![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 12 April 2009 ![]() |
Dlaczego stosowało się układ biegów z jedynka do siebie i do tylu w sportowych skrzyniach biegów ? Jaki był tego motyw ?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Bo jedynkę się bardzo rzadko używało.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 12 April 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 31 October 2005 Skąd: Białystok ![]() |
Z tego co wiem wynikało to z szybszej zmiany biegów 2-3 i 3-2; 4-5 i 5-4 (po linii prostej), jedynkę używa się praktycznie wyłącznie do ruszania, więc nie ma potrzeby często i szybko jej wkładać, przynajmniej w motosporcie.
-------------------- MX-5 NB 1.8
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Widocznie mądry inżynier wiedział jak dobrać przełożenia, żeby zrobić skrzynię, która nie marnuje kilogramów na niepotrzebne koła zębate.
BTW ponieważ schemat przełączania dog-leg-first wział się z konstruowanych do sportu skrzyń bez synchronizatorów, mądrzy inżynierowie wymyślili, że najlepiej z punktu widzenia czasu zmiany biegów w kłówce jest umieścić dwójkę nad trójką. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
A właśnie apropo takiej skrzyni, nie wie ktos jakie numerki miały getragi z tym rozwiązaniem(1. do tyłu) bo znajomy miał w 635csi tylkonie wiem co tam siedziało... Czy jakaś firma jeszcze w cywilnych autach stosowała ten patent?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 31 October 2005 Skąd: Białystok ![]() |
Np. Merc stosował takie rozwiązanie w W201 190 EVO
Jeśli mnie pamięć nie myli to skrzynia to Getrag 265 i była stosowała chyba i w Mercu i w BMW. Chociaż nie jestem pewien. -------------------- MX-5 NB 1.8
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 12 April 2009 ![]() |
W BMW E30 265/5 GATRAG . Jeśli chodzi o przełożenie to piątka jest bezpośrednim biegiem 1:1 . Tak zakombinowali ze 5 nie przechodzi przez wałek pośredni . Nie ma szans ukręcenia zębów .
![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 02 May 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
W 911 ('70 i '72 rok) mialem takie skrzynie.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
chyba Żuk tak miał i na pewno starsze LT35 mercedesy 208/308 (kaczki) itp
-------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
I Iveco Daily. Ale tu chodziło o cos innego niż o szybkie zmiany raczej.
-------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 22 October 2008 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 12 April 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
O to samo. Jedynka jest tak krótka, że używa się jej tylko do startu z zatrzymania.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Właśnie ? I o co tu chodzi w Iveco ? O łatwość rozbujania zakopanego auta. O to samo. Jedynka jest tak krótka, że używa się jej tylko do startu z zatrzymania. Wiesz, w Iveco masz tych biegów pięć. W Żuniu były trzy, więc trochę trudno było jeszcze rezygnować z jedynki w jeździe na codzień ![]() r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Wiem doskonale, bo trochę takiego poużywałem kiedyś - ale tylko załadowanego
![]() -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock ![]() |
'alpina jedynke do tylu wpina' cytujac jakis bmw hh
-------------------- BMW E64 645i
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
No i jeszcze lamborghini diablo oraz porsche 928
![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
W Iveco jedynki używałem tylko do ruszenia BARDZO załadowanym autem pod stromy podjazd. W każdej innej sytuacji dwójka spokojnie starczała.
-------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 12:09 |