![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 18 January 2015 ![]() |
Witam,
Jestem posiadaczem Fiata Bravo II 8v 120 KM diesel. Jest to mój poczciwy dupowóz, od którego nie wymagam szczególnie wiele. Nie mniej jednak lubię pojechać trochę szybciej dlatego myślę o zrobieniu programu na 150 KM oraz polepszeniu zawieszenia. Co sądzicie o takiej operacji? Za ile należałoby wstawić zawieszenie żeby tym autkiem móc znacznie pewniej wchodzić w zakręty? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 April 2003 Skąd: wwa ![]() |
najprościej i najtaniej będzie zamontować niższe sprężyny - eibach pro-kit koszt ok 700zł.
Może jeszcze jakieś polireutany zamiast gumowych tulei w stabilizatorach i wahaczach. Jak nie masz co zrobić z kasą to możesz dołożyć amorki bilstein B6 albo B8 ale to dodatkowy koszt minimum 500zł/szt. Do cywilnej jazdy wystarczy a bravo z ciężkim dieslem z przodu połykaczem zakrętów nigdy nie będzie ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
moze swapik na jakis lzejszy silnik np 1,2? 150kg mniej na przedniej osi powinno zrobic robote.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: WGM ![]() |
najprościej wyjda spręzyny ale trzeba będzie wtedy uważac na dziurach bo bravo jak dla mnie i tak jest niskie.
polecam przejrzec forum http://www.fiatbravoklub.pl/ |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Jedyny sensowny krok to amortyzatory o zwiększonej sile tłumienia plus sprężyny. Jak założysz tylko sprężyny to będzie szybciej ale pod warunkiem równej drogi. Na nierównościach średnio się będzie jeździć. Zwiększyć Kąt Wyprzedzenia sworznia zwrotnicy - poprawi stabilność przy szybkich autostradowych przelotach oraz poprawi "układanie" się opony w zakrętach.
-------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 18 January 2015 ![]() |
Dzięki za odpowiedzi.
Pytanie w sumie czy gra jest warta świeczki. Mój bravolot ma niski przebieg, nie sprawia na razie kłopotów i mało pali, raczej nie chciałbym się go pozbywać w najbliższym czasie.. ale z drugiej strony ciekawe czy szło by z niego co nieco więcej wykrzesać. Spreżyny i amortyzatory tanie nie są, a nie wiem na ile efekt będzie satysfakcjonujący. Zwiększenie kąta wypedzenia sworznia zwrotnicy to jakiś grubszy zabieg? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Jedyny sensowny krok to amortyzatory o zwiększonej sile tłumienia plus sprężyny. +1, ale niekoniecznie ze sprężynami. Już sama wymiana amortyzatorów na coś mocniejszego poprawi zachowanie auta na drodze. Sprężyny to temat opcjonalny, do przemyślenia. Każda taka zmiana = spadek komfortu, musisz to brać pod uwagę jeśli używasz auta na codzień i jeździ nim czasem więcej pasażerów. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Trochę km naklepałem Bravo 1.9m-jet i faktycznie nie skręca... Jest dość niski a przy tym "miękki", przez co się zachowuje dziwacznie. Do tego ciężki przód i ryje gdzie się da. Na dodatek, tył lub uciekać bo jest lekki. Nie mam pomysłu jak poprawić to wszystko.
-------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 18 January 2015 ![]() |
No własnie, trochę się boje władować w niego kasę, bo może się okazać, że jednak to auto do zapier. po prostu nie jest stworzone
![]() Czyli jako taki półśrodek, stosunkowo niskim kosztem to program + amory? |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: WGM ![]() |
srbenda to że nie skręca to się z tobą nie zgodzę , całą reszta twojego postu popieram doświadczeniem z tym autkiem
![]() wrowro , jak obniżysz go z przodu możesz mieć poważny problem z krawężnikami bo przy prostym parkowaniu najechanie jednym kołem na krawężnk będzie owocowało tarciem zderzakiem |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
Proponuje sprzedać i kupić bmw
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Tak jak Markos pisze, też da efekt.
Jeśli tył lubi wyjeżdżać i jest problem z płużeniem, przechyłami. Na początek załóż sztywniejsze amorki tylko na przód. Jeśli za mało może sprężyny z HGT byłyby pomocne (jeśli sprężyny od silnika 20V różniły się sztywnością, też tylko przód na początek), ewentualnie stabilizator jeśli jest dostępny jakiś grubszy to podmienić. Powinno pomóc. Kombinacja z KWSZ to większa rzeźba. Albo kombinowanie z tulejami w wahaczach, albo kombinowanie z górnym mocowaniem amora, bo jeśli dobrze pamiętam to żadnej regulacji fabrycznej nie ma. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 15 June 2010 ![]() |
Ale to Bravo II a tam nie bylo wersji HGT, jedynie chyba Abarth, choc nie wiem czy one mialy ine zawieszenie.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Aaaa Mój błąd.
-------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: WGM ![]() |
nie abarth tylko sport 1.9 mjet 150 km lub 2.0 mjet chyba 160 lub 170 km
ew . 1.4 t ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
Jak nie chcesz miec taczki to kup eibach pro kit do tego bilstein b6 albo b8.Mozesz tez zainteresowac sie bilsteinem b4 tylko sport.Po zamontowaniu b4 sport i b6 (do b8 musi byc krotsza sprezyna) bez wymiany sprezyn.Prawdopodobnie zrobi sie honda hrv.W sensie zawias pojdzie w gore w porownaniu do serii.Dlatego polecam polaczenie tych amortyzatorw z nizsza sprezyna.Osobiscie (w innym aucie)jezdze na bilsteinie b8 i sprezynie eibach sport(-50mm).I po zakretach smiga sie milo.Nagle z samochodu podsterownego zrobil sie neutralny.Opony zaczynaja puszczac przyczepnosc w zakrecie.Ale robia to w duzo bardziej kontrolowany sposob.Przy malych nierownosciach nawet ta sprezyna wybiera nierownosci(bo nadal ma progresywna charakterystyke).Za to jak wpadnie w wiekszy dol to juz robi sie taczka.Co kto lubi.Ja jestem generalnie zadowolony.A i nie kupuj jakiegos dziadostwa taniego.Bo wedlug mnie gra nie warta swieczki.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 July 2025 - 05:24 |