Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Doładowanie kompressorem silnika v8 Jaguara, Doładowanie XK8 kompressorem od nowego Audi S4
Fishman
post Tue, 23 Feb 2010 - 19:54
Post #1


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





Witam Was serdecznie.

Jakiś czas temu kupiłem Jaguara xk8 rocznik 99. Moim błedem było że nie kupiłem wersji R która posiada doładowany kompresorem silnik.
W zeszłym roku zrobiłem kapitalny remont silnika. Silnik jest mocniejszy, ale nadal mi brakuje.

Brakuje mi w szczególności dołu. Nie lubie kożystac z "kick-down".

Możliwe że za pare lat kupie zozbity, młodszy model i dokonam swapa na silnik 4.2 supercharged, ale jak narazie chce sie pobawić przy tym.

Rozważam dołożenie kompressora!

Mój silnik to 4.0 V8 o stopniu sprężenia 10,75 : 1 i mocy 290 KM przy 6100 obrotów.
Dla porównania wersja supercharged tego silnika miala stopień sprężenia 9 :1 i moc 364 KM przy 6150 obrotów. Silnik ten jest ładowany ciśnieniem 0,8 lub 0,7 bara za pomocą sprężarki mechanichnej firmy Eaton model M112.

Ja chciał bym doładować silnik bez odprężania. Myślę o doładowaniu około 0,35 bara 0,5 to max.
Spodziewam się przyrostu mocy do ok 350 koni a przedewszystkim wzmocnienia dołu poprzez podniesienia momentu obrotowego.

NIe chce użyć sprężarki od XKR`a. Na rynku pojawiło się inne ciekawe rozwiązanie - sprężarka stosowana przy silnikach audi 3.0. Sprężarka ta wydaję się mniej toporna, a przede wszystkim ma większą sprawność. Z moich wyliczen wynikło że przy silniku 3.0 wywołując ciśnienie doładowania 0,8 Bara tłoczy tyle powietrza ile trzeba aby doładować silnik 4.0 ciśnieniem 0.35Bar. Sprężarka ta jest również prodókcji Eaton ale jest znacznie nowocześniejsza. Sprężarka oa audi R1320 da mi możliwość pracy przy sprawności 70% prawie w całym zakresie, podczas gdy M112 dawała przeważnie 56%.

Co sądzicie o takim pomyśle?

Pozdrawiam serdecznie.
Fishman.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 23 Feb 2010 - 19:54
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pinin
post Tue, 23 Feb 2010 - 20:40
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Prościej, szybciej, taniej i mniej problemowo wyjdzie sprzedać ten egzemplarz i kupić R'ke.

Jeśli chcesz się w tym grzebać, to działaj. Ale świetlanej przeszłości nie wróżę.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fishman
post Tue, 23 Feb 2010 - 21:07
Post #3


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





CYTAT(pinin @ Tue, 23 Feb 2010 - 20:40) *
Prościej, szybciej, taniej i mniej problemowo wyjdzie sprzedać ten egzemplarz i kupić R'ke.

Jeśli chcesz się w tym grzebać, to działaj. Ale świetlanej przeszłości nie wróżę.


Jak to? Przecież to grzebanie to cała przyjemność. No, takiej wypowiedzi na tym forum nie spodziewałem się. Nawet jesli masz racje ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Tue, 23 Feb 2010 - 23:45
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Auto jest niemal w ogóle nie rozpoznane w Polsce, przy każdym problemie ( a takie będą na bank ) odczuje to Twój portfel. To nie Chąda, VW czy Opel, które są rozpoznane na prawo i lewo.

Inna rzeczą, są różnice między modelami. Heble, cała elektronika, zawias i cholera jeszcze wie co jest inne - a heble zrobić by się przydało.

Możesz grzebać, jak Ci nie szkoda kasy i czasu - ale rakiety i tak z tego nie zrobisz.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Wed, 24 Feb 2010 - 01:48
Post #5


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Zamontowac manuala i odrazu odczujesz przyrost kuniow. biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fishman
post Wed, 24 Feb 2010 - 08:32
Post #6


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





Chyba nie właściwie zadałem pytanie, spróbuję jeszcze raz:
1) Jakie jest bezpieczne ciśnienie dołądowania dla wysokoobrotowego silnika o stopniu sprężenia 10,75:1
2) Czy sprężarka Eaton R1320 od silnika Audi 3.0 i obecna w nowym audi S4 nada wię do zasilenia 4.0 V8 przy ciśnieniu doładowania 0,35 ~ 0,45 Bara.
3) Czy przy takiej sprężarce i niskim ciśnieniu doładowania intercooler jest niezbędny.
4) liczę że przy niskim ciśnieniu doładowania wtryski i pompa paliwa może pozostać standartowa, czy sie nie mylę?
5) Czy oryginalny komputer zdoła sam to wysterować czy potrzebna jest jakaś Świnka ;-)

Za konkretne odpowiedzi bardzo będę wdzięczny.
Pozdrawiam Fishman.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mss
post Wed, 24 Feb 2010 - 08:42
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sun, 27 December 2009
Skąd: Łomża





a dla kompresji 10,75:1 istnieje w ogole takie cos, jak bezpieczne doladowanie biggrin.gif ?


--------------------
Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Wed, 24 Feb 2010 - 08:54
Post #8


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(Fishman @ Wed, 24 Feb 2010 - 08:32) *
Chyba nie właściwie zadałem pytanie, spróbuję jeszcze raz:
1) Jakie jest bezpieczne ciśnienie dołądowania dla wysokoobrotowego silnika o stopniu sprężenia 10,75:1
2) Czy sprężarka Eaton R1320 od silnika Audi 3.0 i obecna w nowym audi S4 nada wię do zasilenia 4.0 V8 przy ciśnieniu doładowania 0,35 ~ 0,45 Bara.
3) Czy przy takiej sprężarce i niskim ciśnieniu doładowania intercooler jest niezbędny.
4) liczę że przy niskim ciśnieniu doładowania wtryski i pompa paliwa może pozostać standartowa, czy sie nie mylę?
5) Czy oryginalny komputer zdoła sam to wysterować czy potrzebna jest jakaś Świnka ;-)

Za konkretne odpowiedzi bardzo będę wdzięczny.
Pozdrawiam Fishman.


1. To wie ktos kto doladowal taki silnik. Zasadniczo majac mozliwosc dobrego wystrojenia i niska temperature powietrza w dolocie oczekiwane poziomy doladowania nie powinny byc duzym problemem, ale patrz punkty 3-6.
3. Napewno przy stopniu sprezania jaki jest to jest bardzo wskazany.
4. W wiekszosci samochodow nie maja takiego zapasu. Mozna by sprawe podratowac podniesieniem cisnienia paliwa, a wydatek pompy trzeba sprawdzic i wymienic. Przy kosztach samochodu i jego doladowania to sa smieszne pieniadze.
5. Zapewne sam nie da rady. I mozliwe ze swinka tez nie da rady. Ale w razie czego mozna to ozenic z jakims standalone - tylko tutaj sie pojawia problem z automatyczna skrzynia biegow - trzeba troche kombinowac aby dzialalo i zwykle w polsce to moze zajac z 1-2 lata zanim zacznie dzialac smile.gif
6. Tutaj kwestia wytrzymalosci motoru - bywaja silniki dosyc delikatne, ktore to poddaja sie na dosyc niskich doladowaniach. Przy takim stopniu sprezania eksperymenty z elektronika i doladowaniem moga sie szybko skonczyc kolejnym remontem.

Ogolnie na elektronike i uklad paliwowy trzeba przygotowac z 10tys.
Reszta tez troche bedzie kosztowac.
Wiec chyba lepiej kupic R.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Wed, 24 Feb 2010 - 10:46
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





Nikt nie robił takiej przeróbki w PL, ja bym raczej szukał takich informacji na forach jaguara, pewnie w UK mają jakies gotowe kity lub przynajmiej opisy co będzie pasować ile będize to kosztować i jaki będzie najlepszy stosunek przyrostu mocy do kosztów. Poszukaj na forach w UK, u nas będziesz taki samochód robił poł roku albo rok, będzie Cię to kosztowac zdrowie wink.gif i 2 lub 3x więcej pięniedzy niż miałeś w zamiarze wydać.


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fishman
post Wed, 24 Feb 2010 - 14:30
Post #10


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





Bardzo lubię to auto, to coś więcej niż tylko posiadanie samochodu. Kupując to autko powiedzialem sobie że zachowam je na zawsze. Niech moije wnuki nim jeżdżą ;-) To będzie coś.
W tuning chce się pobawić. Nie muszę robić 1000 koni itp....
Chciał bym jednak dodać tu jakieś doładowanie. Czytam, wyszukuję, uczę się.... W zaszlm roku zrobiłem remont silnika prawie że sam teraz kolejny etap TUNING.
Liczyłem na to że na tym forum jakoś pomożecie mi się zabrać do tego.

Szukam i szukam na zagranicznych forach i nic z tego......
Szkoda.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ctv
post Wed, 24 Feb 2010 - 18:08
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Mon, 17 March 2003
Skąd: lublin





Kup anglika wersja R ,przeloz motor hamulce zawias, reszte sprzedaj
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Quaki
post Wed, 24 Feb 2010 - 18:15
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2004





Fishman ogolnie bardzo dobre podejscie i sie chwali ale na pewno poszedlbym za rada kolegi ctv kupilbym anglika w wersji R (masz silnik przygotowany do doladowania ) w razie czego mozesz na poczatek poprostu przeszczepic silnik z ecu i jezdzic tak dlugo jak dlugo starczy ci ta moc nastepnie mozesz pomyslec o dalszych modyfikacjach ktore beda na pewno prostsze dla wersji juz doladowanej niz doladowanie wersji wolnossacej
Pozdrawiam


--------------------
Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html
Wielokanałowy wskaźnik EGT
http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fishman
post Thu, 25 Feb 2010 - 08:33
Post #13


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





Witajcie,
POwiem szczerze że właśnie rozważam kupno 2 auta i przełożenie ile się da. CO więcej, myśle o kupnie modelu z silnikiem 4.2 i skrzynią 6 biegową. Silnik taki ma 400 KM w standardzie inne chamylce, inna skrzynia, dyfer, zawieszenie i elektronike. Wiem ze mase czasy zajmie przełożenie tego, ale ja mam czas ;-)
Myślałem jednak o kupnie rozbitego auta na aukcji w stanac.
Czy macie dostęp do jakiś stron z "wrakami" z Anglii??
Czy kupno wersji angielskiej jese bezpieczne? w końcu jest tam wiele na "odwrót".

Dziękuję za pomoc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Thu, 25 Feb 2010 - 09:41
Post #14


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Z anglikiem bedizesz mial zapewne problem z wiazka elektryczna, ktora to moze sie okazac za krotka aby ja umiescic po Bozemu w aucie LHD. Ale jak masz czas, to powolutku i dokladnie sobie przedluzsz co trzeba. Reszta rzeczy jaka Cie interesuje bedzie pod maska a tam duza szansa ze nie bedzie roznic.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Thu, 25 Feb 2010 - 11:09
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





i przy takim swapie odejdzie ci 100 problemów ktore byś miał przy montażu kompressora, komputer przekładasz, skrzynie, silnik i wszystko będzie o wiele bardziej bezawaryjne niz zabawy w tuning N/A na kompressor.


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fishman
post Thu, 25 Feb 2010 - 12:19
Post #16


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





I tak właśnie zrobimy.... A do tego kółeczko przy kompresorze zmniejszymy ;-)
To taki początek. Nie mam tylko pojęcia ile taki zozbity dawca może kosztować...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Thu, 25 Feb 2010 - 13:05
Post #17


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(Fishman @ Thu, 25 Feb 2010 - 12:19) *
I tak właśnie zrobimy.... A do tego kółeczko przy kompresorze zmniejszymy ;-)
To taki początek. Nie mam tylko pojęcia ile taki zozbity dawca może kosztować...


Taki ze skasowanym tyłem będzie tani i nada się idealnie. Uważałbym tylko na auta po dachu, bo może być tak że motor/skrzynia/miska też dostały.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fishman
post Wed, 21 Apr 2010 - 11:39
Post #18


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





Witam po pewnej przerwie.
WIęc tak. Mimo że macie racje i lepiej zrobić swap, to ja i tak pozostanę przy swoim projekcie. Chodzi o nauke i zabawe. Na pewno będzie to i kosztowne i czasochlonne ale doznania - Bezcenne. Licze jednak na waszą pomoc. Jest ty wielu speców którzy mogli by mi pomóc. Ja i tak robie to jedynie dla siebie i nigdy konkuręcją dla was się nie stanę....

Wracam na kilka miesiecy do Polski i w tym właśnie czasie będę bawić się moim kotkiem. Mam wolny czas codziennie.

Obecnie posiadam juz następujące części:
1) ECUMASTER III
2) Szerokopasmowy czujnik Lambda wraz z kontrolerem,
3) Czujnik EGT z kontrolerem i możliwością logowania.
4) W podróży jedzie już kupione całe serce do tego projektu - Kompresor od nowego modelu Audi S5.

Pozdrawiam. Za tydzień pojawią się pierwsze problemy ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fishman
post Wed, 21 Apr 2010 - 11:45
Post #19


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





Czy ktoś z was jest w stanie mi powiedzieć jakie są wtryski w następujących modelach samochodów. Ewentualnie podpowiedzieć jakiś katalog z wtryskiwaczami...

Chodzi o wtryskiwacze do:

jaguar xk8 4.0 N/A 1998
jaguar xk8 4.0 N/A 1999
jaguar xk8 4.0 supercharged 2002

Gdzie takich danych szukać?
Tylko nie odsyłajcie mnie prosze do serwisu....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Wed, 21 Apr 2010 - 12:53
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(Fishman @ Wed, 21 Apr 2010 - 11:45) *
Czy ktoś z was jest w stanie mi powiedzieć jakie są wtryski w następujących modelach samochodów. Ewentualnie podpowiedzieć jakiś katalog z wtryskiwaczami...

Chodzi o wtryskiwacze do:

jaguar xk8 4.0 N/A 1998
jaguar xk8 4.0 N/A 1999
jaguar xk8 4.0 supercharged 2002

Gdzie takich danych szukać?
Tylko nie odsyłajcie mnie prosze do serwisu....


Tu masz dość duzy katalog z wtryskami http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm
Przeczytaj oznaczenie takiego wtryskiwacza i poszukaj tam.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 20:46