![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 14 November 2013 ![]() |
Witam wszystkich!
Zawitałem tu z innego forum z powodu pomysłu na ulepszenie swojej hondy. Robię zestaw ulepszeń silnika plus sterowanie DET3. Chciałem umieścić post w temacie "ecumster-zrób to sam", ale wygląda, że tam temat umarł. Mam prośbę do Jadzwina,ale myślę, że może to zainteresować też innych użytkowników Ecumastera. Po podłączeniu sondy lambda do DET3 jest problem z jej emulacją do ECU. W wersji DET3 z wbudowanym MAP-sensorem można by zostawić podłączony oryginalny MAP do ECU, a wbudowany do DET3. Dzięki temu można by wykorzystać wyjście analogowe i przekazywać sygnał z sondy lambda na to wyjście. I zostałby rozwiązany problem z checkiem z powodu lambdy. Byłoby świetnie, gdyby Jadzwin dopisał soft do wersji z osługą VTEC. Jadzwin proszę odezwij się w tym temacie ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Ciezko mi to zrozumiec, ale na to co mi sie udalo odpowiem: Det3 z MAP nie rozni sie od det3 bez MAP ale z czujnikiem przylutowanym na kabelku. Zmiennymi fazami typu on/offmozna z DET sterowac bez problemu, kwestia tylko czy bezposrednio z det, czy trzeba cos po drodze wstawic jezeli zawor duzo pradu pobiera.
Nie rozumiem za to o co chodzi z emulacja sondy? -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 14 November 2013 ![]() |
Ciezko mi to zrozumiec, ale na to co mi sie udalo odpowiem: Det3 z MAP nie rozni sie od det3 bez MAP ale z czujnikiem przylutowanym na kabelku. Zmiennymi fazami typu on/offmozna z DET sterowac bez problemu, kwestia tylko czy bezposrednio z det, czy trzeba cos po drodze wstawic jezeli zawor duzo pradu pobiera. Nie rozumiem za to o co chodzi z emulacja sondy? Być może zbyt to zagmatwane, więc spróbuję wyjaśnić: Najpierw co można podłączyć, a później co ja bym chciał. Obecnie można: w DET3:wtryski w półsekwencji, sonda lambda na wejście tables switch, map sensor na wej analog2, wyjście analog out na map sensor w ECU, wyj freq out przez tranzystor na zawór VTEC. Przy takim podłączeniu pojawia się problem z emulacją sondy lambda do ECU. Ponieważ nie ma wolnego wyjścia, a jest dostępny DET3 z własnym map sensorem to można by podłączyć oba map sensory- jeden do DET3, a drugi do ECU iwtedy nie trzeba by podłączać wujścia analog out na map sensor do ECU. Można by je wykorzystać jako przy odpoweiednim sofcie jako wyjście stanu sondy lambda, na podstawie podłączonej sondy na wej tables switch. ECU nie łapałby błędów ani z map sensor (miałby podłączony własny), ani z sondy lambda bo dostałby sygnał odpowiadający sygnałowi sondy lambda z wyjścia analog out. Interesuje mnie to bo jestem przed zakupem DET3 i w zależności od wersji softu taki bym kupił. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
nie ważne czy map jest wbudowany czy nie, to zawsze analog2 jest zarezerwowane.. do którego rocznika/silnika chcesz to zastosować i po co wyjście na lambde? po co "cofać się" na pólsekwencje, skoro oryginalnie jest multipoint?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
zapewne chcesz to podłaczyc do 7geny ;]
po pierwsze mozesz podłaczyc emulator sondy z allegro za 50zl , po drugie ten zabieg z emulacja lambdy sie nie uda , emulacja bedzie dzialac dopuki ecu niedojdzie do granicy korkecji mieszanki a wtedy wywali czeka mimo wszystko musisz z tym zyc bo nic niewykombinujesz |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 14 November 2013 ![]() |
nie ważne czy map jest wbudowany czy nie, to zawsze analog2 jest zarezerwowane.. do którego rocznika/silnika chcesz to zastosować i po co wyjście na lambde? po co "cofać się" na pólsekwencje, skoro oryginalnie jest multipoint? Dziękuję za zainteresowanie, ale nie za bardzo zrozumiałeś o co mi chodzi. Chodziło mi o emulację sondy przełączonej z ECU do DET3, żeby nie wywalało checka, ale nieważne, Przema72 przekonał mnie że to w pewnych warunkach i tak nie będzie działać(a pólsekwencja dlatego, że niestety w takim trybie pracuje DET3 Fuel Implant). |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
po co odpinać sonde od seryjnego ecu? jak dobrze zrobisz mapy to ori ecu sie nie połapie.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 14 November 2013 ![]() |
zapewne chcesz to podłaczyc do 7geny ;] po pierwsze mozesz podłaczyc emulator sondy z allegro za 50zl , po drugie ten zabieg z emulacja lambdy sie nie uda , emulacja bedzie dzialac dopuki ecu niedojdzie do granicy korkecji mieszanki a wtedy wywali czeka mimo wszystko musisz z tym zyc bo nic niewykombinujesz Szkoda wydawało mi się to ciekawym rozwiązaniem.Rzeczywiście jednak gdyby ECU regulowało w rozszerzonym zakresie silnik po tuningu to nie było by potrzebne takie rozwiązanie jak Ecumaster. Pozdrawiam i mam jeszcze sprawę na PW. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 December 2008 Skąd: OSTRZESZÓW ![]() |
Kolega hz10 ma rację
przy dobrym zestrojeniu ECU mastera w FI sonda może być podpięta pod oba sterowniki na raz i seryjny ECU nie ma prawa walić błędami |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 10 December 2009 Skąd: Śląsk/Imielin ![]() |
Kolega hz10 ma rację przy dobrym zestrojeniu ECU mastera w FI sonda może być podpięta pod oba sterowniki na raz i seryjny ECU nie ma prawa walić błędami Potwierdzam robiłem tak wiele razy -------------------- Pierwsze Street AWD 9s w Polsce, Ełk 2012
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
ze sterownikiem hondy ? w starszych sterownikach oczywiscie jesli komputer widzi ze sonda "skacze" to nie wywala błedu
w sterowniku hondy diagnostyka sondy jest bardziej skomplikowana , i wyrzuca jej bład nawet po podpieciu emulatora lambdy |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 10 December 2009 Skąd: Śląsk/Imielin ![]() |
ze sterownikiem hondy ? w starszych sterownikach oczywiscie jesli komputer widzi ze sonda "skacze" to nie wywala błedu w sterowniku hondy diagnostyka sondy jest bardziej skomplikowana , i wyrzuca jej bład nawet po podpieciu emulatora lambdy Jeśli komputer wyrzuca błąd sondy ponieważ dochodzi do granicy nadpisywania map w programie to jest lipa. Judyma możliwość to podłączenie deta tak aby czytał czas wtrysku z seryjnego ecu i przeliczać go na nowe wartości po ciśnieniu i obrotach. Z tego co kojarzę to kiedyś była taka możliwość i w decie2 ale nigdy tego nie stosowałem i nie wiem jak to się sprawuje. -------------------- Pierwsze Street AWD 9s w Polsce, Ełk 2012
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
własnie tak jest sterownik dochodzi do granic korekcji i jest koniec
oczywiscie mozna by to omijac , symulowac itp , ale chyba szkoda zachodu tylko po to aby zgasic bład |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 08:09 |