![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Mon, 16 April 2012 ![]() ![]() |
Witam!
Aktualnie stoją przed budową swojego pierwszego driftowozu. W zeszłym roku miałem e36 z m52b28 i od tego samochodu rozpocząłem swoją przygodę z "przyspieszonym zużyciem tylnych opon" ![]() -> e46 v.s. e36? -> jeżeli e46 to jaki silnik? M54B25 - 192KM 245Nm czy M52TUB28 193KM aczkolwiek za to 280Nm ![]() Czy może nie opłaca się brać e46 z tymi silnikami i poszukać zdrowego m50b25 bez Vanosa w e36? Jednym słowem - który silnik jest najtrwalszy do driftu? Pozdrawiam! |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 05 July 2008 Skąd: Białystok ![]() |
O jakim driftowozie mówimy, takim prawdziwym z kubłami, klatką, "nieco" lepszym zawieszeniu, poprawionym skręcie. Czy zwykłym Bumierze który ma jeździć do sklepu po bułki, a przy okazji, strzelić dwa kółka bokiem pod markjetem? Budżet?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Mon, 16 April 2012 ![]() ![]() |
O takim "prawdziwym" to napewno nie, ponieważ te muszą mieć większe pojemności i bardziej doświadczonych kierowców
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Z żadnym, takie moje zdanie. Szukałbym budy, odelżał ją ile wyda (E46 to ciężkie auto) i swapował jakieś 5.7 litra jeśli ma być poważnie. Z 230-250 KM i 1600kg masy to za dużo nie zdziałasz i się nie nauczysz, a M3 to zupełnie nie wyda w tych pieniądzach.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 October 2012 Skąd: ŁDZ ![]() |
Prawda za słabe to będzie żeby polatać....
-------------------- - What is Turbina?
- Turbina is spinning! |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Mon, 16 April 2012 ![]() ![]() |
Ok, może potwór pod względem mocy to nie będzie, aczkolwiek miałem 193KM i dawało radę. Jak na razie nie chce nic mocniejszego. Pytanie w temacie było inne
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 15 July 2007 Skąd: Radom ![]() |
Za 20 tys, to o e46 bym raczej zapomniał. Poza tym co to znaczy po bułki? Jeśli to ma co kolwiek jeździć, to bez kubłów, pasów, hydraulicznego ręcznego, zawiasu nawet nie ma co podchodzić. Mase też musisz zbić i to sporo. Szpera musi być, a do e46 raczej ciężko. Pozdespoły nie muszą byc drogie i markowe, zeby działały, ale te w/w modyfikacje to totalna podstawa. Za 20 tys możesz sobie zbudować albo sesnowne e30,e36 albo troche cięższe e34, które też da rade. Jak chcesz, to jest fajne e36 v8 do sprzedania, tylko że w środku golas, ale chociaż szpera jest chyba 25% a nie 100.
-------------------- Kobieta gruba nie może być ładna, bo nawet jak jest ładna, to i tak wciąż jest gruba
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Mon, 16 April 2012 ![]() ![]() |
Znajomy ma e46 2.0d i driftuje...wszystko się da...
Ok, zapytam inaczej. Który silnik: M54B25 - 192KM 245Nm czy M52TUB28 193KM 280Nm jest wytrzymalszy? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Ten pierwszy. TUB-y są minimalnie delikatniejsze (chociaż minimalnie nowocześniejsze) i psuje się w nich VANOS.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Mon, 16 April 2012 ![]() ![]() |
I to jest konkretna odpowiedź! hwojtek, dziękuję!
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
nie , nie było - m52b28 jest z nich najtrwalszy - po niewielkich modyfikacja bardzo trwały (modyfikacje to chłodnica oleju i miska z s50b32) Najtrwalszy nie tyle ze względów konstrukcyjnych ale zastosowanych materiałów.
Za 20 000 powinienes kupic E36 328 i doprowadzić do dobrego, stany z pewnymi modyfikacjami. Modyfikacje to : wymiana mocowania wózka do nadwozia, walka z rdza, założenie mostu ze szperą o krótszym przełożeniu 3,15. zawieszenie - Po delikatnym odelzeniu auta, i porządnym zawieszeniu - autko bedzie bardzo uniwersalne, zadziwi niejednego przy jeżdze bokiem i na zakrętach, ekonomiczne i niezawodne. E46 - teoretycznie bardzo podobne walory, ale o wiele drozsze (kłopot ze szperą np, zawieszenie itp - i największy minus wg mnie - przepustnica elektroniczna - działa inaczej niz dobra prosta na linkę gdzie reakcja na gaz jest natychmiastowa i przewidywalna w odróżnieniu od silników z e46. -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Mon, 16 April 2012 ![]() ![]() |
Tak więc lepiej "budować" e36 niż e46? Myślałem np. aby kupić e46 anglika 2.0 albo 2.5 i wsadzić m52b28.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
E36 328i + standardowe mody żeby chwycić te 220KM. Trochę wypruć, dorwać dyfer ze szperą, pobawić się z zawieszeniem i potem tylko nabijać skila
E46 się nie nadaje. Ciężkie, brak szpery (podstawa wg mnie bo będzie to równie komicznie jak te "driftowanie" 320d) Silniki pół biedy. M52B28Tu wcale aż delikatny nie jest. Kolega takowy w E30 rżnie już chyba 3 rok. I auto naprawdę zbiera zdrowe baty w KJS'ach oraz weekendowoego smarzenia gum. Poza tym za E36 które będzie jeździć bokiem lepiej niż 320d (no kurde nie mogę ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
ww296 - na jakie mocowanie wymieic standardowe mocowanie wozka?
-------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
e36 only bo zdrowa budę wyrwiesz za 4tyś max a byle jakie e46 to 10tyś za różnice w cenie możesz zrobić cały zawias....
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 21 September 2006 Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock) ![]() |
W e46 2.8 były silniki M52B28tu na dwóch vanosach i IMO to lepszy silnik od M54B25, bo ma lepszy przebieg mocy. W zasadzie od M54 ZTCP różni ten silnik np. sterowanie przepustnicy linką, poza tym są to bliźniacze konstrukcje. Za 20k do orania kup E30 z M52B28/M52B28TU, lub hardcorowo M30B35 i ta ostatnia opcja przetrwa wszystko, o ile będzie olej i chłodzenie. Zaletą tego modelu jest to, że nie wyrwie dyfra z budy, jest najlżejszy i daje najwięcej frajdy z jazdy, w zestawieniu z E36 i E46. Wady są chyba oczywiste, nie będę się rozpisywał.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Do upalania jednak bym Vanosa nie brał, im prostsza konstrukcja tym lepiej. Na szczęście konstrukcja M52 pozwala na wiele kombinacji dołu i góry.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Mon, 16 April 2012 ![]() ![]() |
Ok, wszystkim serdecznie dziękuję za odpowiedzi!
![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 21 September 2006 Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock) ![]() |
M30B35 w E36 to nie jest takie hop-siup, łatwo siada tylko w E30. Trudno nie przyznać racji hwojtkowi, M50B28/9 bez vanos to bardzo rozsądny wybór.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
Jeśli już szukasz e30/36 to tematów na forum jest już chyba wystarczająco.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 07:31 |