![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Kiedys juz cos podobnego oferowalem ale obecnie jest to uklad zaprojketowany calkowicie przezemnie , a wygladal bedzie mniej wiecej tak (na razie jest wirtualny obraz plytki ktora wytrawie jutro)
![]() Opis obrazka z lewej strony wejscie termopary (gniazda zabezpieczane srubka) z prawej od gory +12v, wyjscie 0-5V , wyjscie 0-2V, +5V( tej czesci finalnie chyba nie bedzie), -12V (GND) elektroniki na samej plytce nie bede opisywal ![]() Troche o ukladzie montaz w wiekszosci (o ile nie w calosci w calosci ) smd ukladzik bedzie dzialal z bardzo duza dokladnoscia (mniej wiecej 3 stopni C) mozna go podlaczyc pod kazdy woltowmierz zakres 0-2V czyli przy cztero cyfrowym wyswietlaczu macie 2000mV a jako ze 1mV= 1stC to 0,5V daje nam 500stC a zapis na wyswietlaczu wyglada tak 0500 Ukladzik bedzie dzialal z kazda termopara typu K (ja posiadam jezszce kilka ktore kiedys kupilem w firmie czaki ale kazdy dostawca ktory zaoferuje dobra cene jest dobry) Ukladzik jest zasilany z instalacji w samochodzie wiec nie ma zdanej kombinatoryki nic nie tzreba kalibrowac podlaczasz i dziala Koszt takiego ukladu to 98zl do tego dochodzi woltomierz (na allegro mozna dostac za 24zl) do tego trzeba jeszcze dokupic termopare typu "k" (a koszta sa rozne zalezy od dostawcy) Zaleta tego rozwiazania jest fakt ze zaden zegar nie daje mozliwosci podlaczenia go do swini (bez problemu na przyklad do ecumastera) lub innego urzadzenia ktore loguje parametry i ma wejscie 0-5V i rownoczesne logowanie i dzialanie jako egt w samochodzie. Minus to brak alarmu (ale w najblizszym czasi zrobie swoj wyswietlacz do EGT do ktorego bedzie mozna podpiac do 8 tego typu urzadzonek i dla kazdego z osobna ustalic alarm) Pozdrawiam ps. jakby byly jakies pytania lub sugestie to zapraszam do dyskusji ![]() -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
ciekawy temat.
Z elektroniki coś tam jarze ale nie jestem za dobry. wiosną cisłem temat z gościem , który mi miał wykonać urządzenie coś ala zeitronics , które miało monitorować ciśnienie i temp oleju z alarmem, egt na bazie czujnika z audi również z alarmem, temp wody z alarmem oraz kilka innych funkcji. niestety co do egt wyłozył sie bo twierdził ze nie ma jak skalibrować czujnika , więc zrezygnowałem z tego. ciekawe że masz zamiar zrobić to na zwykłej sondzie typu k .. jesli dołozysz do tego alarm z regulacją poziomu na np , wyjście właczajacy dodatkowy wtrysk i jakiś zegar i bedzie to tak dokładne jak twierdzisz oraz mozna to podpiąc do swin to ja bedę chetny. bedę sledził temat. -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
mcguiver ja tez mam takie urzadzenie ktore opisujesz ale pokaze je jak w koncu skoncze projekt plytki
-temp oleju (jesli do 125C to nie ma problemu powyzej jest maly problem z czujnikami scalonymi a jesli robic na oporowych to jest o tyle problem ze tzreba je kalibrowac bo kazdy ma troszke inne wskazania sa wprawdzie czujniki do 150C ale sa slabo dostepne i bardzo podatne na zaklocenia niestety) -cisnienie oleju (jesli na czujniku 0-5V to bez problemu ale sa one drogie chce zrobic na czujnikach VDO ale musze sie w koncu udac po taki czujnik zeby to skalibrowac i nie bedzie probelmu) -egt (jak widac zaden problem) -temp wody zaden probelm (ten sam czujnik co do oleju a woda raczej wyzszej temp niz 125C nie bedzie miala ![]() Co do alarmu to w przyszlym tygodniu bedzie juz moj wskaznik (a raczej dwa jeden na LED zeby mozna prosto podlaczyc jedna termopare a drugi na LCD zeby mozna wyswietlac wieksza ilosc danych) w ktorym beda alarmy dla kazdej mierzonej wartosci a wyjscie to zaden problem Co do czujnika z audi to o ile sie nie myle to jest wlasnie termopara typu "k" Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
co do tych czujników to ten gość również twierdził ze powyzej 125st jest problem .
ciśnenie oleju miało być oparte na czujniku z ori wskażnika ciśnienia oleju i zbudowany miał byc do tego kontroler w urzadzeniu . wszystkie funkcje miały być na ciekłokrystalicznym wyswietlaczu z mozliwościa ustawienia progów alarmowych i właczaniem urzadzeń przywracajacych parametry do bezpiecznego poziomu. z niczym nie było problemu tylko z egt. oprócz tego czujnika egt z audi kupiłem równiez 2 przemysłowe sondy typu k w porcelanowej otulinie (lasce) tak ze całą sonde z drutami można wyjąć i laskę złamać na żądanej długości. cały czas myślę o czymś ala zeitronics , ale jestem w tym za cienki , jednak narazie czekam na okazje lub owocną współpracę . pomysl nad czymś kompaktowym z wieloma funkcjami za rozsadna kase to ja bede pierwszym klientem. ![]() co do egt to dobre by było jesli by były dwie sondy ; po jednej na 3 cylindry. -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 June 2007 ![]() |
co do EGT to ekstra sprawa z tym wyjsciem 0-5v , akurat w moim przypadku podlaczyc mozna to do Ecu Hondy i mam logowanie itd. Tak wiec jeden zestawik dla mnie .
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole ![]() |
Jakiś czas temu kupiłem fajny wyświeltacz lcd 2x8, taka jego zaleta że można to upchnąć w obudowę standardowych wskaźników 52mm lub większych. Powoli sobie projektuję układzik pod to na atmedze8, zrobienie alarmu czy wyjścia na przekaźnik to żaden problem. Nie wymyśliłem jeszcze zastosowania do tego ale teraz to juz wiem i chyba się odezwę za jakiś czas po taki układzik do egt
![]() -------------------- Be smart, drive safe, stay legal.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 08 April 2004 Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR ![]() |
Quaki, podoba mi się to Twoje "żaden problem"
![]() Doprowadź sprawę do końca, przetestuj i zamień je na "w trakcie pracy nad urządzeniem napotkałem i rozwiązałem następujące problemy" ![]() Od projektu płytki do pewnie działającego urządzenia długa droga, choć oczywiście życzę powodzenia. -------------------- Zegarmistrz Światła Purpurowy
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Dejet no to musze ci pwoiedziec ze podobny uklad jezdzi u mnie w aucie od jakichs dwoch lat roznice to w zasadzie to ze ten to odzielna plytka a nie tak jak tam zintegrowana z wyswietlaczem po drugie doszlo dodatkowo wyjscie 0-5V ktorego wczesniej nie bylo bo nigdy nie myslem o logowaniu dopioero niedawno wpadlo mi to glowy
mcgiver mysle jak najbardziej nad tego typu urzadzeniem LuiG spoko odzywaj sie jakby co ![]() Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
~30pln kosztuje multimetr z wejsciem na termopare typu K. Juz jakies 5 lat temu to dzialalo w moim samochodzie
![]() A jak nie to podobne urzadzenie kosztuje 19 ojro z tym, ze ma tylko wyjscia 0-1V oraz 0-5V. Ale jakby cena spadla (taniej niz multimetr byloby super) nizej niz 19 ojro to juz ma to sens ![]() -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
gdzie za 19E?
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Chocby na stronie vemsa - zasadniczo mniejwiecej za tylesamo mozna to kupic na miejscu w pl
![]() -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
~30pln kosztuje multimetr z wejsciem na termopare typu K. Juz jakies 5 lat temu to dzialalo w moim samochodzie ![]() A jak nie to podobne urzadzenie kosztuje 19 ojro z tym, ze ma tylko wyjscia 0-1V oraz 0-5V. Ale jakby cena spadla (taniej niz multimetr byloby super) nizej niz 19 ojro to juz ma to sens ![]() co konkretnie rozumiesz pod pojeciem CYTAT podobne urzadzenie kosztuje 19 ojro z tym, ze ma tylko wyjscia 0-1V oraz 0-5V. wskażnik egt z wyświetlaczem i czujnikiem czy jak to rozumiesz ? jakie funkcje i wyposarzenie ?podaj jakies konkrety , linki itd. jesli to takie tanie to mozna by monitorować kazdy cylinder ozobno lub np 3 czujniki na 6 garków... -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Colin co do multimetru to tak wiem ze mozna tak zrobic (kiedys sam tez tak mialem w aucie) ale ten rodzaj pomiaru ma pewne wady niestety po pierwsze i najwazniejsze tanie multimetry nie maja temperaturowej kompensacji zimnego konca po drugie do pomiaru uzyto tam najzwyklejeszego wzmacniacza operacyjnego o wzmocnieniu bliskim tysiac (a termopara nie ma liniowej charkterystyki niestety ) a jako symualcje temperatury zimnego konca maja potencjometr (czyli wskazania sa czasmi mocno przeklamane ) .
Co do uzadzonka to nie wiem o ktorym mowisz ale pewnie o Vemsie 19 ojro to wg dzisiejszego kursu (4,25 w przyblizeniu) 80,75zl ale dolicz do tego jeszcze przesylke czy dalo by sie zrobic ponizej tego akie urzadeznie na pewno by sie dalo z tym ze trzeba by miec zamowienie na wieksza ilosc sztuk Pozatym wyjscie 0-1V nie pozwala na pomiar przez proste urzadzenie typu woltomierz panelowy kupione za kilkanascie zlotych takie urzadeznie nadaje sie jedynie do logowania na loggerach gdzie przeliczaniem zajmuje sie mikroprocesor Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
we wzmacniaczu vemsa jedno wyjście jest 0-5 v a drugie 1v = 100 C więc woltomierz daje rade
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
jak mniemam chodzi o to
http://shop.vems.hu/catalog/product_info.p...products_id=129 19 euro + multimetr ... idealny do zabudowy w high endowych projektach ![]() Problem tylko jest jeden dosyć poważny, cena nie obejmuje czujnika (64 euro dodatkowo) -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
DOHC a faktycznie opieralem sie na informacji Colina ze wyjscie jest 0-1V ale po przejrzeniu zrodla czyli strony Vems faktycznie tak jest jak napisales 1v=100C wiec potzrebny jest woltomierz o zakresie 20V (notabene bez problemu do zdobycia) z tym ze strona Vems mowi nam ze koszt wysylki to 5 euro takze podsumowujac koszt Vems 19.6 Eur + 5 Eur przesylka = 24.6 euro po kursie 4,25 daje to 104,55
Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Ja mysle, ze za 19 ojro jest do kupienia w polsce i do tego 5pln na list.
-------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Ja wcale nie twierdze ze sie nie da bardzo mozlwie ze sie da rownie mozlwie ze jak dostane ceny wykonania plytek (chce zeby plytki byly robione przez profesjonanla firme) to zejdde ponizej tej ceny jak na razie trwaja prace nad wyswietlaczem do tego urzadeznia (najprawdopodobniej bedzie to wyswietlacz zamontowany w zegar autogauge 51mm z LCD 2x8 cyfr (pierwsze przymiarki juz byly LCD pasuje idealnie mozlwie ze pod koniec przyszlego tygodnia prototyp juz bedzie dzialal
Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
Ja wcale nie twierdze ze sie nie da bardzo mozlwie ze sie da rownie mozlwie ze jak dostane ceny wykonania plytek (chce zeby plytki byly robione przez profesjonanla firme) to zejdde ponizej tej ceny jak na razie trwaja prace nad wyswietlaczem do tego urzadeznia (najprawdopodobniej bedzie to wyswietlacz zamontowany w zegar autogauge 51mm z LCD 2x8 cyfr (pierwsze przymiarki juz byly LCD pasuje idealnie mozlwie ze pod koniec przyszlego tygodnia prototyp juz bedzie dzialal Pozdrawiam niewiem gdzie reszta wypowiedzi którą czytałem wczoraj po południu i nie miałem czasu odpisać ale ja zamawiam; -podwójne egt , -ciśnienie oleju , -temp.oleju , -temp.wody , oczywiscie z czujnikami i z progami alarmowymi , oraz wyjścia tranzystorowe dla pozycji 1,3i4, aby zrobić sterowanie przekaznikami 10A. może być bez obudowy bo mam zamiar to wbudować inaczej i jeśli można to wyświetlacz większy niz pisałeś wczesniej. jak bedzie to gotowe to daj znać ![]() -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
mcgiver sorki pierwsze napisalem tutaj ale w koncu pomyslalem ze to nie dotyczy tylko egt ale ogolnie wskanika ktory moze byc do tego egt wykorzystany wiec zrobilem z tego odzielny temat
http://www.racingforum.pl/Wskaznik-uniwers...ade-t70496.html Pozdrawiam ps. spoko bede sobie robil jak bedzie skonczone to ci napisze ![]() -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 11:41 |