Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dym... bialo-niebieski po uturbieniu
noorec
post Fri, 26 Nov 2004 - 01:12
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





witam!

niedawno skonczylem uturbiac swojego VW
takie home made turbo.. nic wielkiego garrett t2 ale zadowolony strasznie jestem(bylem?)

po odpaleniu jazdy probne
po za kilkoma "spadnieciami rur z IC i wystrzelenia srubki regulujacej od przepustnicy wszystko ladnie chodzi:)
autko sprawnie przyspiesza juz od 2500(wczesniej zaczynal dopiero od 4500) i coiagnie tak do konca.. moze troche paliwka brakuje ale tak to jest ok:)

niestety wczoraj zauwazylem cos niepokojacego a dzisiaj sie potwierdzilo..
regulowalem obroty jeszcze(ta nieszczesna wystrzelona wczesniej sruba) i po wyregulowaniu zostawilem zapalony silnik i chodzil sobie na wolnych obrotach.. zagadalem sie na jakies 5min. z kumplem i nie patrzylem na auto..
gdy spojrzalem to az mnie przegielo:/
tumany dymu z rury wydechowej:/ bialo-niebieskiego dymu..-czyli olej:/
dzieje sie to zazwyczaj dopiero na cieplym silniku i co ciekawe dym pojawia sie dopiero jak auto postoi troche na wolnych obrotach..
po przegazowaniu/przejazdzce spaliny czzzysciutkie ale wystarczy pozostawic znowu na pracujacym silniku i to samo..

najpierw myslalem ze to uszczelniacze zaworowe ale to bez sensu..
wiec wymyslilem ze to cos z TURBO..
tylko co..?
na zdrowy rozum to musza byc jakies uszczelniacze(nie znam sie na tyle dobrze zeby operowac nazwami wiec pisze jak mysle;))
co ciekawe turbinka ladnie pracuje i naprawde niezle dmucha-na wskazniku bylo 11PSI wiec mysle ze niezle i ze chyba nie jest z nia najgorzej ale to dymienie to..

I tu moja prosba:
Gdzie moge naprawic ta sprezarke? i jakie to koszta sa?
chodzi mi o jakis sprawdzony zaklad najlepiej z Wawy i okolic..

PS.nie wchodzi w gre inna sprezarka(narazie) bo wszystko jest dopasowane (na mm) pod ta..

z gory dziekuje za pomoc


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 26 Nov 2004 - 01:12
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Tomo_HC3D
post Fri, 26 Nov 2004 - 08:13
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: Warszawa





jesteś pewien że dobrze zrobiłeś przewody olejowe do tubrbiny?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Fri, 26 Nov 2004 - 09:03
Post #3


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





prędziel spływ oleju z turbo ... z racji tego ze jest grawitacyjny powinien być dość szeroki w przekroju x 2 dolot oleju + chodzić do bloku/miski bez ostrych skrętów i bezpośrednio w dół


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Fri, 26 Nov 2004 - 09:08
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Ja obstawiam po prostu że się turbo skończyło...


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PrOsIaQ
post Fri, 26 Nov 2004 - 10:39
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: W-wa





CYTAT
po za kilkoma "spadnieciami rur z IC
no a to jej na pewno moglo w tym pomoc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 26 Nov 2004 - 11:12
Post #6


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Turbo się skończyło.... Uszczelniacze padły i po prostu puszczają do wydechu.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Fri, 26 Nov 2004 - 11:21
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





TJ koledzyu napisali to i ja potwierdze że to na 99% TURBO albo coś w doprowadzeniu odprowadzeniu oleju z turbiny.

W mim uno dolot oleju to wężyk około 6 mm średnicy a odprowadzenie jest prosto do miski i węzykiem takim z 10-12 mm.
Czy masz chłodnice oleju?? Wskaźnik temp oleju??
Moze poprostu olej łapie dużą temperaturę i robi się rzadki i gdzieś "przecieka".
Jaki masz olej wlany do silnika bo z tego co wiem to zalecany jest np w UT 15W40


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Fri, 26 Nov 2004 - 12:23
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





mam chlodnice oleju i wskaznik i temp nie przekracza nigdy 100st.

co do tego doprowadzenia/odprowadzenia oleju.. w sumie myslalem ze to niezbyt istotne ale napisze:
sprezarka jest "do gory nogami " zalozona bo tak sie lepiej miescila
wyszlo tak ze doprowadzenie jest z dolu a odprowadzenie z gory..
wiec podlaczylem jak szlo tj. wezszym wezykiem doprowadzilem olej z dolu a szerszym odprowadzilem z gory do miski..
sadzilem ze skoro i tak olej jest pod cisnieniem to ze to nie ma znaczenia szczegolnie..

.. a jakbym przelozyl poprostu weze, tj. doprowadzil olej na gore do "odprowadzenia" a splyw zrobil analogicznie tam gdzie bylo wczesniej "doprowadzenie"?? moge tak zrobic? i czy to bedzie dzialalo..

kombinuje bo ciezko mi teraz bedzie zmieniac polozenie sprezarki.. wszystko pod nia bylo robione..

po za tym zastanawia mnie takze fakt ze on dymi tylko na wolnych obrotach jak postoi z 2-5min. a jak sie jezdzi-nawet ostro to nic.. czysto..

panowie prosze poradzcie cos..
nadal tez prosze o kontakt z jakas firma ktora naprawia sprezarki(bo moze to wina wlasnie turbo) najlepiej znana wam i pewna..

pozdr


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Fri, 26 Nov 2004 - 12:41
Post #9


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





dymi jak się olej w turbinie mocno nagrzeje! Przecież na wolnych masz minimalnie cisnienie oleju i w N/A jest ono niższe niż w turbinowych. Ja mam 2 bary na wolnych, a w N/A widziałem nawet poniżej 0.5 bara. to stanowczo za mało.

Spróbuj zmienić odpływ z dopływem tak jak mówisz.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Fri, 26 Nov 2004 - 12:41
Post #10


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





OOOOOOO beret!!!!

Turbo MUSI miec splyw GRAWITACYJNY - czyli w DOL!
Obroc sprezarke, bo remontowal bedziesz dosyc czesto....


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 26 Nov 2004 - 13:24
Post #11


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





O żesz w mordę.... zmień to natychmiast- bo bedziesz musiał zaraz naprawiać. Olej ci się zbiera w sekcji centralnej i nie odpływa do miski. Obróc turbinę- problem zniknie.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aprezes
post Fri, 26 Nov 2004 - 14:08
Post #12


Frequent User
Dołączył: Mon, 12 January 2004
Skąd: Wilanów/Mokotów





CYTAT("noorec":26a5uky0)
w sumie myslalem ze to niezbyt istotne ale napisze:
sprezarka jest "do gory nogami " zalozona bo tak sie lepiej miescila
wyszlo tak ze doprowadzenie jest z dolu a odprowadzenie z gory..
wiec podlaczylem jak szlo tj. wezszym wezykiem doprowadzilem olej z dolu a szerszym odprowadzilem z gory do miski..
sadzilem ze skoro i tak olej jest pod cisnieniem to ze to nie ma znaczenia szczegolnie..

.. a jakbym przelozyl poprostu weze, tj. doprowadzil olej na gore do "odprowadzenia" a splyw zrobil analogicznie tam gdzie bylo wczesniej "doprowadzenie"?? moge tak zrobic? i czy to bedzie dzialalo..

kombinuje bo ciezko mi teraz bedzie zmieniac polozenie sprezarki.. wszystko pod nia bylo robione..


Nie to nie może być prawda! Napisz proszę że jaja sobie robisz.
Pozdr.


--------------------
C70 B5234T3
ET - 15.7 - nie sugerować się za bardzo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Fri, 26 Nov 2004 - 14:56
Post #13


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





hee...?
Turbo odwrotnie?
Tak to jest jak jest "home made" i to bez jakiejs fachowej wiedzy.

Odwroc turbo bo szlak je trafi. Zrob to jakims sposobem bo nie wierze zeby inaczej sie nie dalo tego zrobic.
Jak bedzie tego wymagac to z kolektora zrob baranek i wyprowadzenia bedziesz miec tak samo ale kanaly olejowe beda na wlasciwym miejscu.
Widzisz dymienie na wolnych obrotach bo wtedy jest malo spalin a jak jedziesz to proporcjonalnie spalin jest wiecej niz spalonego oleju i go moze nie byc widac.
Jezeli nie stoiles samochodu pod turbo (wieksza dawka paliwa) to radze ci pojechac na strojenie bo moze sie okazac ze bedziesz miec dziurki w tlokach.

P.S. Silnik odprezony czy nie i ile dmucha turbina przy obciazeniu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Miniac
post Fri, 26 Nov 2004 - 16:02
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("Bullitt":1mnjgebg)
O żesz w mordę.... zmień to natychmiast- bo bedziesz musiał zaraz naprawiać. Olej ci się zbiera w sekcji centralnej i nie odpływa do miski. Obróc turbinę- problem zniknie.


Nic nie zniknie - turbine masz juz do naprawy - wiekszej/mniejszej ale naprawy, bo albo juz wyrysowales gniazdo pierscienia uszczelniajacego, albo plyte (w sumie nie wiem jakie masz turbo). Olej pewnie juz fizycznie leje sie z turbiny miedzy modulem, a zeliwem turbo

ps. niniejszym pokonales fuck'up Bullitta o 90st obrotu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Fri, 26 Nov 2004 - 17:29
Post #15


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





napisał, turbinę ma T2, dmucha ok. 0.8 bara.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Fri, 26 Nov 2004 - 20:50
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Witam,

Ja mam pyutaie poniekad zwiazane z tym tematem...
Po uturbieniu na poczatku wszystko bylo cacy, niestey po przejechaniu 2 tysiecy kilometrow objawy mialem identyczne jakkolwiek turbina zainstalowana jest "normalnie" czyli odplywem w dol
Bylem przekonany ze to uszczelnienie turbiny padlo ale jakos nie bylo czasu oddac jej do regeneracji...
Pojezdzilem tak tysiac kilometrow i..... przestalo dymic...
Od jakis 2-3 tysiecy kilometrow nie zadymilo ani razu.
Czy ma ktos jakas teorie co sie moglo stac ?? Jeszcze mi sie nigdy nic w auie samo nie naprawilo

Pozdrowienia
Jadzwin
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 26 Nov 2004 - 21:11
Post #17


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT("Miniac":14p85hix)
ps. niniejszym pokonales fuck'up Bullitta o 90st obrotu



Nie mój a Dudy, wiec co siejesz dezinformację?


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Sat, 27 Nov 2004 - 00:17
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





CYTAT("Bullitt":23qqu9a4)
O żesz w mordę.... zmień to natychmiast- bo bedziesz musiał zaraz naprawiać. Olej ci się zbiera w sekcji centralnej i nie odpływa do miski. Obróc turbinę- problem zniknie.


wobec tego pytanie ktore juz zadalem:
czy jak zmienie poprostu doprowadzenie z odplywem tj. poprowadze olej tak jak powinien byc-z gory i odprowadze z dolu (oczywiscie robiac odpowiednie dlawienie na doprowadzeniu) to czy to pomoze?
mowie tutaj nadal o takim polozeniu sprezarki jak jest teraz..

CYTAT
Widzisz dymienie na wolnych obrotach bo wtedy jest malo spalin a jak jedziesz to proporcjonalnie spalin jest wiecej niz spalonego oleju i go moze nie byc widac.
Jezeli nie stoiles samochodu pod turbo (wieksza dawka paliwa) to radze ci pojechac na strojenie bo moze sie okazac ze bedziesz miec dziurki w tlokach.

P.S. Silnik odprezony czy nie i ile dmucha turbina przy obciazeniu?


nie no to jest tak ze on po przejazdzce jeszcze przez jakies 2-5min nadal ma czyste spaliny wiec to nie tak ze wali olejem caly czas

paliwo dodatkowe bedzie juz niedlugo a silnik odprezony turbo dmucha 11PSI-jakies 0.75bara przy max obciazeniu

CYTAT
Nic nie zniknie - turbine masz juz do naprawy - wiekszej/mniejszej ale naprawy, bo albo juz wyrysowales gniazdo pierscienia uszczelniajacego, albo plyte (w sumie nie wiem jakie masz turbo). Olej pewnie juz fizycznie leje sie z turbiny miedzy modulem, a zeliwem turbo


szczerze mam nadzieje ze jednak nic sie jeszcze nie stalo.. malo jezdzilem..
jednak gdyby(odpukac).. jak mozesz to podaj jakas firme w wawce gdzie moglbym ewentualnie naprawic szkody i orientacyjne koszty...


dzieki

pozdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sat, 27 Nov 2004 - 01:02
Post #19


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Nie koniecznie masz turbo do naprawy. Ale jesli to poszukaj na forum, był temat o Turbinie i podawali tam namiary do Myszkiera.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Sat, 27 Nov 2004 - 01:09
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





CYTAT("Bullitt":38lu4ywn)
Nie koniecznie masz turbo do naprawy. Ale jesli to poszukaj na forum, był temat o Turbinie i podawali tam namiary do Myszkiera.


a czy pomysl z przelozeniem doplywu z odplywem jest ok?
qrde siedze przed kompem bo czekam na odpowiedzi:D bo jutro od rana mam zamiar poprawiac swojego wlasnego FUCK UPA:/
mam nadzieje ze skutecznie..
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 09:55