![]() ![]() |
Sun, 28 Sep 2025 - 22:03
Post
#1
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła |
Szukałem ale coś wyszukiwarka kuleje lub brak wątków. Chcę wyrzucić pompę z napędu i wrzucić elektryczno-hydrauliczna. Są pompy oplowskie na allegro
![]() Widziałem też identyczne, przynajmniej z wyglądu, trw, gość sprzedaje jako właśnie do projektów, driftowozów itp. Macie jakieś sprawdzone i dobre pompy które dadzą ciśnienie w okolicy 110-140bar? -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
|
| Wspieraj forum |
Sun, 28 Sep 2025 - 22:03
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Tue, 30 Sep 2025 - 07:56
Post
#2
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff |
Do rajdowania i dyscyplin, gdzie jest dużo kręcenia(przymulają przy szybkich przekładkach, nawet puszczone na maksa; zaś wtedy krótko żyją - około 500-600km oesowych, co zależy też pewnie od wielu czynników) to kiepski wybór.
Lepiej już jakaś wspoma na kolumnę kierowniczą z Corsy C, Twingo czy Seicento, które nie wymagają za wiele sygnałów do poprawnej pracy. |
|
|
|
Tue, 30 Sep 2025 - 12:42
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 |
mam EPAS z opla agila, do manewrowania wystarczająca ale siła też nie powala. Wceśniej miałem wspomaganie EPS z SAXO, kompatowe, da się regulować ciśnienie napięciem sprężyny
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
|
Tue, 30 Sep 2025 - 19:29
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 |
mam EPAS z opla agila, do manewrowania wystarczająca ale siła też nie powala. Wceśniej miałem wspomaganie EPS z SAXO, kompatowe, da się regulować ciśnienie napięciem sprężyny Są też na rynku potencjometry do wspomagań elektrycznych. https://www.servtronic.com/products/corsa-b...h-ecu-plug-epas |
|
|
|
Tue, 30 Sep 2025 - 20:34
Post
#5
|
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie |
Obczaj wspomaganie z megane 2 i pochodnych. Jest elektryczne, zamontowane na kolumnie i siła sterowana PWMem. Z tego co wiem EMU bez problemu sterowanie tym ogarnia.
-------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
|
Tue, 30 Sep 2025 - 21:12
Post
#6
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła |
O kurcze to mnie zmartwiliście, to te co są na allegro po 500zł czy nawet po 700zł reklamowane jako wypasione do driftu itp to nie działają ?
-------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
|
Tue, 30 Sep 2025 - 22:35
Post
#7
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Są też na rynku potencjometry do wspomagań elektrycznych. https://www.servtronic.com/products/corsa-b...h-ecu-plug-epas O, taki właśnie mam w Westfieldzie torowym z tj samej firmy, ze wspomaganiem z Opla Agilla / Suzuki któreś. Kierownica lekutko chodzi 280mm , ale ten potencjometr tylko delikatnie reguluje, przynajmniej u mnie. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
|
Wed, 01 Oct 2025 - 11:57
Post
#8
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff |
O kurcze to mnie zmartwiliście, to te co są na allegro po 500zł czy nawet po 700zł reklamowane jako wypasione do driftu itp to nie działają ? Każda sytuacja jest inna, zależy od konstrukcji przekładni kierowniczej, restryktorów w układzie, zastosowanego oleju i temperatury w układzie wspomagania, podłączenia elektrycznego, opon, geometrii zawieszenia, nawierzchni, poziomu wymagań kierowcy, dyscypliny, itd.. Jeżeli pogodzisz się z "szarpaniem/przeskakiwaniem" siły wspomagania w jakichś skrajnych sytuacjach, to epompa czy epas jest ok. Jeśli chcesz bezkompromisowy układ wspomagania, to tylko klasyczna pompa hydrauliczna. |
|
|
|
Wed, 01 Oct 2025 - 11:58
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 |
ale ten potencjometr tylko delikatnie reguluje, przynajmniej u mnie. Dokładnie, potencjometr nie przeskoczy mocy silnika w kolumnie. Ja u siebie czuje różnice wł/wył ale na pewno nie chodzi tak lekko jak setup EPS -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
|
Thu, 02 Oct 2025 - 21:31
Post
#10
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Dokładnie, potencjometr nie przeskoczy mocy silnika w kolumnie. Ja u siebie czuje różnice wł/wył ale na pewno nie chodzi tak lekko jak setup EPS To znaczy ten potencjometr jest nie wprost na któymś kabelku a z własnym "modułem" małym elektronicznym. Są też w tej firmie takie regulujące siłę wspomagania w zależności od prędkosci ( z GPS ) . Własnie nie wiem czy to mojego egzemplarza problem, czy wszystkie tak mają. Wg producenta powinienem wyraćnie czuć różnicę w sile w zal od ust potencjometru. A ja czuję niewyraźnie, ale za dużo zachodu z demontażm żeby reklamować i próbować drugi , a ta siła jaką daje jest idealna. Mogłem kierownicę 280mm założyć, gorące slicki , ciane kręte sekcie i wciąż nadgarstki nie bolą (a bolą mnie łatwo) . No ale racessuport ma nieco cięższe i "nieco" -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 05 November 2025 - 07:15 |