Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Fiat Seicento Van 1.4 16V, powered by ITAL Performance
ZoLt4R
post Mon, 25 Feb 2013 - 10:11
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





Przedstawiamy projekt wykonany na szybko dla jednego z naszych Klientów. Auto to firmowy Seicento Van z trochę porobionym silnikiem i zawieszeniem. Samochód na codzień jeździ w firmie (VAT-1 w dowodzie jest smile.gif a po godzinach ma służyć do nauki jazdy i stawiania pierwszych kroków w amatorskich imprezach rajdowych typu "minimax" czy "rallysprint" wink.gif


------------------------------------------------

Fiat Seicento 1.4 16V

* SILNIK
- 1.4 16V 95HP (843A1.000 Fiat Stilo)
- olej Agip Racing 10W60
- poduszki silnika i skrzyni Strongflex Sport

* UKŁAD DOLOTOWY
- „powerrura” 2,5”
- filtr stożkowy

* UKŁAD WYDECHOWY
- kolektor wydechowy seryjny (2 sondy)
- układ wydechowy 2” przelotowy

* UKŁAD WTRYSKOWY
- seryjny typu "returnless"

* UKŁAD CHŁODZENIA
- płyn chłodzący Valvoline
- nowa chłodnica wody Valeo
- nowe przewody chłodzenia MPI

* UKŁAD NAPĘDOWY
- odchudzone i wyważone koło zamachowe
- sprzęgło 200mm 1.4 16V
- skrzynia 6 biegowa Fiat Stilo
- olej Valvoline
- podniesiony lewarek zmiany biegów z shortshifterem

* ELEKTRONIKA
- zarządzanie silnikiem Bosch Motronic ME7.3H4M
- elektroniczny pedał gazu
- duży obrotomierz 95mm Autogauge z shiftlightem

* HAMULCE
- tarcze hamulcowe przód 257mm wentylowane
- zaciski przód Fiat Punto Multijet
- zaciski tył Abarth 500
- tarcze hamulcowe tył 240mm
- przewody hamulcowe metalowe 100% nowe
- zmodyfikowana pompa hamulcowa
- płyn hamulcowy Motul RBF660
- zaciski malowane proszkowo na żółto
- korektor siły hamowania tylnej osi w kabinie

* UKŁAD KIEROWNICZY
- krótka przekładnia kierownicza (3 obroty opór-w-opór)
- wspomaganie elektryczne

* ZAWIESZENIE
- amortyzatory MTS
- sprężyny MTS -40mm
- tylna belka wypiaskowana i polakierowana proszkowo
- tuleje w zawieszeniu Strongflex Sport
- nowe wahacze Magneti Marelli
- rozpórka kielichów custom ITAL Performance

* KOŁA
- felgi 14" Fiat Seicento Schumacher
- opony 175/50R14 Pirelli P6000
- dystanse przód/tył 15mm

* NADWOZIE/WNĘTRZE
- kierownica sportowa RRS 350mm odsadzenie 90mm
- naba Momo
- fotel sportowy Mirco S2
- „bodykit” Fiat Seicento Schumacher

MOC I MOMENT OBROTOWY PO MODYFIKACJI: 108KM / 143Nm


-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Parę zdjęć z budowy.

Tak to wyglądało na początku. Samochód przyjechał do nas ze smutnym i zasyfiałym silnikiem 1.1 MPI.














Zgniła tylna belka wyjechała z auta.




To samo stało się ze zbiornikiem paliwa.




Buda oczekuje na placu na nowe części.




Przyjechała skrzynia 6 speed ...






...którą chłopaki trochę odgruzowali.




Stary piec wyjechał z budy.










Następnie przywiozłem nowe serce do warsztatu.






Przyjechała paczka z tulejkami.




Zamówiliśmy też parę elementów z ASO.






Prac ciąg dalszy.




Odnowiona belka już na aucie.




Zbiornik paliwa prawie zamontowany.




Zaczęliśmy prac nad kabelkologią. Auto i wiązki rozebrane w mak, sporo tego makaronu smile.gif .




























Zamontowaliśmy też wspomaganie.




Elektryki ciąg dalszy.














Napęd gotowy do montażu.





--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 25 Feb 2013 - 10:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ZoLt4R
post Mon, 25 Feb 2013 - 10:11
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





Silnik zamontowany w komorze.












Składania ciąg dalszy.






Przymierzyliśmy też fotel i kierownicę.






Układ wydechowy zrobiony od nowa.






Tak się prezentuje na aucie.




Hamulce tylnej osi przygotowane i zamontowane.










No i finalnie pod maską wygląda to tak jak na załączonym obrazku.












Ster na miejscu.




Lewarek z korektorem też.




No i fotel.




Kółeczka z hamulcami.






Praktycznie gotowy i złożony (zostały kratki w zderzaku i oklejenie maski i dachu - foto wkrótce).










Finalnie po małych zabiegach wyszło to tak:




Pozdrawiam
Łukasz


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Mon, 25 Feb 2013 - 11:46
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Fajny projekcik czystość roboty powala.
Będzie jakoś odgrodzony stożek ?


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Slawo2000
post Mon, 25 Feb 2013 - 11:46
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: Gdańsk





Jakieś powaźniejsze modyfikacje w silniku? Bo osiągi z tego co widzę wyraźnie powyżej serii.


--------------------
________________________
E36 Compact S50B32 rally car
Polonez 2000
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iceman_n
post Mon, 25 Feb 2013 - 12:58
Post #5


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 September 2010





warsztat prawie jak sala operacyjna smile.gif

szkoda, że zawias jakiś chińczyk, a nie b6 no i ciekawe ile waży w takim setupie, pewnie do tony już blisko
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Mon, 25 Feb 2013 - 13:12
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





Zawieszenie dostałem od właściciela razem z autem. Auto tak jak stoi waży 765kg.


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DoLeCk
post Mon, 25 Feb 2013 - 13:15
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Tue, 15 April 2008
Skąd: Warszawa





Bardzo milutki projekcik smile.gif
Z modyfikacjami motoru pozostaje jak jest czy coś jeszcze w zanadrzu?


--------------------
Daewoo Lanos GTi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PAFFCIU
post Mon, 25 Feb 2013 - 15:10
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sun, 15 April 2007
Skąd: LEGIONOWO





niby zwykły SWAP ale jakość i czystość usługi na najwyższym poziomie jak każdy projekt z tego warsztatu smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Mon, 25 Feb 2013 - 16:22
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Ładnie i schludnie ..jak zwykle wink.gif

Z czego magiel??..ori z seja ??

Widzę ,że się ładnie E-lernem posługujecie tongue.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fighter001
post Mon, 25 Feb 2013 - 16:29
Post #10


Frequent User
Dołączył: Fri, 07 December 2012
Skąd: wrocław





Pod maska wyglada jak z fabryki jedyne co by wypadalo poprawic pod maska to odizolowac stozek reszta bardzo ladnie, szczegolnie te wiazki. Wlepa na rozporce robi robote. Wydaje sie ze ten 1.4 jest bardziej kompaktowy niz 1.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Tue, 26 Feb 2013 - 07:35
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





CYTAT(specu @ Mon, 25 Feb 2013 - 11:46) *
Fajny projekcik czystość roboty powala.
Będzie jakoś odgrodzony stożek ?


Dzięki.
Co do filtra pewnie zbudujemy mu jakieś CAI albo wymienimy na jakiś filtr w obudowie. Jeszcze zobaczymy.


CYTAT(Slawo2000 @ Mon, 25 Feb 2013 - 11:46) *
Jakieś powaźniejsze modyfikacje w silniku? Bo osiągi z tego co widzę wyraźnie powyżej serii.


Poważniejsze? Raczej nie. Mamy dolot, wydech, trochę poprawioną głowicę. W sumie to co w opisie i na zdjęciach. Auto ma bardzo fajną charakterystykę i mocny dolny/średni zakres co jest ważne w takich pojeżdżawkach. Bardzo miło się tym jeździ, jednak przy 200km/h w środku jest jak w bombowcu nurkującym biggrin.gif


CYTAT(DoLeCk @ Mon, 25 Feb 2013 - 13:15) *
Bardzo milutki projekcik smile.gif
Z modyfikacjami motoru pozostaje jak jest czy coś jeszcze w zanadrzu?


Zobaczymy jak sobie chłopaki poradzą na pierwszych zawodach, myślę że mocowo jak na początek jest wystarczająco. Jak się wjeżdżą i złapią "bakcyla" to może coś podłubiemy, choć ja osobiście raczej skłaniałbym się w kierunku szpery (quaife np) i porządnych opon, ew. wymianie zawiasu na coś sensowniejszego


CYTAT(PAFFCIU @ Mon, 25 Feb 2013 - 15:10) *
niby zwykły SWAP ale jakość i czystość usługi na najwyższym poziomie jak każdy projekt z tego warsztatu smile.gif


Dzięki, staramy się dbać o czystość na warsztacie. Przy wejściu mamy nawet taką fajną tabliczkę biggrin.gif



CYTAT(kiwi @ Mon, 25 Feb 2013 - 16:22) *
Ładnie i schludnie ..jak zwykle wink.gif

Z czego magiel??..ori z seja ??

Widzę ,że się ładnie E-lernem posługujecie tongue.gif


Magiel z seja ze wspomą. Elearn zawsze pomocny smile.gif

CYTAT(Fighter001 @ Mon, 25 Feb 2013 - 16:29) *
Pod maska wyglada jak z fabryki jedyne co by wypadalo poprawic pod maska to odizolowac stozek reszta bardzo ladnie, szczegolnie te wiazki. Wlepa na rozporce robi robote. Wydaje sie ze ten 1.4 jest bardziej kompaktowy niz 1.1


Też odnoszę takie wrażenie, w 1.1 jest pełno śmieci dookoła (wężyki, kable, rurki, itd), 1.4 wydaje się dużo bardziej zwarty.
W ogóle takie 1.4 powinno seryjnie z fabryki wyjeżdżać jako sporting, bo 1.1 to jakieś nieporozumienie jak na określenia sporting/abarth w nazwie smile.gif

I jeszcze fotki po montażu body i olejeniu dachu i maski folią.





--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Tue, 26 Feb 2013 - 09:24
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





Bardzo fakny projekcik i jak zwykle wszystko niemal ze w sterylnych warunkach:-)


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
folgi
post Tue, 26 Feb 2013 - 09:42
Post #13


User
Dołączył: Mon, 09 May 2011
Skąd: Wrocław





Podoba mi się waszę podejście do sterowania silnika, ogólnie podziwiam i zazdroszczę warsztatu i umiejętności biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DoLeCk
post Tue, 26 Feb 2013 - 10:52
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Tue, 15 April 2008
Skąd: Warszawa





Aż szkoda nim w drogę polną wjeżdżać biggrin.gif


--------------------
Daewoo Lanos GTi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kenobi
post Tue, 26 Feb 2013 - 11:17
Post #15


Frequent User
Dołączył: Thu, 19 May 2011
Skąd: DLU





sejak wyszedl wzorowo smile.gif

przyjemnie sie zawsze Wasze projekty oglada


--------------------
torque ? no, thanks !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bryza
post Fri, 01 Mar 2013 - 23:00
Post #16


Rookie
Dołączył: Fri, 04 January 2013
Skąd: zawiercie





Super projekt, czysto i schludnie biggrin.gif Duży plus za sejka tongue.gif
Według mnie powinno wpaść jeszcze turbo, ale to tak według mnie, a co zrobisz to zrobisz laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Sat, 09 Mar 2013 - 23:22
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





CYTAT(bryza @ Fri, 01 Mar 2013 - 23:00) *
Super projekt, czysto i schludnie biggrin.gif Duży plus za sejka tongue.gif
Według mnie powinno wpaść jeszcze turbo, ale to tak według mnie, a co zrobisz to zrobisz laugh.gif


Lukasz o quaife a Ty o traceniu trakcji.
turbo w lekkim aucie FWD do KJS to moim zdaniem slaby pomysl.

Zoltar jak zmodyfikowales pompe hamulcowa?
jaki dobierasz srednice ukladu wydechowego i dlaczego tylko jeden tlumik w nim jest?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Sun, 10 Mar 2013 - 16:40
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





Patent z pompą jest jeszcze do dopracowania więc na razie nie ma się nad czym rozwodzić smile.gif Ogólnie jest fajnie ale raczej wrzucimy coś na większym tłoczku bo klientowi nie leży dość długi skok (mi to akurat odpowiada bo precyzyjniej dozuje się siłę hamowania).

Co do wydechu, średnica jest zbliżona (albo nawet odrobinę mniejsza) niż oryginalne wydechy fiata w samochodach z tymi silnikami (punto, 500, idea, stilo, itp). Chcieliśmy pokazać, że można zrobić fajną moc z tego silnika na seryjnym kolektorze wydechowym zintegrowanym z katalizatorem. "Bombon" nie odpręża za bardzo wydechu więc pozostał fajny moment na dole a jeden tłumik jest w zupełności wystarczający żeby auto za bardzo nie hałasowało. Na jałowym i przy normalnej jeździe wydech jest cichy jak w seryjnym samochodzie. Auto odzywa się praktycznie tylko na WOT i pod dużym obciążeniem. Można stwierdzić, że nawet bardziej słychać powietrze zasysane przez filtr niż układ wydechowy. Reasumując wydech wydajny i w miarę cichy, który nie będzie stwarzał problemów przy badaniu na BK.


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Sun, 10 Mar 2013 - 18:56
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





pompa z wiekszym tloczkiem daje jednak mniejszy skok na pedale?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tschoob
post Sun, 10 Mar 2013 - 21:55
Post #20


User
Dołączył: Fri, 26 December 2003
Skąd: WaWa-Mokotow





projekt fajny , gratki smile.gif

Co do szpery to quife nie pasuje do seryjnego przelozenia glownego. Obecnie pozostaja wloskie szpery ( Bacci Romano , cena zabija ) ewentualnie uzywka kaluzy,barana, ale o nie bardzo ciezko...

ps : auto nie przejdzie BK ze wzgledu na brak odmy ;> Filterem niestety nie jest pro ekologiczny biggrin.gif


--------------------
uno 100HP edition :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 11:47