Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Fiat Bravo II poprawa prowadzenia
WroWro
post Sun, 18 Jan 2015 - 20:59
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 18 January 2015





Witam,

Jestem posiadaczem Fiata Bravo II 8v 120 KM diesel. Jest to mój poczciwy dupowóz, od którego nie wymagam szczególnie wiele.

Nie mniej jednak lubię pojechać trochę szybciej dlatego myślę o zrobieniu programu na 150 KM oraz polepszeniu zawieszenia.

Co sądzicie o takiej operacji? Za ile należałoby wstawić zawieszenie żeby tym autkiem móc znacznie pewniej wchodzić w zakręty?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 18 Jan 2015 - 20:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
stefdeath
post Mon, 19 Jan 2015 - 16:13
Post #2


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 April 2003
Skąd: wwa





najprościej i najtaniej będzie zamontować niższe sprężyny - eibach pro-kit koszt ok 700zł.
Może jeszcze jakieś polireutany zamiast gumowych tulei w stabilizatorach i wahaczach.
Jak nie masz co zrobić z kasą to możesz dołożyć amorki bilstein B6 albo B8 ale to dodatkowy koszt minimum 500zł/szt.
Do cywilnej jazdy wystarczy a bravo z ciężkim dieslem z przodu połykaczem zakrętów nigdy nie będzie wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 19 Jan 2015 - 17:19
Post #3


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





moze swapik na jakis lzejszy silnik np 1,2? 150kg mniej na przedniej osi powinno zrobic robote.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RALF
post Mon, 19 Jan 2015 - 17:44
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: WGM





najprościej wyjda spręzyny ale trzeba będzie wtedy uważac na dziurach bo bravo jak dla mnie i tak jest niskie.
polecam przejrzec forum http://www.fiatbravoklub.pl/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Mon, 19 Jan 2015 - 17:52
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Jedyny sensowny krok to amortyzatory o zwiększonej sile tłumienia plus sprężyny. Jak założysz tylko sprężyny to będzie szybciej ale pod warunkiem równej drogi. Na nierównościach średnio się będzie jeździć. Zwiększyć Kąt Wyprzedzenia sworznia zwrotnicy - poprawi stabilność przy szybkich autostradowych przelotach oraz poprawi "układanie" się opony w zakrętach.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WroWro
post Mon, 19 Jan 2015 - 18:43
Post #6


Rookie
Dołączył: Sun, 18 January 2015





Dzięki za odpowiedzi.

Pytanie w sumie czy gra jest warta świeczki. Mój bravolot ma niski przebieg, nie sprawia na razie kłopotów i mało pali, raczej nie chciałbym się go pozbywać w najbliższym czasie.. ale z drugiej strony ciekawe czy szło by z niego co nieco więcej wykrzesać.

Spreżyny i amortyzatory tanie nie są, a nie wiem na ile efekt będzie satysfakcjonujący.

Zwiększenie kąta wypedzenia sworznia zwrotnicy to jakiś grubszy zabieg?



Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Mon, 19 Jan 2015 - 19:04
Post #7


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





CYTAT(E30 owner @ Mon, 19 Jan 2015 - 17:52) *
Jedyny sensowny krok to amortyzatory o zwiększonej sile tłumienia plus sprężyny.

+1, ale niekoniecznie ze sprężynami. Już sama wymiana amortyzatorów na coś mocniejszego poprawi zachowanie auta na drodze. Sprężyny to temat opcjonalny, do przemyślenia. Każda taka zmiana = spadek komfortu, musisz to brać pod uwagę jeśli używasz auta na codzień i jeździ nim czasem więcej pasażerów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Mon, 19 Jan 2015 - 19:16
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





Trochę km naklepałem Bravo 1.9m-jet i faktycznie nie skręca... Jest dość niski a przy tym "miękki", przez co się zachowuje dziwacznie. Do tego ciężki przód i ryje gdzie się da. Na dodatek, tył lub uciekać bo jest lekki. Nie mam pomysłu jak poprawić to wszystko.


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WroWro
post Mon, 19 Jan 2015 - 21:47
Post #9


Rookie
Dołączył: Sun, 18 January 2015





No własnie, trochę się boje władować w niego kasę, bo może się okazać, że jednak to auto do zapier. po prostu nie jest stworzone smile.gif

Czyli jako taki półśrodek, stosunkowo niskim kosztem to program + amory?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RALF
post Tue, 20 Jan 2015 - 00:03
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: WGM





srbenda to że nie skręca to się z tobą nie zgodzę , całą reszta twojego postu popieram doświadczeniem z tym autkiem wink.gif
wrowro , jak obniżysz go z przodu możesz mieć poważny problem z krawężnikami bo przy prostym parkowaniu najechanie jednym kołem na krawężnk będzie owocowało tarciem zderzakiem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ctv
post Tue, 20 Jan 2015 - 00:07
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Mon, 17 March 2003
Skąd: lublin





Proponuje sprzedać i kupić bmw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Tue, 20 Jan 2015 - 19:04
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Tak jak Markos pisze, też da efekt.

Jeśli tył lubi wyjeżdżać i jest problem z płużeniem, przechyłami. Na początek załóż sztywniejsze amorki tylko na przód. Jeśli za mało może sprężyny z HGT byłyby pomocne (jeśli sprężyny od silnika 20V różniły się sztywnością, też tylko przód na początek), ewentualnie stabilizator jeśli jest dostępny jakiś grubszy to podmienić.

Powinno pomóc.

Kombinacja z KWSZ to większa rzeźba. Albo kombinowanie z tulejami w wahaczach, albo kombinowanie z górnym mocowaniem amora, bo jeśli dobrze pamiętam to żadnej regulacji fabrycznej nie ma.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gajoss
post Tue, 20 Jan 2015 - 19:17
Post #13


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 June 2010





Ale to Bravo II a tam nie bylo wersji HGT, jedynie chyba Abarth, choc nie wiem czy one mialy ine zawieszenie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Tue, 20 Jan 2015 - 20:45
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Aaaa Mój błąd.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RALF
post Wed, 21 Jan 2015 - 13:09
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: WGM





nie abarth tylko sport 1.9 mjet 150 km lub 2.0 mjet chyba 160 lub 170 km
ew . 1.4 t
wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
addam24
post Tue, 27 Jan 2015 - 20:07
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Sat, 12 June 2010





Jak nie chcesz miec taczki to kup eibach pro kit do tego bilstein b6 albo b8.Mozesz tez zainteresowac sie bilsteinem b4 tylko sport.Po zamontowaniu b4 sport i b6 (do b8 musi byc krotsza sprezyna) bez wymiany sprezyn.Prawdopodobnie zrobi sie honda hrv.W sensie zawias pojdzie w gore w porownaniu do serii.Dlatego polecam polaczenie tych amortyzatorw z nizsza sprezyna.Osobiscie (w innym aucie)jezdze na bilsteinie b8 i sprezynie eibach sport(-50mm).I po zakretach smiga sie milo.Nagle z samochodu podsterownego zrobil sie neutralny.Opony zaczynaja puszczac przyczepnosc w zakrecie.Ale robia to w duzo bardziej kontrolowany sposob.Przy malych nierownosciach nawet ta sprezyna wybiera nierownosci(bo nadal ma progresywna charakterystyke).Za to jak wpadnie w wiekszy dol to juz robi sie taczka.Co kto lubi.Ja jestem generalnie zadowolony.A i nie kupuj jakiegos dziadostwa taniego.Bo wedlug mnie gra nie warta swieczki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 July 2025 - 05:24