![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 02 August 2014 ![]() |
Zwracam się do was z zapytaniem o różnice w silnikach o oznaczeniach jak w temacie. W kompedium wiedzy wyczytałem, że te silniki różnią się tylko po prostu zamontowaniem turbiny i dolotem aluminiowym. Staram się zrobić kosztorys uturbienia 2.0 16V F4R w megane 2 2003 rok. Znalazłem gotowe zestawy nowe w cenie od 1099Euro do nawet 2000Euro do wyższych mocy.
Otóż interesuje mnie przerobienie po prostu na seryjkę 163 km i moment obrotowy również fabryczny, bez żadnych kombinacji. Mam sentyment do mojej meganki i sprzedaż oraz kupno wersji z turbiną nie wchodzi w grę. Pytanie: oprócz podstawowego remontu silnika typu panewki, pierścienie co jeszcze powinienem zmienić? Kolektor wydechowy, pompa paliwa, pompa oleju, sprzęgło? Skoro się nie różni to nawet nie trzeba odprężać ani wymieniać głowicy? Oczywiście wszystkie uszczelki? hamulce są chyba takie same (280mm) więc idąc tym śladem reszta jest również taka sama? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
Tłoki i korby są inne.
kolektor ssący i wydechowy też są inne, wtryski są inne, kompy są inne, a poza tym, Ty masz zmienne fazy rozrządu a 2.0T w Meganie II nie. i tu jest główna różnica. BĘDZIESZ miał spoooore problemy z wystrojeniem tego, bo z tego co wiem, EMU jeszcze nie ogarnia chyba zmiennych faz w Renault. NO chyba że załadujesz kompa ze sporta, lub zwykłej Megane 2.0T. Sprzęgło.. w 2.0T jest dwumas.. u ciebie nie. Więc niby takie same a jednak inne ![]() -------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 02 August 2014 ![]() |
Co do komputera to zastanawiam się nad chip boxem. Zapytam się inaczej - tłoki chyba wytrzymają nie? ile to chyba nawet 0.5 bar nie będzie. Sprzęgło będzie całkiem do wymiany na mocniejsze?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 11 June 2006 Skąd: LU ![]() |
Bezsensu. Bawic sie w rzezbienie dla 25KM. Jedyna "sensowna" opcja to swap na 2.0T. Czesciej wystepowaly w Lagunie,mozna poszukac angola. Nie wiem jak bardzo jest p&p z tym w Megane.
Masz jeszcze opcje motoru z Clio Sport II. Duzo bardziej dostepny i prostszy do swapa. Pozostaja takie drobiazgi jak skrzynia biegow etc. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
clio sport bez sensu. motory nie trzymają mocy, a przy masie Megane II też fajerewerków nie będzie.
Jaki chip box???? przecież tym nie wystroisz auta. najlepiej zrobić swap. kupić silnik + graty (ostatnio widziałem na allegro kompletny silnik z turbiną itp za 3500zł). skrzynie możesz zostawić narazie swoją, zakup tylko nowe sprzęgło od 2.0T, lub oddaj swoję do zmiany okładziny), dokup komp od 2.0t i po sprawie. Bez sensu się teraz bawić w uturbianie 2.0 N/A, jak jest sporo dostępnych silników 2.0T w przystępnych cenach. -------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 02 August 2014 ![]() |
Wstępnie obejrzałem możliwości swapa. Żeby to działało jak należy musi być 2.0T z laguny i Megane? Bo widzę, że z Renault Espace silniki potrafią być o 1000zł tańsze.
Czyli tak, silnik z turbiną (komplet z kolektorami, głowicą), skrzynia zostaje, sprzęgło po prostu kupić od 2.0T i będzie pasować? Wstępnie wyjdzie to górna granica 3800zł silnik też widziałem komputer 800zł sprzęło 1000zł 5600zł (robocizny nie liczę) Jeszcze coś pominąłem? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
W espace ten sam silnik.
-------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
z tym że z Espace może być bardziej zmęczony.. gdyż większą budę targa
![]() dolicz jeszcze do tego przerobienie wiązki, bo na pewno co nieco trzeba będzie przerobić. Sprzęgło dwumasowe za 1000zł? -------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 14 May 2014 ![]() |
jak już robić przekładkę to najlepiej kupić silnik z laguny gt po lifcie zmienione turbo i nowy program i seryjnie jest 205 koni a da się łatwo podciągnąć do 225-230
ten sam silnik siedzi w megane w lagunie II jak i III czy espace i velsatis |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 02 August 2014 ![]() |
faktycznie, droższe. Ale czy trzeba koniecznie dwumas?
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 02 August 2014 ![]() |
widziałem koło dwumasowe na allegro używane za 500zł zdemontowane z Megane RS. Będzie pasować?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
na używane nikt nie da Ci gwarancji ile to pojeździ...
-------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 02 August 2014 ![]() |
Zastanawiałem się w ogóle nad sprzedażą i kupnem gotowca z turbo, ale zawieszenie KW trochę kosztowało w tym :/
widzę, że ciężko na allegro dostać nową dwumasówkę. Same dieslowskie. A to musi być koniecznie 2.0t, tak? |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 14 May 2014 ![]() |
dwumasa musi być od 2.0 turbo diesel to inna bajka
koło dwumasowe kup nawet kiepskie najtańsze i oddaj do regeneracji i ewentualnie do wzmocnienia ja ostatnio do radzikowskiego na próbę wysłałem sprzęgło od suzuki grand vitary 2.0 diesel z silnikiem PSA 110 KM i za 350 zł dostałem w pełni zregenerowaną tarczę łącznie z tłumikiem drgań oraz zregenerowany docisk z wyminioną sprężyną gdzie nowe dostępne byłko tylko w serwisie za 2600?? bodajże i niewiadomo na kiedy jeśli masz naprawdę bardzo dobre auto to za 3500 kupisz motor kompletny z turbo za 250 instalację z komputerem za 420 koło dwumasowe około 100-200 intercooler plus trochę roboty około 2-3 dni i auto zapier....... myślę że w 5 tysi z olejami się zmieści a 5,5 z rozrządem naogół około 5 tysi to wychodzi wymina silnika w renault dieslowego 1.9 bądź 1.5 na siemensie |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 02 August 2014 ![]() |
Szukałem sprzęgła nowego i wpisując numery z dowodu rejestracyjnego wychodzi, że mam jednak koło dwumasowe. Czy może to pomyłka jakaś?
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Zastanawiałem się w ogóle nad sprzedażą i kupnem gotowca z turbo, ale zawieszenie KW trochę kosztowało w tym :/ widzę, że ciężko na allegro dostać nową dwumasówkę. Same dieslowskie. A to musi być koniecznie 2.0t, tak? To zawieszenie KW jest przyspawane do tego auta? ![]() -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 02 August 2014 ![]() |
Gdzieś wyczytałem że od 2002 roku w megance montowany jest dwumas ...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 11:41 |