![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 06 February 2011 ![]() |
Witam, chciałbym się poradzić w sprawie dobrania turbosprężarki to w/w mazdy.
Interesuje mnie soft turbo w przedziale od 0,3 do 0,7. Silnik charakteryzuje się dobrym dołem, lecz brak mu góry, nie chciałbym popsuć dołu i wyciągnąć moment od możliwie jak najniższych prędkości obrotowych do jak najwyższych, nie zależy mi, aż tak na uzyskaniu mocy maksymalnej. Zmierzam do tego, że wolę zamiast np 200KM ale dopiero jazda od 4tys. rpm., na rzecz np. 170KM, ale jazdę już od 2tys. rpm. Za wszelkie uwagi i opinie z góry dziękuję pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Garett GT2560R
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 06 February 2011 ![]() |
A mógłbyś powiedzieć coś więcej, np w jakim przedziale rpm. przestanie dusić, a zacznie dawać jakiś efekt?
Za tydzień zabiorę auto na hamownie więc wyjdzie co i jak, był zrobiony jakieś 10kkm temu remont (pierścienie panewki, głowica), sprężanie na każdym cylindrze niemalże równe 12,3-12,4 Bar mierzone niedawno. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Uważam, że będzie to idealne turbo "do wszystkiego" czyli zarówno fajnie będzie wstawać przy zwykłej jeździe, ale też potrzyma ciśnienie do końca. Jej teoretyczny potencjał to ok 300-310 koni (oczywiście u ciebie na niskim ciśnieniu będzie nieco mniej), w stanach jest bardzo popularna jako turbo do miaty właśnie. Boisz się laga, bo pewnie nie miałeś nigdy auta na turbinie - jest to trochę zbędna obawa, przecież auto teraz z wolnossącym silnikiem jeździ i to wcale nie tak wolno, jak dołożysz turbo tego rodzaju na pewno nie będzie gorzej. Nie jest to 3 tonowy nissan patrol do wygrzebywania się z błota po kolana żeby kluczowe znaczenie miał moment dostępny przy 1500 rpm, natomiast jestem bardzo mocno przekonany że jak wstawisz bardzo małe turbo które nie będzie w stanie trzymać ciśnienia do odcinki to będziesz wściekły. Trudno tu powiedzieć jak auto będzie się zachowywało - na hamowni obciążeniowej na 5 biegu pewnie będzie że turbo wstaje przy 2000 czy 2500 rpm, ale to jeszcze niewiele mówi o "realnej" charakterystyce auta na drodze, czyli np co się stanie jak wciśniesz gaz na 2 biegu przy 4000 rpm, albo jak będzie wyglądało wyprzedzanie na 3 biegu. Generalnie z doświadczenia opartego głównie o silniki 1.8T vw/audi mogę ci powiedzieć że to będzie dobry wybór, nie powinno być w żadnym razie "męczące" przy jeździe na codzień. Jak bierzesz pod uwagę coś w używce możesz też pomyśleć o T28 z nissana S14, będzie nieco gorzej wstawać ale ma podobne możliwości jeżeli chodzi o moc maksymalną. Pamiętaj że miata to leciutki roadster rwd, ludzie jeżdżą na codzień na większych suszarkach w ciężkich autach typu seat leon 4x4, także nie musisz obawiać się "ociężałej" charakterystyki
![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
k03s. Fabrycznie w 1.8, robi dobry dol ale gora bedzie umierac kolo 5tys obr.
Natomiast stwierdzenie, ze nie zalezy Ci na mocy max, ale chcialbys miec jak najwiecej momentu od dolu do gory to sie - za przeproszeniem - kupy nie trzyma ![]() -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Ja uważam że K03 będzie za małe.
Najlepiej przejedź się jakimś 1.8 turbo na k03, k04 i GT28RS (nie powinno być tak ciężko znaleźć, scena vag mocna u nas) i sam zobacz, uważam że robisz błąd skupiając się do tego stopnia na momencie na niskich obrotach, to nie auto do ciągnięcia przyczepy. Sprzęgło i cała reszta napędu też najbardziej nie lubią walnięcia sporym momentem na niskich obrotach, roadster rwd powinien ciągnąć mocno na wysokich obrotach ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
jeżeli chcesz mieć mocny dół (trochę na odwrót niż to o czym pisałeś w pierwszej części tematu) to najlepszym rozwiązaniem będzie doładowanie mechaniczne zamiast turbo.
-------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 06 February 2011 ![]() |
Zgodzę się z Wami, może nie zbyt jasno to określiłem, chciałbym to zrobić tak żeby w codziennej jeździe po mieście spokojnie dało się ją eksploatować możliwie bliskie jak do tej pory tj. nie przekraczając 3tys rpm czy spokojnie zapiąć V bieg przy 60km/h
![]() ![]() "Colin" Z technicznego pkt'u widzenia owszem się nie trzyma z praktycznego było by to bajką ![]() ![]() Tak nie miałem do czynienia z benzyną doładowaną. Zapytam jeszcze jak sprawa ma się z hybrydą T25/T28 i czy wskazane jest aby turbo miało możliwość chłodzenia wodą? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Osobiscie mialem mitshubishi TD04H-15Gw 1.8 NA i byla idealna . Polecam. Sporo osob jezdzi na T25 i bardzo sobie chwala, T28 jest juz wg mnie za duza a napewno nie spelnia warunkow ktore podales. Tak na marginesie to o ktorej generacji mx5 piszesz? NB czy NC?
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 06 February 2011 ![]() |
"Fiveopac" na naszym forum moja miatka jest
![]() ![]() a jak sprawa tego chłodzenia wodą? |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
podepne sie pod temat co by nie zakladac takiego samego
silnik ten sam, mazda 1.8 bp 115km wyjsciowe moc do osiagniecia to jakies 150-160km jakie wtryskiwacze wystarczy pasujace zamiast oryginalow? (montowane do glowice) seryjne 240cc czy detII ogarnie to przez zmiane sygnalu z przeplywki? |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 21 January 2005 ![]() |
a nie lepiej silink od 323 gtx wlozyc?
-------------------- Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Thu, 08 November 2007 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
i przerabiać ścianę grodziową ? już jeździ taka mx5 w PL, prościej jest uturbić niż swapować
-------------------- Audi S3 '16
Porsche Cayman S '06 |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 28 January 2010 Skąd: Kraków ![]() |
pomijając fakt że tych silników to zatrzęsienie jest
![]() -------------------- MX-5 - track
E55 AMG - daily |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
td04-16t z volvco t5 -250 konnego idealne.szybciej wstaje niz gt2560r i mozna duzo wiecej wycisnac.i ma zdecydowanie jeszcze jedna zalete.jest ich sporo na allegrro w opdroznieniu do gt25.te zazwyczaj sa w kosmicznych cenach na allegro i zajezdzone.tz volvo td04 jest mnustwo od 13 po 16stki i to w cenach po 500zl. co do wtryskow to jacek176 z forum.mazdaspeed.pl ma 151 koni na seryjnych wtryskach i jaksi tam zapas jeszcze jest.wiesz wystarczy zwiekszyc cisnienie na listwie wtryskwoej do okolo 3,5bara przy wolnych obrotach co da okolo 4,5 bara przy palowaniu.seryjnie z tego co kojarze jest 2,7 bara wiec juz samym tym zabiegiem masz ponad 20% wieksza wydajnsoc wtryskow.no i wydluzajac tez czas wtryskow masz kolejne na pewno te 20%.wiec spokojnie.do 160 powinny starczyc.gtxowe starczaja do 200 z groszami.no jak co mam do zaoferowania i reg paliwa i wtryski rc550 ktore zapewnia duzy zapas ze swojej madzi z silnikiem bpt
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 16 January 2003 Skąd: Sochaczew ![]() |
co do wtryskow to jacek176 z forum.mazdaspeed.pl ma 151 koni na seryjnych wtryskach i jaksi tam zapas jeszcze jest. "jakis tam zapas" to bardzo deliktanie powiedziane ![]() -------------------- MG ZS 180
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 ![]() |
Ja poprę kolegów polecających td04. U mnie 13t wstaje przy 2200 rpm w silniku 1,6 8V, a za sztukę w bdb stanie zapłaciłem 500 pln. Do tego masz zintegrowany dv.
-------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 12:47 |