![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 17 October 2012 ![]() |
Witam, nie wiedziałem gdzie wpisać ten post, dlatego pisze tutaj.
Marzy mi się projekt focusa 3d w wersji 4x4, jak wiadomo seryjnych takich nie ma. Więc pytanie do was z czego napędy?? Najlepiej z sierry cosworth ale te auta już są nie dostępne, zostały quattro 4motion subaru evo, co polecacie? Ideałem by było 1,8t z quattro z b4 z uwagi na blokadę tylnego mostu, ale nie wiem jak w praktyce to będzie wyglądać. W subaru i evo nie chce się pchać za bardzo (koszta). Dzięki za pomoc. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 December 2005 ![]() |
Mondeo mk1/2 4x4?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sun, 24 November 2013 ![]() |
1.8T seryjnie w B4 chyba cos ci sie ......
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 05 June 2009 Skąd: W-wa ![]() |
Można spróbować coś z platformy focusa mk2: Volvo V40 / Ford Kuga
Ale bez dużej ingerencji w podłogę się nie obejdzie. Dodatkowe i najważniejsze pytanie, kto i na czym to wystroi? Dlatego zaproponowane wyżej rozwiązanie z Mondeo MK1/2 jest najlepsze, bo czysto mechaniczne. Tylko graty to wielka rzadkośći przy seryjnym silniku potrafiły się wysypać. -------------------- FWD 560Nm - było
400KM 1.8T + Das iSt Gówno |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 17 October 2012 ![]() |
Wiem że w b4 1.8t seryjnie nie było montowane ale wiem że taki komplet dobrze się sprawdza.
Ingerencja w podłogę zawieszenie, kolumny, ścianę grodziową- spodziewam się tego. Celował bym w coś około 200kM, a mondeo z tego co pamiętam ma coś powyżej 130kM V40, kuga, poszukam dzięki za radę. Nie zastanawiałem się jeszcze nad strojeniem. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Koszt utrzymania Evo za duży, a cięcie i dłubanie całego auta udźwigniesz? Zjesz tam dwuletni budżet na takie Evo...
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 17 October 2012 ![]() |
Bo Evo i subaru można spotkać na co dzień , a focusa z rzeźbioną podłogą i zawieszeniem nie.
Poza tym 200kM zakładam przy 1.8t gdzie w serii 180kM, potem z czasem chciałbym więcej. Samochód ma służyć do jazdy po bułki, jak i czasami na jakiś super sprint. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 August 2011 Skąd: Radość. ![]() |
Dlatego zaproponowane wyżej rozwiązanie z Mondeo MK1/2 jest najlepsze, bo czysto mechaniczne. Tylko graty to wielka rzadkośći przy seryjnym silniku potrafiły się wysypać. Mondeo tylko mk1 było awd. Nie jest to najlepsze rozwiązanie, 4x4 w mondeo to nie jest napęd ze sierry (cosworth to już w ogóle nic wspólnego z tym nie ma), wszystkie elementy papierowe, drogie i mega niedostępne. Uściślając jest to ośka z dołączanym tyłem. Z praktyki jeden zestaw zabiłem w pół roku na ulicy, a drugi rzekomo po remoncie poddał sie po drugim starcie z odcięcia na r1r R15. Skrzynia na asfalcie i to w pociętym i wyprutym sedanie ważącym circa 1100kg z fotelem i deską rozdzielczą... W obydwu przypadkach był to marny wolnossący zetec, więc chce zobaczyć to na trackdayu z turbo Nmetrami. btw. ostatnie mondeo mk1 wyjechało z fabryki w `96... powodzonka ![]() do autora tematu. Kup escorta, albo napisz do kogoś kto o fokach ma pojęcie, a na samym tym forum jest kilka takich osób. Twój cel jest jak najbardziej do osiągnięcia, tylko moim zdaniem kombinujesz jak kuń pod góre. Pozdrawiam. -------------------- Żadne hobby, daj mi spokój i sam dorośnij.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 17 October 2012 ![]() |
Dlaczego escorta? Napędy są bardziej pancerne? Myślałem o quattro z uwagi na wytrzymałość i dostęp części.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 August 2011 Skąd: Radość. ![]() |
W escorcie napęd działa po prostu lepiej i owszem niewiele, ale jednak wytrzymalszy od tego który uskutecznili w mondziaku, bo to naprawdę wynalazek.
Jeśli piszemy o Quattro Audi to oczywiście, że jest stokroć lepsze, bo ford tylko ośki do szybkiej jazdy wyrzucał z fabryki, awd to dla nich wyłącznie rally legend. Z tym, że swapując całe Audi do całego Focusa to może wyjść z tego nie lada robota i wyjdzie z tego raczej proto do wygłupów, a nie street chyba że włożysz w to naprawde dużo kasy i meeega dużo cierpliwości. W ciemno stawiam, że istnieje łatwiejszy sposób niż nakładanie karoserii focusa na vag`a, chociaż wiedzy do przekazania w temacie tego typu modyfikacji nie mam wiele, bo widziałem na żywo tylko dwa ff mk1 awd. Jedyną w moich oczach zaletą tego typu roboty jest to, że... będziesz musiał ciąć więc i spawać, przynajmniej naprawisz zgnilucha bo foka jak i poprzednik ginie śmiercią naturalną, niełatwo już znaleźć naprawdę konkretny egzemplarz. ![]() Ja chcesz to w wolnej chwili napisz pw jakbyś potrzebował jakichś info nt. starszych fordów, coś tam sie napatrzyłem i pojeździłem, może coś się przyda. -------------------- Żadne hobby, daj mi spokój i sam dorośnij.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 June 2009 ![]() |
Na moje nie wiem ile kasy chcesz na to przeznaczyć.
Wielu porywało się na takie projekty po czym kończyły na szrocie, więc... |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
dlaczego mam wrażenie że już gdzieś widziałem ten wątek?
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
to nie ma racji bytu, na subaru ani evo kasy nie ma bo za drugie w utrzymaniu, ale włożenie kilkudziesięciu tysięcy w zrobienie takiego auta to już nie problem... gdzie tu sens, gdzie logika?
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 17 October 2012 ![]() |
Bardzo proszę, jeżeli ktoś nie ma nic sensownego do powiedzenia to niech nie wypowiada się, zbędne komentarze są zbędne.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
zaraz zaraz, czy mi się wydaje czy ktoś przywołuje escorta 4x4?? Panowie, sorki ale na escorcie to ja się wychowałem i nikt mi nie wmówi że napęd 4wd z escorta jest lepszy niż w mondku.. Dostępność części jeszcze gorsza niż do mondeo a transferbox umiera przy seryjnym momencie rzędu 190Nm... Mondek z tego co pamiętam żyje nawet do 350Nm czyli tyle ile potrafi przenieść skrzynia MTX75.
Chyba że jest mowa o napędzie z coswortha, no to wiadomo inna gadka, ale koszt napędu z escorta cosworth będzie taki jak i z evo albo sti.. -------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Pamiętacie forda z firmy Wolf Racing ?
Miał napędy z kugi. https://www.google.pl/search?q=ford+focus+4...mDsiNsgGw5ZyoDg -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 12 January 2014 Skąd: WML ![]() |
Pamiętacie forda z firmy Wolf Racing ? Miał napędy z kugi. https://www.google.pl/search?q=ford+focus+4...mDsiNsgGw5ZyoDg I to moim zdaniem ma sens. Jesli ma to jeździć na codzien i dojechac samo na tor, to mk2 st + dyfer z kugi wydaje się rozwiązaniem ok. W mk1 angole lepiły podłogę ze ścierki / essiego cosworth do budy foki. acznke z motorem. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 23 March 2013 ![]() |
I to moim zdaniem ma sens. Jesli ma to jeździć na codzien i dojechac samo na tor, to mk2 st + dyfer z kugi wydaje się rozwiązaniem ok. W mk1 angole lepiły podłogę ze ścierki / essiego cosworth do budy foki. acznke z motorem. Angole to inny temat, oni o polowie rzeczy nie pisza/mowia. Jeżu ma racje mondeo ma mocniejsze napedy niz escort o ile nie chodzilo wam o coswortha. Ewentualna szansa jest porzeźbić focusa z mondeo mk1, mondeo ma "podobne" zawieszenie do focusa, tylko gdzie transfer box, wał itp |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Ekonomicznie projekt sensu nie ma żadnego.
Ideologicznie również, bo co trzeci wątek zaczynający się od "bo drugiego takiego nie zobaczysz na ulicy" nie ma w ogóle racji bytu, o wiedzy pomysłodawcy już nie pisząc. Projekt nie powstanie, bo na palcach jednej ręki można policzyć jeżdżące auta budowane z taką myślą opisane przez 14 lat historii tego forum (cowboy szacuneczek ![]() Natomiast, gdybym robił coś takiego, to wyszedł bym od napędów VWeja z haldexem. Zostawić zeteca (to blacktop w foce, więc mechanika w głowicy i zacny potencjał), poprzez flanszę posadzić skrzynię 6 (cieplak, Rafałek i wielu innych tutaj pokazało, że wytrzymałe są), rzeźba podłogi i wpasować wał oraz tylny zawias z VAGa. Tylko, że za mniejszy budżet wolałbym kupić evo lub imprezę i upalać bez chorób wieku dziecięcego i koszmaru z przeglądami/policjantami itp. Tak jeszcze tylko dla jasności - daily driverem taka foka nie będzie ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 25 January 2015 Skąd: Żyrardów ![]() |
w mondeo 4x4 jest inna podłoga i bak
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 07:25 |