Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Frontera 2.4 c24ne - swap, co zamiast niego
zwierzak007
post Fri, 25 Jan 2013 - 22:55
Post #1


Rookie
Dołączył: Fri, 25 January 2013





Witam wszystkich urzytkownikow i zwracam sie z zapytaniem gdyz moj silniczek powoli zaczyna strajkowac-widac jak spod głowicy na wysokosci 1 cylindra wywala oliej w coraz to wiekszych ilosciach. Remontowac go bede-wymienie głowice uszczelke mały remont gory z uszczelniaczami ale chce cos juz bardziej zwawszego
Wiem ze podobno silniki c30ne c30se od omegi a i senatora pasuja to samo 2.3 TD z frontery jednak ważą swoje a duzo idzie o te kilogramy i cene c30se ok 2000zl
Czytałem na tym forum ze ktos do omegi2.0 wsadzał niby z saaba silnik i mu to sie zeszło ale nie wiem jak to u mnie sie by zgrało bo to inne juz skrzynie raczej myslałem o 2.3 z saaba od 170KM w gore
Czekam na wasze propozycje silnikowe ktore zepna sie z seryjna skrzynia od frontery i licze sie z wymiana wiazki elektrycznej za wszelkie pomocne rady dziekuje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 25 Jan 2013 - 22:55
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ILKU
post Sat, 26 Jan 2013 - 06:55
Post #2


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





Z seryjną skrzynią od frontery którą teraz masz u siebie zepniesz tylko CIHy, czyli te silniki które wymieniłeś.
Jeśli wymienisz skrzynię na taką od 2,0 lub 2,2 to podejdą:
- wszystkie V6 opla (2,5; 2,6; 3,0; 3,2)
- silniki saaba 2,0 (B204) i 2,3 (B234)
- oczywiście 2,0 i 2,2 łącznie z C20LET
Musisz się zastanowić jaką opcję wybrać i ile docelowo ma to mieć mocy.


--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zwierzak007
post Sat, 26 Jan 2013 - 09:16
Post #3


Rookie
Dołączył: Fri, 25 January 2013





Hmmm wymienic skrzynie powiadasz- a jesli mam do dyspozycji tokarke i frezarke to moze da rade spiac te silniki od saaba.Czym one sie roznia ,czy tylko otworami na bloku do mocowania ze skrzynia czy tez otworem na sprzegle i mocowaniem na kole zamachowym. Bo moze gdyby przekrecic kolo zamachowe i sprzegło od CIH do Saaba to mocowanie ze skrzynia bym juz rozwiazał-no chyba ze kolo nie wejdzie bo bedzie wieksze niz obudowa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zwierzak007
post Sat, 26 Jan 2013 - 14:28
Post #4


Rookie
Dołączył: Fri, 25 January 2013





Zatem tak frotka jedzie na kanał we srode razem z druga głowica-bedzie gotowa na piatek i spokojnie bede polował na jakiegos senatora lub omege 3.0 24V za rozsadne pieniadze - ma silnik potencjał i po odprezeniu jakis kompresor mozna wstawić.
Jesli ktoś ma jakies namiary na takiego dawce w dobrych pieniadzach bede wdzieczny skrzyni moze nie byc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ILKU
post Sat, 26 Jan 2013 - 15:14
Post #5


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





CYTAT(zwierzak007 @ Sat, 26 Jan 2013 - 09:16) *
Hmmm wymienic skrzynie powiadasz- a jesli mam do dyspozycji tokarke i frezarke to moze da rade spiac te silniki od saaba.Czym one sie roznia ,czy tylko otworami na bloku do mocowania ze skrzynia czy tez otworem na sprzegle i mocowaniem na kole zamachowym. Bo moze gdyby przekrecic kolo zamachowe i sprzegło od CIH do Saaba to mocowanie ze skrzynia bym juz rozwiazał-no chyba ze kolo nie wejdzie bo bedzie wieksze niz obudowa.

Dzwon skrzyni i koło zamachowe mają większą średnicę w CIHu.
IMHO Jeśli można kupić gotową skrzynię pasującą p&p to rzeźbienie niema sensu...

CYTAT(zwierzak007 @ Sat, 26 Jan 2013 - 14:28) *
Zatem tak frotka jedzie na kanał we srode razem z druga głowica-bedzie gotowa na piatek i spokojnie bede polował na jakiegos senatora lub omege 3.0 24V za rozsadne pieniadze - ma silnik potencjał i po odprezeniu jakis kompresor mozna wstawić.
Jesli ktoś ma jakies namiary na takiego dawce w dobrych pieniadzach bede wdzieczny skrzyni moze nie byc

C30SE jest kłopotliwy bo:
1. Jest wielki i ciężki.
2. Skończyli go produkować w 93r (20 lat temu) więc znalezienie zdrowego egzemplarza to jak wygrać w totka.
3. Niema już części do rozrządu (nie produkują), jak jeszcze były dostępne to kompletny rozrząd kosztował ponad 2000zł.
Kupując taki silnik musisz liczyć się z kosztownym remontem.

Jak dla mnie powinieneś odpowidzieć sobie na pytanie czy to ma być turbo czy wolnossący.
Jeśli turbo - najlepiej idź w saaba.
Jeśli wolnossący - silnik Y32SE (3,2V6) z vectry C.

P.S. Jeśli upierasz się przy C30SE to znajomy ma całą omegę 3000 24V na sprzedaż. Jak coś to priv.


--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zwierzak007
post Sat, 26 Jan 2013 - 16:40
Post #6


Rookie
Dołączył: Fri, 25 January 2013





Masz pełna skrzynke nie mozna ci wysłac PW a chetnie bym ja łyknał, silnik bym dłubał do wiosny zeby ozył
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 10:49