Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> [E46] 320d spadek mocy od 5'tego biegu - nowy dyfer
morphi
post Sun, 29 Dec 2013 - 16:59
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 29 December 2013





Witajcie jestem posiadaczem 320Cd 2004 150km po chipie,

wczoraj wymieniłem dyferencjał z powodu klikania przy ruszaniu, hamowaniu biegami itp. jakieś luzy po prostu były w dyfrze, przy spinaniu się napędu występowało takie charakterystyczne KLIK.

Kolega ma stacje demontażu pojazdów, i dał mi dyfer od 320D 5b 136km z przełożeniem 2.35, zamontowałem go i te klikanie i luzy ustąpiły w 100%, ale pojawił się problem, z mułem od zapięcia 5'tego biegu, 1,2,3 do 4'ki jest w porządku, ale przy wbiciu 5'tki nawet ekonomizer nie wychyla się do końca, jak to miało miejsce na starym dyfrze, tylko do 16 i koniec. Na 6'tce również nie ma tego samego wigoru jak był wcześniej.

ps. od razu bym pomyślał, że to wina dyfra, aczkolwiek kolega identyczny zabieg przeprowadził, i u niego z identyczną wymianą z 2,56 (320d 6b) na dyfer od 320d 5b 136km po wymianie było, aż takiej różnicy w przyspieszaniu, różnica była wręcz niezauważalna.

ps2. jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że może jest to jedynie zbieg okoliczności z tym dyferencjałem i padła mi przepławka. (Moje 320Cd jest na Euro 4 dodam)


- Błędów silnika brak.

- Przepływka mierzy wzorowo. (wg. inpy)

Mam chip z doładowaniem 2.5b(z atmosferycznym), 1,2,3,4 jest w inpie widać, 2,499b jak byk żądane jak i zadane.

Zaś po zapięciu piątki (2.3) jak widać niżej na zrzucie.



Na 6 jest nieco lepiej, bo (2.4), ale do 2.5 brakuje 0.1 bara


Zamieszczam tutaj filmy.

Ori dyfer 2.56

http://www.youtube.com/watch?v=RNxM6Lfign4

Dyfer od 320d 5b 136KM

http://www.youtube.com/watch?v=jQovOxKcj10


Jedyne co przychodzi mi do głowy to to, że trzeba zmienić czujniki prędkości kół na te z wersji od 136km. Dobrze kombinuje?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 29 Dec 2013 - 16:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Salieri
post Sun, 29 Dec 2013 - 21:03
Post #2


Super User
Dołączył: Tue, 17 August 2004
Skąd: Sochaczew





a po przekroczeniu 2,5k rpm na tym 5 i 6 biegu ekonomizer dochodzi do konca i auto odzyskuje sile?


Ok, obejrzalem filmik i widze, ze nie - ja bym sprawdzil czujnik cisnienia doladowania, ktory jest przy turbo. Ja mialem taki sam objaw jak zdechl od u mnie. Mozna go wyczyscic, ale do mnie kosztowal 220zl wiec wymienilem na nowy.

W e46 predkosc jest brana z tylnego lewego czujnika absu, wiec nie wiem czy ma to zwiazek z czymkolwiek.


--------------------
'08 b8 3.0tdi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
morphi
post Mon, 30 Dec 2013 - 00:10
Post #3


Rookie
Dołączył: Sun, 29 December 2013





Salieri, problem w tym, że ja mam Euro 4 emisje, także u mnie nie ma tego magicznego zaworka, i u mnie jest turbina sterowana elektronicznie.

Jeździłem sobie, i próbowałem na 4'tym do 170 kręcić i wbić 5 gaz w podłogę lub odrazu 6 i gaz w podłogę i co wyszło, na 6 lepiej idzie niż na 5'tce, chociaż nie do końca jest idelanie na 6'tym biegu, bo ekonomizer sięga 18'tki do 20 nie poleci :/

Jak by mu coś cięło dawkę na tym 5 i 6 biegu, wyprzedzanie na piątce nie wchodzi w gre, bo zamuła jest totalna. dry.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Idontknow
post Mon, 30 Dec 2013 - 01:02
Post #4


Rookie
Dołączył: Sun, 29 December 2013





pompa progowa daje wystarczające ciśnienie ? Sprawdzałeś ją ? Czasem ona powoduje muła a jak padnie, to stracisz 9/10 mocy. ( Jeśli pada )


--------------------
530d powered by R-performance
Custom szpera by Drypa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ewul
post Mon, 30 Dec 2013 - 10:58
Post #5


User
Dołączył: Sun, 04 December 2011
Skąd: małopolska





CYTAT(Salieri @ Sun, 29 Dec 2013 - 23:03) *
a po przekroczeniu 2,5k rpm na tym 5 i 6 biegu ekonomizer dochodzi do konca i auto odzyskuje sile?


Ok, obejrzalem filmik i widze, ze nie - ja bym sprawdzil czujnik cisnienia doladowania, ktory jest przy turbo. Ja mialem taki sam objaw jak zdechl od u mnie. Mozna go wyczyscic, ale do mnie kosztowal 220zl wiec wymienilem na nowy.

W e46 predkosc jest brana z tylnego lewego czujnika absu, wiec nie wiem czy ma to zwiazek z czymkolwiek.


Salieri, możesz coś więcej, o tym przypadku, ja tak mam do 2,5k - 3k rpm, coś zamula na wysokich biegach, a później już ok, a sprawdziłem już chyba wszystko..
Przepraszam za OT


--------------------
Hamulce na ulice i do sportu - _https://topbrakes.pl
Klocki i tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie, chemia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Mon, 30 Dec 2013 - 13:16
Post #6


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





Myśle że to dłuższe przełożenie dyfra tutaj robi problem - sam przecież widzisz że na ostatnich biegach wymagane jest mniejsze doładowanie.
DDE widzi rozbieżność prędkość VS obroty i obcina moc żebyś za szybko nie pojechał


--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
morphi
post Mon, 30 Dec 2013 - 14:01
Post #7


Rookie
Dołączył: Sun, 29 December 2013





Ok, więc co proponujecie, zmienić dyfer na właściwy czyli 2,56? Nie ma innej drogi?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Sat, 04 Jan 2014 - 16:43
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





dyfer nie ma tu nic do rzeczy, szukaj przyczyny gdzieś indziej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Salieri
post Tue, 21 Jan 2014 - 18:35
Post #9


Super User
Dołączył: Tue, 17 August 2004
Skąd: Sochaczew





CYTAT(ewul @ Mon, 30 Dec 2013 - 12:58) *
Salieri, możesz coś więcej, o tym przypadku, ja tak mam do 2,5k - 3k rpm, coś zamula na wysokich biegach, a później już ok, a sprawdziłem już chyba wszystko..
Przepraszam za OT


hm, u mnie tak bylo i padniety byl czujnik cisnienia doladowania, tyle w temacie wink.gif
Sprawdz szczelnosc podcisnien i czy EGR pracuje prawidlowo - moze trzeba go wyczyscic np.


--------------------
'08 b8 3.0tdi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ewul
post Wed, 22 Jan 2014 - 19:11
Post #10


User
Dołączył: Sun, 04 December 2011
Skąd: małopolska





Salieri, dzięki, naprawiłem:) znalazłem nieszczelność na kolektorze wydechowym na flanszy egr,


--------------------
Hamulce na ulice i do sportu - _https://topbrakes.pl
Klocki i tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie, chemia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
morphi
post Mon, 17 Feb 2014 - 20:03
Post #11


Rookie
Dołączył: Sun, 29 December 2013





Chciałem zamknąć temat.

Zmieniłem dyfer na taki jak ma być czyli "2,56 od 320D 150KM 6b" i auto znów zaczęło się zachowywać poprawie, moc na 5 i 6 wróciła, a i udało się utrafić dyfer, który nie ma luzów (nie stuka).

Podsumowując, do 320d 150km 6b "nie pasuje" dyfer 2.35 od 320d 150KM 5b. Auto na 1,2,3,4 staje się odrobinkę słabsze nie wyczuwalnie prawie, lecz na 5 i 6 jest mułem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 07:56