Shoutbox 0 nowych PW 


10 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> FSO Polonez SR20DET, Nismo - polonez in progress..
radzionam88
post Tue, 25 Dec 2012 - 22:37
Post #1


Frequent User
Dołączył: Wed, 22 August 2012
Skąd: Namysłów/Żyrardów





Witam serdecznie forumowiczów..długo zastanawiałem się nad tym czy opisać tutaj mój powstający projekt,jednak doszedłem do wniosku że co mi tam smile.gif
Seryjnie jest to FSO Polonez Caro 1.9 GLD z 1995 roku, który został zakupiony przez mojego dziadka prosto z fabryki, auto od nowości w rękach mojego dziadka przejechało 22 tys km przez 12 lat.
MODEL: FSO Polonez Caro 1.9 GLD
Początkowo wyglądało to tak:

jednak po spotkaniu z niezidentyfokowanym obiektem przebiegającym przez drogę zapadła decyzja o zmianie przodu na wersję wcześniejszą:

następnie zapragnąłem posiadać pierwszego w PL poldka z dachem typu open air:

SILNIK: w trakcie
w takim stanie samochodem przejeździłem aż do przebiegu ponad 50 tys km i zapadła decyzja że czas zacząć zabawę...
udało sie zakupić silnik SR20DET od Nissana Bluebirda

który jak się okazało różni się dosyć sporo od jednostek montowanych w 200sx, choćby blokiem, aparatem zapłonowym itd..wobec czego zakupiony został kolejny silnik - dawca:

dodatkowo zakupiłem skrzynie od 200sx, która okazała się być uszkodzona:

nic to jednak, po znajomości kupiłem kolejną skrzynie, jednak od ca18det którą połączymy z dzwonem od sr20det i powinno to banglać smile.gif

stary silnik został wyjęty i na chwile obecną trwa wpasowywanie nowej jednostki do komory:

co do samego silnika, STAGE I zakłada jedynie montaż mocniejszych panewek oraz zamiane rodzielacza na cewki zapłonowe, montaż jakiegoś stosunkowo dużego IC i wystrojenie na około 240-250 KM (jeśli sie uda) w takim setupie auto powinno przejeździć do kolejnej zimy i kolejnego etapu modyfikacji jednostki napędowej.
UKŁAD DOLOTOWY w trakcie:
- planujemy zbudować nowy kolektor dolotowy wraz z dużym stożkowym filtrem powietrza umiejscowionym w termicznej obudowie
UKŁAD WYDECHOWY w trakcie:
- przelotowy układ wydechowy zbudowany na 2 tłumikach zrobionych na zamówienie pod moje auto, downpipe 3" reszta 2,5"
UKŁAD WTRYSKOWY seria
ELEKTRONIKA w trakcie
- seryjny komputer + sterowanie za pomocą SMT6 lub innego tego typu urządzenia
UKŁAD CHŁODZENIA gotowy:
- seryjna chłodnica z Poloneza na 2 wiatraki - szeroka miedziana
UKŁAD NAPĘDOWY w trakcie:
Wyjdzie w praniu tak naprawdę, wiem ze chciałbym sztywny most z tyłu, ale co będzie to zobaczymy..
GOTOWYSkrzynia z nissana 200sx połączona hybrydowym wałem z nissana i volvo wraz z mostem od volvo 940 z przełożeniem 3.54
ZAWIESZENIE w trakcie:
Zawieszenie poloneza to kolejna nie rozwiazana jeszcze zagadka, napewno zagości w nim komplet takich oto poliuretanów:

z tyłu zostanie dołożone jedno pióro oraz zaklepane na docelową wysokość, z przodu mam najtwardsze sprężyny z dostępnych dla poloneza, więc po pierwszych jazdach będę mógł więcej powiedzieć na temat tego czy zda to egzamin czy nie..
GOTOWY:Tak jak planowałem, komplet poliuretanów, z przodu cięte i utwardzone sprężyny z tyłu dołożone pióro i sklepana o 8 cm.
UKŁAD HAMULCOWY w trakcie:
wiem już że auto będzie się dosyć szybko rozpędzać, wobec czego przydałoby się aby i w miarę szybko sie zatrzymywało, posłużyć do tego ma zestaw 4 tłoczkowych hamulców brembo z Fiata Coupe Turbo z tarczą o średnicy 305 mm:

GOTOWY: przednie chamulce z fiata coupe turbo 4tłoczkowe brembo z tarczą 305mm, tylne hamulce zastąpione seryjnymi przednimi od poloneza, przewody w talowym oplocie, pompa hamulcowa od fiata coupe turbo..
DODATKI w trakcie:
to tak w skrócie na temat mojego autka, wiem jeszcze że zamierzam wyposażyć go w klatkę bezpieczeństwa bądź sam rollbar, zakupiłem też 5pkt 3" pasy takata, przymierzam sie też do zakupu foteli i najprawdopodobniej będą to fotele Bride Gardia III
GOTOWY: pełna klatka bezpieczeństwa wg zał., kubełkowe fotele Bride Gardia III wraz z pasami Takata, kierownica OMP z odsadzeniem i quick release, na montaż czekają zegary oraz wyświetlacz prędkości
wszelkie sugestie oraz krytyka mile widziane smile.gif
Pozdrawiam serdecznie
RS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 25 Dec 2012 - 22:37
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MQuattron
post Tue, 25 Dec 2012 - 22:42
Post #2


Frequent User
Dołączył: Wed, 17 October 2012
Skąd: Wrocław





Fajnie widziec Twojego poldolota z nowym serduchem, szczegolnie z takim;) mam nadzieje ze dobrze Ci sie lata na moich bialych felgach xD zycze wysokiego cisnienia w peaku i duzo Nm z dolu wink.gif


--------------------
S4 B5
E30 320i cabrio
C124 230CE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Tue, 25 Dec 2012 - 23:15
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





skrzynia w 1.9d jest taka sama jak w pozostalych silnikach? to byl chyba silnik PSA,wiec silniki z PSA tez podeszly by do oryginalnej skrzyni.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Wed, 26 Dec 2012 - 00:15
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





No i klawo że coraz wiecej ludzi zaczyna pchac konkretne piece do polonezów. Trzymam kciuki za szybki wyjazd. Czym chcesz wysterowac wtrysk i zaplon ? Bluebird byl fabrycznie doladowany? W jaki sposob chcesz latwo przejsc z rozdzielacza na cewki, wjedzie SA ?


Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luk9753
post Wed, 26 Dec 2012 - 02:05
Post #5


Super User
Dołączył: Sat, 22 May 2010
Skąd: Węgrów





Coraz więcej rodzimych statków z mocnymi motorami się robi i dobrze. Zawsze kręciły mnie przeróbki takich autek polonez, siekiera, maluch. Auta wyśmiewane ale posiadające duszę, z mocnymy silnikami przerobionym zawieszeniem jest to naprawdę fajna zabawka którą nie jeden na tym forum chciał by posiadać smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzionam88
post Wed, 26 Dec 2012 - 08:31
Post #6


Frequent User
Dołączył: Wed, 22 August 2012
Skąd: Namysłów/Żyrardów





raich nie bardzo wiem o co chodzi, owszem,jest to taka sama skrzynia jak w innych polonezach, jednak nie wytrzyma ona takiej mocy jaką zakładam dla tego auta..
DOHC tak, Bluebird był fabrycznie takze doładowany, jedyne różnice to blok, umiejscowienie rozrusznika, oraz kolektor dolotowy, z racji faktu iż w Bluebirdzie był ustawiony poprzecznie to jednak te różnicą swoje robią..
jeśli chodzi o przejście na cewki, planujemy założyć instalacje od seryjnego SR20DET który został zakupiony jako dawca wraz z cewkami, do tego seryjny komp plus strojenie chyba na smt6 lub innym tego typu urządzeniu..wiem już że od podstaw zrobimy kolektor dolotowy no i niestety takze wylotowy, gdyż oba te elementy mogą nie do końca w seryjnej postaci dać sie upchnąć do komory silnika..najwiekszą moja bolączka jak do tej pory są koła, maksymalnie chciałem pozostać na 15" zeby auto nie rzucało się w oczy, ot stary, zwykły i cichociemny polonez który na światłach będzie mógł poradzić sobie z teoretycznie duzo szybszymi samochodami, ale przez zakup hamulców obawiam się iż minimalna felga to 16" sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Wed, 26 Dec 2012 - 10:21
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Co do hebli to jest rozwiązanie. Początkowo też chciałem zostać przy 15" ale chciałem wystarczająco mocne heble. Plan jest w przyszłości na brembo 4 tloczkowe i pod to dobierałem tarcze. Załatw sobie na przymiarki tarcze z omegi b, ma 28 mm grubości czyli tyle ile potrzebują brembo a dzięki 296 mm średnicy mieści się w 15" (przynajmniej z fabrycznym zaciskiem) w jakichś manualach od zacisków czytałem że minimalna średnica tarczy dla nich to 280 więc wszystko spokojnie się łapie. Trzeba by tylko przymierzyć tarcze + zacisk 4 tłok do felgi 15" ja jeszcze tego nie robilem.

Co do sterowania silnikiem już wszystko rozumiem tylko zamiast smt6 weż DET3 duzo wieksza rozdzielczość mapy + interpolacja wartosci między komórkami .

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Wed, 26 Dec 2012 - 10:38
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





CYTAT(radzionam88 @ Wed, 26 Dec 2012 - 08:31) *
raich ale przez zakup hamulców obawiam się iż minimalna felga to 16" sad.gif

jak zalozysz tarcze 280mm to przy dystansie albo et <25 zmiesci sie w felge 15 cali.


CYTAT(DOHC @ Wed, 26 Dec 2012 - 10:21) *
dzięki 296 mm średnicy mieści się w 15" (przynajmniej z fabrycznym zaciskiem) w jakichś manualach od zacisków czytałem że minimalna średnica tarczy dla nich to 280 więc wszystko spokojnie się łapie. Trzeba by tylko przymierzyć tarcze + zacisk 4 tłok do felgi 15" ja jeszcze tego nie robilem.

watpie,zeby 296mm z 4 tloczkami zmiescilo sie w 15''.
jaki jest ten fabryczny zacisk w omedze,ze przy tarczy 296mm miesci sie w 15''(pewnie 1 tloczkowy?).
ja przy tarczy 280mm z zaciskiem 4 tloczkowym brembo musze zakladac dystans 10mm,przy feldze z et35.
tarcze 280mm mozecie podpasowac ze scenica,ma rozstaw 4x100,wiec nie musiscie wiercic nowych otworow,tylko rozwiercic te,ktore sa juz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek1990t
post Wed, 26 Dec 2012 - 11:43
Post #9


Rookie
Dołączył: Thu, 20 October 2011
Skąd: 3city





Co to za felgi na pierwszym zdjęciu ? 15" ?

fajny pomysł z tym open air'em no i szacun za chęć ratowania poldka bo jest ich niestety coraz mniej na naszych drogach smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Wed, 26 Dec 2012 - 11:48
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





CYTAT(raich @ Wed, 26 Dec 2012 - 10:38) *
jak zalozysz tarcze 280mm to przy dystansie albo et <25 zmiesci sie w felge 15 cali.



watpie,zeby 296mm z 4 tloczkami zmiescilo sie w 15''.
jaki jest ten fabryczny zacisk w omedze,ze przy tarczy 296mm miesci sie w 15''(pewnie 1 tloczkowy?).
ja przy tarczy 280mm z zaciskiem 4 tloczkowym brembo musze zakladac dystans 10mm,przy feldze z et35.
tarcze 280mm mozecie podpasowac ze scenica,ma rozstaw 4x100,wiec nie musiscie wiercic nowych otworow,tylko rozwiercic te,ktore sa juz.


Zacisk jest jednotłoczkowy w omedze. Ja się generalnie wyleczyłem już z 15" felg, w większych rozmiarach duzo łatwiej wychaczyć coś szerszego do upalania.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Wed, 26 Dec 2012 - 12:05
Post #11


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Kolego super projekt ale zobacz w przyklejony temat jak ma być napisany. Masz czas do wieczora na poprawienie. ułatwi to przejrzystośc, pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jacof4i
post Wed, 26 Dec 2012 - 12:14
Post #12


User
Dołączył: Fri, 07 December 2012
Skąd: Schlesien - Imielin





Lubię takie akcje i przyglądał sie będę z uwagą . Uwielbiam takie wilki w owczej skórze tym bardziej , że SR20det to jednostka, która studiuję i dłubię już z powodzeniem od kilku lat .
i tak jak już napisane bierz zaraz ecumajstra det 3 aa jak już wkładasz większego icka, pewnie stożek to już się ma rozumieć no i mocniejsza pompa paliwa to spokojnie mozesz na seryjnym turbo, wtryskach i przepływce dmuchnac nieco więcej i 280-300 km wyskoczy jak nic to się dziadek poldek zaraz lepiej odpychał będzie smile.gif


--------------------
Nissan Silvia SR20VET
Go to the top of the page
 
+Quote Post
menzuramenzura
post Wed, 26 Dec 2012 - 18:08
Post #13


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 June 2010
Skąd: Łódź





Widzę że kolejne ciekawe fso powstanie. Powodzenia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_małyTM_
post Wed, 26 Dec 2012 - 18:54
Post #14


User
Dołączył: Wed, 07 June 2006
Skąd: Wrocław





Radziu, jak złożysz poldolota to we wrooo się jakoś trza spiknąć i obmacać osobiście
bo chyba jeszcze nie widziałem osobiście jak miałeś faldach
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Wed, 26 Dec 2012 - 19:15
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





CYTAT(radzionam88 @ Tue, 25 Dec 2012 - 22:37) *
co do samego silnika, STAGE I zakłada jedynie montaż mocniejszych panewek oraz zamiane rodzielacza na cewki zapłonowe, montaż jakiegoś stosunkowo dużego IC i wystrojenie na około 240-250 KM (jeśli sie uda) w takim setupie auto powinno przejeździć do kolejnej zimy i kolejnego etapu modyfikacji jednostki napędowej.

Jeśli mnie pamięć nie myli, SR20DET z S14a na fabrycznym turbo, ze zmienionym IC i kompletnym wydechem, wystrojony na Nistune przy dobrym wystrojeniu powinien osiągnąć jakieś 270KM...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzionam88
post Sat, 29 Dec 2012 - 21:05
Post #16


Frequent User
Dołączył: Wed, 22 August 2012
Skąd: Namysłów/Żyrardów





Dzięki bardzo za pozytywne opinie smile.gif uwagi dotyczące hamulców napewno mi pomogą, choć podjąłem już decyzję i zagoszczą u mnie 16", gdyż podejrzewam że mogę mieć spore problemy z trakcją na 2-3 pierwszych biegach...felgi zostaną wykonane na zamówienie, gdyż z tyłu chcę mieć ok. 10"szerokości..co do pompy paliwa, zakupili mi już pompę Walbro i z tego co wiem to o wydajności 255l/h..pod koniec przyszłego tygodnia silnik powinien już być wpasowany w komorę silnika, potem wyjęty a następnie auto zostanie całościowo obspawane oraz polakierujemy komorę silnika..mam już graty do zakucia silnika, korby oraz tłoki już są, ale najprawdopodobniej narazie nie zdecyduję się na ich montaż, zamontują je do Pulsara bo tam są potrzebne, ja jeszcze bez nich wytrzymam biggrin.gif
Pozdrawiam
RS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mickey
post Sat, 29 Dec 2012 - 21:45
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





wymiana przodu to chyba strzał w 10tke smile.gif


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Sat, 29 Dec 2012 - 21:51
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(radzionam88 @ Sat, 29 Dec 2012 - 21:05) *
mam już graty do zakucia silnika, korby oraz tłoki już są, ale najprawdopodobniej narazie nie zdecyduję się na ich montaż, zamontują je do Pulsara bo tam są potrzebne, ja jeszcze bez nich wytrzymam biggrin.gif
Pozdrawiam
RS


Fajny projekcik, moja sugestia dotycząca SRa jeżeli chcesz żeby Twoje autko służyło Ci do jazdy olej kucie, przypilnuj panewek i YYY bo samo kucie to będzie sztuką dla sztuki. SR seryjnie może przyjąc tyle pałera biggrin.gif że i tak w przypadku poldka czy nawet pulsarka wystarczy w 100%.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin_Celica
post Sat, 29 Dec 2012 - 21:54
Post #19


User
Dołączył: Fri, 04 May 2012





radzionam88, czy felga 10 cali szerokości wejdzie pod błotniki w Polonezie? Planujesz poszerzenie błotników / negatywy w zawieszeniu?
P.S. Szacun za projekt!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jmp
post Sun, 30 Dec 2012 - 09:32
Post #20


User
Dołączył: Thu, 28 October 2010
Skąd: otwock





Olej zakuwanie, bo dopiero zacznie się jazda. Mistrzowie od szlifów są zawsze mądrzejsi od inżynierów z nissana i robią "własne pasowania" co często doprowadza do dziwnych sytuacji, zacieranie panewek itd. Trzeba ich zawsze pilnować. Poza tym seryjne bebechy znoszą 400km, a podobno padł nowy rekord na 520:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

10 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 10 July 2025 - 22:35