Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Frontera B 2.2 - swap, Na jaki silnik?
pieszy
post Tue, 25 Dec 2012 - 09:49
Post #1


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





Ojciec właśnie został posiadaczem Frontery B z silnikiem 2.2. Problem w tym, że z silnika wystaje korbowód. Buda i cała reszta jest w miarę dobrym stanie. Zdecydował się na wymianę silnika i stąd kilka pytań.

1. Normalnie Frontera miała montowane 2 silniki tej pojemności - X22SE i X22XE. Czy one są wymienne? Tzn. czy wymiana słupka bez kombinowania z komputerami, czujnikami i innym osprzętem wchodzi w grę? Łatwiej będzie szukać poprostu 2.2 niż konkretny typ.

2. Jak jest z wymiennością na X20XE? Ta sama moc, mniejsza pojemność, mniejsze opłaty. Czy one są na tym samym bloku? Jak z mocowaniem skrzyni? Czy sprzęgło podejdzie? Oczywiście w tym wariancie wchodzi w grę wymiana sterowania - conajmniej ECU. Przewidujecie jakieś inne problemy?

3. Frontera ma silnik wzdłużnie, więc szukanie motoru na zamianę należy ograniczyć do tych z Frontery lub Omegi. Czy przy ewentualnym swapie motoru z czegoś poprzecznego (np. Vectry) muszę pamiętać o czymś poza miską i smokiem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 25 Dec 2012 - 09:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Rav
post Tue, 25 Dec 2012 - 12:23
Post #2


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 January 2003
Skąd: Bogatynia





Mozesz wsadzic 2.0, blok jest okolo 4mm nizszy od 2.2. Wszysko zostaje z 2.2. Jakbys chcial pojsc wyzej to 2.4 z Antary - rozwiniecie 2.0 i 2.2. Ale na skrzynie spasujesz V6 oplowskie. Troche lepienia miski i wydechu i jest smile.gif

Rav


--------------------
Opel Senator 3.0 24v
Vectra Unlimited #001
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pieszy
post Tue, 25 Dec 2012 - 13:59
Post #3


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





V6 odpada sad.gif . Auto ma być tanie - zimą do pracy, na polowania itp.

Co do X20XE - czy to pójdzie na tym samym ECU co 2.2?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuki_VU
post Tue, 25 Dec 2012 - 14:33
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 February 2008
Skąd: Mława





X20XEV z omegi vectry i calej reszty Ci podejdzie i bedzi epracowac na tym ori ecu skoro to ma byc tylko dla ojca do normalnej jazdy

ps. wpakuj tego leta co masz na sprzedanie biggrin.gif


--------------------
Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było
Audi S6 C5 Avant
Calibra 3.2 V6 RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ILKU
post Tue, 25 Dec 2012 - 18:35
Post #5


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





Najtańsza opcja to C20NE czyli 2,0 8V


--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Wed, 26 Dec 2012 - 17:20
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Gdybym już miał cokolwiek robić, to tylko pod warunkiem że Motronic zostaje. Wszystkie Simtec'i to tylko zbędny ból głowy niestety sad.gif


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Woj.Tek
post Wed, 26 Dec 2012 - 19:14
Post #7


Super User
Dołączył: Mon, 23 July 2007
Skąd: Lidzbark Warminski





c20ne lub c20se
najlepiej z omegi/frontery

oczywiście + gaz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brum4x4
post Wed, 26 Dec 2012 - 20:53
Post #8


Rookie
Dołączył: Fri, 08 June 2012





CYTAT
c20ne lub c20se

CYTAT
Najtańsza opcja to C20NE czyli 2,0 8V

i to auto juz wgl nie będzie jechało a spalanie jak w 2.2



CYTAT
X20XEV z omegi vectry i calej reszty Ci podejdzie

nie ma sensu wymienić silnika dla tej samej mocy.


CYTAT
1. Normalnie Frontera miała montowane 2 silniki tej pojemności - X22SE i X22XE.

szukaj z sintry, mniej zmęczone. trzeba kilka rzeczy przełożyć.

CYTAT
Łatwiej będzie szukać poprostu 2.2 niż konkretny typ.

jak inny silnik pójdzie na motronic 1.5.4 to wstaw. ale raczej nie pójdzie więc zostaje Ci X22.. czyli silnik za ok 2tys....

CYTAT
2. Jak jest z wymiennością na X20XE? Ta sama moc, mniejsza pojemność, mniejsze opłaty. Czy one są na tym samym bloku? Jak z mocowaniem skrzyni? Czy sprzęgło podejdzie? Oczywiście w tym wariancie wchodzi w grę wymiana sterowania - conajmniej ECU. Przewidujecie jakieś inne problemy?

do skrzyni podejdzie. do wymiany zamach reszta sprzęgła będzie pasować. I wymiena nie tylko ecu bo to więcej kombinowania. to jest podobne do 2.2 więc łapy i miska powinny pasować.


CYTAT
3. Frontera ma silnik wzdłużnie, więc szukanie motoru na zamianę należy ograniczyć do tych z Frontery lub Omegi. Czy przy ewentualnym swapie motoru z czegoś poprzecznego (np. Vectry) muszę pamiętać o czymś poza miską i smokiem?


Z Vectry, astry itd do zmiany łapy, wydech, miska i smok.


Ja wkładam 3.0 V6 do Froty A. TO jest najrozsądniejsza opcj, ewentualnie 2.5 bo mocy ma już odpowiednio jak na masę.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
ddziaduch
post Fri, 28 Dec 2012 - 14:11
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 January 2011
Skąd: Gdańsk





v6 i gaz moim zdaniem biggrin.gif


--------------------
Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v.
Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v.
Jest:
Volvo V70 '98 T5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cichy78
post Fri, 28 Dec 2012 - 19:20
Post #10


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 June 2005
Skąd: dolnyśląsk





Pieszy, Ciebie o zadawanie takich pytań bym nie posądzał. Jak ma być tanio (LPG?) to tylko C20NE, silnik kupisz za grosze, ze swapem też żadnych problemów mieć nie będziesz. Gaz znosi wyśmienicie.. X20XEV odpuść, już lepiej C20XE.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mickey
post Fri, 28 Dec 2012 - 20:10
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





pieszy mam frontere long 125koni (i pali mi 16litrow gazu i wogule niejedzie) podejrzewam ze v6 spali tyle samo i pojedzie... 115konne ne to już wogule dramat będzie


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
menel
post Fri, 28 Dec 2012 - 23:12
Post #12


Super User
Dołączył: Wed, 06 August 2008
Skąd: Warszawa





CYTAT(MickeyLET @ Fri, 28 Dec 2012 - 20:10) *
pieszy mam frontere long 125koni (i pali mi 16litrow gazu i wogule niejedzie) podejrzewam ze v6 spali tyle samo i pojedzie... 115konne ne to już wogule dramat będzie


Mocno deptane x25 pali 18-22 litry w vectrze b.
Normalna jazda w vectrze to 7l trasa do 100km/h do 12l w mieście.
Porównując ze znajomymi z klubu vectry takie 1.6 czy 2.0 pali litr półtora mniej a ma 30-40% mocy mniej.
Moim zdaniem x30plus kolektor rurowy do poprawy momentu z dołu i twoja terenówka da rade i w mieście i w terenie.

Dodam że vectra waży 1450kg. Frontera pewnie niewiele więcej.


--------------------
Pozdro Pińćset!!!

Vectra 3.0 v6 Vortech Supercharged - 1.4 bara :)

Acousticity.pl - Akustka samochodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cichy78
post Sat, 29 Dec 2012 - 08:36
Post #13


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 June 2005
Skąd: dolnyśląsk





Pieszy pisze że v6 odpada a wy mu v6 proponujecie - gdzie tu sens, gdzie logika?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ILKU
post Sat, 29 Dec 2012 - 08:44
Post #14


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





C20NE może nie być wcale taki zły. Max moment przy 2600obr.
Z frontery wyścigówki i tak się nie zrobi, a to przynajmniej tani i prosty silnik.


--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mickey
post Sat, 29 Dec 2012 - 08:56
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





frontera long wazy okolo 1800kg smile.gif wiem ze to nie wyścigówka, tylko skoro ktos stoi przed faktem zalozenia silnika, moze przemyslec sprawe bo takie 2,5v6 z opla to kosztuje z 500/1000zl wiec bez szału moim zdaniem, aczkolwiek wiadom ze c20ne zawsze wyjdzie taniej w naprawach bo spalanie podejrzewam będą miały podobne


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ddziaduch
post Sat, 29 Dec 2012 - 10:34
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 January 2011
Skąd: Gdańsk





C20NE jest mułem w astrze f kombi, co dopiero w takiej ciężkiej budzie ohmy.gif


--------------------
Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v.
Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v.
Jest:
Volvo V70 '98 T5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pieszy
post Sat, 29 Dec 2012 - 13:15
Post #17


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





My to jednak mamy coś z głowami wink.gif Słyszymy "silnik do wymiany" a myślimy "większy, mocniejszy".
Panowie, chodzi o pseudoterenówkę dla 60-letniego myśliwego z nizin. Największym wyzwaniem dla tego auta będzie zwiezienie z pola kukurydzy 100-kilogramowego dzika, 2 facetów i psa.

Założenia są 2:
1. Ma być maksymalnie łatwo i tanio uruchomić auto. Dlatego idealnym rozwiązaniem byłby wzdłużny 2.2. Problem w tym, ze takie silniki chodzą po 2 kPLN. Stąd moje pytania o poprzeczne 2.2 i 2.0. Cała Omegę na chodzie można kupić za 1.2 kPLN, wyciągnąć silnik a resztę sprzedać.

2. Ma być tanio w eksploatacji.

V6 to większy problem z przełożeniem i drożej w eksploatacji. Do tego przeróbka już zamontowanej instalacji LPG.
Jak wspomniałem, idealny jest słupek 2.2. Cieszę się, ze 2.0 też podejdzie i to na tym samym ECU.
To ma być plug'n'play - odkręcić kolektory i skrzynię, odpiąć przewody paliwowe, powypinac wtyczki, zamienić słupki i skręcić to na nowo. C20NE to już większa kabelkologia. Wiem, nie takie rzeczy robiłem, ale tym razem nie będę tego dotykał. Ojciec będzie to robił sam. O ile nie znam lepszego spawacza i mechanika, o tyle wiecej niż 2 przewody w wiązce to już wyzwanie.

Póki co dzięki za odpowiedzi. Jak dojdzie do wymiany to dam Wam znać jak to chodzi. "Jak", bo okazało się, że reszta auta nie jest taka cacy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_kredens_*
post Sat, 29 Dec 2012 - 13:32
Post #18









JA bym się długo nie zastanawiał, jak trafi się tanio 2.2, to wkładać 2.2, a jak 2.0 z Omegi, to wkładać je i tyle.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brum4x4
post Sat, 29 Dec 2012 - 13:41
Post #19


Rookie
Dołączył: Fri, 08 June 2012





najlepiej włóż 2.2 i się będzie toczyło. bez kombinowania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Woj.Tek
post Mon, 31 Dec 2012 - 14:50
Post #20


Super User
Dołączył: Mon, 23 July 2007
Skąd: Lidzbark Warminski





pieszy ale frontey z c20let nie widziałem:)

co do c20ne to nie musiałbyś ciąć nawet jednego kabelka - wystarczy kupić wiązkę z frontery c20ne

w silniku nie wymienia sie rozrządu, nawet nie wymienia sie oleju - bo po co? jak drugi silnik kupujesz za 300zl

ale faktycznie wymienic sam słupek jest łatwiej
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 15:44