Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Dlaczego jedynka do siebie i do tylu w skrzyni biegow ?
moretti
post Wed, 22 Apr 2009 - 15:29
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 12 April 2009





Dlaczego stosowało się układ biegów z jedynka do siebie i do tylu w sportowych skrzyniach biegów ? Jaki był tego motyw ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 22 Apr 2009 - 15:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hwojtek
post Wed, 22 Apr 2009 - 15:46
Post #2


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Bo jedynkę się bardzo rzadko używało.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moretti
post Wed, 22 Apr 2009 - 15:58
Post #3


Rookie
Dołączył: Sun, 12 April 2009





CYTAT(hwojtek @ Wed, 22 Apr 2009 - 15:46) *
Bo jedynkę się bardzo rzadko używało.

Słyszałem taka argumentacje . Ale ktoś możne powiedzieć ze w niektórych warunkach (mówimy o sporcie ) rzadko używa się piąty bieg.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wroniasty
post Wed, 22 Apr 2009 - 16:03
Post #4


Frequent User
Dołączył: Mon, 31 October 2005
Skąd: Białystok





Z tego co wiem wynikało to z szybszej zmiany biegów 2-3 i 3-2; 4-5 i 5-4 (po linii prostej), jedynkę używa się praktycznie wyłącznie do ruszania, więc nie ma potrzeby często i szybko jej wkładać, przynajmniej w motosporcie.


--------------------
MX-5 NB 1.8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Wed, 22 Apr 2009 - 16:07
Post #5


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Widocznie mądry inżynier wiedział jak dobrać przełożenia, żeby zrobić skrzynię, która nie marnuje kilogramów na niepotrzebne koła zębate.
BTW ponieważ schemat przełączania dog-leg-first wział się z konstruowanych do sportu skrzyń bez synchronizatorów, mądrzy inżynierowie wymyślili, że najlepiej z punktu widzenia czasu zmiany biegów w kłówce jest umieścić dwójkę nad trójką.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Wed, 22 Apr 2009 - 16:35
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





A właśnie apropo takiej skrzyni, nie wie ktos jakie numerki miały getragi z tym rozwiązaniem(1. do tyłu) bo znajomy miał w 635csi tylkonie wiem co tam siedziało... Czy jakaś firma jeszcze w cywilnych autach stosowała ten patent?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wroniasty
post Wed, 22 Apr 2009 - 16:47
Post #7


Frequent User
Dołączył: Mon, 31 October 2005
Skąd: Białystok





Np. Merc stosował takie rozwiązanie w W201 190 EVO

Jeśli mnie pamięć nie myli to skrzynia to Getrag 265 i była stosowała chyba i w Mercu i w BMW. Chociaż nie jestem pewien.


--------------------
MX-5 NB 1.8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moretti
post Wed, 22 Apr 2009 - 17:17
Post #8


Rookie
Dołączył: Sun, 12 April 2009





W BMW E30 265/5 GATRAG . Jeśli chodzi o przełożenie to piątka jest bezpośrednim biegiem 1:1 . Tak zakombinowali ze 5 nie przechodzi przez wałek pośredni . Nie ma szans ukręcenia zębów . biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
spoon
post Wed, 22 Apr 2009 - 17:26
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Fri, 02 May 2003
Skąd: Warszawa





W 911 ('70 i '72 rok) mialem takie skrzynie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Wed, 22 Apr 2009 - 17:32
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



chyba Żuk tak miał i na pewno starsze LT35 mercedesy 208/308 (kaczki) itp


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Wed, 22 Apr 2009 - 17:35
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





I Iveco Daily. Ale tu chodziło o cos innego niż o szybkie zmiany raczej.


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adamac
post Wed, 22 Apr 2009 - 17:35
Post #12


Frequent User
Dołączył: Wed, 22 October 2008





CYTAT(kidzio_r5gtt @ Wed, 22 Apr 2009 - 17:32) *
chyba Żuk tak miał i na pewno starsze LT35 mercedesy 208/308 (kaczki) itp


Żuk niekoniecznie, ale napewno lublin tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moretti
post Wed, 22 Apr 2009 - 17:44
Post #13


Rookie
Dołączył: Sun, 12 April 2009





CYTAT(Czacza @ Wed, 22 Apr 2009 - 17:35) *
I Iveco Daily. Ale tu chodziło o cos innego niż o szybkie zmiany raczej.

Właśnie ? I o co tu chodzi w Iveco ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Wed, 22 Apr 2009 - 17:51
Post #14


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





O to samo. Jedynka jest tak krótka, że używa się jej tylko do startu z zatrzymania.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Wed, 22 Apr 2009 - 20:26
Post #15


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(moretti @ Wed, 22 Apr 2009 - 17:44) *
Właśnie ? I o co tu chodzi w Iveco ?


O łatwość rozbujania zakopanego auta.

CYTAT(hwojtek @ Wed, 22 Apr 2009 - 17:51) *
O to samo. Jedynka jest tak krótka, że używa się jej tylko do startu z zatrzymania.


Wiesz, w Iveco masz tych biegów pięć. W Żuniu były trzy, więc trochę trudno było jeszcze rezygnować z jedynki w jeździe na codzień wink.gif

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Wed, 22 Apr 2009 - 23:30
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





CYTAT(hwojtek @ Wed, 22 Apr 2009 - 17:51) *
O to samo. Jedynka jest tak krótka, że używa się jej tylko do startu z zatrzymania.

Zdziwiłbyś się, puki nie załadowany na maxa, to spokojnie się możesz bez jedynki obywać.Do startu stojacego i to też nie zawsze...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Thu, 23 Apr 2009 - 00:51
Post #17


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Wiem doskonale, bo trochę takiego poużywałem kiedyś - ale tylko załadowanego wink.gif


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Thu, 23 Apr 2009 - 08:26
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





'alpina jedynke do tylu wpina' cytujac jakis bmw hh


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Sat, 25 Apr 2009 - 10:19
Post #19


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





No i jeszcze lamborghini diablo oraz porsche 928 smile.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Wed, 29 Apr 2009 - 16:22
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





W Iveco jedynki używałem tylko do ruszenia BARDZO załadowanym autem pod stromy podjazd. W każdej innej sytuacji dwójka spokojnie starczała.


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 12:09