Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> E46 330i vs 330d
delsol
post Thu, 23 Nov 2006 - 12:24
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: WWA





No wlasnie - gdybyscie mieli wybrac benzyne albo diesla to ktory i dlaczego?

Czy ktos z uzytkownikow ww. moglby przyblizyc np spalanie takiego 330i?
Diesel kusi i to bardzo jednak mimo calego szacunku do wysokopreznych jednostek BMW benzyna jakos zawsze bardziej odpowiadala.

Warto sie interesowac 330i? Czy lepiej zainwestowac w diesla + program i cieszyc sie troche gorszymi osiagami za to z grubszym portfelem

Dodatkowo na niekorzysc diesla przemawia obawa o awaryjnosc wtryskow, przeplywek, turbo i pomp paliwa ktore podobno czesto przegrywaja w konfrontacji z naszym swietnym paliwem...


--------------------
Kazdy ponad kazdym...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 23 Nov 2006 - 12:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ju-by
post Thu, 23 Nov 2006 - 14:22
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





330d + program > 330i (o osiągach)
330d, gdyż :
- ciągnie z dołu, jest mocny i przyjemny
- mniej pali, co oznacza nie tylko oszczędności ale także większy zasięg

Minus : stosunkowo wrażliwy na kiepską jakość zupy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
delsol
post Thu, 23 Nov 2006 - 14:31
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: WWA





Fakt - silnik 3.0d jako tako znam i jest to naprawde swietna jednostka...

Martwi mnie tylko ta wrazliwosc o ktorej wspomniales i ktora potwierdzaja serwisy bmw, ktore jak wiadomo do tanich nie naleza i koszt wymiany chociazby wtryskow przyprawia o mocny bol glowy

Dlatego licze na jakies opinie osob,ktore zrobily tymi autami juz jakies przebiegi bo moze sie okazac, ze wybor diesla jest tylko pozorna oszczednoscia w polskich realiach.


--------------------
Kazdy ponad kazdym...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Thu, 23 Nov 2006 - 14:58
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Dwa przykłady : E60 535d (nie dokładnie to samo...wiem) nalatane 70k km po Polsce, lany tylko na stacjach dużych koncernów (głównie Neste, Statoil i BP) - brak jakichkolwiek usterek związanych z jakością paliwa.
E39 530d (już blisko) nalatane 120k km w tym ~40k km po Polsce, lany różnie, choć raczej też markowe stacje, 5k km temu miał odsiarczany układ paliwowy i wymieniany katalizator. Nie pamiętam dokładnie ceny, ale zabójcza nie była...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
delsol
post Thu, 23 Nov 2006 - 15:14
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: WWA





Hmmm...
Kupno rozsadnego 330d z lat 2000-2001 z autentycznym przebiegiem ponizej 150 000 graniczy praktycznie z cudem a niestety przy takich przebiegach to roznie byc moze.
Benzyne na pewno mozna latwiej kupic z nizszym przebiegiem.
Z drugiej strony zalozenie od poczatku jest takie, ze auto zostanie kupione w Niemczech a nie w Polsce wiec moze sa szanse ze wiekszych problemow z dieslem nie bedzie chociaz niestety z kazdej strony slysze ze zdazaja sie awarie i to czesto

Juby powiedz mi jeszcze dlaczego byl odsiarczany uklad i na czym mniej wiecej to polega?

A ja czekam rowniez na opinie osob majacych stycznosc z jenostka benzynowa.


--------------------
Kazdy ponad kazdym...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Olsen
post Thu, 23 Nov 2006 - 15:50
Post #6


Super User
Dołączył: Fri, 01 July 2005
Skąd: europa





ja teraz bede zmienial samochod i tez sie zastanawialem czy kupic 330d (sedan) 01-02 czy moze 330i Coupe i stwierdzilem ze jednak benzyne bede szukal.Oprocz tego, ze jak zostalo wspomniane w pierwszym poscie, w przypadku awarii wtryskow badz turbo, a te sa mozliwe biorac pod uwage realny przebieg bmw z silnikiem diesla koszta sa spore i duzo wieksze nic np w TDI to w moim przypadku nawet spalanie nie bedzie wiele sie roznilo.
Ja jezdze rocznie +/- 15/20k km z czego 90% w miescie na odcinkach do 15 km, duzo w korkach a 330d pali wtedy ok.9l a w automacie jeszcze wiecej co przy spalaniu wersji benzynowej w tych warunkach ok.13l nie stanowi oszalamiajacej roznicy.

No i nie ukrywam,ze Coupe podoba mi sie bardziej niz sedan.

Najchetniej to kupilbym 330d Coupe z malym przebiegiem ale na to mnie nie stac bo ceny sa spore.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Javo
post Thu, 23 Nov 2006 - 17:50
Post #7


Mr Boost
Dołączył: Tue, 26 November 2002
Skąd: Warszawa





Ja kupilem niedawno 330d z niemiec, 2002 rok.Jak kupilem mialo 138 tysiecy, jakos tak. Teraz mam 147 000. Leje tylko na shellu albo BP, bo leje albo Vpowera albo Ultimate. Na baku dokladam chyba 4zl, wiec roznica w zasadzie zadna. Mam nadzieje ze to uchroni mnie przed wymiana tych wtryskow.

Uwazam ze jesli ktos duzo jezdzi tzn >100km dziennie to powinien brac diesla, bo spalanie jest jednak sporo nizsze. Dla mnie roznica 4l, jak ktos tu wyzej wspomnial jest duza roznica. Na baku w trasie robie 1000km, po miescie 700. Srednie spalanie to 8.5 litra.

Moj ojciec mial wczesniej 2002rok 330Ci w automacie, i to bralo jakies 13 litrow. 12 przy spokojnej, 14 przy szybszej. Fakt, ze jezdzilo fajnie, i szybko, ale sporo palil (jak dla mnie)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartus
post Thu, 23 Nov 2006 - 18:19
Post #8


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 February 2005
Skąd: Szczecin





Mam w (bliskiej) rodzinie 330d z 2003roku (lipiec) więc jest to już wersja 204KM z sześciobiegową skrzynią(kupiony z przebiegiem 2tkm). Samochód jeździ sporo, ale głównie długie trasy po autostradach. Serwisowane jest w DE, i większość swojego przebiegu przejechało na ich paliwie.
przy około 90-100tkm pojawił sie problem. silnik zaczał nieciekawie pracować, przerywał, nie miał mocy- w ramach gwarancji wymienione zostały wtryski.
Później pojawił sie już tylko jeden problem... auto troche sie grzało przy wiekszych prędkościach autostradowych, ale na kołach dojechało do serwisu... na wymiane uszczelki pod głowicą (przy przebiegu okolo 280tkm).

W międzyczasie wymieniony został IC, ale to przez uszkodzenie mechaniczne- podbity przez poprzedzający samochód młotek wbił się w niego z taka siłą, że wystawały tylko 2cm trzonka.

Więcej usterek nie było, ani w elektryce/elektronice ani w ukł zasilania paliwem.

Średnie spalanie jest bardzo niskie, ale to pewnie z powodu gigantycznej przewagi kilometrów zrobionych po autostradzie na 6tym biegu i tempomacie nad kilometrami w mieście.


--------------------
BMW - Freude am Fahren
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Pablo vel 2hot_*
post Thu, 23 Nov 2006 - 19:59
Post #9









CYTAT("ju-by":y5gldnfa)
330d + program > 330i (o osiągach)
330d, gdyż :
- ciągnie z dołu, jest mocny i przyjemny
- mniej pali, co oznacza nie tylko oszczędności ale także większy zasięg

Minus : stosunkowo wrażliwy na kiepską jakość zupy.


Myśle, że nie masz aż tak dużego dylematu przy wyborze w obecnych czasach. Jak przeczytales w wielu wypowiedziach wiele
zalet ma silnik 3.0d nie tylko w ekonomiczności ale i przyszłych modyfikacjach

Modyfikacje 330i / tutaj ratuje Cie przede wszystkim kompressor, który napawdę daje dużego kopa tej jednostce. Wykrecasz ponad 300PS, więc osiagi na b.dobrym poziomie. Ekonomiczność tej jednostki tak jak w wielu przypadkach zależy od ekspolatacji, wiec myśle że na pewno 15-18L/100 w cyklu miejskim. Natomiast 330d bardzo łatwo zbliższysz się osiągami do silnika benzynowego i możesz jeszcze powalczyć min. z układem wydechowym:) Są egzemplarze, które swobodnie przejechały juz w granicach 100.000km po modach i spisują się rewelacyjnie:) wiec punkt zaczepienia na pewno w COMPSPORT lub MASTERS

Moj kolega zmienial program w E60 530D w Compsport - wynik ok. 600nm - jest o czym myśleć ???

Użytkowanie jeśl jestes wielkim zwolennikiem jednostek benzynowch 6 lub 8 cylindrowych to zapominj o dieslu, nigdy nie zapewnią Ci takiego sound'u oraz radości z jazdy Nowoczesne diesle na pewno są szybkie i ekonomiczne, ale jest właśnie to "coś" w jednostkach R lub V czego w życiu nie będą miały diesle. Wiesz o czym mówie

BTW, znam uzytkowników zarowno 330i jak i 330d, ogolnie jedni i drudzy nie narzekają, ale w tych czasach nie ma samochodów bezawaryjnych, wiec dużo zależy od konkretnego egzemplarza.


Powodzenia w zakupie, daj znać jak juz będzie cieszył oko w garażu

Pozdr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Javo
post Thu, 23 Nov 2006 - 21:15
Post #10


Mr Boost
Dołączył: Tue, 26 November 2002
Skąd: Warszawa





Moj diesel pracuje bardzo ladnie, mam na mysli dzwiek. Jest ogromna roznica miedzy praca R4 a R6, nie wazne czy to diesel czy benzyna. Kazde R6 brzmi przyjemnie jak wchodzi na obroty.

Dla mnie kwestia wyboru diesel/benzyna to sprowadza sie do kwesti pieniedzy ile ktos ma, i ile robi km dziennie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wala
post Fri, 24 Nov 2006 - 09:22
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 March 2005
Skąd: inąd





Jaka jest różnica we wrażliwości na paliwo silnika 2.0 d , a 3.0d?
Może 2.0d 163Km + program? To też jest wyjście.


--------------------
Jeździec Burzy
EX :
BMW E30 mit Hartge H26s motor,
niezłe 6 garów i
25% SZPERA 3.73
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krasek
post Fri, 24 Nov 2006 - 09:34
Post #12


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 August 2006





w e46 nie bylo 2.0d 163KM R4 CR byl natomiast ten sam silnik ale mial 150KM, byl tez 2.0d 136KM na pompowtryskiwaczach a 3.0d to juz CR, dobrym wyjsciem jest kupienie 330d 184KM i zrobienie swapa na 3.0d twinturbo np z 535d 272KM + chip
Go to the top of the page
 
+Quote Post
delsol
post Fri, 24 Nov 2006 - 10:03
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: WWA





2.0d 163 wychodzily niestety tylko w ostatnich rocznikach wiec te odpadaja.

Mam jeszcze pytanie czy wiadomo cos o "typowych" usterkach wersji benzynowych? Z czym miewaja naogol problemy?

Bo mimo, ze diesel to swietna jednostka i glowa jest za nim to jednak chec krecenia 6 cylindrowego motoru gdzies pod czerwne pole i dzwiek z wydechu Eisenmanna zaczyna byc BARDZO silna


--------------------
Kazdy ponad kazdym...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Fri, 24 Nov 2006 - 19:16
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Za dużo siarki w paliwie - kłopty z katalizatrem. Na czym z technicznego punktu widzenia polega odsiarczanie nie wiem, ale zakładam, że układ paliwowy przelewa się czymś, co wymywa z nieg zalegającą siarkę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
delsol
post Thu, 30 Nov 2006 - 11:27
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: WWA





A - jeszcze takie male pytanko - czy 330i miewały szpere?
A jak nie miewały to czy da sie od czegos podpasowac i jaki moze byc orientacyjny koszt ww. zabawy?


--------------------
Kazdy ponad kazdym...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adams_BMW
post Thu, 30 Nov 2006 - 15:09
Post #16


User
Dołączył: Fri, 28 April 2006
Skąd: Wrocław





ciężko o szpere do 330i, koszt takiej to ponoć 5k
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wala
post Thu, 30 Nov 2006 - 15:19
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 March 2005
Skąd: inąd





Można zawsze kupić dedykowaną, ale wiadomo wiąże się to z kosztami.


--------------------
Jeździec Burzy
EX :
BMW E30 mit Hartge H26s motor,
niezłe 6 garów i
25% SZPERA 3.73
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Thu, 30 Nov 2006 - 19:19
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





można taką znaleźć i za 3500pln i ciut poniżej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adams_BMW
post Thu, 30 Nov 2006 - 19:44
Post #19


User
Dołączył: Fri, 28 April 2006
Skąd: Wrocław





CYTAT("keyser":3lb78fe1)
można taką znaleźć i za 3500pln i ciut poniżej


czyli mnie oszukali... banda decydentów

Go to the top of the page
 
+Quote Post
delsol
post Thu, 30 Nov 2006 - 21:31
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: WWA





Keyser masz na mysli jakies aftermarketowe graty czy oryginal BMW z innego modelu?


--------------------
Kazdy ponad kazdym...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 12:10