Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Fiat 125p 2.3 T5
Kanciasty
post Sat, 13 Dec 2014 - 19:01
Post #1


Rookie
Dołączył: Thu, 19 June 2014
Skąd: Chełm





Fiata kupiłem na swoje 18 urodziny. Lekko miał pogięty błotnik, zderzak, oraz pas przedni. Pojeździłem nim w takim stanie dokładnie rok. W tym czasie było kilka niewielkich zmian, naprawy doraźne. Po roku postanowiłem zrobić remont, wymienić błotniki i pas przedni. Zaczęło się wszystko niewinnie. Bardzo wtedy mi się podobały auta na glebie, więc i to samo chciałem zrobić ze swoim. Postanowiłem także zmienić kolor, oraz postarzyć auto do lat 76-79. Po drodze wpadł silnik 2.0 DOHC od Fiata 132. 2 lata zajął mi remont auta. W tym roku pojeździłem nim na wiosnę. Od bardzo dawna podobały mi się silniki 5 cylindrowe. Najpierw chciałem włożyć silnik od Fiata Coupe 20VT, lecz po porównaniu go z jednostką Volvo wypadał gorzej. W październiku kupiłem Volvo 850 T5 z zamiarem przełożenia silnika do mojego Fiata. Po drodze przewinęło się dużo koncepcji. Jeśli chodzi o wygląd to ma być to typowy sleeper.
Będę starał się aktualizować temat w miarę możliwości na bieżąco.

MODEL:

Fiat 125p 89r

Modyfikacje

Silnik:

2.3 B5234T od Volvo 850T5

Układ dolotowy:

Intercooler 450x230x65

Układ wydechowy:
W planach 2.5"

Układ wtryskowy: Seria

Elektronika:

Seria Volvo połączona z wiązką od 125p.

Układ chłodzenia:

Chłodnica wody na zamówienie o wymiarach 620x400x45
Chłodnica oleju 330x150x50

Układ napędowy:

Skrzynia biegów BMW E46 2.8
Wał napędowy: przednia część E39, reszta E30
Dyfer E30

Zawieszenie:

Przód: Sprężyna od 126p + amortyzator MTS Technic od Vw T4
Tył: Na razie lekko obniżona seria. W planach zawieszenie od BMW E30

Układ hamulcowy:
W planach: przód tarcza 305mm od Fiata Coupe 20VT + zacisk BMW E38 4 tłoczkowy.
tył: BMW E30 + drugi zacisk pod ręczny hydrauliczny































Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 13 Dec 2014 - 19:01
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
P@bLO
post Sat, 13 Dec 2014 - 20:30
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2011





Fajny fiacik

Czemu zaciski od BMW a nie od Fiata? w 20VT też jest czterotłok Brembo

CYTAT
Najpierw chciałem włożyć silnik od Fiata Coupe 20VT, lecz po porównaniu go z jednostką Volvo wypadał gorzej.

W czym? Pytam z ciekawości wink.gif


--------------------
Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptq
post Sat, 13 Dec 2014 - 21:03
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





Kopułkę wymieniasz z kabiny? smile.gif Jak połączyłeś skrzynię z silnikiem? Jak ożenić dyfer z E30 z resztą fiatowską?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kanciasty
post Sat, 13 Dec 2014 - 23:54
Post #4


Rookie
Dołączył: Thu, 19 June 2014
Skąd: Chełm





Zaciski z BMW dlatego że z dostępnością jest dużo lepiej jak z zaciskami od 20VT. Na allegro pełno jest zacisków od BMW, a nie mogę tego powiedzieć o Fiacie.

Silniki Fiata miały problem z ciśnieniem oleju, często było za niskie.
Silnik Volvo był montowany wzdłużnie w 850 AWD, seryjna chłodnica oleju, turbina chłodzona wodą(chłodzenia oleju, oraz turbiny nie jestem pewien czy było w Fiacie czy też nie).
Volvo jest bardziej wytrzymałą jednostką jak ta od Fiata. Kolektor wydechowy jest po prawej stronie, więc nie bedę mial problemu z temperaturą po stronie serwa, oraz ze zmieszczeniem turbiny.
Jeśli chodzi o późniejsze przeróbki jednostki to Volvo zdecydowanie jest bardziej podatne, nie wiele mu trzeba by dobić do 300KM. System zapłonowy też jest bardziej przyjazny przeróbkom. Trochę się też kierowałem tym co skandynawowie przerabiają, głównie modyfikowali jednostki 2.0T oraz 2.3T.

Kopułka będzie wymieniana z kabiny wink.gif Chce zrobić odkręcaną gródź w tym miejscu, by nie trzeba było wyjmować całego silnika do zmiany przewodów WN.

Montaż zawieszenia z E30 planuję tak jak jest w BMW, czyli wspawać 2 tulejki do podłużnic gdzie będzie montowana belka z wahaczami i dyfrem. Wzmocnić podłużnicę/zrobić kielich górny na sprężyny. Widzałem parę zdjęc jak jest to zamontowanie w 125p. Wymiary są bardzo podobne, lecz planują zwezić trochę zawias by zachować w miarę oryginalną szerokość osi.

Skrzynia jeszcze nie jest połączona z silnikiem, dopiero zacząłem projekt i priorytetem było wsadzenie samego silnika. Skrzynia będzie łączona na zasadzie przespawanego dzwonu. Przednia część od Volvo, reszta zostaje od BMW.
Czekam jeszcze na tarczę sprzęgła od BMW by wyslać cały komplet sprzęgła do regeneracji.

Pytanie mam małe, czy lepiej zrobić okładziny kevalarowe czy dołożyć parę groszy i mieć już spieka? Jeśli spiek to ilo łapatkowy 5-6?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DoLeCk
post Sun, 14 Dec 2014 - 01:00
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Tue, 15 April 2008
Skąd: Warszawa





Mam nadzieje, że uda się zachować auto jak najbardziej cichociemne jak założyłeś smile.gif
Sprzęgło powinieneś dobrać do planowanej mocy.


--------------------
Daewoo Lanos GTi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T_E_D_D_Y
post Sun, 14 Dec 2014 - 08:08
Post #6


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 December 2012
Skąd: Legnica





Chłodnica oleju w 20VT jest fabryczna oraz turbina chłodzona wodą również. Co do 300 koni w 20VT też spokojnie bez dużych nakładów się robi. Oba silniki to już stare klamoty i na dobrą sprawę bez większej ingerencji oddać może wszystko. Nie ma co płakać za 20VT smile.gif wiem Pablo że sentyment jest, ale T5 też będzie fajnie napędząć ten wóz.


--------------------
Zaworki DV+ Go Fast Bits
Poliestrowe filtry powietrza Sprint Filter
www.shopEFI.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Sun, 14 Dec 2014 - 08:45
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Następny mocny kant się szykuje:)
Jaka jest orientacyjna waga t5?


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kanciasty
post Sun, 14 Dec 2014 - 09:55
Post #8


Rookie
Dołączył: Thu, 19 June 2014
Skąd: Chełm





Seryjna moc tego silnika jest 225-240KM zależy od ciśnienia doładowania. Z tego co się orientuje to było 0,7 lub 0,9 bara na tej samej turbinie. W przyszłości chciałbym dobić do 300KM. Spiek ma bardziej ciekawą charakterystykę działania, kevlar też nie jest taki zły. Jest to dość nowe rozwiązanie, ponoć jest dużo bardziej wytrzymały od zwykłej tarczy, ale jak się zachowuje przy zwiększonej mocy to nie wiem. Tarczę jak i koło zamachowe będę miał sztywne.

To że wybrałem Volvo spowodowała cena silnika jak i jego dostępność, montaż wzdłużny i mniejsza awaryjność. W cenie silnika i osprzęty Fiata Coupe kupiłem całe Volvo.

Waga jest mniejsza od 2.0 DOHC od 132. T5 waży chyba około 150kg. Silnik jest cały aluminiowy(miska,blok,głowica,kolektor dolotowy). Skrzynia od BMW też jest lżejsza od DOHCowej. Środek ciężkości silnika będzie za przednią osią. Mam nadzieję że dobrze się będzie prowadził. Będę miał problem trochę z wyprowadzeniem dolotu i sterowaniem przepustnicą, trochę jest tam ciasno. Zaczyna mi przeszkadzać kolumna kierownicza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Sun, 14 Dec 2014 - 13:07
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT(Kanciasty @ Sat, 13 Dec 2014 - 23:54) *
Silnik Volvo był montowany wzdłużnie w 850 AWD,


Proszę, ach proszę - pokaż mi foto seryjnego 850 z silnikiem wzdłużnie.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kanciasty
post Sun, 14 Dec 2014 - 15:51
Post #10


Rookie
Dołączył: Thu, 19 June 2014
Skąd: Chełm





Wiem, mój błąd. Sugerowałem się głównie tym że są gwinty w bloku tak jakby mógłby być montowany wzdłużnie. W Volvo zbytnio nie siedzę, dopiero teraz zacząłem interesować się tą marką.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kogutos
post Sun, 14 Dec 2014 - 16:34
Post #11


Super User
Dołączył: Sun, 13 November 2011
Skąd: lbn





Bardzo ciekawy projekt. Oby dotrwał do końca i wyjechał o własnych siłach. Po co chcesz iść w sprzęgła spiekowe itp.? Ja mam u siebie przy prawie 400Nm momentu tarcze organiczne na metalowych przekładkach i podwójny docisk. Wystarcza aż nad to,zachowuje się akceptowalny poślizg sprzęgła i cena zrobienia tego w lbn była śmieszna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Sun, 14 Dec 2014 - 16:35
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





w volvo montowali wzdłużnie, owszem, ale nie w 800 smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Sun, 14 Dec 2014 - 21:51
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





CYTAT(siewcu @ Sun, 14 Dec 2014 - 16:35) *
w volvo montowali wzdłużnie, owszem, ale nie w 800 smile.gif


R5 nigdy nie było seryjnie montowane wzdłuż, tylko r6...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Sun, 14 Dec 2014 - 22:00
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Jak patrze na te sprężyny i podstawki to tak jak bym czytał transparent "jeba* skok zawiasu" nie boisz sie że będziesz non stop "zamykał" sprężyne ? Co do R5 to duży plus za dzwięk smile.gif

Pozdrawiam i kibicuje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kanciasty
post Sun, 14 Dec 2014 - 22:17
Post #15


Rookie
Dołączył: Thu, 19 June 2014
Skąd: Chełm





Dużo zmieniałem w zawieszeniu, szukałem odpowiedniego ustawienia. Teraz jest sprężyna od 126p, ewentualnie podłożę podstawkę z gwintem jak będzie za nisko.
Tak krótka sprężyna dobijała czasami, 2.0 DOHC jest bardzo ciężkim silnikiem.
W tym tygodniu zacznę wzmacniać karoserię. Zakupiłem w tym celu arkusz blachy 2mm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_pioootr_*
post Mon, 15 Dec 2014 - 08:20
Post #16









Jak planujesz wystroić pomodzony silnik od Volvo?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
burski
post Mon, 15 Dec 2014 - 09:00
Post #17


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





Ta w moim 850 AWD siedzi w poprzek jak cholera, tym niemniej, dają się te whiteblocki montować wzdłużnie ze względu na konstrukcję modułową i pokrewność z sześciocylindrowymi, które rzeczywiście fabrycznie wzdłużnie siedziały. Jakieś Volva siedemsety i dziewięćsety z T5 jeżdżą. Są nawet opisane na Volvoforum, ale próżno tam szukać wiedzy - poziom marny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soldi
post Mon, 15 Dec 2014 - 09:59
Post #18


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





sleeper to jest na pierwszych 3 fotkach.. to co dalej to już wypadałoby żeby miało moc i nie robiło sobie wstydu w stylu niemieckiego tuningu (18", płomienie, spojlery i 1.0 w gazie tongue.gif )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kanciasty
post Mon, 15 Dec 2014 - 13:14
Post #19


Rookie
Dołączył: Thu, 19 June 2014
Skąd: Chełm





Silnika teraz nie zamierzam nic przerabiać, najważniejsze by to siadło wszystko. I tak ma sporo mocy seryjnie. Następny etap to planuję większe turbo, lub obecne podkręcić do maksymalnych możliwości, większe wtryski i połączyć to z ecumasterem det3.
Sleeper będzie, przerobiłem go na wczesnego MR i tak ma zostać, dojdzie więcej chromu tylko. Będzie kilka elementów co wprawne oko wychwyci i stwierdzi że tym autem szatan się interesuje. Felgi będę musiał niestety założyć 16stki ze względu na hamulec. Te Ronale będę sprzedawał, a bardzo mi się na nich podoba auto. W dalekiej przyszłości myślę o TH-line, a jako przejściowe koło wpadnie Schmidt Modern Line 4x8J.
Kiedyś zdałem pytanie na tym dorum i nikt mi nie odpisał, informacje też były marne. Jedynie jakieś mniejsze bolączki lub dyskusje nad doborem przewodów WN do silników.
Ja Volvo się nie interesowałem i stąd mój błąd. Jeszcze dużo praktyki z autami nie mam z uwagi na mój wiek, ale staram się chłonąć jak najwięcej wiedzy i rozwijać się w tematach motoryzacyjnych.
Jeszcze mam w głowie drugi projekt do BMW E39 2.8, dołożyć do niej soft turbo.

Pytanie: Czy pompę która siedzi w zbiorniku w Volvo mogę ja zastosować jako zewnętrzną?
Jak rozbierałem auto to zauważyłem przy lewym przednim nadkolu zbiornik cylindryczny czarny, to wyglądało na jakiś filtr, nie było w nim cieczy, a przewód jakby się łączył z układem paliwowym. Na zbiorniku było wejście na przewód i napis FUEL TANK. Do czego ten zbiornik służył?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
burski
post Mon, 15 Dec 2014 - 13:32
Post #20


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





To pochłaniacz par paliwa (chyba, że mówisz o tym drugim zbiorniku, czyli osuszaczu od klimy, ale nie sądzę wink.gif).

Jakie masz tam turbo? Bo jak 13T, to nic ponad te seryjne moce się tam nie nadmucha. W T5 jednak zazwyczaj siedziało 16T.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:14