![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 22 August 2012 Skąd: Namysłów/Żyrardów ![]() |
Witam serdecznie forumowiczów..długo zastanawiałem się nad tym czy opisać tutaj mój powstający projekt,jednak doszedłem do wniosku że co mi tam
![]() Seryjnie jest to FSO Polonez Caro 1.9 GLD z 1995 roku, który został zakupiony przez mojego dziadka prosto z fabryki, auto od nowości w rękach mojego dziadka przejechało 22 tys km przez 12 lat. MODEL: FSO Polonez Caro 1.9 GLD Początkowo wyglądało to tak: ![]() ![]() ![]() jednak po spotkaniu z niezidentyfokowanym obiektem przebiegającym przez drogę zapadła decyzja o zmianie przodu na wersję wcześniejszą: ![]() ![]() następnie zapragnąłem posiadać pierwszego w PL poldka z dachem typu open air: ![]() SILNIK: w trakcie w takim stanie samochodem przejeździłem aż do przebiegu ponad 50 tys km i zapadła decyzja że czas zacząć zabawę... udało sie zakupić silnik SR20DET od Nissana Bluebirda ![]() który jak się okazało różni się dosyć sporo od jednostek montowanych w 200sx, choćby blokiem, aparatem zapłonowym itd..wobec czego zakupiony został kolejny silnik - dawca: ![]() dodatkowo zakupiłem skrzynie od 200sx, która okazała się być uszkodzona: ![]() nic to jednak, po znajomości kupiłem kolejną skrzynie, jednak od ca18det którą połączymy z dzwonem od sr20det i powinno to banglać ![]() ![]() stary silnik został wyjęty i na chwile obecną trwa wpasowywanie nowej jednostki do komory: ![]() co do samego silnika, STAGE I zakłada jedynie montaż mocniejszych panewek oraz zamiane rodzielacza na cewki zapłonowe, montaż jakiegoś stosunkowo dużego IC i wystrojenie na około 240-250 KM (jeśli sie uda) w takim setupie auto powinno przejeździć do kolejnej zimy i kolejnego etapu modyfikacji jednostki napędowej. UKŁAD DOLOTOWY w trakcie: - planujemy zbudować nowy kolektor dolotowy wraz z dużym stożkowym filtrem powietrza umiejscowionym w termicznej obudowie UKŁAD WYDECHOWY w trakcie: - przelotowy układ wydechowy zbudowany na 2 tłumikach zrobionych na zamówienie pod moje auto, downpipe 3" reszta 2,5" UKŁAD WTRYSKOWY seria ELEKTRONIKA w trakcie - seryjny komputer + sterowanie za pomocą SMT6 lub innego tego typu urządzenia UKŁAD CHŁODZENIA gotowy: - seryjna chłodnica z Poloneza na 2 wiatraki - szeroka miedziana UKŁAD NAPĘDOWY w trakcie: Wyjdzie w praniu tak naprawdę, wiem ze chciałbym sztywny most z tyłu, ale co będzie to zobaczymy.. GOTOWYSkrzynia z nissana 200sx połączona hybrydowym wałem z nissana i volvo wraz z mostem od volvo 940 z przełożeniem 3.54 ZAWIESZENIE w trakcie: Zawieszenie poloneza to kolejna nie rozwiazana jeszcze zagadka, napewno zagości w nim komplet takich oto poliuretanów: ![]() z tyłu zostanie dołożone jedno pióro oraz zaklepane na docelową wysokość, z przodu mam najtwardsze sprężyny z dostępnych dla poloneza, więc po pierwszych jazdach będę mógł więcej powiedzieć na temat tego czy zda to egzamin czy nie.. GOTOWY:Tak jak planowałem, komplet poliuretanów, z przodu cięte i utwardzone sprężyny z tyłu dołożone pióro i sklepana o 8 cm. UKŁAD HAMULCOWY w trakcie: wiem już że auto będzie się dosyć szybko rozpędzać, wobec czego przydałoby się aby i w miarę szybko sie zatrzymywało, posłużyć do tego ma zestaw 4 tłoczkowych hamulców brembo z Fiata Coupe Turbo z tarczą o średnicy 305 mm: ![]() ![]() GOTOWY: przednie chamulce z fiata coupe turbo 4tłoczkowe brembo z tarczą 305mm, tylne hamulce zastąpione seryjnymi przednimi od poloneza, przewody w talowym oplocie, pompa hamulcowa od fiata coupe turbo.. DODATKI w trakcie: to tak w skrócie na temat mojego autka, wiem jeszcze że zamierzam wyposażyć go w klatkę bezpieczeństwa bądź sam rollbar, zakupiłem też 5pkt 3" pasy takata, przymierzam sie też do zakupu foteli i najprawdopodobniej będą to fotele Bride Gardia III GOTOWY: pełna klatka bezpieczeństwa wg zał., kubełkowe fotele Bride Gardia III wraz z pasami Takata, kierownica OMP z odsadzeniem i quick release, na montaż czekają zegary oraz wyświetlacz prędkości wszelkie sugestie oraz krytyka mile widziane ![]() Pozdrawiam serdecznie RS |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 17 October 2012 Skąd: Wrocław ![]() |
Fajnie widziec Twojego poldolota z nowym serduchem, szczegolnie z takim;) mam nadzieje ze dobrze Ci sie lata na moich bialych felgach xD zycze wysokiego cisnienia w peaku i duzo Nm z dolu
![]() -------------------- S4 B5
E30 320i cabrio C124 230CE |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
skrzynia w 1.9d jest taka sama jak w pozostalych silnikach? to byl chyba silnik PSA,wiec silniki z PSA tez podeszly by do oryginalnej skrzyni.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
No i klawo że coraz wiecej ludzi zaczyna pchac konkretne piece do polonezów. Trzymam kciuki za szybki wyjazd. Czym chcesz wysterowac wtrysk i zaplon ? Bluebird byl fabrycznie doladowany? W jaki sposob chcesz latwo przejsc z rozdzielacza na cewki, wjedzie SA ?
Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 22 May 2010 Skąd: Węgrów ![]() |
Coraz więcej rodzimych statków z mocnymi motorami się robi i dobrze. Zawsze kręciły mnie przeróbki takich autek polonez, siekiera, maluch. Auta wyśmiewane ale posiadające duszę, z mocnymy silnikami przerobionym zawieszeniem jest to naprawdę fajna zabawka którą nie jeden na tym forum chciał by posiadać
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 22 August 2012 Skąd: Namysłów/Żyrardów ![]() |
raich nie bardzo wiem o co chodzi, owszem,jest to taka sama skrzynia jak w innych polonezach, jednak nie wytrzyma ona takiej mocy jaką zakładam dla tego auta..
DOHC tak, Bluebird był fabrycznie takze doładowany, jedyne różnice to blok, umiejscowienie rozrusznika, oraz kolektor dolotowy, z racji faktu iż w Bluebirdzie był ustawiony poprzecznie to jednak te różnicą swoje robią.. jeśli chodzi o przejście na cewki, planujemy założyć instalacje od seryjnego SR20DET który został zakupiony jako dawca wraz z cewkami, do tego seryjny komp plus strojenie chyba na smt6 lub innym tego typu urządzeniu..wiem już że od podstaw zrobimy kolektor dolotowy no i niestety takze wylotowy, gdyż oba te elementy mogą nie do końca w seryjnej postaci dać sie upchnąć do komory silnika..najwiekszą moja bolączka jak do tej pory są koła, maksymalnie chciałem pozostać na 15" zeby auto nie rzucało się w oczy, ot stary, zwykły i cichociemny polonez który na światłach będzie mógł poradzić sobie z teoretycznie duzo szybszymi samochodami, ale przez zakup hamulców obawiam się iż minimalna felga to 16" ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Co do hebli to jest rozwiązanie. Początkowo też chciałem zostać przy 15" ale chciałem wystarczająco mocne heble. Plan jest w przyszłości na brembo 4 tloczkowe i pod to dobierałem tarcze. Załatw sobie na przymiarki tarcze z omegi b, ma 28 mm grubości czyli tyle ile potrzebują brembo a dzięki 296 mm średnicy mieści się w 15" (przynajmniej z fabrycznym zaciskiem) w jakichś manualach od zacisków czytałem że minimalna średnica tarczy dla nich to 280 więc wszystko spokojnie się łapie. Trzeba by tylko przymierzyć tarcze + zacisk 4 tłok do felgi 15" ja jeszcze tego nie robilem.
Co do sterowania silnikiem już wszystko rozumiem tylko zamiast smt6 weż DET3 duzo wieksza rozdzielczość mapy + interpolacja wartosci między komórkami . Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
raich ale przez zakup hamulców obawiam się iż minimalna felga to 16" ![]() jak zalozysz tarcze 280mm to przy dystansie albo et <25 zmiesci sie w felge 15 cali. dzięki 296 mm średnicy mieści się w 15" (przynajmniej z fabrycznym zaciskiem) w jakichś manualach od zacisków czytałem że minimalna średnica tarczy dla nich to 280 więc wszystko spokojnie się łapie. Trzeba by tylko przymierzyć tarcze + zacisk 4 tłok do felgi 15" ja jeszcze tego nie robilem. watpie,zeby 296mm z 4 tloczkami zmiescilo sie w 15''. jaki jest ten fabryczny zacisk w omedze,ze przy tarczy 296mm miesci sie w 15''(pewnie 1 tloczkowy?). ja przy tarczy 280mm z zaciskiem 4 tloczkowym brembo musze zakladac dystans 10mm,przy feldze z et35. tarcze 280mm mozecie podpasowac ze scenica,ma rozstaw 4x100,wiec nie musiscie wiercic nowych otworow,tylko rozwiercic te,ktore sa juz. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 20 October 2011 Skąd: 3city ![]() |
Co to za felgi na pierwszym zdjęciu ? 15" ?
fajny pomysł z tym open air'em no i szacun za chęć ratowania poldka bo jest ich niestety coraz mniej na naszych drogach ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
jak zalozysz tarcze 280mm to przy dystansie albo et <25 zmiesci sie w felge 15 cali. watpie,zeby 296mm z 4 tloczkami zmiescilo sie w 15''. jaki jest ten fabryczny zacisk w omedze,ze przy tarczy 296mm miesci sie w 15''(pewnie 1 tloczkowy?). ja przy tarczy 280mm z zaciskiem 4 tloczkowym brembo musze zakladac dystans 10mm,przy feldze z et35. tarcze 280mm mozecie podpasowac ze scenica,ma rozstaw 4x100,wiec nie musiscie wiercic nowych otworow,tylko rozwiercic te,ktore sa juz. Zacisk jest jednotłoczkowy w omedze. Ja się generalnie wyleczyłem już z 15" felg, w większych rozmiarach duzo łatwiej wychaczyć coś szerszego do upalania. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Kolego super projekt ale zobacz w przyklejony temat jak ma być napisany. Masz czas do wieczora na poprawienie. ułatwi to przejrzystośc, pozdrawiam
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: Schlesien - Imielin ![]() |
Lubię takie akcje i przyglądał sie będę z uwagą . Uwielbiam takie wilki w owczej skórze tym bardziej , że SR20det to jednostka, która studiuję i dłubię już z powodzeniem od kilku lat .
i tak jak już napisane bierz zaraz ecumajstra det 3 aa jak już wkładasz większego icka, pewnie stożek to już się ma rozumieć no i mocniejsza pompa paliwa to spokojnie mozesz na seryjnym turbo, wtryskach i przepływce dmuchnac nieco więcej i 280-300 km wyskoczy jak nic to się dziadek poldek zaraz lepiej odpychał będzie ![]() -------------------- Nissan Silvia SR20VET
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 15 June 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Widzę że kolejne ciekawe fso powstanie. Powodzenia
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 07 June 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
Radziu, jak złożysz poldolota to we wrooo się jakoś trza spiknąć i obmacać osobiście
bo chyba jeszcze nie widziałem osobiście jak miałeś faldach |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
co do samego silnika, STAGE I zakłada jedynie montaż mocniejszych panewek oraz zamiane rodzielacza na cewki zapłonowe, montaż jakiegoś stosunkowo dużego IC i wystrojenie na około 240-250 KM (jeśli sie uda) w takim setupie auto powinno przejeździć do kolejnej zimy i kolejnego etapu modyfikacji jednostki napędowej. Jeśli mnie pamięć nie myli, SR20DET z S14a na fabrycznym turbo, ze zmienionym IC i kompletnym wydechem, wystrojony na Nistune przy dobrym wystrojeniu powinien osiągnąć jakieś 270KM... |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 22 August 2012 Skąd: Namysłów/Żyrardów ![]() |
Dzięki bardzo za pozytywne opinie
![]() ![]() Pozdrawiam RS |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
wymiana przodu to chyba strzał w 10tke
![]() -------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
mam już graty do zakucia silnika, korby oraz tłoki już są, ale najprawdopodobniej narazie nie zdecyduję się na ich montaż, zamontują je do Pulsara bo tam są potrzebne, ja jeszcze bez nich wytrzymam ![]() Pozdrawiam RS Fajny projekcik, moja sugestia dotycząca SRa jeżeli chcesz żeby Twoje autko służyło Ci do jazdy olej kucie, przypilnuj panewek i YYY bo samo kucie to będzie sztuką dla sztuki. SR seryjnie może przyjąc tyle pałera ![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 04 May 2012 ![]() |
radzionam88, czy felga 10 cali szerokości wejdzie pod błotniki w Polonezie? Planujesz poszerzenie błotników / negatywy w zawieszeniu?
P.S. Szacun za projekt! |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Thu, 28 October 2010 Skąd: otwock ![]() |
Olej zakuwanie, bo dopiero zacznie się jazda. Mistrzowie od szlifów są zawsze mądrzejsi od inżynierów z nissana i robią "własne pasowania" co często doprowadza do dziwnych sytuacji, zacieranie panewek itd. Trzeba ich zawsze pilnować. Poza tym seryjne bebechy znoszą 400km, a podobno padł nowy rekord na 520:)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 10 July 2025 - 22:35 |