Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Focus mk1 4x4
karolwa
post Sun, 06 Mar 2016 - 09:24
Post #1


Rookie
Dołączył: Wed, 17 October 2012





Witam, nie wiedziałem gdzie wpisać ten post, dlatego pisze tutaj.

Marzy mi się projekt focusa 3d w wersji 4x4, jak wiadomo seryjnych takich nie ma. Więc pytanie do was z czego napędy??
Najlepiej z sierry cosworth ale te auta już są nie dostępne, zostały quattro 4motion subaru evo, co polecacie?
Ideałem by było 1,8t z quattro z b4 z uwagi na blokadę tylnego mostu, ale nie wiem jak w praktyce to będzie wyglądać.
W subaru i evo nie chce się pchać za bardzo (koszta).

Dzięki za pomoc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 06 Mar 2016 - 09:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
K@rol
post Sun, 06 Mar 2016 - 09:36
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 December 2005





Mondeo mk1/2 4x4?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gosciu_3m
post Sun, 06 Mar 2016 - 10:05
Post #3


User
Dołączył: Sun, 24 November 2013





1.8T seryjnie w B4 chyba cos ci sie ......
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FF2004
post Sun, 06 Mar 2016 - 10:12
Post #4


Frequent User
Dołączył: Fri, 05 June 2009
Skąd: W-wa





Można spróbować coś z platformy focusa mk2: Volvo V40 / Ford Kuga

Ale bez dużej ingerencji w podłogę się nie obejdzie. Dodatkowe i najważniejsze pytanie, kto i na czym to wystroi?

Dlatego zaproponowane wyżej rozwiązanie z Mondeo MK1/2 jest najlepsze, bo czysto mechaniczne. Tylko graty to wielka rzadkośći przy seryjnym silniku potrafiły się wysypać.


--------------------
FWD 560Nm - było
400KM 1.8T + Das iSt Gówno
Go to the top of the page
 
+Quote Post
karolwa
post Sun, 06 Mar 2016 - 10:17
Post #5


Rookie
Dołączył: Wed, 17 October 2012





Wiem że w b4 1.8t seryjnie nie było montowane ale wiem że taki komplet dobrze się sprawdza.
Ingerencja w podłogę zawieszenie, kolumny, ścianę grodziową- spodziewam się tego.


Celował bym w coś około 200kM, a mondeo z tego co pamiętam ma coś powyżej 130kM

V40, kuga, poszukam dzięki za radę.
Nie zastanawiałem się jeszcze nad strojeniem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Sun, 06 Mar 2016 - 10:34
Post #6


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Koszt utrzymania Evo za duży, a cięcie i dłubanie całego auta udźwigniesz? Zjesz tam dwuletni budżet na takie Evo...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
karolwa
post Sun, 06 Mar 2016 - 10:37
Post #7


Rookie
Dołączył: Wed, 17 October 2012





Bo Evo i subaru można spotkać na co dzień , a focusa z rzeźbioną podłogą i zawieszeniem nie.
Poza tym 200kM zakładam przy 1.8t gdzie w serii 180kM, potem z czasem chciałbym więcej.

Samochód ma służyć do jazdy po bułki, jak i czasami na jakiś super sprint.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
spector
post Sun, 06 Mar 2016 - 11:30
Post #8


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 August 2011
Skąd: Radość.





CYTAT(FF2004 @ Sun, 06 Mar 2016 - 10:12) *
Dlatego zaproponowane wyżej rozwiązanie z Mondeo MK1/2 jest najlepsze, bo czysto mechaniczne. Tylko graty to wielka rzadkośći przy seryjnym silniku potrafiły się wysypać.


Mondeo tylko mk1 było awd.
Nie jest to najlepsze rozwiązanie, 4x4 w mondeo to nie jest napęd ze sierry (cosworth to już w ogóle nic wspólnego z tym nie ma), wszystkie elementy papierowe, drogie i mega niedostępne. Uściślając jest to ośka z dołączanym tyłem.
Z praktyki jeden zestaw zabiłem w pół roku na ulicy, a drugi rzekomo po remoncie poddał sie po drugim starcie z odcięcia na r1r R15. Skrzynia na asfalcie i to w pociętym i wyprutym sedanie ważącym circa 1100kg z fotelem i deską rozdzielczą... W obydwu przypadkach był to marny wolnossący zetec, więc chce zobaczyć to na trackdayu z turbo Nmetrami.

btw. ostatnie mondeo mk1 wyjechało z fabryki w `96... powodzonka smile.gif

do autora tematu. Kup escorta, albo napisz do kogoś kto o fokach ma pojęcie, a na samym tym forum jest kilka takich osób. Twój cel jest jak najbardziej do osiągnięcia, tylko moim zdaniem kombinujesz jak kuń pod góre.
Pozdrawiam.


--------------------
Żadne hobby, daj mi spokój i sam dorośnij.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
karolwa
post Sun, 06 Mar 2016 - 14:12
Post #9


Rookie
Dołączył: Wed, 17 October 2012





Dlaczego escorta? Napędy są bardziej pancerne? Myślałem o quattro z uwagi na wytrzymałość i dostęp części.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
spector
post Sun, 06 Mar 2016 - 14:48
Post #10


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 August 2011
Skąd: Radość.





W escorcie napęd działa po prostu lepiej i owszem niewiele, ale jednak wytrzymalszy od tego który uskutecznili w mondziaku, bo to naprawdę wynalazek.

Jeśli piszemy o Quattro Audi to oczywiście, że jest stokroć lepsze, bo ford tylko ośki do szybkiej jazdy wyrzucał z fabryki, awd to dla nich wyłącznie rally legend.
Z tym, że swapując całe Audi do całego Focusa to może wyjść z tego nie lada robota i wyjdzie z tego raczej proto do wygłupów, a nie street chyba że włożysz w to naprawde dużo kasy i meeega dużo cierpliwości. W ciemno stawiam, że istnieje łatwiejszy sposób niż nakładanie karoserii focusa na vag`a, chociaż wiedzy do przekazania w temacie tego typu modyfikacji nie mam wiele, bo widziałem na żywo tylko dwa ff mk1 awd.

Jedyną w moich oczach zaletą tego typu roboty jest to, że... będziesz musiał ciąć więc i spawać, przynajmniej naprawisz zgnilucha bo foka jak i poprzednik ginie śmiercią naturalną, niełatwo już znaleźć naprawdę konkretny egzemplarz. wink.gif

Ja chcesz to w wolnej chwili napisz pw jakbyś potrzebował jakichś info nt. starszych fordów, coś tam sie napatrzyłem i pojeździłem, może coś się przyda.


--------------------
Żadne hobby, daj mi spokój i sam dorośnij.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Er-a-de-ek
post Sun, 06 Mar 2016 - 15:36
Post #11


Super User
Dołączył: Fri, 19 June 2009





Na moje nie wiem ile kasy chcesz na to przeznaczyć.
Wielu porywało się na takie projekty po czym kończyły na szrocie, więc...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Sun, 06 Mar 2016 - 15:52
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





dlaczego mam wrażenie że już gdzieś widziałem ten wątek?


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Sun, 06 Mar 2016 - 16:17
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





to nie ma racji bytu, na subaru ani evo kasy nie ma bo za drugie w utrzymaniu, ale włożenie kilkudziesięciu tysięcy w zrobienie takiego auta to już nie problem... gdzie tu sens, gdzie logika?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
karolwa
post Sun, 06 Mar 2016 - 16:24
Post #14


Rookie
Dołączył: Wed, 17 October 2012





Bardzo proszę, jeżeli ktoś nie ma nic sensownego do powiedzenia to niech nie wypowiada się, zbędne komentarze są zbędne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yEzOzWiErZ
post Sun, 06 Mar 2016 - 16:29
Post #15


Super User
Dołączył: Thu, 09 August 2007
Skąd: Bukowno





zaraz zaraz, czy mi się wydaje czy ktoś przywołuje escorta 4x4?? Panowie, sorki ale na escorcie to ja się wychowałem i nikt mi nie wmówi że napęd 4wd z escorta jest lepszy niż w mondku.. Dostępność części jeszcze gorsza niż do mondeo a transferbox umiera przy seryjnym momencie rzędu 190Nm... Mondek z tego co pamiętam żyje nawet do 350Nm czyli tyle ile potrafi przenieść skrzynia MTX75.

Chyba że jest mowa o napędzie z coswortha, no to wiadomo inna gadka, ale koszt napędu z escorta cosworth będzie taki jak i z evo albo sti..


--------------------
Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Sun, 06 Mar 2016 - 17:59
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Pamiętacie forda z firmy Wolf Racing ?
Miał napędy z kugi.

https://www.google.pl/search?q=ford+focus+4...mDsiNsgGw5ZyoDg


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
amper124
post Sun, 06 Mar 2016 - 19:53
Post #17


Frequent User
Dołączył: Sun, 12 January 2014
Skąd: WML





CYTAT(Driftman @ Sun, 06 Mar 2016 - 17:59) *
Pamiętacie forda z firmy Wolf Racing ?
Miał napędy z kugi.

https://www.google.pl/search?q=ford+focus+4...mDsiNsgGw5ZyoDg

I to moim zdaniem ma sens.
Jesli ma to jeździć na codzien i dojechac samo na tor, to mk2 st + dyfer z kugi wydaje się rozwiązaniem ok.
W mk1 angole lepiły podłogę ze ścierki / essiego cosworth do budy foki. acznke z motorem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wymiot
post Sun, 06 Mar 2016 - 20:19
Post #18


Frequent User
Dołączył: Sat, 23 March 2013





CYTAT(amper124 @ Sun, 06 Mar 2016 - 19:53) *
I to moim zdaniem ma sens.
Jesli ma to jeździć na codzien i dojechac samo na tor, to mk2 st + dyfer z kugi wydaje się rozwiązaniem ok.
W mk1 angole lepiły podłogę ze ścierki / essiego cosworth do budy foki. acznke z motorem.

Angole to inny temat, oni o polowie rzeczy nie pisza/mowia.

Jeżu ma racje mondeo ma mocniejsze napedy niz escort o ile nie chodzilo wam o coswortha.

Ewentualna szansa jest porzeźbić focusa z mondeo mk1, mondeo ma "podobne" zawieszenie do focusa, tylko gdzie transfer box, wał itp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Sun, 06 Mar 2016 - 21:43
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Ekonomicznie projekt sensu nie ma żadnego.
Ideologicznie również, bo co trzeci wątek zaczynający się od "bo drugiego takiego nie zobaczysz na ulicy" nie ma w ogóle racji bytu, o wiedzy pomysłodawcy już nie pisząc. Projekt nie powstanie, bo na palcach jednej ręki można policzyć jeżdżące auta budowane z taką myślą opisane przez 14 lat historii tego forum (cowboy szacuneczek wink.gif )

Natomiast, gdybym robił coś takiego, to wyszedł bym od napędów VWeja z haldexem. Zostawić zeteca (to blacktop w foce, więc mechanika w głowicy i zacny potencjał), poprzez flanszę posadzić skrzynię 6 (cieplak, Rafałek i wielu innych tutaj pokazało, że wytrzymałe są), rzeźba podłogi i wpasować wał oraz tylny zawias z VAGa. Tylko, że za mniejszy budżet wolałbym kupić evo lub imprezę i upalać bez chorób wieku dziecięcego i koszmaru z przeglądami/policjantami itp.

Tak jeszcze tylko dla jasności - daily driverem taka foka nie będzie wink.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Linarr
post Sun, 06 Mar 2016 - 21:43
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 January 2015
Skąd: Żyrardów





w mondeo 4x4 jest inna podłoga i bak
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 07:25