![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 19 January 2005 ![]() |
W swojej e36 coupe (zawieszenie bez techniki M) zamierzam zmienic amorki i zdecydowalem sie na Bilstein B6. Pozostawiam stare sprezyny.
Pojawil sie pewien dylemat. Otoz oficjalnym dytrybutorem jest http://www.bilstein.zerkopol.pl/ jednak ceny u nich sa bardzo wysokie - komplet kosztowalby u nich przód 900 x 2 z VAT ,tył 500 x 2 z VAT (razem 2800zl) W cenie jest ustawienie ich twardosci i montaz (mozna ja regulowac wylacznie rozbierajac amorka) Mozna takze ustawic u nich pozniej twardosc ale koszt ok 50-100zl za sztuke. Te same amortyzatory Bilstein B6 od prywatnego importera moge dostac za 1500zł komplet. Znalazlem tez opinie ze te bezposrednio z niemiec sa lepszej jakosci niz te skladane w Polsce. Czy ktos zakladal B6 w swoim aucie? Jak zachowuja sie przy ustawieniach fabrycznych. Zalezy mi tazke na komforcie wiec nie chcialbym aby bylo zbyt sztywno... Czy ktos ma namiary na innych tanich sprzedawcos amortyzatorow? -------------------- ALPINA B10 V8 #282
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
myślę, że dali byśmy radę załatwić ci Bilstein B6 taniej lub w takiej samej cenie, napisz do nas mail'a jeśli możesz z danymi odnośnie modelu, głównie chodzi mi o silnik - to ma znaczenie
B6 - jest są to bardzo dobre amortyzatory, tylko, że nie do obniżanego zawieszenia, są "regenerowalne" czyli po zużyciu mogą zostać "odnowione" za raptem 100zł za sztukę z tego co wiem, to aby ustawić twardość nie trzeba rozbierać amorka, tylko jakoś (niestety nie wiem dokładnie) wciska się tłoczysko do końca i przekręca, kak wsio |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 07 November 2004 Skąd: z kątowni ![]() |
byłem niedawno z amorem w zerkopolu i nie było kierownika wiec amor miałem zrobiony troszke taniej ale legalnie regeneracja to koszt 150 pln no chyba,że gładz w miejscu gdzie pracuje tłok jest porysowana wtedy koszt rosnie,na miejscu widzialem na czym polega regeneracja i wiem,że wszystkie uszczelki ,tłoczki itp są orginalne,jedynie zdziwiłem sie,bo olej jaki urzywany jest do napełniania to TEXACO z beczki podobno specjialnie do amortyzatora,no nic amor zrobili zobaczymy ile pojerzdze
-------------------- NIE KUPIŁEM SZYBKIEJ FURY,JA JĄ SOBIE ZROBIŁEM
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
Drack: lepij żebyś nie mówił o rabatach oficjalnie bo następnym razem nie będzie taniej a drożej
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 07 November 2004 Skąd: z kątowni ![]() |
CYTAT("Rogal1":1xswttp4) Drack: lepij żebyś nie mówił o rabatach oficjalnie bo następnym razem nie będzie taniej a drożej
to zalerzy dla kogo -------------------- NIE KUPIŁEM SZYBKIEJ FURY,JA JĄ SOBIE ZROBIŁEM
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
CYTAT B6 - jest są to bardzo dobre amortyzatory, tylko, że nie do obniżanego zawieszenia
tak jest wg specyfikacji Bilsteina. Ale telefonicznie jakiś czas temu jak szukałem B8 do siebie uzyskałem z Zerkopolu informacje że B8 nie mają wogóle bo nie sprowadzają gdyż na nasze drogi są zbyt twarde. Wszystkim podobno pchają B6, tym obniżonym do -35/40 to nawet bez przerobek i B6 sobie z tym radzi. Tym co chcą pchają tez B6 - najwyżej po modyfikacjach. A ja tam mam B8 z tyłu i B6 z przodu i jest w sam raz. A jest -35 -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 27 November 2003 Skąd: Plateau/Warszawa ![]() |
Ja jezdzilem na b8 i wcale nie uwazam, zeby byly za twarde. Moim zdaniem swietne amortyzatory.
W zerkopolu to jest wogole dziwna sytuacja, bo kiedys chcialem zamowic b8 a wciskali mi b6. Kdy mimo wszystko poprosilem o b8 to rozmowca sie na mnie obrazil i powiedzial " w takim razie do widzenia" i odlozyl sluchawke B8 w zasadzie od B6 roznia sie tylko dlugoscia (o 2cm). Bo twardosc i tak mozna sobie ustalic.. -------------------- BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
CYTAT("DRACK":13wbowlo) to zalerzy dla kogo Ja zwolnią Twojego kolegę to co innego powiesz . Added after 2 minutes: CYTAT("keyser":13wbowlo) twardość nie trzeba rozbierać amorka, tylko jakoś (niestety nie wiem dokładnie) wciska się tłoczysko do końca i przekręca, kak wsio
Niestety nie - tak się regiluje amory f-my KONI. Bilsteina np. B6 się rozbiera i jego twardość reguluje podkładkami... |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 07 November 2004 Skąd: z kątowni ![]() |
CYTAT("Rogal1":1fmuzchr) Ja zwolnią Twojego kolegę to co innego powiesz .
a z kad wiesz,ze mam tam kolege moze poprostu umiem sie dogadac -------------------- NIE KUPIŁEM SZYBKIEJ FURY,JA JĄ SOBIE ZROBIŁEM
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
DRACK: spoko wszystko rozumiem ale wiesz czasami przez taki za długi języczek to mogą własnie tych bardziej układowych zwolnić i wtedy nie będzie dobrze
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Wawa ![]() |
z tego co mi kiedys pokazywali w Zerkopolu to B6 mozna załozyć do tego momentu dopuki spreżyna załozona na amortyzator da sie zamocować i jest na sztywno......co ciekawe B6 jest teoretycznie do nie obnizonego zawieszenia..ale np u mnie fatalnie współpracowal z seryjnymi sprezynami ..dopiero po załozeniu - 40 mm było ok..........a z tym utwardzaniem Bilsteina poprzez krecenie tłokiem to....... ...i to chyba jakaś firma tuningowa tak twierdzi.......taaaaaa
-------------------- 1.8T
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
CYTAT("Eł":193m2etr) [...]a z tym utwardzaniem Bilsteina poprzez krecenie tłokiem to....... ...i to chyba jakaś firma tuningowa tak twierdzi.......taaaaaa
kolego Eł, o co ci chodzi z "chyba jakaś firma tuningowa" ?? łatwo jest krytykować, trudniej coś zrobić, no nie? |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Wawa ![]() |
spokojnie nikogo nie krytykuje.......reprezentujesz firme tuningową.... mysle ze w takim przypadku nie ma juz miejsca na domysły w stylu..."słyszałem"......"podobno" itepe.......kazda informacja powinna być najpierw zweryfikowana pod względem wiarygodności........bo wiele osób wierzy wam "tunerom" na ślepo...a potem urastaja jakieś mity i legendy...sam sie niestey przekonałem o tym na własnej skórze......oczywiscie nie mówie o Twojej firmie.....
-------------------- 1.8T
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
nie uważam, abym nie mógł wypowiedzieć się na forum w stylu "słyszałem"... "podobno"
ja się uczę cały czas i dlatego nie wstydzę się dowiedzieć/nauczyć czegoś.... na przykład od ciebie |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Wawa ![]() |
ode mnie to sie chyba wiele nie nauczysz.... ..ale np w sprawach Bilsteinów najwiekszymi fachowcami są ludzie z Zerkopolu...fakt mają wysokie ceny ale placimy tam nie tylko za amortyzator ale też za ich wiedze......o Bilsteinach akurat wiem bo mam pierdolca na punkcie zawieszenia i swoje ustawialem u nich chyba z 10 razy......
-------------------- 1.8T
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 09:18 |