![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
OZ Superleggera 18" otwór centrujący ma za mały aby felga weszła na piastę
Oddać do zwiększenia otworu centrującego ? ( Zebrać materiału trzeba około milimetra ) czy olać ? Chodz mi o kwestię precyzji takiego zabiegu , nie chciałbym trzymać latającej kierownicy przy 100 km/h Dochodzi jeszcze kwestia ET na tyle, że nie obędzie się bez dystansów . Przerabiał ktoś taki temat ? S3ała . |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Skoro i tak kładziesz dystanse, to felgi zostaw w spokoju.
Wytocz dystanse na wymiar otworu centrującego felgi (na zewnątrz) oraz dopasowane do średnicy jaką masz na piaście (wewnątrz). |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Zalezy jeszcze jakiej grubosci te dystansy mają byc?
Jesli nie za grube to moze sie nie udac zrobic osadzenia dla felgi. Co do samego powiekszania otworu to dobry tokarz zrobi to bez problemu (jesli 18" wejdzie mu na tokarke ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 22 November 2002 ![]() |
Zrób dystanse tak aby pasowały pod felgę. Jeśli się nie da to u trzeźwego tokarza przetocz otwór w feldze.
-------------------- Ecu-Tune.Pl
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 December 2009 Skąd: Wrocław ![]() |
Też jestem za zrobieniem dystansu pod felgę.
Jeżeli nie obejdzie się bez dystansu bo ET w feldze za małe to nie będzie to pewnie kwestia mniej niż 10mm. Przy 15mm można już kombinować z dystansem i osadzeniem pod felunek. -------------------- Project FiA 6Y20VT - v 1.5
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
ET ori felgi to bodajze 35
OZ ET to 48 Ori piasta to 57 piasta oz to 58,59...plus minus... |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 December 2009 Skąd: Wrocław ![]() |
Czekaj czekaj, to otwór centrujący w feldze jest większy niż piasta? To przecież pierścieniem centrującym załatwisz i zwykłym dystansem 13mm. Ale skoro już dystans będziesz robić to czemu nie wytoczyć go na odpowiednią średnicę otworu centrującego felgi. Jest więcej niż w ori więc problem mniejszy niż to naświetliłeś.
Znaczy felga wchodzi ale ma za duży luz promieniowy? Ori piasta to 57 piasta oz to 58,59...plus minus... OZ Superleggera 18" otwór centrujący ma za mały aby felga weszła na piastę ... ( Zebrać materiału trzeba około milimetra ) czy olać ? To jak w końcu jest, otwór centrujący w feldze jest mniejszy czy większy niż piasta? -------------------- Project FiA 6Y20VT - v 1.5
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Nie....felga nie wchodzi na ori otwór centujący, przepraszam, popierdoliłem .
wiec z FELGI trzeba by zebrac 1 czy 2 milimetry materiału . |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
a przy okazji jakie auta mają taką mała piastę ~56mm ?
zwykle felgi mają raczej większe otwory centrujące do zniwelowania pierścieniami - te OZty są do jakiegoś auta dedykowane ? myslę że nie ma problemu żeby powiększyć otwór pod standard VAGa 57,1... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Cholera wie ,może jakies Subaru na nich latało
najbardziej martwi mnie precyzja powiększenia otworu ( aby bylo profi ) i dochodzi jeszcze kwestia dystansów, których nigdy nie używałem i nie mam o nich opinii ( czytaj : czy to nie druciarstwo ) |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
To pewnie do jakiejs s3 (wnioskuje po awatarze) beda zakladane felgi z subaraka?
Powiedz dokladnie co i do czego to bedzie prosciej. Jesli piasta jest za duza i dochodzi jeszcze zmiana et o 13 to zobacz czy nie mozna jeszcze dolozyc z 5 (w sumie wyjdzie ET30) a dystansem juz zrobisz srednice piast jakie tylko bedziesz chcial. Dystansy to raczej nie drut (te porzadnie wykonane) i spoooro uzytkowników tego forum z powodzeniem na nich śmiga. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Dodam że jak już będziesz miał dystans w okolicach 20mm to rób przykręcany do piasty...
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock ![]() |
moze ja czegos nie kumam ale "CHYBA" nawet jak by tokarz zrobil 'jajko" to i tak felge trzymaja sruby do piasty co nie?
-------------------- BMW E64 645i
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 18 February 2011 Skąd: czarnaziemia ![]() |
no właśnie śruby dociskają felgę do piasty , ale pozycję felgi względem piasty ustala pierscień centrujący
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock ![]() |
skoro otwór na srube jest przystosowany do sruby to jak to moznna zle przykrecic? ale ok i tak byle tokarz zrobi to poprawnie...
-------------------- BMW E64 645i
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 23 January 2007 Skąd: Wawa ![]() |
Nie widzę problemu z takim podebraniem materiały, robiliśmy taki zabieg to koszt ok 150 pln u dowolnego tokarza.
-------------------- TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily Focus 2.0T 370 km - Track |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 December 2009 Skąd: Wrocław ![]() |
a przy okazji jakie auta mają taką mała piastę ~56mm ? Opel... żeby wsadzić felgi z vaga 4x100 do Opla musiałem znaleźć cienkie pierścienie. Znalazłem 56,4 -> 57,1 i założylem. Bez pierścienia nie dało się wycentrować koła na samych śrubach, a nawet jak po wielu próbach się udało to robota głupiego do pierwszej dziury w drodze ![]() -------------------- Project FiA 6Y20VT - v 1.5
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 December 2005 ![]() |
Troszke spokojnie można zebrać, ja w Volvo S60 mialem felgi z Focusa ST, kolega w S80 ma koła z Jaga S Type, nic nie bije, jezdzi się ok.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Opel... żeby wsadzić felgi z vaga 4x100 do Opla musiałem znaleźć cienkie pierścienie. Znalazłem 56,4 -> 57,1 i założylem. Bez pierścienia nie dało się wycentrować koła na samych śrubach, a nawet jak po wielu próbach się udało to robota głupiego do pierwszej dziury w drodze ![]() ale tu pewnie chodzi o 5x100, zreszta sie juz wyjaśniło że subaru ![]() jak sie jezdzi bez pierscieni centrujących to ja doskonale wiem ![]() sruby nie centrują koła tylko otwór w feldze który siada na piaste tokarz tu chyba nie moze nic popsuc to w sumie banalna dla niego czynnośc -------------------- |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
ET ori felgi to 32
ET wspomnianego OZ`ta to 48 Różnica w średnicy piasty to 1mm ( piasta felgi jest mniejsza ) Wobec tego , najlepiej zrobić dystans pod felgę - ori piastę o grubości 16mm naturalnie biorąc pod uwagę zmianę piasty . Jeśli cos pomylilem, proszę o sprostowanie . btw : jak wygląda sprawa srub mocujacych ? Wystarczy, że bedą po prostu dłuższe ? Jak z wytrzymałością , jaką dobrac ? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 07:41 |