Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> F4R a F4RT różnice, robię kosztorys uturbienia
NogiWeza
post Sat, 02 Aug 2014 - 15:26
Post #1


Rookie
Dołączył: Sat, 02 August 2014





Zwracam się do was z zapytaniem o różnice w silnikach o oznaczeniach jak w temacie. W kompedium wiedzy wyczytałem, że te silniki różnią się tylko po prostu zamontowaniem turbiny i dolotem aluminiowym. Staram się zrobić kosztorys uturbienia 2.0 16V F4R w megane 2 2003 rok. Znalazłem gotowe zestawy nowe w cenie od 1099Euro do nawet 2000Euro do wyższych mocy.

Otóż interesuje mnie przerobienie po prostu na seryjkę 163 km i moment obrotowy również fabryczny, bez żadnych kombinacji. Mam sentyment do mojej meganki i sprzedaż oraz kupno wersji z turbiną nie wchodzi w grę.

Pytanie: oprócz podstawowego remontu silnika typu panewki, pierścienie co jeszcze powinienem zmienić? Kolektor wydechowy, pompa paliwa, pompa oleju, sprzęgło? Skoro się nie różni to nawet nie trzeba odprężać ani wymieniać głowicy? Oczywiście wszystkie uszczelki?
hamulce są chyba takie same (280mm) więc idąc tym śladem reszta jest również taka sama?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 02 Aug 2014 - 15:26
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
torek
post Sat, 02 Aug 2014 - 16:57
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





Tłoki i korby są inne.
kolektor ssący i wydechowy też są inne, wtryski są inne, kompy są inne, a poza tym, Ty masz zmienne fazy rozrządu a 2.0T w Meganie II nie. i tu jest główna różnica. BĘDZIESZ miał spoooore problemy z wystrojeniem tego, bo z tego co wiem, EMU jeszcze nie ogarnia chyba zmiennych faz w Renault. NO chyba że załadujesz kompa ze sporta, lub zwykłej Megane 2.0T. Sprzęgło.. w 2.0T jest dwumas.. u ciebie nie.
Więc niby takie same a jednak inne smile.gif


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NogiWeza
post Sat, 02 Aug 2014 - 20:51
Post #3


Rookie
Dołączył: Sat, 02 August 2014





Co do komputera to zastanawiam się nad chip boxem. Zapytam się inaczej - tłoki chyba wytrzymają nie? ile to chyba nawet 0.5 bar nie będzie. Sprzęgło będzie całkiem do wymiany na mocniejsze?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HMP_inc
post Sun, 03 Aug 2014 - 09:34
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Sun, 11 June 2006
Skąd: LU





Bezsensu. Bawic sie w rzezbienie dla 25KM. Jedyna "sensowna" opcja to swap na 2.0T. Czesciej wystepowaly w Lagunie,mozna poszukac angola. Nie wiem jak bardzo jest p&p z tym w Megane.

Masz jeszcze opcje motoru z Clio Sport II. Duzo bardziej dostepny i prostszy do swapa. Pozostaja takie drobiazgi jak skrzynia biegow etc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Sun, 03 Aug 2014 - 10:29
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





clio sport bez sensu. motory nie trzymają mocy, a przy masie Megane II też fajerewerków nie będzie.

Jaki chip box???? przecież tym nie wystroisz auta.

najlepiej zrobić swap. kupić silnik + graty (ostatnio widziałem na allegro kompletny silnik z turbiną itp za 3500zł). skrzynie możesz zostawić narazie swoją, zakup tylko nowe sprzęgło od 2.0T, lub oddaj swoję do zmiany okładziny), dokup komp od 2.0t i po sprawie. Bez sensu się teraz bawić w uturbianie 2.0 N/A, jak jest sporo dostępnych silników 2.0T w przystępnych cenach.


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NogiWeza
post Sun, 03 Aug 2014 - 15:04
Post #6


Rookie
Dołączył: Sat, 02 August 2014





Wstępnie obejrzałem możliwości swapa. Żeby to działało jak należy musi być 2.0T z laguny i Megane? Bo widzę, że z Renault Espace silniki potrafią być o 1000zł tańsze.
Czyli tak, silnik z turbiną (komplet z kolektorami, głowicą), skrzynia zostaje, sprzęgło po prostu kupić od 2.0T i będzie pasować?

Wstępnie wyjdzie to górna granica 3800zł silnik też widziałem
komputer 800zł
sprzęło 1000zł

5600zł (robocizny nie liczę)

Jeszcze coś pominąłem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ade
post Mon, 04 Aug 2014 - 20:51
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





W espace ten sam silnik.


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Tue, 05 Aug 2014 - 08:45
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





z tym że z Espace może być bardziej zmęczony.. gdyż większą budę targa wink.gif
dolicz jeszcze do tego przerobienie wiązki, bo na pewno co nieco trzeba będzie przerobić.
Sprzęgło dwumasowe za 1000zł?


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mariusz_ku
post Tue, 05 Aug 2014 - 10:44
Post #9


Rookie
Dołączył: Wed, 14 May 2014





jak już robić przekładkę to najlepiej kupić silnik z laguny gt po lifcie zmienione turbo i nowy program i seryjnie jest 205 koni a da się łatwo podciągnąć do 225-230
ten sam silnik siedzi w megane w lagunie II jak i III czy espace i velsatis
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NogiWeza
post Tue, 05 Aug 2014 - 13:13
Post #10


Rookie
Dołączył: Sat, 02 August 2014





faktycznie, droższe. Ale czy trzeba koniecznie dwumas?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NogiWeza
post Tue, 05 Aug 2014 - 13:45
Post #11


Rookie
Dołączył: Sat, 02 August 2014





widziałem koło dwumasowe na allegro używane za 500zł zdemontowane z Megane RS. Będzie pasować?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Tue, 05 Aug 2014 - 15:28
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





na używane nikt nie da Ci gwarancji ile to pojeździ...


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NogiWeza
post Wed, 06 Aug 2014 - 12:51
Post #13


Rookie
Dołączył: Sat, 02 August 2014





Zastanawiałem się w ogóle nad sprzedażą i kupnem gotowca z turbo, ale zawieszenie KW trochę kosztowało w tym :/

widzę, że ciężko na allegro dostać nową dwumasówkę. Same dieslowskie. A to musi być koniecznie 2.0t, tak?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mariusz_ku
post Wed, 06 Aug 2014 - 19:52
Post #14


Rookie
Dołączył: Wed, 14 May 2014





dwumasa musi być od 2.0 turbo diesel to inna bajka
koło dwumasowe kup nawet kiepskie najtańsze i oddaj do regeneracji i ewentualnie do wzmocnienia
ja ostatnio do radzikowskiego na próbę wysłałem sprzęgło od suzuki grand vitary 2.0 diesel z silnikiem PSA 110 KM i za 350 zł dostałem w pełni zregenerowaną tarczę łącznie z tłumikiem drgań oraz zregenerowany docisk z wyminioną sprężyną gdzie nowe dostępne byłko tylko w serwisie za 2600?? bodajże i niewiadomo na kiedy

jeśli masz naprawdę bardzo dobre auto to za 3500 kupisz motor kompletny z turbo za 250 instalację z komputerem za 420 koło dwumasowe około 100-200 intercooler
plus trochę roboty około 2-3 dni i auto zapier.......
myślę że w 5 tysi z olejami się zmieści a 5,5 z rozrządem

naogół około 5 tysi to wychodzi wymina silnika w renault dieslowego 1.9 bądź 1.5 na siemensie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NogiWeza
post Sun, 10 Aug 2014 - 10:32
Post #15


Rookie
Dołączył: Sat, 02 August 2014





Szukałem sprzęgła nowego i wpisując numery z dowodu rejestracyjnego wychodzi, że mam jednak koło dwumasowe. Czy może to pomyłka jakaś?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Sun, 10 Aug 2014 - 11:50
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





CYTAT(NogiWeza @ Wed, 06 Aug 2014 - 11:51) *
Zastanawiałem się w ogóle nad sprzedażą i kupnem gotowca z turbo, ale zawieszenie KW trochę kosztowało w tym :/

widzę, że ciężko na allegro dostać nową dwumasówkę. Same dieslowskie. A to musi być koniecznie 2.0t, tak?

To zawieszenie KW jest przyspawane do tego auta? rolleyes.gif


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NogiWeza
post Sun, 10 Aug 2014 - 12:03
Post #17


Rookie
Dołączył: Sat, 02 August 2014





Gdzieś wyczytałem że od 2002 roku w megance montowany jest dwumas ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 11:41