![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Pruszków/Grójec ![]() |
Przedstawie projekt forda Capri z silnikiem Saaba 900NG B204L.
Model Fors Capri MKIII serujnie 2,8 v6 Modyfikacje : swap na B204L z Saaba , skrzynia z omegi B Silnik skonczony B204 L saab -wymienione panewki głowne i korbowe -sprawdzony i odswierziny słupek ( malowanie itp) - porting kanałów głowicy - nowa pompa wody itp. - customowa miska olejowa z przegrodami - customowe łapy silnika na tulejach poliuretanowych Ukłąd Dolotowy w budowe -ystom kolektor ssacy na bazie seryjnego z saaba 9000 -dolot 2,5 cala - duzy IC nie pamietam wymiarów Hi -bov roperfect - zasys zimnego powietrza z wneki błotnika Ukłąd wydechowy w budowei - turbo td05 z evo VII - kolektor baran z kwasiaka pod turbo - Dp 3 cale z oddzielonym Wg - reszta wydechu kwas rozdzielona na 2 strony Układ wtryskowy skonczony ( bedzie modyfikowany w pizneijeszej fazie) - wtryski seria -pompa paliwa z capri 2,8 superinjection ( raczej bedzie zmieniona) Układ chłodzenia w budowie - chłodnica z Calibry - 2 wiatraki pachajace z Calibry - custom magistrale Układ napedowy w budowie -krzynia biegów z omegi B R25/28 albo R30 juz nie pamietam - sprzegło mix saaba i Opla - dyfer ze szperą ori Capri - dorabiany wął napedowy -hydrauliczny wysprzeglik Zawieszenie i hamulce skonczone - przód zestaw Wilwood - pompa hamulacowa ze scorpio - przewody w oplocie Auto obecnie jest budowane na biezaco beda wrzucane foty :-) Na chwile obecna silnik siedzi w komorze spiety ze skrzynia , dorobione zostały łapy i przerobiona belka pod silnikem , Silnik jest spiety ze skrzynia z omegi B, sprzegło saab aero i trohce opla. Obecnie robią sie kolektory wydechowy pod td05 i ssacy. Kilka fot cos tam troche widac , jak bedzie na podnosniku porobie wiecej. W komorze jeszcze bałągan , beda przenoszone przewody elektryczne o hamulcowe. Pompa hamulcowa elektryczna z akumulatorem cisnienia bedzie przeniesiona , a reszta ze zbiorniczkiem dobrze odizolowana. Wiazki na nowo porobione. Obecnie załąpane flansze do kolektora wydechowego. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Fajne autko, ma w sobie to "coś". Ale mamy kolejny odcinek serialu, weż silnik saaba i włóż do jakiejś budy
![]() W jaką moc celujesz? 400+? Trzymam kciuki za szybkie ukończenie projektu! |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Pruszków/Grójec ![]() |
plan na to to się już rok temu urodził, siedziało tam 2.9 coswortha wolnossące ale nie był właściciel zadowolony.
na ten sezon 300 i będzie spoko ale docelowo nawet ponad 400. Na 400 to trzeba będzie jeszcze trochę innych rzeczy zmodyfikować ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Jako fanatyk starych fordow jestem zniesmaczony heh. Nie mogliscie juz wrzucic zeteca chociaz na kuciznie?? 300+ by przyjal...ale rozumiem, ze silnim rozkminikny wzdluznie na e30 to i tu wjechal
![]() -------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 ![]() |
Jako fanatyk starych fordow jestem zniesmaczony heh. Nie mogliscie juz wrzucic zeteca chociaz na kuciznie?? 300+ by przyjal...ale rozumiem, ze silnim rozkminikny wzdluznie na e30 to i tu wjechal ![]() podzielam nawet zakuty cvh osiąga 300... życzę szybkiego ukończenia. -------------------- s2
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Pruszków/Grójec ![]() |
Jako fanatyk starych fordow jestem zniesmaczony heh. Nie mogliscie juz wrzucic zeteca chociaz na kuciznie?? 300+ by przyjal...ale rozumiem, ze silnim rozkminikny wzdluznie na e30 to i tu wjechal ![]() Zetec zakuty kosztuje wiecej niz saab, kolejna sprawa steroeanie silnikiem z saabem mamy odrazu . e30 u nowego wlasciciela podobno wyplula 500 na seryjnym slypie. W capri 300 to ma byc na poczatek co by kierowca sie z tutbo oswoil |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: wrocław ![]() |
Miejsca tyle że można się ganiać pod maską. Nie od dziś wiadomo że silniki saaba są niezajebywalne dlatego tyle tego jest saab + jakaś buda. Pewnie dlatego ta firma klękła. Dźwiek v6 lepiej do tej budy pasował ale ten silnik zrekompensuje to mocą.
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 15 August 2009 Skąd: Zamość ![]() |
Fajny projekt, tylko silnik nie w klimacie ja bym tu widział 2.9 kolonie na 2 małych sprężarkach, ale saab też dobry piec
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 November 2003 Skąd: Wwa ![]() |
... Nie od dziś wiadomo że silniki saaba są niezajebywalne ... Troszkę Cię poniosło... Problemy z ciśnieniem oleju, panewkami itd... -------------------- "When driving a car in real life, please remeber to be a safe driver by wearing a seat belt, using your turn signal and using good judgment"
Mercedes C270CDI T Mercedes 280CE (C123) Volkswagen Golf 1.9 TDI Opel Combo Pozdrawiam w0wacik |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Rozumiem to że jak silnik jest ..ujowy to ma wrogów ale żeby silnik który jest dobry miał taką rzeszę wrogów? tego nie rozumiem. Każdy silnik ma bolączki mniejsze lub większe (niektóre silniki cierpią z powodu opini pancernych, ludzie pakują holseta, zaczyna stukać panewka i silnik zyskuje złą sławę, nikt już nie pamięta że miał 250 tys na liczniku na niewiadomo jakim oleju a do środka zajrzeć nie raczono). Mi to nawet pasuje bo nie zdrożeją tak mocno
![]() Pozdrawiam i kibicuje, projekt w deche ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 November 2003 Skąd: Wwa ![]() |
Rozumiem to że jak silnik jest ..ujowy to ma wrogów ale żeby silnik który jest dobry miał taką rzeszę wrogów? tego nie rozumiem. Każdy silnik ma bolączki mniejsze lub większe (niektóre silniki cierpią z powodu opini pancernych, ludzie pakują holseta, zaczyna stukać panewka i silnik zyskuje złą sławę, nikt już nie pamięta że miał 250 tys na liczniku na niewiadomo jakim oleju a do środka zajrzeć nie raczono). Mi to nawet pasuje bo nie zdrożeją tak mocno ![]() Pozdrawiam i kibicuje, projekt w deche ![]() Może nie wrogów od razu, ale to co napisałeś to trafiłeś w 10. Nie 250 tys, a 500 tys +, jeżdżone na Castrolu albo innym syfilisie (bo tak zaleca producent). Nawet z nową pompą oleju to nie będzie miało ciśnienia przez nagar... Silników jak psów, weźmie się następny. I powtórka z rozrywki ![]() -------------------- "When driving a car in real life, please remeber to be a safe driver by wearing a seat belt, using your turn signal and using good judgment"
Mercedes C270CDI T Mercedes 280CE (C123) Volkswagen Golf 1.9 TDI Opel Combo Pozdrawiam w0wacik |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
Fajne auto, ale silnik pasuje tu jak piesc do nosa. Fajnie byloby tam jakiegos ls'a wsadzic, a jak budzet ogranczony, to moze chociaz jakies 'tanie' 4.2 v8 z audi. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Tue, 04 September 2012 ![]() |
O to to. V8 a reszta kasy w zawieszenie i chamulce, trening. Takie Capri z ls1...Bajka.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin ![]() |
Fajne auto, ale silnik pasuje tu jak piesc do nosa. Fajnie byloby tam jakiegos ls'a wsadzic, a jak budzet ogranczony, to moze chociaz jakies 'tanie' 4.2 v8 z audi. Myślę, że najmniej V12, a może nawet V16. Zwłaszcza do ogromnego capri takie silniki pasują... O to to. V8 a reszta kasy w zawieszenie i chamulce, trening. Takie Capri z ls1...Bajka. Koniecznie, może mniej chamulców będzie głupie komentarze wstawiać ![]() P.S. Jak dla mnie fajny projekt, tak trzymać ![]() -------------------- Who Dares Wins
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Silnik saaabinki jak silnik ogólnie dosyć stary więc to chyba jego największa wada tylko po co te wszystkie wariacje z turbo jak wystarczyłoby fajne V8 n/a tym bardziej że projekt zaczęty od d... strony. Co ciekawe to auto może mieć i 600km a i tak nie będzie jechać do momentu wpakowania worka kasy we wszystko oprócz silnika.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Wed, 18 March 2009 ![]() |
najlepiej to mieć gdzieś czyjąć pracę i chęć zrobienia czegoś innego czegoś nowego
![]() Robi to gość za własne pieniądze to moze tam nawet poprzeczne v6 wstawić z alfy bo mu sie tak podoba i tyle moze turbo po to ze by mieć mozliwość rozwoju a takim v8 jak chce sie cos wiecej to od razu takie koszta ze szkoda gadać Osobiście popieram projekt oby takich wiecej ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Pruszków/Grójec ![]() |
Silnik saaabinki jak silnik ogólnie dosyć stary więc to chyba jego największa wada tylko po co te wszystkie wariacje z turbo jak wystarczyłoby fajne V8 n/a tym bardziej że projekt zaczęty od d... strony. Co ciekawe to auto może mieć i 600km a i tak nie będzie jechać do momentu wpakowania worka kasy we wszystko oprócz silnika. z tym "od dupy strony "to wogółe nie wiem o co ci chodzi jesli chodzi ci ze auto ma sztywny most ektowne zawieszenie przednie a nie ma miliona wachaczy itp. to idac tym tokiem myslenia to najlepiej nic nie robic z autem :-), plan na auto jest , bedzie w swoim czasie i przeróbka zawieszenia, ograniczaja wszystko pieniadze , nie wszystko naraz . V8 z gratami tez swoje wazy , włozyc reki nie ma gdzie , , jest juz Capri z v8 ( Forda i Rovera)i to nie jedno to miało byc inne. Silników 2.9 tez jest w Capri an peczki i z jedna dmuchawka i z dwoma :-). I jakei to niby wariacje swap jak kazdy inny, jak by tu został pakwoany cosworth zakuty to by było pewnie dobrze :-) ehehhe Z miejscem tak sie wydaje w tym aucie ze jest duzo ,bo ten egzemplarz ma wycietą czesc pasa górnego ( chłodnice ida za pasem w strone silnika , pod pasem nic juz nie wejdzie) , ale dojda chłodnice , wiatraki i sie zrobi ciasniej z przodu. Boczne fartuchy tez ma wysokie i szerokie a trzeba jeszcze kilka pierdól poupychac. Wybór padł na taki silnik i tyle w temacie za nie długo zdjecia z robienia kolektorów. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 March 2007 Skąd: Gliwice/Rybnik ![]() |
Zawsze chorowałem na Capri w tej budzie
![]() -------------------- 200KM/290Nm/1088kg
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Tue, 04 September 2012 ![]() |
Myślę, że najmniej V12, a może nawet V16. Zwłaszcza do ogromnego capri takie silniki pasują... Koniecznie, może mniej chamulców będzie głupie komentarze wstawiać ![]() P.S. Jak dla mnie fajny projekt, tak trzymać ![]() Może poluzować rajty trzeba? Ogólnie przepis na takie auto to przede wszystkim zrobienie wszystkiego zanim się ruszy silnik. Co rozmawiam z mądrymi ludźmi którzy zjedli zęby na budowaniu aut różnych do wszelakich celów, to mówią że silnik na końcu... Może oni się mylą i ja też ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 24 December 2006 Skąd: 3CITY ![]() |
UUUU...dlugo juz nie bylo czegos rownie oryginalnego. Piekny klasyk.
Zawsze mowilem ze to auto dla mechanika bo przy robocie to i do komory wejdziesz jak trzeba i parapety takie ze...jest gdzie klucze polozyc. ![]() Zycze powodzenia i kibicuje. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 14:06 |