![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 ![]() |
Witam Was serdecznie.
Jakiś czas temu kupiłem Jaguara xk8 rocznik 99. Moim błedem było że nie kupiłem wersji R która posiada doładowany kompresorem silnik. W zeszłym roku zrobiłem kapitalny remont silnika. Silnik jest mocniejszy, ale nadal mi brakuje. Brakuje mi w szczególności dołu. Nie lubie kożystac z "kick-down". Możliwe że za pare lat kupie zozbity, młodszy model i dokonam swapa na silnik 4.2 supercharged, ale jak narazie chce sie pobawić przy tym. Rozważam dołożenie kompressora! Mój silnik to 4.0 V8 o stopniu sprężenia 10,75 : 1 i mocy 290 KM przy 6100 obrotów. Dla porównania wersja supercharged tego silnika miala stopień sprężenia 9 :1 i moc 364 KM przy 6150 obrotów. Silnik ten jest ładowany ciśnieniem 0,8 lub 0,7 bara za pomocą sprężarki mechanichnej firmy Eaton model M112. Ja chciał bym doładować silnik bez odprężania. Myślę o doładowaniu około 0,35 bara 0,5 to max. Spodziewam się przyrostu mocy do ok 350 koni a przedewszystkim wzmocnienia dołu poprzez podniesienia momentu obrotowego. NIe chce użyć sprężarki od XKR`a. Na rynku pojawiło się inne ciekawe rozwiązanie - sprężarka stosowana przy silnikach audi 3.0. Sprężarka ta wydaję się mniej toporna, a przede wszystkim ma większą sprawność. Z moich wyliczen wynikło że przy silniku 3.0 wywołując ciśnienie doładowania 0,8 Bara tłoczy tyle powietrza ile trzeba aby doładować silnik 4.0 ciśnieniem 0.35Bar. Sprężarka ta jest również prodókcji Eaton ale jest znacznie nowocześniejsza. Sprężarka oa audi R1320 da mi możliwość pracy przy sprawności 70% prawie w całym zakresie, podczas gdy M112 dawała przeważnie 56%. Co sądzicie o takim pomyśle? Pozdrawiam serdecznie. Fishman. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Prościej, szybciej, taniej i mniej problemowo wyjdzie sprzedać ten egzemplarz i kupić R'ke.
Jeśli chcesz się w tym grzebać, to działaj. Ale świetlanej przeszłości nie wróżę. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 ![]() |
Prościej, szybciej, taniej i mniej problemowo wyjdzie sprzedać ten egzemplarz i kupić R'ke. Jeśli chcesz się w tym grzebać, to działaj. Ale świetlanej przeszłości nie wróżę. Jak to? Przecież to grzebanie to cała przyjemność. No, takiej wypowiedzi na tym forum nie spodziewałem się. Nawet jesli masz racje ;-) |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Auto jest niemal w ogóle nie rozpoznane w Polsce, przy każdym problemie ( a takie będą na bank ) odczuje to Twój portfel. To nie Chąda, VW czy Opel, które są rozpoznane na prawo i lewo.
Inna rzeczą, są różnice między modelami. Heble, cała elektronika, zawias i cholera jeszcze wie co jest inne - a heble zrobić by się przydało. Możesz grzebać, jak Ci nie szkoda kasy i czasu - ale rakiety i tak z tego nie zrobisz. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Zamontowac manuala i odrazu odczujesz przyrost kuniow.
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 ![]() |
Chyba nie właściwie zadałem pytanie, spróbuję jeszcze raz:
1) Jakie jest bezpieczne ciśnienie dołądowania dla wysokoobrotowego silnika o stopniu sprężenia 10,75:1 2) Czy sprężarka Eaton R1320 od silnika Audi 3.0 i obecna w nowym audi S4 nada wię do zasilenia 4.0 V8 przy ciśnieniu doładowania 0,35 ~ 0,45 Bara. 3) Czy przy takiej sprężarce i niskim ciśnieniu doładowania intercooler jest niezbędny. 4) liczę że przy niskim ciśnieniu doładowania wtryski i pompa paliwa może pozostać standartowa, czy sie nie mylę? 5) Czy oryginalny komputer zdoła sam to wysterować czy potrzebna jest jakaś Świnka ;-) Za konkretne odpowiedzi bardzo będę wdzięczny. Pozdrawiam Fishman. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 27 December 2009 Skąd: Łomża ![]() |
a dla kompresji 10,75:1 istnieje w ogole takie cos, jak bezpieczne doladowanie
![]() -------------------- Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Chyba nie właściwie zadałem pytanie, spróbuję jeszcze raz: 1) Jakie jest bezpieczne ciśnienie dołądowania dla wysokoobrotowego silnika o stopniu sprężenia 10,75:1 2) Czy sprężarka Eaton R1320 od silnika Audi 3.0 i obecna w nowym audi S4 nada wię do zasilenia 4.0 V8 przy ciśnieniu doładowania 0,35 ~ 0,45 Bara. 3) Czy przy takiej sprężarce i niskim ciśnieniu doładowania intercooler jest niezbędny. 4) liczę że przy niskim ciśnieniu doładowania wtryski i pompa paliwa może pozostać standartowa, czy sie nie mylę? 5) Czy oryginalny komputer zdoła sam to wysterować czy potrzebna jest jakaś Świnka ;-) Za konkretne odpowiedzi bardzo będę wdzięczny. Pozdrawiam Fishman. 1. To wie ktos kto doladowal taki silnik. Zasadniczo majac mozliwosc dobrego wystrojenia i niska temperature powietrza w dolocie oczekiwane poziomy doladowania nie powinny byc duzym problemem, ale patrz punkty 3-6. 3. Napewno przy stopniu sprezania jaki jest to jest bardzo wskazany. 4. W wiekszosci samochodow nie maja takiego zapasu. Mozna by sprawe podratowac podniesieniem cisnienia paliwa, a wydatek pompy trzeba sprawdzic i wymienic. Przy kosztach samochodu i jego doladowania to sa smieszne pieniadze. 5. Zapewne sam nie da rady. I mozliwe ze swinka tez nie da rady. Ale w razie czego mozna to ozenic z jakims standalone - tylko tutaj sie pojawia problem z automatyczna skrzynia biegow - trzeba troche kombinowac aby dzialalo i zwykle w polsce to moze zajac z 1-2 lata zanim zacznie dzialac ![]() 6. Tutaj kwestia wytrzymalosci motoru - bywaja silniki dosyc delikatne, ktore to poddaja sie na dosyc niskich doladowaniach. Przy takim stopniu sprezania eksperymenty z elektronika i doladowaniem moga sie szybko skonczyc kolejnym remontem. Ogolnie na elektronike i uklad paliwowy trzeba przygotowac z 10tys. Reszta tez troche bedzie kosztowac. Wiec chyba lepiej kupic R. -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Nikt nie robił takiej przeróbki w PL, ja bym raczej szukał takich informacji na forach jaguara, pewnie w UK mają jakies gotowe kity lub przynajmiej opisy co będzie pasować ile będize to kosztować i jaki będzie najlepszy stosunek przyrostu mocy do kosztów. Poszukaj na forach w UK, u nas będziesz taki samochód robił poł roku albo rok, będzie Cię to kosztowac zdrowie
![]() -------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 ![]() |
Bardzo lubię to auto, to coś więcej niż tylko posiadanie samochodu. Kupując to autko powiedzialem sobie że zachowam je na zawsze. Niech moije wnuki nim jeżdżą ;-) To będzie coś.
W tuning chce się pobawić. Nie muszę robić 1000 koni itp.... Chciał bym jednak dodać tu jakieś doładowanie. Czytam, wyszukuję, uczę się.... W zaszlm roku zrobiłem remont silnika prawie że sam teraz kolejny etap TUNING. Liczyłem na to że na tym forum jakoś pomożecie mi się zabrać do tego. Szukam i szukam na zagranicznych forach i nic z tego...... Szkoda. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
Kup anglika wersja R ,przeloz motor hamulce zawias, reszte sprzedaj
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Fishman ogolnie bardzo dobre podejscie i sie chwali ale na pewno poszedlbym za rada kolegi ctv kupilbym anglika w wersji R (masz silnik przygotowany do doladowania ) w razie czego mozesz na poczatek poprostu przeszczepic silnik z ecu i jezdzic tak dlugo jak dlugo starczy ci ta moc nastepnie mozesz pomyslec o dalszych modyfikacjach ktore beda na pewno prostsze dla wersji juz doladowanej niz doladowanie wersji wolnossacej
Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 ![]() |
Witajcie,
POwiem szczerze że właśnie rozważam kupno 2 auta i przełożenie ile się da. CO więcej, myśle o kupnie modelu z silnikiem 4.2 i skrzynią 6 biegową. Silnik taki ma 400 KM w standardzie inne chamylce, inna skrzynia, dyfer, zawieszenie i elektronike. Wiem ze mase czasy zajmie przełożenie tego, ale ja mam czas ;-) Myślałem jednak o kupnie rozbitego auta na aukcji w stanac. Czy macie dostęp do jakiś stron z "wrakami" z Anglii?? Czy kupno wersji angielskiej jese bezpieczne? w końcu jest tam wiele na "odwrót". Dziękuję za pomoc. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Z anglikiem bedizesz mial zapewne problem z wiazka elektryczna, ktora to moze sie okazac za krotka aby ja umiescic po Bozemu w aucie LHD. Ale jak masz czas, to powolutku i dokladnie sobie przedluzsz co trzeba. Reszta rzeczy jaka Cie interesuje bedzie pod maska a tam duza szansa ze nie bedzie roznic.
-------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
i przy takim swapie odejdzie ci 100 problemów ktore byś miał przy montażu kompressora, komputer przekładasz, skrzynie, silnik i wszystko będzie o wiele bardziej bezawaryjne niz zabawy w tuning N/A na kompressor.
-------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 ![]() |
I tak właśnie zrobimy.... A do tego kółeczko przy kompresorze zmniejszymy ;-)
To taki początek. Nie mam tylko pojęcia ile taki zozbity dawca może kosztować... |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
I tak właśnie zrobimy.... A do tego kółeczko przy kompresorze zmniejszymy ;-) To taki początek. Nie mam tylko pojęcia ile taki zozbity dawca może kosztować... Taki ze skasowanym tyłem będzie tani i nada się idealnie. Uważałbym tylko na auta po dachu, bo może być tak że motor/skrzynia/miska też dostały. -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 ![]() |
Witam po pewnej przerwie.
WIęc tak. Mimo że macie racje i lepiej zrobić swap, to ja i tak pozostanę przy swoim projekcie. Chodzi o nauke i zabawe. Na pewno będzie to i kosztowne i czasochlonne ale doznania - Bezcenne. Licze jednak na waszą pomoc. Jest ty wielu speców którzy mogli by mi pomóc. Ja i tak robie to jedynie dla siebie i nigdy konkuręcją dla was się nie stanę.... Wracam na kilka miesiecy do Polski i w tym właśnie czasie będę bawić się moim kotkiem. Mam wolny czas codziennie. Obecnie posiadam juz następujące części: 1) ECUMASTER III 2) Szerokopasmowy czujnik Lambda wraz z kontrolerem, 3) Czujnik EGT z kontrolerem i możliwością logowania. 4) W podróży jedzie już kupione całe serce do tego projektu - Kompresor od nowego modelu Audi S5. Pozdrawiam. Za tydzień pojawią się pierwsze problemy ;-) |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 ![]() |
Czy ktoś z was jest w stanie mi powiedzieć jakie są wtryski w następujących modelach samochodów. Ewentualnie podpowiedzieć jakiś katalog z wtryskiwaczami...
Chodzi o wtryskiwacze do: jaguar xk8 4.0 N/A 1998 jaguar xk8 4.0 N/A 1999 jaguar xk8 4.0 supercharged 2002 Gdzie takich danych szukać? Tylko nie odsyłajcie mnie prosze do serwisu.... |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Czy ktoś z was jest w stanie mi powiedzieć jakie są wtryski w następujących modelach samochodów. Ewentualnie podpowiedzieć jakiś katalog z wtryskiwaczami... Chodzi o wtryskiwacze do: jaguar xk8 4.0 N/A 1998 jaguar xk8 4.0 N/A 1999 jaguar xk8 4.0 supercharged 2002 Gdzie takich danych szukać? Tylko nie odsyłajcie mnie prosze do serwisu.... Tu masz dość duzy katalog z wtryskami http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm Przeczytaj oznaczenie takiego wtryskiwacza i poszukaj tam. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 20:46 |