![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
Cześć ostatnio dostałem Ferrari 488 GTB na weekend i szukam odpowiedzi na pytanie co sprawia że to auto tak fenomenalnie potrafi jeździć bokiem. Nie jestem entuzjastą RWD, zawsze te samochody były bardzo trudne w prowadzeniu słabo się napędzały(jak nie miały odpowiednich warunków), a jazda bokiem to zawsze było palenie opon. Ferrari to dla mnie jakiś fenomen auto podczas driftu bardzo fajnie się napędza i sunie bokiem czego nie można powiedzieć o innych tylnonapędowych. Jako że z takimi autami nie jeżdżę praktycznie wcale więc panowie jak to jest z tą 488 GTB że tak fajnie jeździ?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Do jeżdżenia bokiem trzeba już umieć więcej niż wciskać gaz w trybie 0-1. Zdecydowanie większością rwd da się pojechać bokiem jeśli ma te 170-200ps. Jeśli dobrze pamietam 488 ma tryb drift, gdzie dużo łatwiej zapanować nad autem w uślizgu.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Pewnie ma regulowaną nie wylaczalna w pełni kontrolę trakcji która dopuszcza do maksymalnie np 20% posluzgu i więcej nie plus jakaś tam elektroniczna szpere która pomaga z dobrze skalibrowanym ESP które też nigdy się nie wyłącza i pozwala w łatwy sposób driftowac. Takie moje przypuszczenie.
Z podwórka to polskie racetcs jak ustawimy sobie pokretelkiem 15-20% poślizgu to też driftowanie staje się dużo prostsze i nie trzeba gazem pulsować. A zabawka kosztuje niecałe 2tys zł. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
A jeździłeś kiedyś rwd z prawdziwą szperą? Może w tym rzecz.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Niektóre RWD nie chcą driftować, inne robią to bardzo chętnie. Np. stare 911 czy choćby BMW e30 - na mokrym zawsze lecisz bokiem. Zależy to od balansu i konstrukcji zawieszenia. O ile w starej Beemce to zasługa prostego tylnego zawieszenia, Ferrari musiało celowo postarać się w tym aspekcie.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Auta z silnikami umieszczonymi centralnie są z założenia trudne w driftowaniu.
W takim Ferrari jak i wielu nowszych sportowych samochodach z napędem MR, RWD i AWD elektronika kontroluje jazdę w poślizgu (odpowiednie tryby w ustawieniach). |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
Lincoln e30ix ale mnie za laika wziąłeś hahaha, może i większość aut pojedzie bokiem ale robią to wolno, w 488 w poślizgu idzie realnie przyspieszać a nie jak w innych autach produkować dym.
piwo kontrola trakcji robi robotę w tym aucie. Co do racetcs fajne urządzenie dzięki za podpowiedz może kiedyś wykorzystam. kinko jeździłem nawet zbudowałem auto do driftu, po czym stwierdziłem że to nie dla mnie. soltyk done4 balans zawias i centralnie umieszczony silnik robią robotę ale właśnie ta elektronika jest jakaś wybitna bo auto jest zaskakująco bezstresowe w prowadzeniu |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Odniosłem się do tego co napisałeś - że rwd się nie prowadzą.
Ja np kompletnie nie mam skilla, ale udaje mi się napędzić auto w uślizgu z tych 40 do 90-100 bez większych trudnosci: https://youtu.be/SG1i_aL4JZE |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Mówimy o silniku z tyłu nie z przodu. To ogromna różnica w jeździe bokiem
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 17 June 2020 ![]() |
W 488 masz SSC2
![]() Zaczeli je stosować w 458 speciale. Obecnie jest SSC5 Nie wiem jak tu dodać zdjęcia, a nie chce mi się ich uploadowac.. Są filmiki na YT. W skrócie pedałem gazu regulujesz kąt boku ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
#Adam - nie wiem jak te systemy wszystkie, ale to MR, opony szerokie pewnie jak cholera, trakcji na pewno mu nie brakuje, musi się to napędzać dobrze będąc w uślizgu. Do tego dodając te wszystkie inne systemy. Ja tam nie ogarniam w ogóle jazdy bokiem i mam mega respekt do drifterów, ale nawet w grach typu Assetto Corsa mega nie lubię FRów, bo faktycznie te moje próby driftu zawsze kończą się na tym, że auto spowalnia zamiast się napędzać, ale np genialnie jeździło mi się Porsche GT3RS, i właśnie innymi MRami, bo one się napędzały będąc w poślizgu. Nie mówię już w ogóle o samochodach AWD ale z przewagą napędu na tył jak Lamborghini Gallardo, czy GTR R35, to to już w ogóle bajka napęd.
https://www.youtube.com/watch?v=SxkhC9xb_8E tu filmik właśnie w AC i taka kompilacja poślizgów. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Z koszmarnym modelem opon w AC to wszystko się do dupy prowadzi i nie ma odniesienia do rzeczywistości. Tam trudniej ładny poślizg zrobić w e92 m3 niż w realnym świecie e36 318is
![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
https://www.youtube.com/watch?v=SxkhC9xb_8E tu filmik właśnie w AC i taka kompilacja poślizgów. Granie w gry wyścigowe z taką ilością klatek to masochizm. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Z koszmarnym modelem opon w AC to wszystko się do dupy prowadzi i nie ma odniesienia do rzeczywistości. Tam trudniej ładny poślizg zrobić w e92 m3 niż w realnym świecie e36 318is ![]() Chyba zartujesz ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 22 November 2009 Skąd: Warszawa/Mława ![]() |
Ferrari nie jeździłem, ale w niektórych autach gdzie masz kilkustopniową kontrole trakcji (w czasach kiedy jeszcze nie nazywało się to drift mode) lata się małymi kątami z wielką łatwością i frajdą.
Ofc nie na torze. -------------------- E36 / 400KM @ M50B25 Vanos / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
#Done4 - Bandicam w wersji demo tak spowalnia, bodajże do 25 klatek. W ACC dopiero odkryłem, że GeForce Experience ma opcję nagrywania w wysokiej rozdzielczości + normalna ilość klatek. Komputer w miarę spoko mam, więc AC chodzi płynnie, nawet w ACC gra się spoko na nieco niższej grafice.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 00:41 |