![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" ![]() |
Ojciec właśnie został posiadaczem Frontery B z silnikiem 2.2. Problem w tym, że z silnika wystaje korbowód. Buda i cała reszta jest w miarę dobrym stanie. Zdecydował się na wymianę silnika i stąd kilka pytań.
1. Normalnie Frontera miała montowane 2 silniki tej pojemności - X22SE i X22XE. Czy one są wymienne? Tzn. czy wymiana słupka bez kombinowania z komputerami, czujnikami i innym osprzętem wchodzi w grę? Łatwiej będzie szukać poprostu 2.2 niż konkretny typ. 2. Jak jest z wymiennością na X20XE? Ta sama moc, mniejsza pojemność, mniejsze opłaty. Czy one są na tym samym bloku? Jak z mocowaniem skrzyni? Czy sprzęgło podejdzie? Oczywiście w tym wariancie wchodzi w grę wymiana sterowania - conajmniej ECU. Przewidujecie jakieś inne problemy? 3. Frontera ma silnik wzdłużnie, więc szukanie motoru na zamianę należy ograniczyć do tych z Frontery lub Omegi. Czy przy ewentualnym swapie motoru z czegoś poprzecznego (np. Vectry) muszę pamiętać o czymś poza miską i smokiem? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 January 2003 Skąd: Bogatynia ![]() |
Mozesz wsadzic 2.0, blok jest okolo 4mm nizszy od 2.2. Wszysko zostaje z 2.2. Jakbys chcial pojsc wyzej to 2.4 z Antary - rozwiniecie 2.0 i 2.2. Ale na skrzynie spasujesz V6 oplowskie. Troche lepienia miski i wydechu i jest
![]() Rav -------------------- Opel Senator 3.0 24v
Vectra Unlimited #001 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" ![]() |
V6 odpada
![]() Co do X20XE - czy to pójdzie na tym samym ECU co 2.2? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 February 2008 Skąd: Mława ![]() |
X20XEV z omegi vectry i calej reszty Ci podejdzie i bedzi epracowac na tym ori ecu skoro to ma byc tylko dla ojca do normalnej jazdy
ps. wpakuj tego leta co masz na sprzedanie ![]() -------------------- Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było Audi S6 C5 Avant Calibra 3.2 V6 RWD |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin ![]() |
Najtańsza opcja to C20NE czyli 2,0 8V
-------------------- Who Dares Wins
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Gdybym już miał cokolwiek robić, to tylko pod warunkiem że Motronic zostaje. Wszystkie Simtec'i to tylko zbędny ból głowy niestety
![]() -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
c20ne lub c20se
najlepiej z omegi/frontery oczywiście + gaz |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 08 June 2012 ![]() |
CYTAT c20ne lub c20se CYTAT Najtańsza opcja to C20NE czyli 2,0 8V i to auto juz wgl nie będzie jechało a spalanie jak w 2.2 CYTAT X20XEV z omegi vectry i calej reszty Ci podejdzie nie ma sensu wymienić silnika dla tej samej mocy. CYTAT 1. Normalnie Frontera miała montowane 2 silniki tej pojemności - X22SE i X22XE. szukaj z sintry, mniej zmęczone. trzeba kilka rzeczy przełożyć. CYTAT Łatwiej będzie szukać poprostu 2.2 niż konkretny typ. jak inny silnik pójdzie na motronic 1.5.4 to wstaw. ale raczej nie pójdzie więc zostaje Ci X22.. czyli silnik za ok 2tys.... CYTAT 2. Jak jest z wymiennością na X20XE? Ta sama moc, mniejsza pojemność, mniejsze opłaty. Czy one są na tym samym bloku? Jak z mocowaniem skrzyni? Czy sprzęgło podejdzie? Oczywiście w tym wariancie wchodzi w grę wymiana sterowania - conajmniej ECU. Przewidujecie jakieś inne problemy? do skrzyni podejdzie. do wymiany zamach reszta sprzęgła będzie pasować. I wymiena nie tylko ecu bo to więcej kombinowania. to jest podobne do 2.2 więc łapy i miska powinny pasować. CYTAT 3. Frontera ma silnik wzdłużnie, więc szukanie motoru na zamianę należy ograniczyć do tych z Frontery lub Omegi. Czy przy ewentualnym swapie motoru z czegoś poprzecznego (np. Vectry) muszę pamiętać o czymś poza miską i smokiem? Z Vectry, astry itd do zmiany łapy, wydech, miska i smok. Ja wkładam 3.0 V6 do Froty A. TO jest najrozsądniejsza opcj, ewentualnie 2.5 bo mocy ma już odpowiednio jak na masę. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
v6 i gaz moim zdaniem
![]() -------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 28 June 2005 Skąd: dolnyśląsk ![]() |
Pieszy, Ciebie o zadawanie takich pytań bym nie posądzał. Jak ma być tanio (LPG?) to tylko C20NE, silnik kupisz za grosze, ze swapem też żadnych problemów mieć nie będziesz. Gaz znosi wyśmienicie.. X20XEV odpuść, już lepiej C20XE.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
pieszy mam frontere long 125koni (i pali mi 16litrow gazu i wogule niejedzie) podejrzewam ze v6 spali tyle samo i pojedzie... 115konne ne to już wogule dramat będzie
-------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Wed, 06 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
pieszy mam frontere long 125koni (i pali mi 16litrow gazu i wogule niejedzie) podejrzewam ze v6 spali tyle samo i pojedzie... 115konne ne to już wogule dramat będzie Mocno deptane x25 pali 18-22 litry w vectrze b. Normalna jazda w vectrze to 7l trasa do 100km/h do 12l w mieście. Porównując ze znajomymi z klubu vectry takie 1.6 czy 2.0 pali litr półtora mniej a ma 30-40% mocy mniej. Moim zdaniem x30plus kolektor rurowy do poprawy momentu z dołu i twoja terenówka da rade i w mieście i w terenie. Dodam że vectra waży 1450kg. Frontera pewnie niewiele więcej. -------------------- Pozdro Pińćset!!!
Vectra 3.0 v6 Vortech Supercharged - 1.4 bara :) Acousticity.pl - Akustka samochodu |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 28 June 2005 Skąd: dolnyśląsk ![]() |
Pieszy pisze że v6 odpada a wy mu v6 proponujecie - gdzie tu sens, gdzie logika?
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin ![]() |
C20NE może nie być wcale taki zły. Max moment przy 2600obr.
Z frontery wyścigówki i tak się nie zrobi, a to przynajmniej tani i prosty silnik. -------------------- Who Dares Wins
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
frontera long wazy okolo 1800kg
![]() -------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
C20NE jest mułem w astrze f kombi, co dopiero w takiej ciężkiej budzie
![]() -------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" ![]() |
My to jednak mamy coś z głowami
![]() Panowie, chodzi o pseudoterenówkę dla 60-letniego myśliwego z nizin. Największym wyzwaniem dla tego auta będzie zwiezienie z pola kukurydzy 100-kilogramowego dzika, 2 facetów i psa. Założenia są 2: 1. Ma być maksymalnie łatwo i tanio uruchomić auto. Dlatego idealnym rozwiązaniem byłby wzdłużny 2.2. Problem w tym, ze takie silniki chodzą po 2 kPLN. Stąd moje pytania o poprzeczne 2.2 i 2.0. Cała Omegę na chodzie można kupić za 1.2 kPLN, wyciągnąć silnik a resztę sprzedać. 2. Ma być tanio w eksploatacji. V6 to większy problem z przełożeniem i drożej w eksploatacji. Do tego przeróbka już zamontowanej instalacji LPG. Jak wspomniałem, idealny jest słupek 2.2. Cieszę się, ze 2.0 też podejdzie i to na tym samym ECU. To ma być plug'n'play - odkręcić kolektory i skrzynię, odpiąć przewody paliwowe, powypinac wtyczki, zamienić słupki i skręcić to na nowo. C20NE to już większa kabelkologia. Wiem, nie takie rzeczy robiłem, ale tym razem nie będę tego dotykał. Ojciec będzie to robił sam. O ile nie znam lepszego spawacza i mechanika, o tyle wiecej niż 2 przewody w wiązce to już wyzwanie. Póki co dzięki za odpowiedzi. Jak dojdzie do wymiany to dam Wam znać jak to chodzi. "Jak", bo okazało się, że reszta auta nie jest taka cacy. |
|
|
gość_kredens_* |
![]()
Post
#18
|
![]() |
JA bym się długo nie zastanawiał, jak trafi się tanio 2.2, to wkładać 2.2, a jak 2.0 z Omegi, to wkładać je i tyle.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 08 June 2012 ![]() |
najlepiej włóż 2.2 i się będzie toczyło. bez kombinowania.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
pieszy ale frontey z c20let nie widziałem:)
co do c20ne to nie musiałbyś ciąć nawet jednego kabelka - wystarczy kupić wiązkę z frontery c20ne w silniku nie wymienia sie rozrządu, nawet nie wymienia sie oleju - bo po co? jak drugi silnik kupujesz za 300zl ale faktycznie wymienic sam słupek jest łatwiej |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 15:44 |