Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Fiat Punto GT - problem, brak wolnych obrotow kiedy rozgrzany
ZoLt4R
post Thu, 09 Oct 2008 - 22:20
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





Pacjent to Fiat Punto GT. Objawy sa nastepujace. Zimny silnik bez problemu trzyma wolne obroty. Odpala nie zalewa sie wszystko ok. Po dodaniu gazu na powiedzmy 3 tys rpm i puszczeniu bez problemu schodzi do zadanych 850 i rowno je trzyma. Wraz ze wzrostem temperatury silnik ma coraz wieksze problemy ze schodzeniem na wolne obroty, przy 50 stopniach po puszczeniu gazu spadaja do 500-600 i na ogol wracaja do 850. W temperaturze roboczej 90 stopni praktycznie kazde dodanie gazu i puszczenie powoduje efekt jakby wyjac kluczyk ze stacyjki. Powolne odpuszczanie gazu do np 1000 obrotow i dopiero wtedy puszczenie pedalu rowniez skutkuje natychmiastowym zgasnieciem. Po zgasnieciu auto odpala od kopa i trzyma rowniutkie wolne 850 obrotow. Po przekroczeniu 3000-4000 obrotow sytuacja sie powtarza.

Dolot jest szczelny, podstawione zostaly przeplywomierz, TPS, IAT, cale ECU, czujnik polozenia walu. Bez zmian. W czasie jazdy auto zbiera sie ladnie, zaplony nie wypadaja, pompuje jak powinno, AFR na wolnych 14,7, pod obciazeniem 12.5. W samochodzie podlaczony jest ecumaster, jakiekolwiek zmiany paliwa/zaplonu na wolnych obrotach czy na + czy - nie pomagaja. Powoli koncza mi sie pomysly. Jedyna prawidlowosc jest taka, ze objaw wzrasta rowno ze wzrostem temperatury, na zimnym silniku jest wszystko ok. Samochod sprawdzany testerem diagnostycznym, wszystkie czujniki i ich wartosci w normie, brak bledow.

Ktos ma jakies pomysly?
z gory dzieki za pomoc


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 09 Oct 2008 - 22:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Gotti_
post Thu, 09 Oct 2008 - 22:25
Post #2


Super User
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: CH / PL





u mnie powodem był s. krokowy


--------------------
996 tt / M. Gransport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Thu, 09 Oct 2008 - 22:26
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





silnik krokowy rowniez byl zmieniany na inny. bez zmian.


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Thu, 09 Oct 2008 - 22:29
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(ZoLt4R @ Thu, 09 Oct 2008 - 22:26) *
silnik krokowy rowniez byl zmieniany na inny. bez zmian.


blow off??



--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Thu, 09 Oct 2008 - 22:32
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





zaslepienie blow offa zaslepka = bez zmian. wstawienie seryjnego DV'a plastikowego zamiast BOVa = bez zmian. mnie juz pomysly sie skonczyly co jest grane sad.gif

dolot szczelny bez problemu mozna napompowac 1,5 bara jak sie chce. za przepustnica szczelnie, wskaznik pokazuje ladne podcisnienie na wolnych wiec jakiekolwiek lewe powietrze raczej wykluczam.

jedyna wskazowka jest to ze objaw nasila sie wraz ze wzrostem temperatury. rano, zimny odpala i schodzi z obrotow trzymajac wolne. im cieplejszy tym gorzej.


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Fri, 10 Oct 2008 - 00:20
Post #6


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





no co - czujnik temperatury zostaje.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Fri, 10 Oct 2008 - 00:23
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





Hmm moze cos z zaplonem ? Mialem tak kiedys jak smigalem na kompie pod wieksza pojemnosc (vel bardziej opoznionym) , tez kukalem czujniki , vae itp i wszystko bylo sprawne . W miedzyczasie zmienilem tez caly dolot , wtryski , pompe wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrzejrs
post Fri, 10 Oct 2008 - 08:14
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Thu, 22 September 2005
Skąd: (Wielkopolska)





W wartościach rzeczywistych po podłączeiu testera usterek wartości czujników temperatury pokrywają sie z rzeczywistymi?


--------------------
Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yarbin
post Fri, 10 Oct 2008 - 08:22
Post #9


User
Dołączył: Wed, 25 June 2008





słyszałem o podobnym problemie i i była to wina cewki-im cieplejszy silnik, tym bardziej się rozszerzała i problem się nasilał
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Fri, 10 Oct 2008 - 08:47
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





tam jest oryginalne turbo?czy przeplywomierz jest w fabrycznym miejscu>?


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Swatkat
post Fri, 10 Oct 2008 - 09:31
Post #11


User
Dołączył: Tue, 07 August 2007





CYTAT(koziol1 @ Fri, 10 Oct 2008 - 08:47) *
tam jest oryginalne turbo?czy przeplywomierz jest w fabrycznym miejscu>?


Turbo to T25G a przepływka jest przed turbiną, zresztą można zobaczyć gdzie na zdjęciach w temacie o moim Punto.


--------------------
Fiat Punto GT 1996 232Nm 184HP
Fiat Marea Weekend SX 100 16V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Fri, 10 Oct 2008 - 11:31
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





pytanie czy problem pojawil sie juz w trakcie eksploatacji auta na nowym setupie czy bezposrednio po zlozneiu i odpaleniu na nowym setupie


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Swatkat
post Fri, 10 Oct 2008 - 11:32
Post #13


User
Dołączył: Tue, 07 August 2007





CYTAT(koziol1 @ Fri, 10 Oct 2008 - 11:31) *
pytanie czy problem pojawil sie juz w trakcie eksploatacji auta na nowym setupie czy bezposrednio po zlozneiu i odpaleniu na nowym setupie


Problem zaistniał odrazu po złożeniu na nowym setupie.


--------------------
Fiat Punto GT 1996 232Nm 184HP
Fiat Marea Weekend SX 100 16V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Fri, 10 Oct 2008 - 11:34
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





tuner ktory zbudowal auto niech sie zastanowi gdzie popelnil blad. nie moze byc za latwo wink.gif


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Fri, 10 Oct 2008 - 11:37
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(koziol1 @ Fri, 10 Oct 2008 - 11:34) *
tuner ktory zbudowal auto niech sie zastanowi gdzie popelnil blad. nie moze byc za latwo wink.gif


Miałem ten sam problem którego nie porafiłem rozwiazać w BMW. Wydaje mi sie ze przyczyna tkwi w złej adaptacji przepływomierza po zmianie spreżarki.

Kozioł?? prawda to czy nie??


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Fri, 10 Oct 2008 - 11:46
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





tak. problem lezy w mojej opinii w przeplywce. ale nie chodzi o jej adaptacje tylko montaz ukladu.


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Fri, 10 Oct 2008 - 15:44
Post #17


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





jeśli przepływka ma czujnik temperatury w sobie to może to być to.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Fri, 10 Oct 2008 - 22:30
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





tez wydaje mi sie to byc problem z powietrzem/przeplywomierzem. pytam bo nie udaje ze wszystkie rozumy pozjadalem i wydaje mi sie ze wlasnie od tego jest to forum a nie na zasadzie wiem ale nie powiem. generalnie w planach jest konwersja MAF-MAP wiec przeplywka pojdzie w odstawke. chcialbym jednak wiedziec co w tej chwili jest nie tak. i skoro przeplywomierz bylby niby zle zamontowany to chyba na zimnym rowniez by nie dzialal? p.s. co masz na mysli "adaptacja" przeplywomierza?

pozdrawiam


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Sat, 11 Oct 2008 - 00:01
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Są systemy w których mozna wykonac adptację przepływomierza. Po wymianie przepływki resetuje się kompa i uczy się go nowych wartości z przepływomierza.
Jak to wyglada w PGT nie wiem. Nie wiem nawet czy jest to w PGT możliwe. Zrób moze odrazu konwersję na MAP i bedzie z głowy.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Sat, 11 Oct 2008 - 12:00
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





dzieki za odpowiedzi. co do zlej budowy ukladu to nie bardzo wiem co przed turbina jest zle zrobione. no ale mniejsza o wiekszosc. zobaczymy jak wyjdzie konwersja MAF->MAP w Punto GT na ecumasterze. chyba ktorys uzytkownik tutaj juz robil cos takiego.


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 07:16