Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Fiat 125p PICKUP, wybór silnika
pawelbenduski1
post Sun, 01 Sep 2013 - 15:19
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 01 September 2013





Witam,
Mam pytanie odnośnie wyboru silnika do fiata 125p pickupa jaki silnik wybrać?
dużo czytałem, dzwoniłem, szukałem na googlach i nic konkretnie nie znalazłem,
Na początku myślałem nad silnikiem 1,4 16V z Rovera, ale w miare jedzenia apetyt rośnie.
Można znaleść przekładki silników 1.8 lub 2.0 DOHC ale silnik wydaje mi się ciężko dostępny jak i części. Ale podobnież łatwo przełożyć ten silnik do Fiata,
Są też silniki 1,8 lub 2.0 z Rovera.

Ale co z przeniesieniem napędu, zawieszeniem jaki i z hamulacmi?

Chciałbym zbudować Pickupa żeby miał w moc w przedziale 140-200km,

proszę o wasze sugestie w tym temacie.
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 01 Sep 2013 - 15:19
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jama
post Sun, 01 Sep 2013 - 17:32
Post #2


Rookie
Dołączył: Sun, 29 January 2012
Skąd: Nałęczów (lubelskie)





Zarejestruj się na jakimś forum związanym z FSO, jest jedno które mogę szczególnie polecić ( niewiem czy mogę dać link- jak chcesz to uderz na PW). Fiat, tak samo jak i Polonez t w końcu polskie auta, opisane, zbadane w każdym calu.


Osobiście radzę iść w Rovera (1.8 z freelandera- który pasuje do skrzyni z popularnego poloneza 1.4)- silniki przedewszytkim lekkie, w miare nowoczesne dostępne, kosztuja grosze można próbować doładowywać

DOHC z fiata niedostępne, a części albo kosmicznie drogie albo nie do zdobycia. Na niedzielne przejażdżki można by budować DOHCa, ale do sportu nie. (Rover się wysra- pierwszy lepszy szrot i masz nowy silnik)

Hamulce- Fiat, Lancia- trzeba czytać fora Fso- są setki sprawdzonych i polecanych kombinacji

Ogólnie zobacz temat Zombiepox'a- a polonez i fiat to mechanicznie to samo- nie licząc drobnych różnic w zawieszeniu
.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szymi870
post Sun, 01 Sep 2013 - 17:33
Post #3


Frequent User
Dołączył: Wed, 28 November 2012





Ładuj C20NE albo XE i będziesz zadowolony, kilka takich swapów już było i trudności nie ma .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jama
post Sun, 01 Sep 2013 - 18:58
Post #4


Rookie
Dołączył: Sun, 29 January 2012
Skąd: Nałęczów (lubelskie)





tylko po co rzeźbić jak rover w fiacie jest plug and play? 1.8 ma kolo 120 czy tam 140 koni, niepamietam. A swap zamknie sie w 2000 zl. Dodac hamulce za 500 i mozna upalac. A ew. w zime wystrugac turbo, wystroic i na nowy sezon wyjechac ze 170+. Wszystko bezproblemowo

a takie rzeźba-swapy zawsze mają choroby wieku dziececego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawelbenduski1
post Sun, 01 Sep 2013 - 19:29
Post #5


Rookie
Dołączył: Sun, 01 September 2013





a co z tylnym mostem?z poloneza tracka?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kurpiu
post Sun, 01 Sep 2013 - 19:30
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Mon, 28 February 2005
Skąd: ozorków





Jesli chodzi o 2.0 DOHC to mam kolege co ma chyba z 5 takich silnikow. Jesli chcesz to moge zapytac czy ma na zbyciu jeden.


--------------------
http://www.facebook.com/gekon.garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawelbenduski1
post Sun, 01 Sep 2013 - 19:37
Post #7


Rookie
Dołączył: Sun, 01 September 2013





Chciałbym jednak koego coś młodszego żęby w poźniejszym czasie nie było probemów z częściami...

Chciałbym też zainwestować w air-ride ale jest z tym trochę roboty żeby to zamontować poprawnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawelbenduski1
post Sun, 01 Sep 2013 - 20:29
Post #8


Rookie
Dołączył: Sun, 01 September 2013





tak narazie się prezentuje, jeszcze daleka droga do osiągnięcia celu

Go to the top of the page
 
+Quote Post
kurpiu
post Sun, 01 Sep 2013 - 20:41
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 28 February 2005
Skąd: ozorków





Wiem ze on u siebie wrzucil silnik z bmw 1.8IS


--------------------
http://www.facebook.com/gekon.garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Slawo2000
post Sun, 01 Sep 2013 - 21:29
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: Gdańsk





Najtańsze konie to chyba w tym przypadku byłoby 1.8 VVC Rovera - 145 lub 160 KM (wg producenta). Trzeba zdjąć immo, przerobić kolektor dolotowy, skrzynia od poldorovera.


--------------------
________________________
E36 Compact S50B32 rally car
Polonez 2000
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jama
post Sun, 01 Sep 2013 - 21:36
Post #11


Rookie
Dołączył: Sun, 29 January 2012
Skąd: Nałęczów (lubelskie)





pakowanie jednostki z BMW( jakiejkolwiek jednostki) to bezsens, ciężkie kloce+ trzeba wyciąć 3/4 grodzi

a co ze skrzynią co z wałem? w lesie

kurpiu co z tego że ktoś ma 5 i może sprzedać jednego DOHC? Budując auto-zabawkę trzeba brac pod uwagę że może wysrac się powiedmy w ciągu miesiąca

i skąd kolejny silnik? Słupek 2.0 dohc to koszt około 2-3 tysiące a słupek 1.8 rovera to 400-800zł

Slawo2000 VVC to już byłby szał tongue.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
markzo
post Mon, 02 Sep 2013 - 01:57
Post #12


Super User
Dołączył: Sun, 22 June 2008
Skąd: Rzeszów





albo 2,0 Tseries z palety Rovera wink.gif 200KM z tjurbo wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Mon, 02 Sep 2013 - 06:55
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





ale to kolejny ciezki klocek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jagus
post Mon, 02 Sep 2013 - 07:55
Post #14


Super User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: pomorze





Miałem 1.8 Rovera w polonezie. Fajny swap, bo mimo, że przekladalem z GSI, to mając dawce jest to plug and play.
Auto sprzedalem, bo byl problem z mostem. Mimo bardzo przyzwoitego stanu, satelity w bardzo krotkim czasie nie wytrzymaly (uzywany do TA). Myślałem nad mosami z Volvo ale ich przelożenia są za długie. W koncu stanelo na zaspawaniu mostu. No i to byl koniec przygody. Auto nie bylo w stanie zrobic dobrego czasu na okrązeniu. Do driftu tez za malo mocy (można sie poslizgac, ale czy to bedzie drift?).
Wiec podsumuje, że 1.8 fajny silnik, ale brak konkretnego mostu ktory wytrzyma ten moment.
Chyba ze ktos ma pomysl na most w volvo i do tego jakas krotka skrzynia?


--------------------
najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pietrek.L
post Mon, 02 Sep 2013 - 07:57
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Sun, 08 July 2012
Skąd: Mordor (W-ch) / Opole





forum.fsoptk.pl/index.php?topic=17238.0#top


--------------------
Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Slawo2000
post Mon, 02 Sep 2013 - 09:51
Post #16


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: Gdańsk





CYTAT
Auto sprzedalem, bo byl problem z mostem.

Most teoretycznie powinien wytrzymać nawet z silnikiem 2.0 turbo i faktycznie były takie poldki i mosty dawały w nich radę. W Polsce jeżdzi jeden Fiat 131 z silnikiem Hondy S2000 na poldkowym moście i most jest całkowicie bezawaryjny. Chociaż faktycznie prawdopodobnie ze względu na kiepską jakość wykonania, jakośc materiałów + zła regulacja część tych mostów się sypie.


--------------------
________________________
E36 Compact S50B32 rally car
Polonez 2000
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jagus
post Mon, 02 Sep 2013 - 11:12
Post #17


Super User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: pomorze





sam most uwazam za dosc mocny, Problemem są satelity ktore pekaja.
Jak zaspawalem satelity, to nic sie nie dzalo. Polosie tez bez problemu wytrzymaly. Ale mi zalezało na otwartym dyfrze, ewentualnie szpera 20-40% (marzenie), i tu juz jest problem z doborem odpowiedniego przelozenia, aby zostawic skrzynie poldorovera. Choc sama skrzynia mi nie padla, to slyszalem, ze inni mieli z nia problemy.


--------------------
najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vakir
post Mon, 02 Sep 2013 - 13:31
Post #18


User
Dołączył: Thu, 06 May 2010
Skąd: Płońsk





CYTAT(markzo @ Mon, 02 Sep 2013 - 01:57) *
albo 2,0 Tseries z palety Rovera wink.gif 200KM z tjurbo wink.gif


Jest jeden mały problem, kręci się on w drugą stronę niż K-seria.

Most trzeba szukać z Fiata Miravioli, ponoć dużo wytrzymuje.


--------------------
Lanos 1.6 Turbo
_https://www.youtube.com/user/vakiros/videos
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leonek1321
post Mon, 02 Sep 2013 - 19:45
Post #19


User
Dołączył: Sat, 29 May 2010





kurde, ciekawe jakim cudem upchneli już zwyklą T serie do pn i Dużego fiata huh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Multec
post Mon, 02 Sep 2013 - 20:44
Post #20


Rookie
Dołączył: Mon, 29 August 2011





CYTAT(vakir @ Mon, 02 Sep 2013 - 13:31) *
Jest jeden mały problem, kręci się on w drugą stronę niż K-seria.

Most trzeba szukać z Fiata Miravioli, ponoć dużo wytrzymuje.


No nie bardzo, skoro używa tej samej skrzyni co 1.8 - PG1.

Jak już to Mirafiori, z tym, że znalezienie takiego mostu to nie jest łatwe zadanie i nie ma gwarancji, że też nie będzie wył. tongue.gif

Jeśli chodzi o upchanie K-Serii (nie uwzględniając Turbo) to jest to prosta sprawa. Właściwie to większośc odmian już mam obcykanych, bo swapowałem 2x 1.4, 1.6 i 1.8 VVC. Różnice przy sztywnowałkowych K16tkach są właściwie kosmetyczne (typu większy otwór w wale pod łożysko igiełkowe podpierające wałek sprzęgłowy, inny typ napinacza i paska rozrządu czy takie głupoty jak inne umiejscowienie króćcy odmy w pokrywie wałków) i jeśli są to silniki na kopułce to bez problemu można stawiać na osprzęcie z Poldorovera. Jeśli chodzi o przerzucenie osprzętu z kopułkowego 1.6/1.8 to też jest to prosta operacja. Potrzebne jest koło zamachowe z 4ema brakującymi zębami (np. z MG ZR 1.4, Roverka 25/45 1.4/1.6), krokowiec, komp ze zdjętym immo i niewielka przeróbka wiązki silnika Poldorovera.
Więcej rzeźby pojawia się w silnikach bezkopułkowych (w tym mocniejsze 1.8 135KM i 1.8 VVC 160KM), gdyż wiązka ECU jest powiązana z wiązką kabiny.

Jeśli chodzi o VVC to dodatkowo dochodzi kilka kwestii, typu kolektor ssący, trójnik wody z głowicy (w 125p pasuje oryginalny z VVC, w Polonezie natomiast wadzi o ścianę grodziową), wiązka. Z kolektorem to opcji jest kilka - zostawiamy z 1.4 - pasuje na styk, ale wypadałoby go spasować z głowicą i rozborować kanały. Przespawać z VVC (jak ktoś chętny to zapraszam na priv). Albo jak ktoś chce iść grubo to ITB. smile.gif
Wiązka w przypadku odmiany 145konnej (MEMS 2J) jest dość łatwa do przerobienia, bo całośc potrzebna do odpalenia silnika w niej jest. Przeróbka dla kogoś potrafiącego czytać schematy i posługiwać się lutownicą nie powinna stanowić problemu.

Tak wygląda VVC, które upchałem do kanta :
https://picasaweb.google.com/11749038141486...Mq4meX5m9PU7QE#
Zostało przeszczepione razem z immobiliserem i kompletnym złączem diagnostycznym. Jeździ bardzo fajnie, do setki schodzi bez problemu poniżej 8sekund (musimy jeszcze dokładnie zmierzyć, ale mamy nadzieję na max. 7,5s biggrin.gif).


Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 04:27