Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Dwumasowe koło zamachowe a trzęsienie przy przyspieszaniu
1602
post Sun, 23 Sep 2007 - 16:49
Post #1


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 September 2005





Auto: Seat TDI ASV z 2001 roku
Objaw: mocniejsze wciskanie gazu powoduje trzęsienie się auta, dygotanie plastików wewnątrz
Do samej dynamiki nie mam żadnych zastrzeżeń.
Auto jest kompletnie seryjne.
Czy ono posiada dwumasowe koło zamachowe które może powodować taki objaw?
dziękuję


--------------------
Starlet KP60 - jeżdżę na co dzień

Fiat 126p - sam naprawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 23 Sep 2007 - 16:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tdiik
post Sun, 23 Sep 2007 - 19:21
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sat, 28 February 2004
Skąd: Bielsko B / Kraków





jak dla mnie masz wyrabana poduszke pod silnikiem. dwumas sie telepie jak stoisz na wolnych obrotach a nie jak dodajesz gazu. pojedz i sprawdz


--------------------
_http://img183.imageshack.us/img183/7263/avataribipk9.jpg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Szyd(L)o_*
post Sun, 23 Sep 2007 - 20:18
Post #3









Podepne się pod temat. VW Golf IV 1.9 Tdi na pompie dokładnie modelu silnika nie znam. Na wolnych obrotach słychać wyraźnie metaliczne telepanie/stuk, podczas jazdy, na wyższych obrotach nic nie słychać, silnik chodzi równo, nie ma problemu z przyspieszaniem. Po wciśnięciu sprzęgła stuk znika, biegi wchodzą idealnie, sprzęgło się nie ślizga. Czy to oznaka padniętego dwumasu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arti_dg
post Sun, 23 Sep 2007 - 23:49
Post #4


User
Dołączył: Mon, 10 April 2006
Skąd: dąbrowa g.





CYTAT("Szyd(L)o":2dy2zacm)
Podepne się pod temat. VW Golf IV 1.9 Tdi na pompie dokładnie modelu silnika nie znam. Na wolnych obrotach słychać wyraźnie metaliczne telepanie/stuk, podczas jazdy, na wyższych obrotach nic nie słychać, silnik chodzi równo, nie ma problemu z przyspieszaniem. Po wciśnięciu sprzęgła stuk znika, biegi wchodzą idealnie, sprzęgło się nie ślizga. Czy to oznaka padniętego dwumasu?


Mamy identyczne objawy w mondeo. Do tego czuc drzenie na pedale sprzegla. Mechanik stwierdzil 2- mas
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin_TDI
post Mon, 24 Sep 2007 - 09:57
Post #5


User
Dołączył: Fri, 29 December 2006
Skąd: Warszawa





1602 masz dwumas do wymiany i tyle. przy jakich obrotach masz to drzenie ??


--------------------
Seat LeON TDI - club 100KM/1L

pozdrawiam - Marcin ;]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Mon, 24 Sep 2007 - 10:47
Post #6


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("1602":2080essm)
Objaw: mocniejsze wciskanie gazu powoduje trzęsienie się auta, dygotanie plastików wewnątrz
Do samej dynamiki nie mam żadnych zastrzeżeń.


Sprawdź wewnętrzne przeguby pólosi czy nie maja luzów poprzecznych


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mashrum
post Mon, 24 Sep 2007 - 12:53
Post #7


Rookie
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Gdańsk





siema koledzy mialem podobny problem co wy, trzeslo autem dosc mocno przy przypspieszaniu w pewnym zakresie obrotow, na postoju trzeslo znaczni mniej, po wymianie kola dwumasowego wszystko wrocilo do normy

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin_TDI
post Mon, 24 Sep 2007 - 13:10
Post #8


User
Dołączył: Fri, 29 December 2006
Skąd: Warszawa





prosta metoda. rozpedz sie do predkosci 50km/h , wrzuc piaty bieg i wcisnij gaz do oporu, jak bedzie drzalo na 100% dwumas do wymiany. i nie rob tak za czesto bo sie z nim szybko pozegnasz, to tylko w ramach testu. a jak dobrze poszukasz to jest caly kpl tarcza+docisk+lozysko oporowe+dwumas do kupienia za ok 1300zl nowka i w dodatku troszke mocniejsze od serii (dexx-auto)


--------------------
Seat LeON TDI - club 100KM/1L

pozdrawiam - Marcin ;]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zmoświ
post Mon, 24 Sep 2007 - 13:50
Post #9


Super User
Dołączył: Sun, 08 May 2005
Skąd: mam? Nie powiem





ja bym stawiał na urwaną poduchę albo przegub wewnętrzny
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumianko
post Mon, 24 Sep 2007 - 14:09
Post #10


Super User
Dołączył: Mon, 04 June 2007
Skąd: inowrocław





u mnie tak samo trzesie buda jak wcisne na 6 gaz do oporu, i 2masa mam na 100% do wymiany, zadne poduszki itp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Mon, 24 Sep 2007 - 14:11
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





CYTAT("Szyd(L)o":1o1e3q3o)
Podepne się pod temat. VW Golf IV 1.9 Tdi na pompie dokładnie modelu silnika nie znam. Na wolnych obrotach słychać wyraźnie metaliczne telepanie/stuk, podczas jazdy, na wyższych obrotach nic nie słychać, silnik chodzi równo, nie ma problemu z przyspieszaniem. Po wciśnięciu sprzęgła stuk znika, biegi wchodzą idealnie, sprzęgło się nie ślizga. Czy to oznaka padniętego dwumasu?


Ja mialem identycznie w ARL'u, słychac bylo tylko stukanie na wolnych obrotach, nie bylo zadnych drgań. Okazalo sie po wyjęciu, ze owszem koło jest idealnie proste ale tarcze koła zatarły/zablokowały się i nie obracały się względem siebie. Diagnoza inna niz zwykle ale skutek ten sam - kolo do wymiany


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arti_dg
post Mon, 24 Sep 2007 - 23:29
Post #12


User
Dołączył: Mon, 10 April 2006
Skąd: dąbrowa g.





CYTAT("marcin_TDI":ox3b58p5)
prosta metoda. rozpedz sie do predkosci 50km/h , wrzuc piaty bieg i wcisnij gaz do oporu, jak bedzie drzalo na 100% dwumas do wymiany. i nie rob tak za czesto bo sie z nim szybko pozegnasz, to tylko w ramach testu. a jak dobrze poszukasz to jest caly kpl tarcza+docisk+lozysko oporowe+dwumas do kupienia za ok 1300zl nowka i w dodatku troszke mocniejsze od serii (dexx-auto)


A jesli drzy na niskich biegach? Na 1 i 2. Ponizej 2 tys cale auto wpada w wibracje. Jak wspomnialem na niskich biegach jest to bardzo intensywne... Tez 2-mas?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mashrum
post Tue, 25 Sep 2007 - 02:50
Post #13


Rookie
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Gdańsk





siema ja tak mialem ze na 1 i 2 przy przyspieszaniu auto dostawalo wibracji jakby silnik odrzutowy sie zalaczal, po wymianie dwumasa ustalo

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
QBAelectric
post Sat, 27 Oct 2007 - 23:58
Post #14


Rookie
Dołączył: Sat, 27 October 2007
Skąd: Gniezno WLKP





...Witam...a powiedzcie mi prosze czy ja w swoim ALH (2mas do wymiany bo po chipie w momencie osiagania max momentu obrotowego czyli pedal w podlodze na wysokim biegu przy niskiej predkosci kolo wpada w wibracje) moge zastosowac zwykle sprzeglo bez 2 masu ??...jak tak to prosze Bardzo o Info jaki to musi byc komplet(typ) i jakie beda objawy w stosunku gdybym zastosowal oryginalny 2 mas...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
spons
post Sun, 28 Oct 2007 - 16:35
Post #15


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 August 2006
Skąd: Siewierz





Kolo z 1z lub 2,0 16v z corrado lub czegos podobnego, sprzeglo z VR6 AAA.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 14:14