Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Felga nie wchodzi na piastę, Walczyć, czy sprzedać
Luckystrike1979
post Wed, 19 Oct 2011 - 12:55
Post #1


Super User
Dołączył: Sun, 13 January 2008
Skąd: Poznań





OZ Superleggera 18" otwór centrujący ma za mały aby felga weszła na piastę

Oddać do zwiększenia otworu centrującego ? ( Zebrać materiału trzeba około milimetra ) czy olać ?

Chodz mi o kwestię precyzji takiego zabiegu , nie chciałbym trzymać latającej kierownicy przy 100 km/h

Dochodzi jeszcze kwestia ET na tyle, że nie obędzie się bez dystansów .

Przerabiał ktoś taki temat ?

S3ała .



Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 19 Oct 2011 - 12:55
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
burski
post Wed, 19 Oct 2011 - 13:20
Post #2


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





Skoro i tak kładziesz dystanse, to felgi zostaw w spokoju.
Wytocz dystanse na wymiar otworu centrującego felgi (na zewnątrz) oraz dopasowane do średnicy jaką masz na piaście (wewnątrz).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Wed, 19 Oct 2011 - 13:36
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Zalezy jeszcze jakiej grubosci te dystansy mają byc?
Jesli nie za grube to moze sie nie udac zrobic osadzenia dla felgi.
Co do samego powiekszania otworu to dobry tokarz zrobi to bez problemu (jesli 18" wejdzie mu na tokarke wink.gif )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chester
post Wed, 19 Oct 2011 - 13:55
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Fri, 22 November 2002





Zrób dystanse tak aby pasowały pod felgę. Jeśli się nie da to u trzeźwego tokarza przetocz otwór w feldze.


--------------------
Ecu-Tune.Pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sev
post Wed, 19 Oct 2011 - 14:10
Post #5


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009
Skąd: Wrocław





Też jestem za zrobieniem dystansu pod felgę.

Jeżeli nie obejdzie się bez dystansu bo ET w feldze za małe to nie będzie to pewnie kwestia mniej niż 10mm. Przy 15mm można już kombinować z dystansem i osadzeniem pod felunek.


--------------------
Project FiA 6Y20VT - v 1.5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luckystrike1979
post Wed, 19 Oct 2011 - 15:16
Post #6


Super User
Dołączył: Sun, 13 January 2008
Skąd: Poznań





ET ori felgi to bodajze 35

OZ ET to 48

Ori piasta to 57

piasta oz to 58,59...plus minus...

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sev
post Wed, 19 Oct 2011 - 15:58
Post #7


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009
Skąd: Wrocław





Czekaj czekaj, to otwór centrujący w feldze jest większy niż piasta? To przecież pierścieniem centrującym załatwisz i zwykłym dystansem 13mm. Ale skoro już dystans będziesz robić to czemu nie wytoczyć go na odpowiednią średnicę otworu centrującego felgi. Jest więcej niż w ori więc problem mniejszy niż to naświetliłeś.

Znaczy felga wchodzi ale ma za duży luz promieniowy?
CYTAT(Luckystrike1979 @ Wed, 19 Oct 2011 - 15:16) *
Ori piasta to 57

piasta oz to 58,59...plus minus...


CYTAT(Luckystrike1979 @ Wed, 19 Oct 2011 - 12:55) *
OZ Superleggera 18" otwór centrujący ma za mały aby felga weszła na piastę

... ( Zebrać materiału trzeba około milimetra ) czy olać ?


To jak w końcu jest, otwór centrujący w feldze jest mniejszy czy większy niż piasta?


--------------------
Project FiA 6Y20VT - v 1.5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luckystrike1979
post Wed, 19 Oct 2011 - 16:04
Post #8


Super User
Dołączył: Sun, 13 January 2008
Skąd: Poznań





Nie....felga nie wchodzi na ori otwór centujący, przepraszam, popierdoliłem .

wiec z FELGI trzeba by zebrac 1 czy 2 milimetry materiału .

Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 19 Oct 2011 - 16:16
Post #9


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





a przy okazji jakie auta mają taką mała piastę ~56mm ?

zwykle felgi mają raczej większe otwory centrujące do zniwelowania pierścieniami - te OZty są do jakiegoś auta dedykowane ?

myslę że nie ma problemu żeby powiększyć otwór pod standard VAGa 57,1...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luckystrike1979
post Wed, 19 Oct 2011 - 16:36
Post #10


Super User
Dołączył: Sun, 13 January 2008
Skąd: Poznań





Cholera wie ,może jakies Subaru na nich latało

najbardziej martwi mnie precyzja powiększenia otworu ( aby bylo profi ) i dochodzi jeszcze kwestia dystansów, których nigdy nie używałem i nie mam o nich opinii ( czytaj : czy to nie druciarstwo )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Wed, 19 Oct 2011 - 16:49
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





To pewnie do jakiejs s3 (wnioskuje po awatarze) beda zakladane felgi z subaraka?
Powiedz dokladnie co i do czego to bedzie prosciej. Jesli piasta jest za duza i dochodzi jeszcze zmiana et o 13 to zobacz czy nie mozna jeszcze dolozyc z 5 (w sumie wyjdzie ET30) a dystansem juz zrobisz srednice piast jakie tylko bedziesz chcial.
Dystansy to raczej nie drut (te porzadnie wykonane) i spoooro uzytkowników tego forum z powodzeniem na nich śmiga.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Wed, 19 Oct 2011 - 17:55
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Dodam że jak już będziesz miał dystans w okolicach 20mm to rób przykręcany do piasty...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Wed, 19 Oct 2011 - 20:37
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





moze ja czegos nie kumam ale "CHYBA" nawet jak by tokarz zrobil 'jajko" to i tak felge trzymaja sruby do piasty co nie?


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bodziokardasz
post Wed, 19 Oct 2011 - 20:47
Post #14


User
Dołączył: Fri, 18 February 2011
Skąd: czarnaziemia





no właśnie śruby dociskają felgę do piasty , ale pozycję felgi względem piasty ustala pierscień centrujący
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Wed, 19 Oct 2011 - 20:52
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





skoro otwór na srube jest przystosowany do sruby to jak to moznna zle przykrecic? ale ok i tak byle tokarz zrobi to poprawnie...


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rasta_fkp
post Wed, 19 Oct 2011 - 21:20
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Tue, 23 January 2007
Skąd: Wawa





Nie widzę problemu z takim podebraniem materiały, robiliśmy taki zabieg to koszt ok 150 pln u dowolnego tokarza.


--------------------
TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily
Focus 2.0T 370 km - Track
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sev
post Thu, 20 Oct 2011 - 10:03
Post #17


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009
Skąd: Wrocław





CYTAT(cowboy @ Wed, 19 Oct 2011 - 16:16) *
a przy okazji jakie auta mają taką mała piastę ~56mm ?

Opel... żeby wsadzić felgi z vaga 4x100 do Opla musiałem znaleźć cienkie pierścienie. Znalazłem 56,4 -> 57,1 i założylem. Bez pierścienia nie dało się wycentrować koła na samych śrubach, a nawet jak po wielu próbach się udało to robota głupiego do pierwszej dziury w drodze wink.gif


--------------------
Project FiA 6Y20VT - v 1.5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K@rol
post Thu, 20 Oct 2011 - 10:08
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 December 2005





Troszke spokojnie można zebrać, ja w Volvo S60 mialem felgi z Focusa ST, kolega w S80 ma koła z Jaga S Type, nic nie bije, jezdzi się ok.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 20 Oct 2011 - 10:11
Post #19


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Sev @ Thu, 20 Oct 2011 - 10:03) *
Opel... żeby wsadzić felgi z vaga 4x100 do Opla musiałem znaleźć cienkie pierścienie. Znalazłem 56,4 -> 57,1 i założylem. Bez pierścienia nie dało się wycentrować koła na samych śrubach, a nawet jak po wielu próbach się udało to robota głupiego do pierwszej dziury w drodze wink.gif


ale tu pewnie chodzi o 5x100, zreszta sie juz wyjaśniło że subaru smile.gif

jak sie jezdzi bez pierscieni centrujących to ja doskonale wiem smile.gif u mnie bicie objawiało sie powyzej 80 km/h

sruby nie centrują koła tylko otwór w feldze który siada na piaste

tokarz tu chyba nie moze nic popsuc to w sumie banalna dla niego czynnośc


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luckystrike1979
post Thu, 15 Mar 2012 - 13:40
Post #20


Super User
Dołączył: Sun, 13 January 2008
Skąd: Poznań





ET ori felgi to 32

ET wspomnianego OZ`ta to 48

Różnica w średnicy piasty to 1mm ( piasta felgi jest mniejsza )

Wobec tego , najlepiej zrobić dystans pod felgę - ori piastę o grubości 16mm naturalnie biorąc pod uwagę zmianę piasty .

Jeśli cos pomylilem, proszę o sprostowanie .

btw : jak wygląda sprawa srub mocujacych ? Wystarczy, że bedą po prostu dłuższe ? Jak z wytrzymałością , jaką dobrac ?



Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 07:41