Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> [E36] Amortyzatory Bilstein B6
dray
post Wed, 19 Jan 2005 - 12:17
Post #1


Rookie
Dołączył: Wed, 19 January 2005





W swojej e36 coupe (zawieszenie bez techniki M) zamierzam zmienic amorki i zdecydowalem sie na Bilstein B6. Pozostawiam stare sprezyny.

Pojawil sie pewien dylemat. Otoz oficjalnym dytrybutorem jest http://www.bilstein.zerkopol.pl/ jednak ceny u nich sa bardzo wysokie - komplet kosztowalby u nich przód 900 x 2 z VAT ,tył 500 x 2 z VAT (razem 2800zl) W cenie jest ustawienie ich twardosci i montaz (mozna ja regulowac wylacznie rozbierajac amorka) Mozna takze ustawic u nich pozniej twardosc ale koszt ok 50-100zl za sztuke.

Te same amortyzatory Bilstein B6 od prywatnego importera moge dostac za 1500zł komplet. Znalazlem tez opinie ze te bezposrednio z niemiec sa lepszej jakosci niz te skladane w Polsce.

Czy ktos zakladal B6 w swoim aucie? Jak zachowuja sie przy ustawieniach fabrycznych. Zalezy mi tazke na komforcie wiec nie chcialbym aby bylo zbyt sztywno...
Czy ktos ma namiary na innych tanich sprzedawcos amortyzatorow?


--------------------
ALPINA B10 V8 #282
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 19 Jan 2005 - 12:17
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
keyser
post Wed, 19 Jan 2005 - 16:51
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





myślę, że dali byśmy radę załatwić ci Bilstein B6 taniej lub w takiej samej cenie, napisz do nas mail'a jeśli możesz z danymi odnośnie modelu, głównie chodzi mi o silnik - to ma znaczenie

B6 - jest są to bardzo dobre amortyzatory, tylko, że nie do obniżanego zawieszenia, są "regenerowalne" czyli po zużyciu mogą zostać "odnowione" za raptem 100zł za sztukę
z tego co wiem, to aby ustawić twardość nie trzeba rozbierać amorka, tylko jakoś (niestety nie wiem dokładnie) wciska się tłoczysko do końca i przekręca, kak wsio
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DRACK
post Wed, 19 Jan 2005 - 18:04
Post #3


Super User
Dołączył: Sun, 07 November 2004
Skąd: z kątowni





byłem niedawno z amorem w zerkopolu i nie było kierownika wiec amor miałem zrobiony troszke taniej ale legalnie regeneracja to koszt 150 pln no chyba,że gładz w miejscu gdzie pracuje tłok jest porysowana wtedy koszt rosnie,na miejscu widzialem na czym polega regeneracja i wiem,że wszystkie uszczelki ,tłoczki itp są orginalne,jedynie zdziwiłem sie,bo olej jaki urzywany jest do napełniania to TEXACO z beczki podobno specjialnie do amortyzatora,no nic amor zrobili zobaczymy ile pojerzdze


--------------------
NIE KUPIŁEM SZYBKIEJ FURY,JA JĄ SOBIE ZROBIŁEM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogalotti
post Thu, 20 Jan 2005 - 16:58
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





Drack: lepij żebyś nie mówił o rabatach oficjalnie bo następnym razem nie będzie taniej a drożej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DRACK
post Thu, 20 Jan 2005 - 18:08
Post #5


Super User
Dołączył: Sun, 07 November 2004
Skąd: z kątowni





CYTAT("Rogal1":1xswttp4)
Drack: lepij żebyś nie mówił o rabatach oficjalnie bo następnym razem nie będzie taniej a drożej

to zalerzy dla kogo


--------------------
NIE KUPIŁEM SZYBKIEJ FURY,JA JĄ SOBIE ZROBIŁEM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Thu, 20 Jan 2005 - 22:40
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





CYTAT
B6 - jest są to bardzo dobre amortyzatory, tylko, że nie do obniżanego zawieszenia


tak jest wg specyfikacji Bilsteina. Ale telefonicznie jakiś czas temu jak szukałem B8 do siebie uzyskałem z Zerkopolu informacje że B8 nie mają wogóle bo nie sprowadzają gdyż na nasze drogi są zbyt twarde. Wszystkim podobno pchają B6, tym obniżonym do -35/40 to nawet bez przerobek i B6 sobie z tym radzi. Tym co chcą pchają tez B6 - najwyżej po modyfikacjach. A ja tam mam B8 z tyłu i B6 z przodu i jest w sam raz. A jest -35


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PMN
post Thu, 20 Jan 2005 - 23:12
Post #7


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





Ja jezdzilem na b8 i wcale nie uwazam, zeby byly za twarde. Moim zdaniem swietne amortyzatory.
W zerkopolu to jest wogole dziwna sytuacja, bo kiedys chcialem zamowic b8 a wciskali mi b6. Kdy mimo wszystko poprosilem o b8 to rozmowca sie na mnie obrazil i powiedzial " w takim razie do widzenia" i odlozyl sluchawke

B8 w zasadzie od B6 roznia sie tylko dlugoscia (o 2cm). Bo twardosc i tak mozna sobie ustalic..


--------------------
BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogalotti
post Fri, 21 Jan 2005 - 00:33
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





CYTAT("DRACK":13wbowlo)
to zalerzy dla kogo


Ja zwolnią Twojego kolegę to co innego powiesz .

Added after 2 minutes:

CYTAT("keyser":13wbowlo)
twardość nie trzeba rozbierać amorka, tylko jakoś (niestety nie wiem dokładnie) wciska się tłoczysko do końca i przekręca, kak wsio


Niestety nie - tak się regiluje amory f-my KONI. Bilsteina np. B6 się rozbiera i jego twardość reguluje podkładkami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DRACK
post Fri, 21 Jan 2005 - 08:06
Post #9


Super User
Dołączył: Sun, 07 November 2004
Skąd: z kątowni





CYTAT("Rogal1":1fmuzchr)
Ja zwolnią Twojego kolegę to co innego powiesz .

a z kad wiesz,ze mam tam kolege moze poprostu umiem sie dogadac


--------------------
NIE KUPIŁEM SZYBKIEJ FURY,JA JĄ SOBIE ZROBIŁEM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogalotti
post Fri, 21 Jan 2005 - 16:05
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





DRACK: spoko wszystko rozumiem ale wiesz czasami przez taki za długi języczek to mogą własnie tych bardziej układowych zwolnić i wtedy nie będzie dobrze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
post Wed, 26 Jan 2005 - 11:43
Post #11


Frequent User
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Wawa





z tego co mi kiedys pokazywali w Zerkopolu to B6 mozna załozyć do tego momentu dopuki spreżyna załozona na amortyzator da sie zamocować i jest na sztywno......co ciekawe B6 jest teoretycznie do nie obnizonego zawieszenia..ale np u mnie fatalnie współpracowal z seryjnymi sprezynami ..dopiero po załozeniu - 40 mm było ok..........a z tym utwardzaniem Bilsteina poprzez krecenie tłokiem to....... ...i to chyba jakaś firma tuningowa tak twierdzi.......taaaaaa


--------------------
1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Wed, 26 Jan 2005 - 16:51
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





CYTAT("Eł":193m2etr)
[...]a z tym utwardzaniem Bilsteina poprzez krecenie tłokiem to....... ...i to chyba jakaś firma tuningowa tak twierdzi.......taaaaaa


kolego Eł, o co ci chodzi z "chyba jakaś firma tuningowa" ??
łatwo jest krytykować, trudniej coś zrobić, no nie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
post Thu, 27 Jan 2005 - 08:50
Post #13


Frequent User
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Wawa





spokojnie nikogo nie krytykuje.......reprezentujesz firme tuningową.... mysle ze w takim przypadku nie ma juz miejsca na domysły w stylu..."słyszałem"......"podobno" itepe.......kazda informacja powinna być najpierw zweryfikowana pod względem wiarygodności........bo wiele osób wierzy wam "tunerom" na ślepo...a potem urastaja jakieś mity i legendy...sam sie niestey przekonałem o tym na własnej skórze......oczywiscie nie mówie o Twojej firmie.....


--------------------
1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Thu, 27 Jan 2005 - 09:00
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





nie uważam, abym nie mógł wypowiedzieć się na forum w stylu "słyszałem"... "podobno"

ja się uczę cały czas i dlatego nie wstydzę się dowiedzieć/nauczyć czegoś.... na przykład od ciebie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
post Thu, 27 Jan 2005 - 09:32
Post #15


Frequent User
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Wawa





ode mnie to sie chyba wiele nie nauczysz.... ..ale np w sprawach Bilsteinów najwiekszymi fachowcami są ludzie z Zerkopolu...fakt mają wysokie ceny ale placimy tam nie tylko za amortyzator ale też za ich wiedze......o Bilsteinach akurat wiem bo mam pierdolca na punkcie zawieszenia i swoje ustawialem u nich chyba z 10 razy......


--------------------
1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 09:18