Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> E36 swap-> M3 E46 3.2, czy M3 E90 V8, Co lepsze na tor?
JM63
post Sun, 16 Jun 2013 - 19:31
Post #1


User
Dołączył: Sat, 12 January 2013





Aktualnie w E36 mam silnik M54B30, czy E46 330i, jeździło to jako tako, ale niestety ostatnio się zatarł. Mocy trochę już zaczyna brakować i były koncepcje zakucia tego, żeby mieć już pancerny silnik, który w przyszłości będzie można wspomóc jakimś kompresorem, ale z drugiej strony w podobnej kwocie udałoby się wsadzić silnik z E46 M3. Ostatnio też znalazłem na allegro silnik z M3 E90 w całkiem niezłych pieniądzach. Tu moje pytanie- jakich różnic od strony finansowej sie spodziewać, szczególnie przy V8? Mocno mnie kusi, bo nie dość, że krótszy to jeszcze lżejszy od 3.2 i dużo mocniejszy (no i dźwięk...)- tylko czy to już nie będzie za dużo, czy z auta dającego dużą frajdę na torze nie zrobi się ciężki w opanowaniu potwór, który będzie zjadać opony szybciej niż student kebaby itd.... Generalnie chciałbym usłyszeć opinię bardziej doświadczonych kolegów wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 16 Jun 2013 - 19:31
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
siewcu
post Mon, 17 Jun 2013 - 11:14
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Tego V8 podobno nie da się odpalić na seryjnym kompie... A ceny potrafią być mega fajne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Tue, 18 Jun 2013 - 00:08
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





umowmy sie, ze 420km w e36 to nie jest "potwor nie do opanowania" ale auto mocne i projekt bylby bardzo fajny i ciekawy i chetnie bym go zobaczyl w dziale "projekty" lub na ulicy;) ciekawy jestem dlaczego nie da rady odpalic go na seryjnym kompie, choc wcale mnie to nie dziwi;)

kiedys znajomy z forum mogl zalatwic silnik v10 z m5 za cene swapa s54b32 ale nikt mi znajomy nie umial tego odpalic, a zeby jeszcze mialo pelna moc, to makabra by byla dla mnie


--------------------
BMW 135i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JM63
post Tue, 18 Jun 2013 - 13:14
Post #4


User
Dołączył: Sat, 12 January 2013





No może nie potwór nie do opanowania, ale podejrzewam, że trzeba by było wsadzić jakąś wielką oponę na tył, którą i tak zjadałby momentalnie (kolejne duże koszty), do tego V8 ma bardzo duży moment od samego dołu i na każdym wyjściu trzeba by się było mocno pilnować, więc pytanie czy na torze frajda z jazdy będzie faktycznie większa niż przy 3.2. Do tego kwestia skrzyni itd.
V10 fajne na autostradzie, ale na tor raczej za ciężkie wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Tue, 18 Jun 2013 - 15:05
Post #5


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Ten V8 wcale nie ma radykalnie większego momentu na dole. Poszukaj sobie wykresów seryjnego M3 E46 i E92, wcale aż tak bardzo wykresy momentu się nie różnią.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
forti
post Tue, 18 Jun 2013 - 16:16
Post #6


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Wroclaw





Wszystko da sie wykonac kwestia pieniedzy.
Ja odpale ten silnik i bedzie mial pelna moc jesli ktos zainteresowany.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Tue, 18 Jun 2013 - 19:59
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





420 KM to nie jest cos nie do opanowania zwłaszcza ze moc jest seryjna czyli silnik w całym zakresie RPM i położenia gazu pracuje idealnie.
Moment obrotowy silnika raz że nie ma znaczenia (np dla max osiągów) to jeszcze jest dzieki seryjności i braku doładowania w pełni kontrolowany - przecież nie trzeba na codzien trzymać gazu w podłodze cały czas.
Moim zdaniem swap będzie drogi i trudny ale w pełni sprawny i dobrze działający bedzie świetnym autem i na codzień i na tor czy wieczorne wsciekanie smile.gif
powodzenia.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pietrek.L
post Tue, 18 Jun 2013 - 21:11
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Sun, 08 July 2012
Skąd: Mordor (W-ch) / Opole





Do głowy przychodzi mi PUZ, bracia Jagiłło i m garage. Podzwoń, popytaj.


--------------------
Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryczko100
post Tue, 18 Jun 2013 - 22:39
Post #9


Super User
Dołączył: Fri, 23 October 2009
Skąd: Warszawa





CYTAT(siewcu @ Mon, 17 Jun 2013 - 11:14) *
Tego V8 podobno nie da się odpalić na seryjnym kompie... A ceny potrafią być mega fajne.


Da sie na seryjnym kompie, nie na seryjnym sofcie. Nie da to sie parasola w d.... otworzyc wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JM63
post Wed, 19 Jun 2013 - 10:12
Post #10


User
Dołączył: Sat, 12 January 2013





A jak ze skrzynią, wydechem i umiejscowieniem tego wszystkiego? Będzie dużo rzeźby?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JLZ
post Wed, 24 Jul 2013 - 13:21
Post #11


User
Dołączył: Sun, 20 April 2008
Skąd: W-wa





Żeby wsadzić V8 do e36 musisz ciąć ścianę grodziową. Ale robią to ludzie wink.gif


--------------------
THINK! feel, drive.

Na 1/4 scigaja sie szybkie samochody, po zakrętach szybcy kierowcy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osti!
post Thu, 25 Jul 2013 - 23:34
Post #12


Frequent User
Dołączył: Mon, 26 November 2007
Skąd: Szczecin





Tylko S65 ma inna miske niz starsze V8 jak S62 i tak dalej. Jesli chodzi o kwestie mechaniczne to moze to byc calkiem przyjemny swapik smile.gif Miska w tym motorze jest "z tylu", przednia czesc jest bardzo mala i po srodku jest mijesce na przekladnie z belka. Pewnie trzeba bedzie spawac kolektory wydechowe i modzic z lacznikiem przekladni, przynajmniej taki problem byl przy swapie do M3 E30. Z tego wszystkiego, S65 bedzie najswiezszy i charakterystyka tej V8mki pasuje na tor idealnie. Znam dwoch zawodnikow, ktorzy na cutomowym sterowniku kreca te motory po 9500obr/min i wszystko wytrzymuje bez problemu, przy 9700 urwaly sie mocowania kol rozrzadu do walkow.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Fri, 26 Jul 2013 - 08:31
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





CYTAT(osti! @ Thu, 25 Jul 2013 - 23:34) *
Znam dwoch zawodnikow, ktorzy na cutomowym sterowniku kreca te motory po 9500obr/min i wszystko wytrzymuje bez problemu, przy 9700 urwaly sie mocowania kol rozrzadu do walkow.

Zapewne wystarczy dorobić parę części (może złe porównanie ale chyba do nissanowskiego sr20de nissan miał zestaw na 10k rpm i tam było tylko parę rzeczy do rozrządu, więc być może tutaj za wiele do roboty nie będzie ;)) i wyważyć je na ponad 10k rpm pracy silnika i ma się wiertarkę V8 ;) pytanie tylko ile banków trzeba będzie okraść smile.gif


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osti!
post Fri, 26 Jul 2013 - 23:40
Post #14


Frequent User
Dołączył: Mon, 26 November 2007
Skąd: Szczecin





Tego silnika juz wyzej nie trzeba krecic, przy 9500 sa okolice 460 koni, a to na tor w zupelnosci wystarczy wink.gif Swoja droga swietny motor i ma kilka naprawde ciekawych rozwiazan jak chocby sterowanie vanosami, ktore w koncu nie pracuja pod duzym cisnieniem tylko na sprezynie z zegara kukulki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Sat, 27 Jul 2013 - 06:51
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





CYTAT(osti! @ Fri, 26 Jul 2013 - 23:40) *
Tego silnika juz wyzej nie trzeba krecic

powiedz to Spoonowi, gdzie się w 11krpm bawią (albo przynajmniej bawili) biggrin.gif


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Sat, 27 Jul 2013 - 12:19
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Zeby krecic bezpiecznie 11k na torze to pewnie pol silnika trzeba zmienic/wzmocnic.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Sat, 27 Jul 2013 - 13:45
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Judd na bazie s65 robi jednostki do lmp2 i mają one 450ps @ 9000rpm
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 09:30