Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Diesel 2.2 MZR CD z Mazdy 6
Knutomaniak
post Sun, 05 Jan 2014 - 11:10
Post #1


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd





W sieci trudno o sprawdzone informacje nt tego silnika. Juz wiecej informacji mozna znalezc nt 2.0 mzr cd, ale 2.2 (163, 180 lub 185 PS) uchodzi za mniej awaryjny i oszczedniejszy, stad moje zainteresowanie tym motorem.

Jedno co wiem, to to, ze jest na lancuchu. Czy ktos z Was ma infomacje nt silnika 2.2:

1. Jakie siedzi tam turbo?
2. Jak sie to programuje (sterownik Denso), wiem, ze sa programy 'light' na 195 i 'hard' na 215 PS
3. Czy ten motor to konstrukcja wlasna Mazdy, czy jakas hybryda koncernowa?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 05 Jan 2014 - 11:10
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kmink
post Mon, 06 Jan 2014 - 15:42
Post #2


Super User
Dołączył: Wed, 20 September 2006
Skąd: Poznań





Najlepiej gdybyś poszukał informacji na forum mazdy ;-)
Silnik 2.2 występował w kilku wersjach mocowych, każda z nich to taki sam silnik i osprzęt, najmocniejsza wersja ma dodatkowo inny układ wydechowy.
Nie ma problemu z programowaniem tych aut, przyrosty też są na przyzwoitym poziomie.
Najnowsze modele(GJ) na razie są nie programowalne(tak było 2a miesiące temu), miałem dwie sztuki z 2013 i oba wyjechały na boxach (słabe przyrosty rzędu 20hp/40nm).


--------------------
Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Mon, 06 Jan 2014 - 22:17
Post #3


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd





Forum mazdy jest skape w informacje, mam wrazenie, ze uzytkownicy aut typu mazda, toyota nie sa zainteresowani szczegolami technicznymi i nie maja wiedzy na taki temat. Nie znalazlem tez nawet na zagranicznych formach info nt turbiny, ale skoro robia wiecej niz 200 PS, to zapewne siedzi tam cos wiekszego niz GT1749.

Akurat zapytanie moje dotyczy aut II generacji - czyli lata 09-11, wiec z tego, co piszesz powinny sie programowac bez zadnego problemu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Tue, 07 Jan 2014 - 08:53
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





To jak już zrobisz ten program IC i wydech to napisz co to daje na forum mazdy, ono na to czeka wink.gif


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarek999
post Tue, 07 Jan 2014 - 09:53
Post #5


Rookie
Dołączył: Tue, 07 January 2014





Turbina siedzi Firma: IHI Model:RHV4 Typ:VJ40,VJ41,VJ42,VJ44,VJ45. Silnik to konstrukcja Mazdy R2BF
Go to the top of the page
 
+Quote Post
damianko
post Sat, 14 Mar 2015 - 07:18
Post #6


Rookie
Dołączył: Mon, 25 April 2011





Odkopę wątek.


Czy ktoś ma informacje jakie większe turbo można w miarę bezkolizyjnie wsadzić do tego silnika w maździe 6 i czy okolice 250 km są w miarę bezpiecznie dla tego silnika?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukey
post Sat, 14 Mar 2015 - 11:04
Post #7


Super User
Dołączył: Tue, 29 May 2007
Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa





Ja tylko napisze ze mam kilku kolegów którzy maja te mazdy na taksówce . Wszyscy wymieniali łańcuch po jakis 50-60 tys mil. W uk za wymianę rozrządu firmy liczą conajmniej 2 razy tyle co za normalny rozrząd na pasku. Roczniki '09 '10


--------------------
Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress...
,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
damianko
post Sat, 14 Mar 2015 - 16:10
Post #8


Rookie
Dołączył: Mon, 25 April 2011





Ale ja o turbinach a nie łańcuchach chciałem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarek999
post Sat, 14 Mar 2015 - 19:32
Post #9


Rookie
Dołączył: Tue, 07 January 2014





http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.p...31&t=170052 Tutaj trochę poczytasz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
damianko
post Sat, 14 Mar 2015 - 20:40
Post #10


Rookie
Dołączył: Mon, 25 April 2011





Czyli dalej nie wiem nic o turbinach.... Chyba będę musiał tworzyć coś samemu...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kmink
post Sat, 18 Apr 2015 - 22:31
Post #11


Super User
Dołączył: Wed, 20 September 2006
Skąd: Poznań





https://www.facebook.com/permalink.php?stor...mp;notif_t=like





--------------------
Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iktorn92
post Sun, 19 Apr 2015 - 08:57
Post #12


Frequent User
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Jelenia Góra





Właśnie widziałem ten wykres i jestem pod mega wrażeniem. Jak sprzęgło znosi te 500nm - jaki przebieg wozu? Czy możesz zdradzić czemu seria nie trzymała kompletnie mocy? Co było przyczyną? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kmink
post Sun, 19 Apr 2015 - 13:23
Post #13


Super User
Dołączył: Wed, 20 September 2006
Skąd: Poznań





Ten typ tak ma, wystarczy pojeździć autem po mieście i się zamula nie wiadomo dlaczego.
Robiłem takie Mazdy już wcześniej, nawet zdarzyła się wersja 125hp biggrin.gif
Wszystkie w okolice 200-220hp.500-530Nm i nie słyszałem jeszcze, żeby był jakiś
problem z układem przeniesienia napędu itp
Na marginesie dodam, że w samochodzie wyjęty jest DPF, a z tyłu
czysto, zero dymu...Denso robi robotę :-)


--------------------
Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iktorn92
post Sun, 19 Apr 2015 - 15:07
Post #14


Frequent User
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Jelenia Góra





U mnie w RF7J też DPF off i czyściutko, jedynie jak po mieście polata to zakopci parę razy, ale sprzęgła chyba inne bo to w serii 2.0 liche takie jakieś..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radekrp90
post Mon, 20 Apr 2015 - 11:32
Post #15


Frequent User
Dołączył: Fri, 27 March 2009





CYTAT(kmink @ Sun, 19 Apr 2015 - 13:23) *
(...)
Na marginesie dodam, że w samochodzie wyjęty jest DPF, a z tyłu
czysto, zero dymu...Denso robi robotę :-)

Z tego co pamiętam to nawet w był jakiś test dla niemieckiej prasy i tylko Mazda spełniała normy mimo braku filtra. Coś w tym jest!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Mon, 20 Apr 2015 - 19:33
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





A nie pomylił Ci się z normą emisji Euro 6 i brakiem dozowania mocznika w SCR?


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 08:16