Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Ford Sierra 2.1T, 225@400->16V
Kwiatekk
post Sun, 29 Aug 2010 - 11:06
Post #1


User
Dołączył: Fri, 21 April 2006
Skąd: Poznań





krótka historia







Na początku, czyli tak w 2005r, była sobie sierra 2.3D o oszałamiającej mocy 67KM, wersja golas, nic nie było, nie jechało, dawało trochę frajdy w zimie, przyspieszało do setki w 18 sekund
czyli do nauki jazdy w sam raz biggrin.gif Po dwóch latach przyszedł czas na swap na 2.0 ohc efi 100KM, zostało przełożone wszystko tak jak z fabryki powinno wyjść, żadnego druta.
Potem dokładanie wypasów do samochodu, wspomaganie, audio, wypasy wnętrza. Rok jazdy i znowu modyfikacje laugh.gif


Modyfikacje


Silnika:
rozwiert na 2.1 tłokami 93mm, odprężony do 7.4:1,
wyważony dół,
pompa oleju z coswortha 2wd z natryskiem na denka,
aluminiowa miska oleju z coswortha 2wd
filtr oleju opel monza/cosworth 2wd




głowicy:
ostry wałek cat cams
dźwigienki zaworowe cat cams
regulowane kółko rozrządu cat cams
nowe prowadnice z brązu
zawory na 3 kąty


Układ dolotowy:

turbosprężarka TD04HL-13G
dolot 2,25cala
"zmodyfikowany" przepływomierz
intercooler 550x230x65
kolanka redukcyjne samco
zawór upustowy properfekt




Układ wydechowy:
kolektor 4w1 owinięty taśmą termoodporną
2,25cala, 3 tłumiki przelotowe, złączę elastyczne



plan: aktywna przepustnica żeby nie było zbyt głośno

Układ wtryskowy:

wtryskiwacze 420@4b,
regulator ciśnienia fse
pompa zewnętrzna walbro 255


Elektronika:

konwersja wiązki z N4B na N4A czyli tzw is'a bez "egr", map'a i innych zbędnych bajerów
ecumaster det2
mapsensor motorola mpx4250AP
sonda szerokopasmowa innovate
wskaźniki egt,boost, ciś i temp oleju, afr




Układ chłodzenia:

chłodnica oleju mocal
podstawka z termostatem
chłodzenie wodą sprężarki


Układ napędowy:

skrzynia N9
zmodyfikowany aluminiowy dzwon
koło zamachowe custom
zmodyfikowana łapa sprzęgła z mt75
większe sprzęgło od transita 2,5td
dyfer 7" 3.62 z LSD




w planie quick shift, dyfer 7,5" 4.27 z LSD, duże przeguby, poduszka dyfra poli, szersze wahacze i regulacja kątów

Zawieszenie:

sprężyny spax-40
amortyzatory bilstein b8
grubszy stabilizator z przodu 28mm
dołożony stabilizator tylny 18mm

w planie stabilizator tylni 21mm


Hamulce:


300mm wentylowane przód - kombinacja focusa st170/mondeo mk3 (seria 240mm)
273mm wentylowane tył z scorpio kombi cosworth po 94r (seria bęben 9")
przewody w stalowym oplocie
elektryczna pompa hamulcowa



wygląd i wnętrze


felgi rs 16" z mondeo,
do upalania 15 na tył
lotka rs
fotele recaro
elektryczne szyby
fajne audio o mocy 1,5kw
i parę innych bajerów wink.gif







ecumaster pokazał 192KM i 272NM
0-100 niskie 7s, nie ma trakcji na pierwszych dwóch biegach, na mokrym na pierwszych czterech laugh.gif
banan z twarzy nie schodzi
wszystko wykonane w garażu własnymi siłami biggrin.gif


--------------------
1989 Ford Sierra RS2300Turbo
1984 Ford Transit RS2300
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 29 Aug 2010 - 11:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
LostBoy
post Sun, 29 Aug 2010 - 11:14
Post #2


Generation NEXT
Dołączył: Wed, 09 July 2003
Skąd: Dark side of the mOOn





Wymienił bym na waszym miejscu kolektor dolotowy na krótki taki jak w cosim. Przy tak niskim sprężaniu, małej turbinie i dość dużej pojemności krótki kolektor powinien dobrze się sprawdzić.


--------------------
Real cars don't power the front wheels, they lift them..
Tor Poznań 1:54 na automacie z ogranicznikiem prędkości do 180 km/h :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kwiatekk
post Sun, 29 Aug 2010 - 11:21
Post #3


User
Dołączył: Fri, 21 April 2006
Skąd: Poznań





CYTAT
Wymienił bym na waszym miejscu kolektor dolotowy na krótki taki jak w cosim. Przy tak niskim sprężaniu, małej turbinie i dość dużej pojemności krótki kolektor powinien dobrze się sprawdzić.


a działam w tym kierunku, głównie dla tego że przy seryjnym kolektorze i elektrycznej pompie hamulcowej nie jestem w stanie założyć rozpórki


--------------------
1989 Ford Sierra RS2300Turbo
1984 Ford Transit RS2300
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Sun, 29 Aug 2010 - 13:20
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





doinwestowales scierke,lista zmian dluga i kompleksowa
ten silnik osiagal max moment obrotowy juz przy 2,5tys z tego co pamietam,TD04 tez szybko wstaje wiec ciekawe jak wyglada przebieg momentu tutaj
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek1
post Sun, 29 Aug 2010 - 16:55
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





Gratulacje za nakład pracy włożony w auto.
Ile taka Sierra waży? Bo jak na projekt turbo i szacowaną moc to "niskie 7s do setki" nie rzuca na kolana wink.gif


--------------------
MG ZS 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Sun, 29 Aug 2010 - 18:45
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





13tka jest stanowczo za mała do 2litrów. Wrzuć 16tke i auto zaraz się obudzi w wyższych partiach obrotów.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sun, 29 Aug 2010 - 18:55
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Po co tak mocno odprężyłeś silnik?? masz duże straty sprawność spada. ie lepiej było zrobić 8,5-9do 1??


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Sun, 29 Aug 2010 - 19:07
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





moze chce wiecej dmuchac...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kwiatekk
post Sun, 29 Aug 2010 - 22:34
Post #9


User
Dołączył: Fri, 21 April 2006
Skąd: Poznań





silnik ma dopiero 300km przebiegu, więc doładowanie ograniczam do 0,8b potem będzie więcej
ze względu na wypasy samochód waży razem ze mną i połową baku 1250kg


CYTAT
Po co tak mocno odprężyłeś silnik?? masz duże straty sprawność spada. ie lepiej było zrobić 8,5-9do 1??


chciałem mieć silnik po kapitalnym remoncie a do tego potrzeba tłoków smile.gif najłatwiej jest zrobić remont używając tłoków z 2.8/2.9
żeby uzyskać te 9:1 trzeba ciachnąć blok o ponad 3mm, a takie obniżenie powoduje znaczne przestawienie rozrządu, albo jest dół albo jest góra

CYTAT
jak na projekt turbo i szacowaną moc to "niskie 7s do setki" nie rzuca na kolana

podwojenie seryjnej mocy też nie rzuca na kolana sad.gif tak, wiem, tdi po cipie ma więcej smile.gif


--------------------
1989 Ford Sierra RS2300Turbo
1984 Ford Transit RS2300
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kremat0r
post Mon, 30 Aug 2010 - 06:35
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Sat, 07 March 2009
Skąd: Czechy





Bardzo lubię ścierkę. Szczególnie w 2-drzwiach.

Powiedz mi nie taniej i perspektywicznej było wrzucić YB ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rijndael
post Mon, 30 Aug 2010 - 08:39
Post #11


Super User
Dołączył: Thu, 23 April 2009
Skąd: z lasu





Świetny projekt, bo:

- ford
- oryginalny
- robiony własnymi siłami
- efekt końcowy też niczego sobie


--------------------
:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Mon, 30 Aug 2010 - 08:53
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Pinto i YB to trochę jakby zapytać czy nie perspektywiczniej kupić NSX zamiast CRX.
Projekt bardzo kompleksowy, moc wyszła fajna jak na stage 1, niskie 7 przy tej mocy to też nieźle, sierra to jednak RWD i mając słabszą gumę to o ostrym starcie z kreski można zapomnieć nawet w N/A. Czas 50-150 jest już pewnie dużo bardziej efektowny.

U mnie 9/10, bo to jednak nie kombi no i bez gazu.
Pozdrawiam.

PS. Zmień literówkę w temacie


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Mon, 30 Aug 2010 - 16:08
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





a znacie ceny YB,ze takie pytania mu zadajecie? rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartoromero
post Mon, 30 Aug 2010 - 18:23
Post #14


User
Dołączył: Fri, 21 August 2009
Skąd: Łokolice Stolycy





ja znam!
Kumpel zadzwonił do niemiec (gdzieś tam jakąś ofertę znalazł). Nówka sztuka "z półki" kosztuje 60tysia... smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kwiatekk
post Mon, 30 Aug 2010 - 18:29
Post #15


User
Dołączył: Fri, 21 April 2006
Skąd: Poznań





kupując dość drogiego YB trzeba kupić do niego drogą skrzynie i zrobić remont jednego i drugiego co do tanich też nie należy
generalnie wszystko gdzie pisze cosworth to kosztuje 3-4x tyle co powinno, a drobne wyjątki potwierdzają tylko regułę


--------------------
1989 Ford Sierra RS2300Turbo
1984 Ford Transit RS2300
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Tue, 31 Aug 2010 - 23:36
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Kwiatekk, fantastycznie Ci wyszlo cool.gif


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Wed, 01 Sep 2010 - 07:43
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





CYTAT(Kwiatekk @ Mon, 30 Aug 2010 - 18:29) *
kupując dość drogiego YB trzeba kupić do niego drogą skrzynie i zrobić remont jednego i drugiego co do tanich też nie należy
generalnie wszystko gdzie pisze cosworth to kosztuje 3-4x tyle co powinno, a drobne wyjątki potwierdzają tylko regułę


przesadzasz bo silnik 24v ze scorpio mk1 i mk2 jest w bardzo rozsadnej cenie i widzialem takie w scierce smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartoromero
post Wed, 01 Sep 2010 - 10:29
Post #18


User
Dołączył: Fri, 21 August 2009
Skąd: Łokolice Stolycy





Tylko że taki silnik waży sporo ponad 200kg, co naprawdę jest odczuwalne, jeśli chce się poskręcać... A 2.0T coswortha jest kilkadziesiąt dobrych kg lżejsze i o niego bardziej rozwojowe! Ale tak - cena tego silnika i części do niego - powalają.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kwiatekk
post Wed, 01 Sep 2010 - 17:17
Post #19


User
Dołączył: Fri, 21 April 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(raich @ Wed, 01 Sep 2010 - 07:43) *
przesadzasz bo silnik 24v ze scorpio mk1 i mk2 jest w bardzo rozsadnej cenie i widzialem takie w scierce smile.gif


24V to nadaje się wyśmienicie na części dla ciekawej wydumki smile.gif 4.0 cosswortha z dwoma ślimaczkami biggrin.gif
jako silnik to wielki ciężki kloc, jak mam pakować wielkiego ciężkiego kloca to bym wolał bigblocka biggrin.gif biggrin.gif


--------------------
1989 Ford Sierra RS2300Turbo
1984 Ford Transit RS2300
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartoromero
post Wed, 01 Sep 2010 - 17:41
Post #20


User
Dołączył: Fri, 21 August 2009
Skąd: Łokolice Stolycy





to pożenienie 4.0 z czapkami cosswortha przerabiane było już parę razy - ale na razie nikt chyba takiego projektu nie skończył...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 24 April 2024 - 06:20