Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Fiat 131 Mirafiori Rally
Japoniec
post Wed, 11 Jan 2006 - 00:44
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 December 2003
Skąd: Sopot





Fiat Abarth 131/031 Mirafiori 3500

SE031 Fiat Abarth 031 Mirafiori 3500, prowadzony przez Giorgio Pianta, wygrywa tygodniowy wyscig Giro d'Italia (dookola Wloch). Wyscig ten nie byl latwy i zaczynal sie zaraz po Tour di France. GdI byl dla kierowcow marzeniem, szesc dni walki, ale rowniez zabawy, bankietow itd. Tego roku GdI zaczelo sie w Cesana-Sestiere, jednym z najwiekszych torow gorskich. Wzniesienie dlugie na 10.4 km, szybko wspinajace sie w gore. Drogi byly zamkniete dla ruchu publicznego. Uzestnicy przejerzdzali pomiedzy torami OS-ow z ktorych pierwszy byl w Monzie. 20 okrazen dla kazdej grupy, a potem wspinaczka na wzgorzach Cremony. Nastepnego dnia pierwsze wyscigi odbyly sie na torze Dino Ferrari, a potem jazda noca do Santa Monica Di Milsano nad Adriatykiem. I tak az do Parmy z ktorej po okazjonalnym bankiecie, zalogi wracaly na trase do Turynu i poprzez malownicze tereny niedaleko Piacenzy (gdzie teraz odbywa sie SilverFlag) docieraly do mety.



grafika dzieki uprzejmosci: JJ De Galkowski

SE031 konkurowal z bardzo silnym teamem Forda. Bardzo restrykcyjne reguly rajdu scisle okreslaly co moze byc naprawiane w ciagu tygodnia rajdu. Silniki ani skrzynie nie mogly byc naprawiane czy wymieniane, nawet pompy oleju czy drobne czesci zawieszenia. Z reguly kazda awaria w czasie wyscigu konczyla go dla zalogi.

SE031 wygral swoj pierwszy wyscig. Na jego chwale zlozylo sie wiele czynnikow, a napewno najwazniejsze byly zmiany przeprowadzone przez inzynierow Abartha.

ZF Pantera 5 predkosciowa przekladnia zamontowana pomiedzy tylna osia i tylnymi siedzeniami zdala egzamin. Rownie pomocny byl 3 czesciowy wal przenoszacy moc z silnika Fiat-Ferrari-Abarth 3,5 litra V6, zamontowanego z przodu.

Mimo ze przed Giro d'Italia SE031 mial bardzo malo czasu na testy, ale dzieki doswiadczeniu i talentowi projektujacych go osob wszystko zadzialalo od pierwszego razu.

Zmodyfikowana karoseria 131 Mirafiori zostala wyposazona przez Abartha w 6 cylindrowy, dwu walkowy, potezny silnik, w wersji V, pochodzacy od Fiata 130 o pojemnosci 3480 cm3, zmodyfikowany przez inz. Iacapone. Stopien kompresji wynosil 10.8:1. Moc maksymalna, z trzema gaznikami Webera 48 IDF wynosila okolo 270 KM przy 6800 obrotow. Samochod ten znany byl rowniez pod prosta nazwa produkcyjna SE 031. Zostal on zaprojektowany przez inz. Colucci, ale poprzez umieszczenie na karoserii nazwy wlasnej BERTONE, niektorzy mylnie zinterpretowali ten projekt jako twor BERTONE.

Rok: 1975
Silnik:Fiat 130 Coupe umieszczony z przodu
Cylindry: V6
Bore and stroke: mm 102 x 71
Pojemnosc silnika: cc 3481
Sprezanie: 10.8 : 1
Moc max: 270 KM przy 6800 obrotach/min
Gazniki: 3 x WEBER 48 IDF
Rozrzad: 2 walki
Chlodzenie: woda
Skrzynia: 5 + wsteczny
Hamulce: przod i tyl tarcze
Karoseria: 131 Bertone Sedan 2 drzwiowy 2 osobowy
Rozstaw i dlugosc osi: mm 2490 / 1500 - 1560
Dlugosc, szerokosc, wysokosc: mm 4288 / 1970 / 1358
Masa: kg - 1120
Opony: przod 8,00/20x15 - tyl 12,80/23x15
Predkosc maksymalna: 260 km/h

Fiat Abarth 131 Rally Bertone

Fiat Abarth 131 Mirafiori Rally rozpoczal swoja kariere od wygrania wyscigu "Centomila Trabucchi". Samochod byl przygotowany do wyscigow z orginalnym DOHC powiekszonym do 1839 cc, czasami montowano w nim rowniez 2000 cc. Na standardowej karoserii zamontowano nowy projekt spojlerow, ktory nadal 131 charakterystyczny ksztalt najbardziej znany do dzisiaj. Samochod testowno na torach Daytony. Od otwarcia w 59 Daytona Speedway, byla polem testowym dla samochodow Abartha. Model zaprezentowany w 1976 na Gernewskich Targach Motoryzacyjnych. Karoseria noparta na standardowym 2 drzwiowym sedanie, zostala poddana modyfikacjom. Model ten zastapil Spidera 124 w marcu 76, a rok pozniej zostal rajdowym mistrzem swiata.



grafika dzieki uprzejmosci: JJ De Galkowski

Rok: 1976
Silnik:Fiat 132 umieszczony z przodu
Cylindry: 4
Bore and stroke: mm 84 x 90
Pojemnosc silnika: cc 1995
Sprezanie: 10 : 1
Moc max: 140 KM przy 6400 obrotach/min
Gazniki: 1 x WEBER 34 ADF
Rozrzad: 2 walki
Chlodzenie: woda
Skrzynia: 5 + wsteczny
Hamulce: przod i tyl tarcze
Karoseria: 131 Mirafiori Sedan 2 drzwiowy 5 osobowy, kooperacja z Bertone
Rozstaw i dlugosc osi: mm 2490 / 1460 - 1456
Dlugosc, szerokosc, wysokosc: mm 4190 / 1720 / 1360
Masa: kg - 980
Opony: przod i tyl P7 195/50 VR 15
Predkosc maksymalna: ponad 190 km/h

Fiat Abarth 131 Rally Corsa Bertone

Rajdowa wersja Fiata Abartha 131 Rally mila taki sam silnik jak wersja standardowa. Wspolczynnik kompresji podniesiono do 10,7:1. Dodano wtrysk Kugelfishera, a moc max wzrosla do okolo 215 KM przy 7000 obrotach/min.

Rok: 1976
Silnik:Fiat 132 umieszczony z przodu
Cylindry: 4
Bore and stroke: mm 84 x 90
Pojemnosc silnika: cc 1995
Sprezanie: 10,7 : 1
Moc max: 215 KM przy 7000 obrotach/min
Gazniki: Wtrysk Kugelfisher
Rozrzad: 2 walki
Chlodzenie: woda
Skrzynia: 5 + wsteczny
Hamulce: przod i tyl tarcze
Karoseria: 131 Sedan 2 drzwiowy 2 osobowy
Rozstaw i dlugosc osi: mm 2490 / 1520 - 1492
Dlugosc, szerokosc, wysokosc: mm 4190 / 1820 / 1360
Masa: kg - 800
Opony: przod i tyl P7 285/35 VR 15
Predkosc maksymalna: ponad 240 km/h

Fiat Abarth 131 Rally Corsa II Serie

Druga wersja Fiata 131 Rally Corsa. Wspolczynnik kompresji zostal podniesiony do 11:1, a moc max wzrosla do okolo 230 KM przy 7500 obrotach/min.

Rok: 1978
Silnik:Abarth TC umieszczony z przodu
Cylindry: 4
Bore and stroke: mm 84 x 90
Pojemnosc silnika: cc 1995
Sprezanie: 11 : 1
Moc max: 230 KM przy 7500 obrotach/min
Gazniki: Wtrysk
Rozrzad: 2 walki
Chlodzenie: woda
Skrzynia: 5 + wsteczny
Hamulce: przod i tyl tarcze
Karoseria: 131 Sedan 2 drzwiowy 5 osobowy
Rozstaw i dlugosc osi: mm 2490 / 1520 - 1492
Dlugosc, szerokosc, wysokosc: mm 4158 / 1720 / 1480
Masa: kg - 950
Opony: przod 10,00 x 15 - tyl 12,00 x 15
Predkosc maksymalna: ponad 250 km/h

Fiat Abarth 035 Volumetrico Competizione

Na podwoziu Fiata Abartha 131/031 Mirafiori 3500, Abarth przygotowal ta pokazowa wersje z dwu walkowym cztero cylindrowym silnikiem o pojemnosci 1452 cm3, wtryskiem i specjalna sprezarka Abartha



grafika dzieki uprzejmosci: JJ De Galkowski

Rok: 1979
Silnik:Abarth umieszczony z przodu
Cylindry: 4
Bore and stroke: mm 82 x 67,5
Pojemnosc silnika: cc 1452
Sprezanie: 7,8 : 1
Moc max: 325 KM przy 8600 obrotach/min
Gazniki: Wtrysk za pomoca sprezarki Volumex
Rozrzad: 2 walki
Chlodzenie: woda
Skrzynia: 5 + wsteczny
Hamulce: przod i tyl tarcze
Karoseria: 131 Sedan 2 drzwiowy 2 osobowy
Rozstaw i dlugosc osi: mm 2490 / 1500 - 1560
Dlugosc, szerokosc, wysokosc: mm 4268 / 1900 / 1350
Masa: kg - 1020
Opony: przod 10,50 x 16 - tyl 13,60 x 16
Predkosc maksymalna: ponad 275 km/h
Seat Abarth 131 2000

Ta sportowa wersja 131 byla przygotowana dla Hiszpani przez Seata na licencji Fiat. Samochod mial dwu walkowy, cztero cylindrowysilnik o npojemnosci 1995 cm3, gdzie stopien kompresji wynosil 9;5:1; Moc maksymalna 132 KM przy 6000 obrotow

Rok: 1979
Silnik: Fiat 132
Cylindry: 4
Bore and stroke: mm 84 x 80
Pojemnosc silnika: cc 1995
Sprezanie: 9,5 : 1
Moc max: 132 KM przy 6000 obrotach/min
Gazniki: 2 x Weber 40 IN
Rozrzad: 2 walki
Chlodzenie: woda
Skrzynia: 5 + wsteczny
Hamulce: przod tarcze tyl bebny
Karoseria: Seat 131 Sedan 4 drzwiowy 5 osobowy
Rozstaw i dlugosc osi: mm 2490 / 1384 - 1321
Dlugosc, szerokosc, wysokosc: mm 4231 / 1663 / 1400
Masa: kg - 1005
Opony: przod i tyl 185x13
Predkosc maksymalna: ponad 180 km/h

Wszelkie w/w informacje pochodzą ze strony

http://www.131.pl/?co=abarth
















[img]http://blog.gtroc.com/dino/131-Abarth-3.jpg[/img]

[img]http://blog.gtroc.com/dino/131-Abarth-4.jpg[/img]

[img]http://www.motorimania.it/manifestazioni/auto_storiche/images_fiat_131_abarth/fiat_131_abarth_11.jpg[/img]

[img]http://www.motorimania.it/manifestazioni/auto_storiche/images_fiat_131_abarth/fiat_131_abarth_14.jpg[/img]

[img]http://www.motorimania.it/manifestazioni/auto_storiche/images_fiat_131_abarth/fiat_131_abarth_32.jpg[/img]

[img]http://www.motorimania.it/manifestazioni/auto_storiche/images_fiat_131_abarth/fiat_131_abarth_33.jpg[/img]


--------------------
Inter Cars S.A
Gdańsk
Piekarnicza

www.hondatech.pl / www.jdm-option.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 11 Jan 2006 - 00:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
DuroneK-MTK
post Wed, 11 Jan 2006 - 08:54
Post #2


Super User
Dołączył: Wed, 11 May 2005
Skąd: Kraków





Piękna maszynka

W rajdzie Wawelskim jedno takie jeździło


--------------------
Małopolski Tuning Klub - www.mtk-klub.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Wed, 11 Jan 2006 - 11:04
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





[OT]Moi rodzice jechali do ślubu Fiatem Mirafiori Co prawda nie takim, ale....[/OT]

Jeździ gdzieś trochę wiecej tych starych Fiatow? Może w jakimś historic cup?


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Wed, 11 Jan 2006 - 12:31
Post #4


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT("DuroneK-MTK":h00xr28s)
Piękna maszynka :-)

W rajdzie Wawelskim jedno takie jeździło :-)


W Polsce nie ma ani jednego Abartha 131 Rally, który jeździłby w rajdach -- auto Tomasza Cecota to replika. Zasadniczą różnicą (prócz tysiąca innych ;)), która wyróżnia Abartha, jest niezależne tylne zawieszenie, podczas gdy cywilny 131 miał sztywny most.

http://www.foltyn.cz/car/fiatabarth_131.htm

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Japoniec
post Wed, 11 Jan 2006 - 14:25
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 December 2003
Skąd: Sopot





przekroj



--------------------
Inter Cars S.A
Gdańsk
Piekarnicza

www.hondatech.pl / www.jdm-option.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Allrad
post Wed, 11 Jan 2006 - 16:19
Post #6


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 March 2004





Dla mnie to ostatni prawdziwy sportowy FIAT. Szkoda, że nie produkują już takich samochodów.
http://www.carsfromitaly.com/fiat/popup ... _dims.html
http://www.carsfromitaly.com/fiat/wallp ... _1024.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DuroneK-MTK
post Wed, 11 Jan 2006 - 16:37
Post #7


Super User
Dołączył: Wed, 11 May 2005
Skąd: Kraków





To zdjęcia tej polskiej repliki





--------------------
Małopolski Tuning Klub - www.mtk-klub.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Wed, 11 Jan 2006 - 17:11
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Oryginalnych 131 Abarth Rallye powstalo 400 sztuk. Jezdzi jeszcze jedna replika 131 abartha, czerwono-szara Michala Jackiewicza, silnik to seria 2.0 na jednym gazniku. Niestety trzeba przyznac, ze powozi tym fiatem baardzo kiepsko, z tego co wiem ta 131ke takze budowal Tomek Cecot.
Musicie przyznac, ze ten samochod jak zreszta wiekszosc wloskich rajdowek wyglada niesamowicie i nie wystepuje cos takiego jak zestarzenie sie karoserii. Poprzednik w postaci 124 tez zasluguje na przypomnienie, bo wyglada poprostu zajebiscie, a i jezdzil nie gorzej.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DuroneK-MTK
post Wed, 11 Jan 2006 - 17:23
Post #9


Super User
Dołączył: Wed, 11 May 2005
Skąd: Kraków





CYTAT("tomeQ":2os7nowm)
Oryginalnych 131 Abarth Rallye powstalo 400 sztuk. Jezdzi jeszcze jedna replika 131 abartha, czerwono-szara Michala Jackiewicza, silnik to seria 2.0 na jednym gazniku. Niestety trzeba przyznac, ze powozi tym fiatem baardzo kiepsko, z tego co wiem ta 131ke takze budowal Tomek Cecot.
Musicie przyznac, ze ten samochod jak zreszta wiekszosc wloskich rajdowek wyglada niesamowicie i nie wystepuje cos takiego jak zestarzenie sie karoserii. Poprzednik w postaci 124 tez zasluguje na przypomnienie, bo wyglada poprostu zajebiscie, a i jezdzil nie gorzej.


Posta wyżej masz fotki 131 Cecota


--------------------
Małopolski Tuning Klub - www.mtk-klub.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Wed, 11 Jan 2006 - 17:38
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Hmm, mozliwe
Mowilem o tym:


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DuroneK-MTK
post Wed, 11 Jan 2006 - 17:52
Post #11


Super User
Dołączył: Wed, 11 May 2005
Skąd: Kraków





CYTAT("tomeQ":309tybqu)
Hmm, mozliwe
Mowilem o tym:


Możliwe ? Przecież na szybie pisze Cecot


--------------------
Małopolski Tuning Klub - www.mtk-klub.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Wed, 11 Jan 2006 - 17:59
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Generalnie chodzilo mi o to, ze ta czerwono-szara takze zrobil Tomek Cecot dla kogos tam, a ze swoja zrobil to chyba oczywiste i tylko to chcialem przekazac


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
caro
post Thu, 12 Jan 2006 - 16:21
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Mon, 03 May 2004





Tu jest taki topic o obu panach.

[url=http://www.autoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2098&highlight=cecot:293oprw5]LINK[/url:293oprw5]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ADC
post Thu, 12 Jan 2006 - 20:34
Post #14


Rookie
Dołączył: Wed, 07 December 2005
Skąd: Belchatow





Co najciekawsze silniki 2.0DOHC nie sa zbyt dobra konstrukcja poniewaz skok tloka jest bardzo dlugi w porownaniu do srednicy.Silnik dla typowego emeryta jest idealny poniewaz ma uciag z samego dolu ale nie cierpi przekraczania 5 tys. obrotow.Podlubane silniki mialy moc nawet 215 kucy wiec wyzwanie dla konstruktorow bylo spore .A co do fiata-mam 132 z 78 roku i uwazam ze jesli fiat do tej pory konstruowalby samochody na takim poziomie to jego produkty sprzedawaly by sie jak cieple buleczki


--------------------
A ja zyję tylko nie mogę przyśpieszyć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Thu, 12 Jan 2006 - 20:41
Post #15


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT("ADC":152zmtwk)
Co najciekawsze silniki 2.0DOHC nie sa zbyt dobra konstrukcja poniewaz skok tloka jest bardzo dlugi w porownaniu do srednicy.Silnik dla typowego emeryta jest idealny poniewaz ma uciag z samego dolu ale nie cierpi przekraczania 5 tys. obrotow. Podlubane silniki mialy moc nawet 215 kucy wiec wyzwanie dla konstruktorow bylo spore


Tak, tak i dlatego dowolny TwinCam robiony do sportu kręci się ponad 7krpm. W 1980 roku 131 Abart miał 235KM. A tak przy okazji to ten silnik jest akurat lekko podkwadratowy (daleko mu do naprawdę długoskokowych silników), a i w rajdach niekoniecznie chodzi o to, by mieć nic, nic, nic, nic, nic, jeb! zmiana biegu, nic...

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ADC
post Sat, 14 Jan 2006 - 14:51
Post #16


Rookie
Dołączył: Wed, 07 December 2005
Skąd: Belchatow





Tu sie z Toba zgodze bo jaki jest sens w kreceniu skoro cos jest dostepne z samego dolu


--------------------
A ja zyję tylko nie mogę przyśpieszyć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mikso
post Sun, 15 Jan 2006 - 13:10
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Mon, 27 December 2004
Skąd: Poznań





Mnie ciekawi co oni tam robili z tymi silnikami że taki moce mieli, np. ten Fiat Abarth 131 Rally Bertone, parametry silnika ma takie jak mój, gaźnik ten sam, a 140KM. Czyż by same wałki tyle dały? No i pewnie pompa oleju była inna do rajdów, bo w seryjnych 2.0 DOHC ponoć powyżej 5500obr/min można zatrzeć 4 panewke
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Japoniec
post Sun, 15 Jan 2006 - 15:36
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 December 2003
Skąd: Sopot





Ja szukam wszelkich informacji na temat tego silnika

Rok: 1979
Silnik:Abarth umieszczony z przodu
Cylindry: 4
Bore and stroke: mm 82 x 67,5
Pojemnosc silnika: cc 1452
Sprezanie: 7,8 : 1
Moc max: 325 KM przy 8600 obrotach/min
Gazniki: Wtrysk za pomoca sprezarki Volumex
Rozrzad: 2 walki
Chlodzenie: woda
Skrzynia: 5 + wsteczny
Hamulce: przod i tyl tarcze
Karoseria: 131 Sedan 2 drzwiowy 2 osobowy
Rozstaw i dlugosc osi: mm 2490 / 1500 - 1560
Dlugosc, szerokosc, wysokosc: mm 4268 / 1900 / 1350
Masa: kg - 1020
Opony: przod 10,50 x 16 - tyl 13,60 x 16
Predkosc maksymalna: ponad 275 km/h
Seat Abarth 131 2000

To juz drugi silnik ktory pojawił się w tym dziale o tak małej pojemności i tak dużej mocy. Mam pytanie czy w latach 70 tych była jakaś klasa aut torwych ktore własnie miały tak olbrzymie moce z małych silników.
Gdzieś obiło mi się o uszy że BMW też posiadało takie auta w wyscigach.
Ogolnie interesuje mnie jak włochom , niemcom , angolom w tamtych latach udawało sie zrobić tak potęzne moce z tak małych jednostek napędowych.


--------------------
Inter Cars S.A
Gdańsk
Piekarnicza

www.hondatech.pl / www.jdm-option.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ADC
post Sun, 15 Jan 2006 - 16:19
Post #19


Rookie
Dołączył: Wed, 07 December 2005
Skąd: Belchatow





Hmm duzo zalatwia doladowanie mechaniczne-volumex.Widze ze silnik jest dosc porzadnie odprezony wiec doladowanie nie jest male


--------------------
A ja zyję tylko nie mogę przyśpieszyć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Mon, 16 Jan 2006 - 10:09
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa










Skad sie bierze moc chyba dobrze widac


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 06:36