czy Micra Zresztą widać to po trasach rajdowych/rallycrossowych. Do tej pory w PZM'ach itp. wyhaczyłem tylko jedną Starletkę, a reszta to właśnie Micry i Swifty.
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Pruszków City ![]() |
K11 1.0? lekkie auto? tożto ponad 800kg.
Ja ważę - minus 200 I do tego ten swap na 2.0? uups... chiba nie ten topic -------------------- KOSIARKA POWER!!!
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Acha jest taka sprawa ze skrzynie w swiftach lubia umierac przy ostrym katowaniu i duzym momencie.... Ale z drugiej strony jest taki jeden mk1 co robi 13s na 1/4 (niezaleznie czy ma 220 czy 285KM ) i ma seryjna skrzynie ze szpera
-------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Lekkie w porównianiu do np. Corsy z tych lat. Po odchudzieniu wyjdzie jakieś ~700kg. Nikt tu nic nie pisał o SWAPie. A nawet jakby pisał to na SWAP doliczyć trzeba jakieś 50-70kg wiec masa nadal poniżej 800kg czyli niska. BTW - chcesz powiezieć, że ważysz 620kg, a może mniej?
Powiedz mi lepiej co tych chcesz nowego kupic? Chyba nie Micrę K12 -------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Pruszków City ![]() |
chcę powiedzieć że micra K10 bez wodotrysków /L/ waży 630 kg.
prawdopodobnie dzięki temu ma jedne z najgorszych wyników w testach antyzderzeniowych. Co ja chcę kupić? Tyż jakąś kosiarkę tyle że podatną na dłubanie z w miarę możliwości dostępnymi częściami. Tylko nie Fiata Narazie myślę, i dlatego przypadkiem podpięłem się pod ten Topic. Oczywiście jest jeszcze jedno wyjście, dłubać dalej w obecnej, tylko że jak napisałem troszkę mnie zaczynają wkurzać niedomagania wieku starczego i tak naprawdę wypadałoby wymienić wszystkie blachy,lakier,elektrykę. Mówiąc krótko renowacja oldtimera. -------------------- KOSIARKA POWER!!!
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 22 July 2003 Skąd: Trzebinia ![]() |
CYTAT("acoto":32wiw982) troszkę mnie zaczynają
wkurzać niedomagania wieku starczego i tak naprawdę wypadałoby wymienić wszystkie blachy,lakier,elektrykę. Mówiąc krótko renowacja oldtimera. Skads to znam, rocznik 86 to na to auto duuuuzo i o ile silnik i elektryka daje rade to do wymiany mam wlasciwie cala blache i lakier. W zasadzie w przyszlym roku planuje wymiane auta i po glowie chodzi mi wlasnie Swift GTi. Tylko jak jest z blacha w tych autkach ? Jest tam moze pocynk ? -------------------- Kosiarka Driver
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Niewiem czy jest pocynk ale w moim to troche ja nadgryza powoli. Najgorsza podloga (progi), klapa z tylu i niedrozne kanaly odprowadzajace wode
Jak mialem nowszego 8v (ale japonca '94) to bylo wlasciwie ok tyle ze wspornik zderzaka znikal szybko i na spodzie drzwi cos kwiatki wylazily troszke. Ogolnie tak zle i tak do d... ale jak brac to mk2/3 bo wiekszosc blach siadzie ze zwyklych ktorych pelno za grosze i tanio mozna 4x4 zmajstrowac Ogolnie to nawet do mk1 taniocha (troche drozsze niz do poloneza i nieraz w cenie podrobek do golfa) czesci uzywane mozna dostac, tyle ze nieraz trza ze 2 tygodnie poczekac az dowiaza z reichu...... No i mk2/3 maja duzo wiecej miejsca pod maska na turbo i fajny kolektor bo mi narazie fragmenty sprezarki wystaja miedzy swiatlami -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 23:59 |