![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Hej.
Kupiłem w dobrej kasie eatona m112. Stan techniczny ok, poza odchodzącym teflonem. ![]() ![]() Z tego co wyczytałem wpływa to na zmniejszenie wydajności. Interesuje mnie 0,5 bara, silnik to 2.9 24v cosworth. Czy po usunięciu resztek teflonu będzie to osiągalne? Jakim olejem go zalać?, nie mogę znaleźć konkretnego info na ten temat jak również nt ilości oleju. Czy mógłby ktoś pomóc w obliczeniu wielkości kółka? Pozdrawiam. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
niektorzy twierdza, ze wystarczy zwykly olej silnikowy, ale powinienes go zalac specjalnym olejem do kompresorow. w polse ciezki temat.
na jakiej podstawie stwierdzasz, ze stan techniczny jest ok? sprawdziles wszystkie uszczelnienia i nakreciles go do wyzszych obrotow? |
|
|
gość_B230FT_* |
![]()
Post
#3
|
![]() |
Kupiłem w dobrej kasie eatona m112. Stan techniczny ok, poza odchodzącym teflonem. Z tego co wyczytałem wpływa to na zmniejszenie wydajności. Interesuje mnie 0,5 bara, silnik to 2.9 24v cosworth. Czy po usunięciu resztek teflonu będzie to osiągalne? Jakim olejem go zalać?, nie mogę znaleźć konkretnego info na ten temat jak również nt ilości oleju. Czy mógłby ktoś pomóc w obliczeniu wielkości kółka? Pozdrawiam. O olej zapytaj sie w najblizszym serwisie jaguara wielkosc kolka musi byc tak dopasowana zeby przy max predkosci obrotowej silnika nie przekraczac max predkosci obrotowej rotorow. Srednica kola na kompresorze= maksymalne obroty silnika (rpm/min) pomnozone przez srednice kola na wale korbowym (mm) pomnozone przez przelozenie w kompresorze (np 3.45) i to wszystko dzielimy przez max predkosc obrotowa rotoru w kompresorze |
|
|
gość_B230FT_* |
![]()
Post
#4
|
![]() |
w polse ciezki temat. kazdy mercedes 200, 230 kompressor jezdzi na eatonie wiec nie widze problemu z olejem, dostaniesz go w kazdym serwisie mercedesa i jaguara. w jaguarze trzeba bylo by sie zapytac ile wchodzi w V8 na kompresorze oleju, V jezdzily na eatonach M112 a rzedowe 6 mialy wsadzone M90, w mercedesach byl montowany M45 i M62. olej do wszystkich jest jednakowy. wiec prosze nie pisac bzdur o ciezkim temacie olejowym |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Co do oleju to tak jak pisale kolega B230FT zreszta mozna tez napisac do eatona o parametry oleju i cos dobrac
Co do kolka to bedziesz mial problem z tym komprseorem z wyliczen wynika ze silnik 2.9 przy odcieciu na 7500obr/min ma mniej wiecej takie parametry -zapotrzebowanie na powietrze wolnossacy 168,56 l/s -zapotrzebowanie na powietrze boost (0,5 bara lub 50kpa) 84,28 l/s czyli lacznie 253l/s zapotzrebowania czyli 15171l/min wydajnosc m112 2/l na obrot czyli zeby miec 253l sprzearka powinna sie obracac z predkoscia 7585obr/min i tu jest problem bo 1. jest to za malo (sprzerka ma limit dolny i gorny ) 2. kolko wychodzi ze pownno miec ratio 1.01 i tutaj tez jest lipa Obawiam sie ze kupiles za duza sprezke do tego silnika Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
a czy czasem nie mozna sterowac zaworkiem doladowania ??? jezeli by bylo zbyt duze
![]() -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Zasadniczo można, tylko pamiętaj że kompresor do swojej pracy odbiera moc z wału korbowego silnika.
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 16 January 2006 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
kup couplera + olejek z US - koszt z shippingiem ok 150zł. Bo fabryczny coupler ze sprężyną opóźnia reakcję.
Oleju z tego co pamiętam wchodzi 100ml. Kupując z ebaya dostaniesz nieco więcej na ew. dolanie. BTW te olejki okrutnie śmierdzą -------------------- Frezowanie, cięcie CNC
https://www.facebook.com/pages/STELMACH/286353431402978 |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Dzięki za info.
Ten kompresor wcześniej był w Fordzie sierra 2.9 12v Problemem było, że na tym kółku które jest obecnie łapał 0.5 już poniżej 3000 obr. co spowodowało pokrzywienie korbowodów. Chcę dobrać takie kółko, żeby łapał 0,5 bara od ok. 4000 obr. Doładowanie przy odcince to już będzie problem na później. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
ktos juz ladnie opisal jak obliczy kolko
i generalnie najpier obliczyc zapotrzebowanie na powietrze dla twoje motoru wtedy bedzie duzo latwiej i tam gdzie pokrzywilo korby to ilo to pozniej 3tys bylo? i czy aby napewno bylo tylko 0.5 bara? ze pogielo korby -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
gość_B230FT_* |
![]()
Post
#11
|
![]() |
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Thu, 18 October 2007 Skąd: malopolska ![]() |
1. m112 ma 1840cm na obrot
2. mapa jest mp 112 3. nie ma mozliwosci zebys mial wiecej na gorze niz na dole- taka specyfika ts i r 4 zalej atf wchodzi okolo 200-250ml pozdro |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Sat, 29 September 2007 Skąd: Łosice ![]() |
B230FT moglbys wrzucic taka mape dla m90??
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
z map wynikaloby ze 112 jest o okolo 20% wydajniejszy od 90
wg mnie od tego silnika max M90 -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 February 2004 Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW ![]() |
Dokladnie rozgryzalem ten silnik jak i 2.9 12 v pod kompressor i wszędzie gdzie dokopalem sie do projektow tego sinlika z kompressorem w wiekszosci siedzial M90
-------------------- Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz http://tnij.org/cosworth Mój projekt |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Dzięki wszystkim za info.
Zobaczymy co pokaże 112 ![]() Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 February 2004 Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW ![]() |
odpręzasz troszkę ten silnik ?? czy na serii kompletnej bedziesz dmuchał ??
-------------------- Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz http://tnij.org/cosworth Mój projekt |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Bez odprężania, jakby coś to mam jeszcze jeden silnik w rezerwie
![]() Pozdro. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 21 July 2008 ![]() |
Witam
Wszystkich obeznanych z tematem montażu kompresorów i strojenia, proszę o wypowiedz w temacie Supra V8 suprcharged z góry dziękuję |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 08:31 |