![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 December 2005 ![]() |
Czesc.
Panowie potrzebuje porady. Jakis czas temu kupilem E34 na weekendowe przejazdzki, celem bylo znalezienie jak najdzdrowszego auta, dopieszcze i cieszenie sie fajnym youngtimerem... Samochod znalazlem... pazdziernik 95' rok stala jako demowka w salonie, sprzedana w 1996', Oxford green, siwa tapicerka. Oryginalny zapas, narzedzia,latarka, totalna seria, malowany jeden element, bezwypadkowa, w jednych rekach 20 lat, serwisowana do dzis w ASO, wszystkie stemple, faktury,nawet radio Sony (jeszcze kaseciak) zakladane x lat temu w ASO BMW i na to sa faktury,instrukcje,jedynie jedna mala dziurka, oprocz tego no ideal ![]() Rok temu zalozony nowy kpl, wydech,amory, hamulce,itp...no,ale nie mogloby byc zbyt kolorowo... Pod maska pracuje M43B18 czyli 1.8 4 cylindry 115 koni ![]() o ile tak ''wokol trzepaka'' sie przejechac to jest ok,ale wiadomo,ze to nie to czego bym chcial. Nie chce kombinowac niewiadomo jak. Zalezy mi na czyms mocniejszym w 6 cylindrach. Jaki motor podejdzie tu p&p bez wielkich rzezb? Nie chcialbym kupowac drugiej i przekladac, nie mam na to miejsca zbyt wiele. Co najlatwiej wsadzic w miejsce M43B18? Pozdr. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 22 November 2009 Skąd: Warszawa/Mława ![]() |
Ile kasy chcesz przeznaczyć?
Tanio: M52B28 (najlepiej z podwójnym vanosem) Średnio: M54B30 Drogo: V8 Do tego hamulce, sprzęgło. Skąd jesteś? Jak chcesz wszystko na gotowo mieć zrobione, to zapraszam na pw. -------------------- E36 / 400KM @ M50B25 Vanos / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Tanio: M50B20 lub M52B25 (na pojedynczym vanosie)
Średnio: M52B28 Drogo: M60B40 lub M62B44NV -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
i nikt nic o ///m?
moim zdaniem 2.5 albo 2.8 najlepszy stosunek koszt/efkty. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Silniki M są drogie w zakupie i utrzymaniu, problematyczne, a mam wrażenie, że auto potrzebuje czegoś do lansu P&P, a tutaj M50B20 z E34 innego wygrywa.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 December 2005 ![]() |
Dziekuje za odpowiedzi Panowie.
Tak jak Mis pisze, najlepiej cos praktycznie P&P, zalezy mi na tych 6cylindrach, nie chce wydawac duzo kasy,ale drutowac tez nie chce, to tylko 518stka, wiec wartosci zadnej nigdy miec nie bedzie i ''skundlenie jej'' to nie zadna zbrodnia, v8 marzenie,ale za duzo pracy i kosztow chyba. Ten M50B20 w zupelnosci by mi wystarczyl w niej, to nie auto do zap..ania bokami ![]() Myslalem zeby isc na latwizne i sprzedac ta i kupic 525/535, ale jak sa to stan agonalny, a jak ladna kondycja to drozsze od E60;) |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Kup kompletny swap M50B20 (obojętne czy z vanosem czy bez, byle na sterowniku Boscha, bo mniej problematyczny od Siemensa w M50) do E34. Jeśli nie zamierzasz upalać to możesz zostawić skrzynię, dyfer, wał, półosie. Pod maską w E34 można tańczyć, więc swap raczej prosty i szybki. W E34 M40 to skrzynię można odkręcić od silnika tylko podnosząc maskę.
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 December 2005 ![]() |
czyli M50B20 wygrywa
![]() ![]() Fakt pod maska (szczegolnie z tym M43B18) miejsca sporo ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 22 November 2009 Skąd: Warszawa/Mława ![]() |
Ten M50B20 w zupelnosci by mi wystarczyl w niej, to nie auto do zap..ania bokami ![]() Miesiąc temu kupiłem taki silnik kompletny ze sprzęgłem za 600PLN. Kosztują grosze i można przewieźć w bagażniku ![]() http://image.prntscr.com/image/8709efcf152...fe334cbb986.png Pod maską w E34 można tańczyć ![]() -------------------- E36 / 400KM @ M50B25 Vanos / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: Grójec ![]() |
Byłem w tej samej sytuacji co Ty, dodatkowo moja 518i była z automatem
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Byłem w tej samej sytuacji co Ty, dodatkowo moja 518i była z automatem ![]() W temacie E34 jesteś widzę bardziej obeznany, niż ja. Zapytam więc, nie wystarczy, że przerobi wybierak od biegów? Zostawiłby skrzynię z M40, które cofnęłaby się automatycznie (w podłodze powinny być otwory na to), a wał wsunąłby się na frezie. w E36 ten patent przechodzi. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: Grójec ![]() |
Z wybierakiem nie ma problemu ,napisałem że może skrócić swój i zagra.Cena oryginalnego wybieraka jest tak niska że szkoda czasu na spawanie
![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 December 2005 ![]() |
no, marek.s widze wiedza ogromna o e34 i swapie z 1.8;)
Cos jeszcze specjalnie moze mnie zaskoczyc? |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: Grójec ![]() |
no, marek.s widze wiedza ogromna o e34 i swapie z 1.8;) Cos jeszcze specjalnie moze mnie zaskoczyc? No bez takich ![]() Może Cię zaskoczyć inaczej poprowadzony wydech ,brak wieszaka przy tylnej belce na zamocowanie wydechu (to nie problem bo można dorobić) Zupełnie inne osłony termiczne ,inna osłona tylna lewego reflektora ze względu na inne doprowadzenie powietrza do airboxa. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
Tylko dlaczego b20 , różnica w osiągach znikoma .Masa energii psu w ....
![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 25 October 2013 ![]() |
Jeśli już kup b25 obojętnie z vanosem czy bez czy m50 czy m52 bo i tak cały silnik musisz kupić wraz z całą instalacją EWS i stacyjką.
E34 to kolubryna, a 2 litrówka ma co robić w lżejszej E36. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Jeśli już kup b25 obojętnie z vanosem czy bez czy m50 czy m52 bo i tak cały silnik musisz kupić wraz z całą instalacją EWS i stacyjką. Nie masz racji - m50 nie potrzebuje EWS ani stacyjki, nieważne czy z vanosem czy bez. EWS I generacji zaczęli montować w 1992 roku, w E36 dopiero w 1994 jak kiepskie silniki M52 zastąpiły dobre M50 (chociaż M50 bez vanosa jest znacznie lepsze niż z), a W E34 były tylko w 1995. Ten inwazyjny i problematyczny EWS II też da się obejść bez kluczyka i zegarów, wystarczy mała zworka, miałem tak w jednym E30. Swoją drogą jest montowany od 01/1995 ale wtedy już szły tylko marne silniki więc to nieduże zmartwienie. Co ważniejsze - nie kupuj vanosa bo to kupa, nieważne czy w m50 czy m52 ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 06 February 2013 Skąd: Namysłów ![]() |
Dokładnie jak wyżej,szukaj silnika z takim oznaczeniem M50B25nv ,jak już zamierzasz swapować.Pakować 2litrówkę to totalny bezsens.
-------------------- Crx Ballade Zc1&Bmw E36 328,Bmw E46 330i.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Nie masz racji - m50 nie potrzebuje EWS ani stacyjki, nieważne czy z vanosem czy bez. EWS I generacji zaczęli montować w 1992 roku, w E36 dopiero w 1994 jak kiepskie silniki M52 zastąpiły dobre M50 (chociaż M50 bez vanosa jest znacznie lepsze niż z), a W E34 były tylko w 1995. Ten inwazyjny i problematyczny EWS II też da się obejść bez kluczyka i zegarów, wystarczy mała zworka, miałem tak w jednym E30. Swoją drogą jest montowany od 01/1995 ale wtedy już szły tylko marne silniki więc to nieduże zmartwienie. Co ważniejsze - nie kupuj vanosa bo to kupa, nieważne czy w m50 czy m52 ![]() Już tak nie przesadzaj zbytnio na temat przewagi m50 nad m52 ![]() Czy m50, czy m52 - wszystko podejdzie bez rzeźby, bo te silniki to jedna rodzina. Z m52 będzie więcej pieprzenia, bo jest ten EWS, który na dobrą sprawę możesz albo usunąć z komputera (koszt kilkaset zł), albo po prostu wyjąć pierścień ze stacyjki, dokleić go do pestki z kluczyka i schować obok ECU czy gdzie tam chcesz - u mnie działa to bez zarzutu już od 4 (chyba) lat ![]() No i zapomnij o wersji 2.0 - w porównaniu z 2.5 czy 2.8 to jedzie słabo, a koszt utrzymania jest praktycznie taki sam. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 December 2005 ![]() |
Dzieki za kolejne wypowiedzi, przedwczoraj wyplula uszczelke pod glowica wiec swap bedzie szybko
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 16:07 |