![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 05 June 2010 ![]() |
Witam serdecznie!
Tak jak w temacie - proszę o opinie na temat Fiata Punto II HGT. Przymierzam się do jego zakupu, prawdopodobnie będę chciał go nabyć koło sierpnia. Co sądzicie na temat tego auta? Czytałem sporo na jego temat na forach Fiata Punto i podobno jest to jeden z bardziej udanych Fiatowskich silników. Z wad jedynie wariator, który lubi "nawalić". W ogóle orientujecie się czy z tego silnika można jeszcze coś wyciągnąć? Nie ukrywam, że jak na praktycznie pierwsze auto 130 kucy w tak lekkim aucie powinno mi wystarczyć ale jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia ![]() Z góry dzięki za opinie, rady i wypowiedzi! Pozdrawiam, Maciek |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Fakt wariator...zmieniasz co rozrząd...po za tym z samą jednostką napędową nie ma większych problemów. W samym aucie sypie się jeszcze el wspomaganie kierownicy....zestaw w aso to ponad 1300 w zależności ile zniżek posiadasz....ale sa już patenty na przelutowanie przekaźników w silniczku wspomagania i spr masz z głowy za 20 pln + elektryk.( nie jest to reguła ,że musi się to trafić w egzemplarzu który akurat zakupisz)....reszta to zwykłe rzeczy eksplatacyjne
Co do mocy to na pierwszy rzut może pójść wydech..który jest stosunkowo restrykcyjny ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
Jak sie trafi dobry egzemplarz to bedziesz zadowlony ,ale jak wiadomo dobrych jest malo , a wiekszosc raczej upalana
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 January 2009 ![]() |
Nie polecam hgt z drugiej reki. Ten silnik to mina jak wszystkie modulowe konstrukcje fiata a w szczegolnosci twin spark. Rozrzad lubi sie zerwac a pozniej jest tylko gorzej. Lepiej kupic 2-gi niz remontowac stary. Dol silnika tez nie grzeszy trwaloscia i obrocic panewke nie jest wielkim wysilkiem. Elektronika hitachi. Jedni nienawidza inni chwala... Przy okazji silnik lubi sobie chlapnac olej i to wcale nie malo. 2 kody silnika z jedna sonda i bardziej zaawansowana z 3-ma. Przepustnica lubi sie zabrudzic i przeplywka umrzec, ktora nie wystepuje w zamienniku. Ogolnie kibel i nie polecam, chyba, ze z pewnej reki i nie bylo ZADNYCH zaniedban serwisowych. Co do modzenia unitronic wykrzesal pare iskier z tego silnika. W dziale projekt na jego stronie masz co nieco napisane. Lepiej zrobisz jak zmodzisz 1.9jtd.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 19 July 2004 Skąd: łodz ![]() |
Nie polecam hgt z drugiej reki. Ten silnik to mina jak wszystkie modulowe konstrukcje fiata a w szczegolnosci twin spark. Rozrzad lubi sie zerwac a pozniej jest tylko gorzej. Lepiej kupic 2-gi niz remontowac stary. Dol silnika tez nie grzeszy trwaloscia i obrocic panewke nie jest wielkim wysilkiem
Tu się z tobą nie zgodzę. Ze jest to wina silnika. Jest to winna kierowcy. Mój kumpel miał alfę własnie z twin sparkiem (miał te same awarie co piszesz) zajeździł ją ale to była tylko i wyłącznie jego wina. Sam do tego się przyznał. Nie dbał i katował. Prawdą jest że remont nie ma sensu, taniej wyszedł go swap z anglika. Tak jak ja zawsze powtarzam zależy kto jak jeździł i kto jak dbał. Dla mnie auto na + sam będę chciał zakupić takie autko tylko nie zółte:D |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 February 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Ze swojej strony mogę dodać ,że w tamtym roku szukaliśmy z bratem właśnie takiego auta. Po czwartym egzemlażu daliśmy sobie spokój, wszystkie w opłakanym stanie, bite zajeżdżone itd.
![]() -------------------- Fiat Coupe LE 20vt, gt 2871
Volvo v70r gtx3582 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Mi kiedyś wpadł w ręce zadbany niebieski egzemplarz .....własciciel chciał go już sprzedawać ..bo myślał ,ze skrzynia padła....winne okazały się linki zmiany biegów...po wymianie auto jak nowe z salonu żadnych wad
![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
Pasek rozrządu uwielbia tracic zęby. W moim 3 razy poleciał. Skrzynie lubią padać, awriator i wspomagania tak jak wyżej napisano również. Gdyby nie te paski tracące zęby to bym polecił autko, tak niestety odradzam.
-------------------- taniekola.pl
|
|
|
gość_mlody2788_* |
![]()
Post
#9
|
![]() |
Posiadam już drugie HGT wcześniejsze 99r. teraz z końca 02r. Powiem tak jeśli hgt to tylko z końca produkcji, w 2002 roku była modyfikacja skrzyni, poprawione elementy które siadały. Co do wariatora i pasków problem z paskiem jest w dużej mierze przez to że przy zmianie rozrządu nikt nie zmienia koła od wału a ono najczęściej jest poniszczone od brudu i lubi niszczyć pasek od wewnątrz. Zmieniłem w ASO rozrząd z wariatorem wychodzi to drożej o 300-400 zł a przynajmniej jest 2 lata gwarancji.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 15 July 2009 ![]() |
a nie mozebyc inny hot hatch w tej cenie?? pug 206 s16 np. konstrukcja mocno niezawodna i idioto odporna
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
problem z paskiem jest w dużej mierze przez to że przy zmianie rozrządu nikt nie zmienia koła od wału a ono najczęściej jest poniszczone od brudu i lubi niszczyć pasek od wewnątrz. bo takich elementów robiąc rozrząd się nie zmienia przy trzecim urwanym rozrządzie wymieniłem też koło zębate -------------------- taniekola.pl
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 05 June 2010 ![]() |
Dzięki wszystkim za opinie
![]() a nie mozebyc inny hot hatch w tej cenie?? pug 206 s16 np. konstrukcja mocno niezawodna i idioto odporna No niestety w takich pieniądzach jak kupie HGT takiego Puga nie dostanę... Ewentualnie tak jak pisałem w grę wchodzi jeszcze Renault Megane Coupe ale wtedy z silnikiem 1,6 16V. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 January 2009 ![]() |
bo takich elementów robiąc rozrząd się nie zmienia przy trzecim urwanym rozrządzie wymieniłem też koło zębate W moim przypadku wlasnie to kolo sie poprostu odkrecilo i zrobilo mielonke. Dodam, ze rozrzad wymienialem w ASO fiata i dostalem gwarancje na rok. Awaria niestety zdarzyla sie po gwarancji:( W tym silniku nalezy wymienic wszystko co ruchome przy rozrzadzie i najlepiej robic to co 60 tys lub 3 lata. W moim przypadku dochodzil jeszcze pasek i napinacz walkow balansowych. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 05 June 2010 ![]() |
A co możecie powiedzieć o osiągach tego auta i jego charakterystyce?
![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 January 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Tue, 01 June 2010 Skąd: Rzeszów ![]() |
Meganki nie polecam ci slabe zawieszenie male ciasne itp mialem ale 2,0 8V jechac cos tam jechalo,ale zawieszenie jak w seryjnej meganie,hgt fajne auto silnik nie ejst zly jak dbasz tak masz i tyle szukaj jak cos od jakiegos maniaka lub jakiegos doinwestowanegp egzemplarza:)
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 30 May 2011 ![]() |
tydzien temu zakupilem hgt (+brc,pisza na forach ze pali 12-13l gazu,ja za 50zl zrobilem 190km i sam wiem jak jezdzilem
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
przelewa się czy tłucze jak diesel?
-------------------- taniekola.pl
|
|
|
gość_mlody2788_* |
![]()
Post
#19
|
![]() |
tydzien temu zakupilem hgt (+brc,pisza na forach ze pali 12-13l gazu,ja za 50zl zrobilem 190km i sam wiem jak jezdzilem ![]() ![]() Masz zapowietrzony układ chłodzenia i słychać jak przepływa woda w nagrzewnicy. Odpowietrznik masz na chłodnicy pod lampą od strony pasażera, i drugi powinien być właśnie na wężu idącym do nagrzewnicy. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 11 October 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
A jak to zrobić
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 06:59 |