Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Eaton m112 kilka pytań.
tommi84
post Sat, 06 Feb 2010 - 16:52
Post #1


Rookie
Dołączył: Wed, 26 November 2008





Hej.
Kupiłem w dobrej kasie eatona m112.
Stan techniczny ok, poza odchodzącym teflonem.

Z tego co wyczytałem wpływa to na zmniejszenie wydajności.
Interesuje mnie 0,5 bara, silnik to 2.9 24v cosworth.
Czy po usunięciu resztek teflonu będzie to osiągalne?
Jakim olejem go zalać?, nie mogę znaleźć konkretnego info na ten temat jak również nt ilości oleju.
Czy mógłby ktoś pomóc w obliczeniu wielkości kółka?
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 06 Feb 2010 - 16:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
!markos
post Sat, 06 Feb 2010 - 17:30
Post #2


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





niektorzy twierdza, ze wystarczy zwykly olej silnikowy, ale powinienes go zalac specjalnym olejem do kompresorow. w polse ciezki temat.

na jakiej podstawie stwierdzasz, ze stan techniczny jest ok? sprawdziles wszystkie uszczelnienia i nakreciles go do wyzszych obrotow?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_B230FT_*
post Sat, 06 Feb 2010 - 17:37
Post #3









CYTAT(tommi84 @ Sat, 06 Feb 2010 - 16:52) *
Kupiłem w dobrej kasie eatona m112.
Stan techniczny ok, poza odchodzącym teflonem.
Z tego co wyczytałem wpływa to na zmniejszenie wydajności.
Interesuje mnie 0,5 bara, silnik to 2.9 24v cosworth.
Czy po usunięciu resztek teflonu będzie to osiągalne?
Jakim olejem go zalać?, nie mogę znaleźć konkretnego info na ten temat jak również nt ilości oleju.
Czy mógłby ktoś pomóc w obliczeniu wielkości kółka?
Pozdrawiam.


O olej zapytaj sie w najblizszym serwisie jaguara
wielkosc kolka musi byc tak dopasowana zeby przy max predkosci obrotowej silnika nie przekraczac max predkosci obrotowej rotorow.

Srednica kola na kompresorze= maksymalne obroty silnika (rpm/min) pomnozone przez srednice kola na wale korbowym (mm) pomnozone przez przelozenie w kompresorze (np 3.45) i to wszystko dzielimy przez max predkosc obrotowa rotoru w kompresorze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_B230FT_*
post Sat, 06 Feb 2010 - 17:46
Post #4









CYTAT(!markos @ Sat, 06 Feb 2010 - 17:30) *
w polse ciezki temat.


kazdy mercedes 200, 230 kompressor jezdzi na eatonie wiec nie widze problemu z olejem, dostaniesz go w kazdym serwisie mercedesa i jaguara. w jaguarze trzeba bylo by sie zapytac ile wchodzi w V8 na kompresorze oleju, V jezdzily na eatonach M112 a rzedowe 6 mialy wsadzone M90, w mercedesach byl montowany M45 i M62.
olej do wszystkich jest jednakowy. wiec prosze nie pisac bzdur o ciezkim temacie olejowym
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Quaki
post Sat, 06 Feb 2010 - 17:58
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2004





Co do oleju to tak jak pisale kolega B230FT zreszta mozna tez napisac do eatona o parametry oleju i cos dobrac
Co do kolka to bedziesz mial problem z tym komprseorem z wyliczen wynika ze
silnik 2.9 przy odcieciu na 7500obr/min ma mniej wiecej takie parametry
-zapotrzebowanie na powietrze wolnossacy 168,56 l/s
-zapotrzebowanie na powietrze boost (0,5 bara lub 50kpa) 84,28 l/s
czyli lacznie 253l/s zapotzrebowania czyli 15171l/min
wydajnosc m112 2/l na obrot czyli zeby miec 253l sprzearka powinna sie obracac z predkoscia 7585obr/min i tu jest problem bo
1. jest to za malo (sprzerka ma limit dolny i gorny )
2. kolko wychodzi ze pownno miec ratio 1.01 i tutaj tez jest lipa
Obawiam sie ze kupiles za duza sprezke do tego silnika
Pozdrawiam


--------------------
Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html
Wielokanałowy wskaźnik EGT
http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Sat, 06 Feb 2010 - 18:52
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





a czy czasem nie mozna sterowac zaworkiem doladowania ??? jezeli by bylo zbyt duze wink.gif


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Sat, 06 Feb 2010 - 19:36
Post #7


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Zasadniczo można, tylko pamiętaj że kompresor do swojej pracy odbiera moc z wału korbowego silnika.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
STELMI
post Sat, 06 Feb 2010 - 20:54
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Mon, 16 January 2006
Skąd: Bydgoszcz





kup couplera + olejek z US - koszt z shippingiem ok 150zł. Bo fabryczny coupler ze sprężyną opóźnia reakcję.
Oleju z tego co pamiętam wchodzi 100ml. Kupując z ebaya dostaniesz nieco więcej na ew. dolanie.
BTW te olejki okrutnie śmierdzą


--------------------
Frezowanie, cięcie CNC

https://www.facebook.com/pages/STELMACH/286353431402978
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tommi84
post Sat, 06 Feb 2010 - 21:00
Post #9


Rookie
Dołączył: Wed, 26 November 2008





Dzięki za info.
Ten kompresor wcześniej był w Fordzie sierra 2.9 12v
Problemem było, że na tym kółku które jest obecnie łapał 0.5 już poniżej 3000 obr. co spowodowało pokrzywienie korbowodów.
Chcę dobrać takie kółko, żeby łapał 0,5 bara od ok. 4000 obr.
Doładowanie przy odcince to już będzie problem na później.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Sat, 06 Feb 2010 - 21:04
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





ktos juz ladnie opisal jak obliczy kolko
i generalnie najpier obliczyc zapotrzebowanie na powietrze dla twoje motoru wtedy bedzie duzo latwiej
i tam gdzie pokrzywilo korby to ilo to pozniej 3tys bylo?
i czy aby napewno bylo tylko 0.5 bara? ze pogielo korby


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_B230FT_*
post Sat, 06 Feb 2010 - 22:08
Post #11









Go to the top of the page
 
+Quote Post
thorez
post Sun, 07 Feb 2010 - 09:46
Post #12


User
Dołączył: Thu, 18 October 2007
Skąd: malopolska





1. m112 ma 1840cm na obrot
2. mapa jest mp 112
3. nie ma mozliwosci zebys mial wiecej na gorze niz na dole- taka specyfika ts i r
4 zalej atf wchodzi okolo 200-250ml
pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gusiew
post Sun, 07 Feb 2010 - 19:08
Post #13


Super User
Dołączył: Sat, 29 September 2007
Skąd: Łosice





B230FT moglbys wrzucic taka mape dla m90??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Sun, 07 Feb 2010 - 19:19
Post #14


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





za daleko do gugla?

http://www.eaton.com/EatonCom/ProductsServ...s/M90/index.htm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Sun, 07 Feb 2010 - 19:37
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





z map wynikaloby ze 112 jest o okolo 20% wydajniejszy od 90
wg mnie od tego silnika max M90


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kosiarz
post Sun, 07 Feb 2010 - 20:39
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 February 2004
Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW





Dokladnie rozgryzalem ten silnik jak i 2.9 12 v pod kompressor i wszędzie gdzie dokopalem sie do projektow tego sinlika z kompressorem w wiekszosci siedzial M90


--------------------
Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ
http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz

http://tnij.org/cosworth Mój projekt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tommi84
post Sun, 07 Feb 2010 - 21:57
Post #17


Rookie
Dołączył: Wed, 26 November 2008





Dzięki wszystkim za info.
Zobaczymy co pokaże 112 wink.gif
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kosiarz
post Sun, 07 Feb 2010 - 22:17
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 February 2004
Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW





odpręzasz troszkę ten silnik ?? czy na serii kompletnej bedziesz dmuchał ??


--------------------
Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ
http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz

http://tnij.org/cosworth Mój projekt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tommi84
post Mon, 08 Feb 2010 - 20:01
Post #19


Rookie
Dołączył: Wed, 26 November 2008





Bez odprężania, jakby coś to mam jeszcze jeden silnik w rezerwie biggrin.gif
Pozdro.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2jz-gte
post Fri, 12 Feb 2010 - 13:06
Post #20


User
Dołączył: Mon, 21 July 2008





Witam

Wszystkich obeznanych z tematem montażu kompresorów i strojenia, proszę o wypowiedz w temacie Supra V8 suprcharged

z góry dziękuję
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 08:31