Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Ford Capri MKIII B204L
gientki21
post Wed, 17 Dec 2014 - 21:08
Post #1


Frequent User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: Pruszków/Grójec





Przedstawie projekt forda Capri z silnikiem Saaba 900NG B204L.

Model Fors Capri MKIII
serujnie 2,8 v6

Modyfikacje : swap na B204L z Saaba , skrzynia z omegi B


Silnik skonczony

B204 L saab

-wymienione panewki głowne i korbowe
-sprawdzony i odswierziny słupek ( malowanie itp)
- porting kanałów głowicy
- nowa pompa wody itp.
- customowa miska olejowa z przegrodami
- customowe łapy silnika na tulejach poliuretanowych

Ukłąd Dolotowy w budowe

-ystom kolektor ssacy na bazie seryjnego z saaba 9000
-dolot 2,5 cala
- duzy IC nie pamietam wymiarów Hi
-bov roperfect
- zasys zimnego powietrza z wneki błotnika

Ukłąd wydechowy w budowei
- turbo td05 z evo VII
- kolektor baran z kwasiaka pod turbo
- Dp 3 cale z oddzielonym Wg
- reszta wydechu kwas rozdzielona na 2 strony


Układ wtryskowy skonczony ( bedzie modyfikowany w pizneijeszej fazie)

- wtryski seria
-pompa paliwa z capri 2,8 superinjection ( raczej bedzie zmieniona)

Układ chłodzenia w budowie

- chłodnica z Calibry
- 2 wiatraki pachajace z Calibry
- custom magistrale

Układ napedowy w budowie

-krzynia biegów z omegi B R25/28 albo R30 juz nie pamietam
- sprzegło mix saaba i Opla
- dyfer ze szperą ori Capri
- dorabiany wął napedowy
-hydrauliczny wysprzeglik


Zawieszenie i hamulce skonczone

- przód zestaw Wilwood
- pompa hamulacowa ze scorpio
- przewody w oplocie


Auto obecnie jest budowane na biezaco beda wrzucane foty :-)

Na chwile obecna silnik siedzi w komorze spiety ze skrzynia , dorobione zostały łapy i przerobiona belka pod silnikem , Silnik jest spiety ze skrzynia z omegi B, sprzegło saab aero i trohce opla. Obecnie robią sie kolektory wydechowy pod td05 i ssacy.

Kilka fot cos tam troche widac , jak bedzie na podnosniku porobie wiecej. W komorze jeszcze bałągan , beda przenoszone przewody elektryczne o hamulcowe. Pompa hamulcowa elektryczna z akumulatorem cisnienia bedzie przeniesiona , a reszta ze zbiorniczkiem dobrze odizolowana. Wiazki na nowo porobione. Obecnie załąpane flansze do kolektora wydechowego.
























Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 17 Dec 2014 - 21:08
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tomiw
post Wed, 17 Dec 2014 - 21:42
Post #2


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009
Skąd: Kraków





Fajne autko, ma w sobie to "coś". Ale mamy kolejny odcinek serialu, weż silnik saaba i włóż do jakiejś budy biggrin.gif
W jaką moc celujesz? 400+?
Trzymam kciuki za szybkie ukończenie projektu!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gientki21
post Wed, 17 Dec 2014 - 22:46
Post #3


Frequent User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: Pruszków/Grójec





plan na to to się już rok temu urodził, siedziało tam 2.9 coswortha wolnossące ale nie był właściciel zadowolony.
na ten sezon 300 i będzie spoko ale docelowo nawet ponad 400. Na 400 to trzeba będzie jeszcze trochę innych rzeczy zmodyfikować tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Wed, 17 Dec 2014 - 23:05
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





Jako fanatyk starych fordow jestem zniesmaczony heh. Nie mogliscie juz wrzucic zeteca chociaz na kuciznie?? 300+ by przyjal...ale rozumiem, ze silnim rozkminikny wzdluznie na e30 to i tu wjechal wink.gif


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
etam
post Thu, 18 Dec 2014 - 07:02
Post #5


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007





CYTAT(rex @ Wed, 17 Dec 2014 - 23:05) *
Jako fanatyk starych fordow jestem zniesmaczony heh. Nie mogliscie juz wrzucic zeteca chociaz na kuciznie?? 300+ by przyjal...ale rozumiem, ze silnim rozkminikny wzdluznie na e30 to i tu wjechal wink.gif


podzielam
nawet zakuty cvh osiąga 300...

życzę szybkiego ukończenia.


--------------------
s2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gientki21
post Thu, 18 Dec 2014 - 07:58
Post #6


Frequent User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: Pruszków/Grójec





CYTAT(rex @ Wed, 17 Dec 2014 - 23:05) *
Jako fanatyk starych fordow jestem zniesmaczony heh. Nie mogliscie juz wrzucic zeteca chociaz na kuciznie?? 300+ by przyjal...ale rozumiem, ze silnim rozkminikny wzdluznie na e30 to i tu wjechal wink.gif



Zetec zakuty kosztuje wiecej niz saab, kolejna sprawa steroeanie silnikiem z saabem mamy odrazu . e30 u nowego wlasciciela podobno wyplula 500 na seryjnym slypie. W capri 300 to ma byc na poczatek
co by kierowca sie z tutbo oswoil
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fighter001
post Thu, 18 Dec 2014 - 09:14
Post #7


Frequent User
Dołączył: Fri, 07 December 2012
Skąd: wrocław





Miejsca tyle że można się ganiać pod maską. Nie od dziś wiadomo że silniki saaba są niezajebywalne dlatego tyle tego jest saab + jakaś buda. Pewnie dlatego ta firma klękła. Dźwiek v6 lepiej do tej budy pasował ale ten silnik zrekompensuje to mocą. happy.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kazip
post Thu, 18 Dec 2014 - 10:41
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sat, 15 August 2009
Skąd: Zamość





Fajny projekt, tylko silnik nie w klimacie ja bym tu widział 2.9 kolonie na 2 małych sprężarkach, ale saab też dobry piec
Go to the top of the page
 
+Quote Post
w0wacik
post Thu, 18 Dec 2014 - 10:59
Post #9


Frequent User
Dołączył: Fri, 14 November 2003
Skąd: Wwa





CYTAT(Fighter001 @ Thu, 18 Dec 2014 - 09:14) *
... Nie od dziś wiadomo że silniki saaba są niezajebywalne ...


Troszkę Cię poniosło... Problemy z ciśnieniem oleju, panewkami itd...


--------------------
"When driving a car in real life, please remeber to be a safe driver by wearing a seat belt, using your turn signal and using good judgment"

Mercedes C270CDI T
Mercedes 280CE (C123)
Volkswagen Golf 1.9 TDI
Opel Combo

Pozdrawiam

w0wacik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Thu, 18 Dec 2014 - 11:11
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Rozumiem to że jak silnik jest ..ujowy to ma wrogów ale żeby silnik który jest dobry miał taką rzeszę wrogów? tego nie rozumiem. Każdy silnik ma bolączki mniejsze lub większe (niektóre silniki cierpią z powodu opini pancernych, ludzie pakują holseta, zaczyna stukać panewka i silnik zyskuje złą sławę, nikt już nie pamięta że miał 250 tys na liczniku na niewiadomo jakim oleju a do środka zajrzeć nie raczono). Mi to nawet pasuje bo nie zdrożeją tak mocno smile.gif.


Pozdrawiam i kibicuje, projekt w deche wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
w0wacik
post Thu, 18 Dec 2014 - 12:18
Post #11


Frequent User
Dołączył: Fri, 14 November 2003
Skąd: Wwa





CYTAT(DOHC @ Thu, 18 Dec 2014 - 11:11) *
Rozumiem to że jak silnik jest ..ujowy to ma wrogów ale żeby silnik który jest dobry miał taką rzeszę wrogów? tego nie rozumiem. Każdy silnik ma bolączki mniejsze lub większe (niektóre silniki cierpią z powodu opini pancernych, ludzie pakują holseta, zaczyna stukać panewka i silnik zyskuje złą sławę, nikt już nie pamięta że miał 250 tys na liczniku na niewiadomo jakim oleju a do środka zajrzeć nie raczono). Mi to nawet pasuje bo nie zdrożeją tak mocno smile.gif.


Pozdrawiam i kibicuje, projekt w deche wink.gif


Może nie wrogów od razu, ale to co napisałeś to trafiłeś w 10. Nie 250 tys, a 500 tys +, jeżdżone na Castrolu albo innym syfilisie (bo tak zaleca producent). Nawet z nową pompą oleju to nie będzie miało ciśnienia przez nagar... Silników jak psów, weźmie się następny. I powtórka z rozrywki biggrin.gif


--------------------
"When driving a car in real life, please remeber to be a safe driver by wearing a seat belt, using your turn signal and using good judgment"

Mercedes C270CDI T
Mercedes 280CE (C123)
Volkswagen Golf 1.9 TDI
Opel Combo

Pozdrawiam

w0wacik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Thu, 18 Dec 2014 - 17:28
Post #12


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd






Fajne auto, ale silnik pasuje tu jak piesc do nosa. Fajnie byloby tam jakiegos ls'a wsadzic, a jak budzet ogranczony, to moze chociaz jakies 'tanie' 4.2 v8 z audi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2pspeed
post Thu, 18 Dec 2014 - 18:41
Post #13


Super User
Dołączył: Tue, 04 September 2012





O to to. V8 a reszta kasy w zawieszenie i chamulce, trening. Takie Capri z ls1...Bajka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ILKU
post Thu, 18 Dec 2014 - 19:47
Post #14


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





CYTAT(Knutomaniak @ Thu, 18 Dec 2014 - 17:28) *
Fajne auto, ale silnik pasuje tu jak piesc do nosa. Fajnie byloby tam jakiegos ls'a wsadzic, a jak budzet ogranczony, to moze chociaz jakies 'tanie' 4.2 v8 z audi.

Myślę, że najmniej V12, a może nawet V16. Zwłaszcza do ogromnego capri takie silniki pasują...

CYTAT(2pspeed @ Thu, 18 Dec 2014 - 18:41) *
O to to. V8 a reszta kasy w zawieszenie i chamulce, trening. Takie Capri z ls1...Bajka.

Koniecznie, może mniej chamulców będzie głupie komentarze wstawiać wink.gif

P.S. Jak dla mnie fajny projekt, tak trzymać smile.gif


--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Thu, 18 Dec 2014 - 19:54
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





Silnik saaabinki jak silnik ogólnie dosyć stary więc to chyba jego największa wada tylko po co te wszystkie wariacje z turbo jak wystarczyłoby fajne V8 n/a tym bardziej że projekt zaczęty od d... strony. Co ciekawe to auto może mieć i 600km a i tak nie będzie jechać do momentu wpakowania worka kasy we wszystko oprócz silnika.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rom089
post Thu, 18 Dec 2014 - 21:30
Post #16


User
Dołączył: Wed, 18 March 2009





najlepiej to mieć gdzieś czyjąć pracę i chęć zrobienia czegoś innego czegoś nowego wink.gif i tylko krytykwać hejty leca czemu nie v8 albo v12 no czemu nie ale turbo w takim kultowym aucie to tez fajna sprawa całkowity sleeper co mi sie osobiscie podoba!!!

Robi to gość za własne pieniądze to moze tam nawet poprzeczne v6 wstawić z alfy bo mu sie tak podoba i tyle moze turbo po to ze by mieć mozliwość rozwoju a takim v8 jak chce sie cos wiecej to od razu takie koszta ze szkoda gadać

Osobiście popieram projekt oby takich wiecej wink.gif i kibicuje z całego serca wink.gif a wszycy co mowia ze lepiej inny motor niech pokażą swoje projekty jak to powkładali V8-ki do nietypowych aut bo przeciez krytykowac najlepiej wink.gif)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gientki21
post Thu, 18 Dec 2014 - 21:31
Post #17


Frequent User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: Pruszków/Grójec





CYTAT(ledziu @ Thu, 18 Dec 2014 - 19:54) *
Silnik saaabinki jak silnik ogólnie dosyć stary więc to chyba jego największa wada tylko po co te wszystkie wariacje z turbo jak wystarczyłoby fajne V8 n/a tym bardziej że projekt zaczęty od d... strony. Co ciekawe to auto może mieć i 600km a i tak nie będzie jechać do momentu wpakowania worka kasy we wszystko oprócz silnika.



z tym "od dupy strony "to wogółe nie wiem o co ci chodzi jesli chodzi ci ze auto ma sztywny most ektowne zawieszenie przednie a nie ma miliona wachaczy itp. to idac tym tokiem myslenia to najlepiej nic nie robic z autem :-), plan na auto jest , bedzie w swoim czasie i przeróbka zawieszenia, ograniczaja wszystko pieniadze , nie wszystko naraz . V8 z gratami tez swoje wazy , włozyc reki nie ma gdzie , , jest juz Capri z v8 ( Forda i Rovera)i to nie jedno to miało byc inne. Silników 2.9 tez jest w Capri an peczki i z jedna dmuchawka i z dwoma :-).

I jakei to niby wariacje swap jak kazdy inny, jak by tu został pakwoany cosworth zakuty to by było pewnie dobrze :-) ehehhe


Z miejscem tak sie wydaje w tym aucie ze jest duzo ,bo ten egzemplarz ma wycietą czesc pasa górnego ( chłodnice ida za pasem w strone silnika , pod pasem nic juz nie wejdzie) , ale dojda chłodnice , wiatraki i sie zrobi ciasniej z przodu. Boczne fartuchy tez ma wysokie i szerokie a trzeba jeszcze kilka pierdól poupychac.



Wybór padł na taki silnik i tyle w temacie za nie długo zdjecia z robienia kolektorów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wizard
post Thu, 18 Dec 2014 - 21:46
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 March 2007
Skąd: Gliwice/Rybnik





Zawsze chorowałem na Capri w tej budzie smile.gif Z silnika da się osiągnąć dużo i to niewielkim kosztem, więc nie ma co biadolić nad uturbianiem ZETEC'a do którego najpierw trzeba włożyć kupę szmalu w kuciznę, uturbienie itd. by zaczęło jechać jak Saabowska jednostka po podstawowych modach,


--------------------
200KM/290Nm/1088kg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2pspeed
post Thu, 18 Dec 2014 - 23:18
Post #19


Super User
Dołączył: Tue, 04 September 2012





CYTAT(ILKU @ Thu, 18 Dec 2014 - 19:47) *
Myślę, że najmniej V12, a może nawet V16. Zwłaszcza do ogromnego capri takie silniki pasują...


Koniecznie, może mniej chamulców będzie głupie komentarze wstawiać wink.gif

P.S. Jak dla mnie fajny projekt, tak trzymać smile.gif


Może poluzować rajty trzeba?

Ogólnie przepis na takie auto to przede wszystkim zrobienie wszystkiego zanim się ruszy silnik. Co rozmawiam z mądrymi ludźmi którzy zjedli zęby na budowaniu aut różnych do wszelakich celów, to mówią że silnik na końcu... Może oni się mylą i ja też wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FOOR!4
post Fri, 19 Dec 2014 - 00:26
Post #20


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 December 2006
Skąd: 3CITY





UUUU...dlugo juz nie bylo czegos rownie oryginalnego. Piekny klasyk.
Zawsze mowilem ze to auto dla mechanika bo przy robocie to i do komory wejdziesz jak trzeba i parapety takie ze...jest gdzie klucze polozyc. laugh.gif
Zycze powodzenia i kibicuje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 14:06