Ford Sierra 2.1T, 225@400->16V |
Ford Sierra 2.1T, 225@400->16V |
Sun, 29 Aug 2010 - 11:06
Post
#1
|
|
User Dołączył: Fri, 21 April 2006 Skąd: Poznań |
krótka historia
Na początku, czyli tak w 2005r, była sobie sierra 2.3D o oszałamiającej mocy 67KM, wersja golas, nic nie było, nie jechało, dawało trochę frajdy w zimie, przyspieszało do setki w 18 sekund czyli do nauki jazdy w sam raz Po dwóch latach przyszedł czas na swap na 2.0 ohc efi 100KM, zostało przełożone wszystko tak jak z fabryki powinno wyjść, żadnego druta. Potem dokładanie wypasów do samochodu, wspomaganie, audio, wypasy wnętrza. Rok jazdy i znowu modyfikacje Modyfikacje Silnika: rozwiert na 2.1 tłokami 93mm, odprężony do 7.4:1, wyważony dół, pompa oleju z coswortha 2wd z natryskiem na denka, aluminiowa miska oleju z coswortha 2wd filtr oleju opel monza/cosworth 2wd głowicy: ostry wałek cat cams dźwigienki zaworowe cat cams regulowane kółko rozrządu cat cams nowe prowadnice z brązu zawory na 3 kąty Układ dolotowy: turbosprężarka TD04HL-13G dolot 2,25cala "zmodyfikowany" przepływomierz intercooler 550x230x65 kolanka redukcyjne samco zawór upustowy properfekt Układ wydechowy: kolektor 4w1 owinięty taśmą termoodporną 2,25cala, 3 tłumiki przelotowe, złączę elastyczne plan: aktywna przepustnica żeby nie było zbyt głośno Układ wtryskowy: wtryskiwacze 420@4b, regulator ciśnienia fse pompa zewnętrzna walbro 255 Elektronika: konwersja wiązki z N4B na N4A czyli tzw is'a bez "egr", map'a i innych zbędnych bajerów ecumaster det2 mapsensor motorola mpx4250AP sonda szerokopasmowa innovate wskaźniki egt,boost, ciś i temp oleju, afr Układ chłodzenia: chłodnica oleju mocal podstawka z termostatem chłodzenie wodą sprężarki Układ napędowy: skrzynia N9 zmodyfikowany aluminiowy dzwon koło zamachowe custom zmodyfikowana łapa sprzęgła z mt75 większe sprzęgło od transita 2,5td dyfer 7" 3.62 z LSD w planie quick shift, dyfer 7,5" 4.27 z LSD, duże przeguby, poduszka dyfra poli, szersze wahacze i regulacja kątów Zawieszenie: sprężyny spax-40 amortyzatory bilstein b8 grubszy stabilizator z przodu 28mm dołożony stabilizator tylny 18mm w planie stabilizator tylni 21mm Hamulce: 300mm wentylowane przód - kombinacja focusa st170/mondeo mk3 (seria 240mm) 273mm wentylowane tył z scorpio kombi cosworth po 94r (seria bęben 9") przewody w stalowym oplocie elektryczna pompa hamulcowa wygląd i wnętrze felgi rs 16" z mondeo, do upalania 15 na tył lotka rs fotele recaro elektryczne szyby fajne audio o mocy 1,5kw i parę innych bajerów ecumaster pokazał 192KM i 272NM 0-100 niskie 7s, nie ma trakcji na pierwszych dwóch biegach, na mokrym na pierwszych czterech banan z twarzy nie schodzi wszystko wykonane w garażu własnymi siłami -------------------- 1989 Ford Sierra RS2300Turbo
1984 Ford Transit RS2300 |
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 29 Aug 2010 - 11:06
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sun, 29 Aug 2010 - 11:14
Post
#2
|
|
Generation NEXT Dołączył: Wed, 09 July 2003 Skąd: Dark side of the mOOn |
Wymienił bym na waszym miejscu kolektor dolotowy na krótki taki jak w cosim. Przy tak niskim sprężaniu, małej turbinie i dość dużej pojemności krótki kolektor powinien dobrze się sprawdzić.
-------------------- Real cars don't power the front wheels, they lift them..
Tor Poznań 1:54 na automacie z ogranicznikiem prędkości do 180 km/h :D |
|
|
Sun, 29 Aug 2010 - 11:21
Post
#3
|
|
User Dołączył: Fri, 21 April 2006 Skąd: Poznań |
CYTAT Wymienił bym na waszym miejscu kolektor dolotowy na krótki taki jak w cosim. Przy tak niskim sprężaniu, małej turbinie i dość dużej pojemności krótki kolektor powinien dobrze się sprawdzić. a działam w tym kierunku, głównie dla tego że przy seryjnym kolektorze i elektrycznej pompie hamulcowej nie jestem w stanie założyć rozpórki -------------------- 1989 Ford Sierra RS2300Turbo
1984 Ford Transit RS2300 |
|
|
Sun, 29 Aug 2010 - 13:20
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 |
doinwestowales scierke,lista zmian dluga i kompleksowa
ten silnik osiagal max moment obrotowy juz przy 2,5tys z tego co pamietam,TD04 tez szybko wstaje wiec ciekawe jak wyglada przebieg momentu tutaj |
|
|
Sun, 29 Aug 2010 - 16:55
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 16 January 2003 Skąd: Sochaczew |
Gratulacje za nakład pracy włożony w auto.
Ile taka Sierra waży? Bo jak na projekt turbo i szacowaną moc to "niskie 7s do setki" nie rzuca na kolana -------------------- MG ZS 180
|
|
|
Sun, 29 Aug 2010 - 18:45
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań |
13tka jest stanowczo za mała do 2litrów. Wrzuć 16tke i auto zaraz się obudzi w wyższych partiach obrotów.
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
Sun, 29 Aug 2010 - 18:55
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź |
Po co tak mocno odprężyłeś silnik?? masz duże straty sprawność spada. ie lepiej było zrobić 8,5-9do 1??
-------------------- quattro
|
|
|
Sun, 29 Aug 2010 - 19:07
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 |
moze chce wiecej dmuchac...
|
|
|
Sun, 29 Aug 2010 - 22:34
Post
#9
|
|
User Dołączył: Fri, 21 April 2006 Skąd: Poznań |
silnik ma dopiero 300km przebiegu, więc doładowanie ograniczam do 0,8b potem będzie więcej
ze względu na wypasy samochód waży razem ze mną i połową baku 1250kg CYTAT Po co tak mocno odprężyłeś silnik?? masz duże straty sprawność spada. ie lepiej było zrobić 8,5-9do 1?? chciałem mieć silnik po kapitalnym remoncie a do tego potrzeba tłoków najłatwiej jest zrobić remont używając tłoków z 2.8/2.9 żeby uzyskać te 9:1 trzeba ciachnąć blok o ponad 3mm, a takie obniżenie powoduje znaczne przestawienie rozrządu, albo jest dół albo jest góra CYTAT jak na projekt turbo i szacowaną moc to "niskie 7s do setki" nie rzuca na kolana podwojenie seryjnej mocy też nie rzuca na kolana tak, wiem, tdi po cipie ma więcej -------------------- 1989 Ford Sierra RS2300Turbo
1984 Ford Transit RS2300 |
|
|
Mon, 30 Aug 2010 - 06:35
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy |
Bardzo lubię ścierkę. Szczególnie w 2-drzwiach.
Powiedz mi nie taniej i perspektywicznej było wrzucić YB ? |
|
|
Mon, 30 Aug 2010 - 08:39
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Thu, 23 April 2009 Skąd: z lasu |
Świetny projekt, bo:
- ford - oryginalny - robiony własnymi siłami - efekt końcowy też niczego sobie -------------------- :)
|
|
|
Mon, 30 Aug 2010 - 08:53
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ |
Pinto i YB to trochę jakby zapytać czy nie perspektywiczniej kupić NSX zamiast CRX.
Projekt bardzo kompleksowy, moc wyszła fajna jak na stage 1, niskie 7 przy tej mocy to też nieźle, sierra to jednak RWD i mając słabszą gumę to o ostrym starcie z kreski można zapomnieć nawet w N/A. Czas 50-150 jest już pewnie dużo bardziej efektowny. U mnie 9/10, bo to jednak nie kombi no i bez gazu. Pozdrawiam. PS. Zmień literówkę w temacie -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
Mon, 30 Aug 2010 - 16:08
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 |
a znacie ceny YB,ze takie pytania mu zadajecie?
|
|
|
Mon, 30 Aug 2010 - 18:23
Post
#14
|
|
User Dołączył: Fri, 21 August 2009 Skąd: Łokolice Stolycy |
ja znam!
Kumpel zadzwonił do niemiec (gdzieś tam jakąś ofertę znalazł). Nówka sztuka "z półki" kosztuje 60tysia... |
|
|
Mon, 30 Aug 2010 - 18:29
Post
#15
|
|
User Dołączył: Fri, 21 April 2006 Skąd: Poznań |
kupując dość drogiego YB trzeba kupić do niego drogą skrzynie i zrobić remont jednego i drugiego co do tanich też nie należy
generalnie wszystko gdzie pisze cosworth to kosztuje 3-4x tyle co powinno, a drobne wyjątki potwierdzają tylko regułę -------------------- 1989 Ford Sierra RS2300Turbo
1984 Ford Transit RS2300 |
|
|
Tue, 31 Aug 2010 - 23:36
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź |
Kwiatekk, fantastycznie Ci wyszlo
-------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
Wed, 01 Sep 2010 - 07:43
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 |
kupując dość drogiego YB trzeba kupić do niego drogą skrzynie i zrobić remont jednego i drugiego co do tanich też nie należy generalnie wszystko gdzie pisze cosworth to kosztuje 3-4x tyle co powinno, a drobne wyjątki potwierdzają tylko regułę przesadzasz bo silnik 24v ze scorpio mk1 i mk2 jest w bardzo rozsadnej cenie i widzialem takie w scierce |
|
|
Wed, 01 Sep 2010 - 10:29
Post
#18
|
|
User Dołączył: Fri, 21 August 2009 Skąd: Łokolice Stolycy |
Tylko że taki silnik waży sporo ponad 200kg, co naprawdę jest odczuwalne, jeśli chce się poskręcać... A 2.0T coswortha jest kilkadziesiąt dobrych kg lżejsze i o niego bardziej rozwojowe! Ale tak - cena tego silnika i części do niego - powalają.
|
|
|
Wed, 01 Sep 2010 - 17:17
Post
#19
|
|
User Dołączył: Fri, 21 April 2006 Skąd: Poznań |
przesadzasz bo silnik 24v ze scorpio mk1 i mk2 jest w bardzo rozsadnej cenie i widzialem takie w scierce 24V to nadaje się wyśmienicie na części dla ciekawej wydumki 4.0 cosswortha z dwoma ślimaczkami jako silnik to wielki ciężki kloc, jak mam pakować wielkiego ciężkiego kloca to bym wolał bigblocka -------------------- 1989 Ford Sierra RS2300Turbo
1984 Ford Transit RS2300 |
|
|
Wed, 01 Sep 2010 - 17:41
Post
#20
|
|
User Dołączył: Fri, 21 August 2009 Skąd: Łokolice Stolycy |
to pożenienie 4.0 z czapkami cosswortha przerabiane było już parę razy - ale na razie nikt chyba takiego projektu nie skończył...
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 24 April 2024 - 06:20 |