![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Generalnie auto użytkowane jako wół roboczy, w trasę praktycznie zawsze mocno załadowane - dodatkowy silnik/dwa w bagażniku i inny złom
![]() ![]() Pierwszy pomysł wrzucić GTB2056VZK z serii F10/F11 258KM, do kompletu kolektor wydechowy do niej z F10/F11 i przerobić lekko puchę DPF do współpracy z tą turbiną - inna średnica kołnierza pod V-band, przy okazji lepsze IC które już dawno się prosi aby zawitało. Ktoś się bawił już w to? Chciałbym jak pisałem ~300KM i 600-650Nm jak najbardziej "seryjne" do połykania km w trasie. F10/F11 w wersji 258KM widzę bardzo fajnie przyjmują mocniejszy soft na tych sprężarkach. Ma ktoś swoje doświadczenia z tymi sprężarkami/silnikami i zechce się nimi podzielić ? -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Thu, 26 November 2015 ![]() |
Silnik bardzo znany i modzony wystarczy troszkę poszukać.
Intercooler jest mało wydajny możesz wsadzić od 535d ale też nie jest sporo większy. 231 programem z dpf robi się na ok 290km . Z dużym coolerem bez dpf na seryjnej turbinie robi się pod 320km.Jak mało to robisz hybrydę. Seryjny układ paliwowy starcza do ok 400km. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Silnik bardzo znany i modzony wystarczy troszkę poszukać. Intercooler jest mało wydajny możesz wsadzić od 535d ale też nie jest sporo większy. 231 programem z dpf robi się na ok 290km . Z dużym coolerem bez dpf na seryjnej turbinie robi się pod 320km.Jak mało to robisz hybrydę. Seryjny układ paliwowy starcza do ok 400km. Dzięki za info, przed hybrydą wzbraniam się ... może jednak nie potrzebnie. DPF wyrzucony przez poprzedniego właściciela więc może jednak oszczędzę sobie roboty i wystrugam coś więcej na tym turbo które już siedzi fabrycznie. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Zrób hybrydę w TC-turbo, wsadź cooler Airteca/Wagnera albo custom FMIC chiński, oddaj do wystrojenia do ProChip i po sprawie. Jak masz manuala to polecam nie walić ponad 620nm, jak masz automata zrób sobie flash xhp do skrzyni.
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: łódzkie ![]() |
Co daje taki flash w skrzyni 6HP 26?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
Zrób hybrydę w TC-turbo, wsadź cooler Airteca/Wagnera albo custom FMIC chiński, oddaj do wystrojenia do ProChip i po sprawie. Jak masz manuala to polecam nie walić ponad 620nm, jak masz automata zrób sobie flash xhp do skrzyni. ![]() W manualu skrzynia się poddaje czy sprzęgło? Automat więcej przyjmie? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 19 October 2013 ![]() |
Zrobiłem w 2 lata ok. 50 tys km z momentem 717nm w tym silniku z manualną skrzynią i nic się nie działo
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Co daje taki flash w skrzyni 6HP 26? Oj daje sporo, serio - poczytaj sobie, ale w skrócie to na 1 biegu zapinany lockup wreszcie, szybsze zmiany biegów, brak kickdown i redukcji na M, brak automat zmian biegów na M, wyższy tolerowany moment obrotowy, szybciej lockup zapinany z niskich rpm żeby konwerter nie cierpiał, optymalizacja punktów zmian biegów (niższe ciut spalanie, serio). W manualu skrzynia się poddaje czy sprzęgło? Automat więcej przyjmie? Skrzynia manual nie poddaje się, ale sprzęgła się poddają jak ktoś jeździ dynamicznie autem. Prawda jest taka, że walenie 700nm+ zawsze kończy się po dłuższym czasie problemami ze skrzynią, a w manualu z notorycznym problemem ze sprzęgłem, ja wolę jeździć niż naprawiać non stop. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
Czyli jak mniemam jak zależy na w miare bezproblemowej eksploatacji, to nie walić po 700 i więcej niuta i teoretycznie powinno być spokojnie.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: łódzkie ![]() |
Oj daje sporo, serio - poczytaj sobie, ale w skrócie to na 1 biegu zapinany lockup wreszcie, szybsze zmiany biegów, brak kickdown i redukcji na M, brak automat zmian biegów na M, wyższy tolerowany moment obrotowy, szybciej lockup zapinany z niskich rpm żeby konwerter nie cierpiał, optymalizacja punktów zmian biegów (niższe ciut spalanie, serio). Przekonaleś, zwłaszcza denerwuje ta zwłoka przy ruszaniu z 1 biegu to pewnie wyeliminuje ten problem i parę innych upierdliwych rzeczy |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:07 |