Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Datsun/Nissan Bluebird 910 SSS, LHD?
ju-by
post Mon, 11 Jul 2011 - 17:06
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Czy Nissan Bluebird serii 910 w wersji SSS (silnik L18) występował w wersji LHD? Czy wychodziły SSS z jednostką wolnossącą, czy tylko L18T? Antek - nie ukrywam, że liczę na Twoją wiedzę, bo wujek google nie pomaga..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 11 Jul 2011 - 17:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Marlon
post Mon, 11 Jul 2011 - 19:28
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





Złomnik rulez widzę smile.gif


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Mon, 11 Jul 2011 - 19:53
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Jak najbardziej tak - pół dnia szukam info o tym żelazie, już dzisiejszy powrót do Warszawy (kiedy jeszcze nie wiedziałem, czy trafiło na wspomniany portal, choć byłem przekonany, że wcześniej czy później tak się stanie) upływał na rozważaniach skąd to się mogło w polszy/na allegro objawić. Widzę, że jesteś świetny w wyszukiwaniu źródeł - może więc rzucisz jakimś linkiem, albo czymkolwiek o jakiejś wartości merytorycznej?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Mon, 11 Jul 2011 - 20:34
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





Nie chodzi o wyszukiwanie źródeł, po prostu czytałem ten art i moim zdaniem ten datsun to "wannabe"... choć z drugiej strony kto chciałby w Polsce robić podróbkę czegoś kompletnie nieznanego. Dziwne. Może dwugaźnikowy silnik jest od wersji SSS a buda od zwykłego lhd coupe.

Z tego co wyszukałem, to mam wrażenie że w serii 910 nie było SSS w dwóch furtkach, o lhd nie mówiąc, ale ja nie poswięciłem temu zadaniu połowy dnia.

EDIT: a jednak - też na złomniku ktoś to odszukał http://www.nettiauto.com/datsun/bluebird/3930461 i większość elementów jest identyczna, ten zagraniczny ma nalepkę 1.8sss, identyczna tapicerka, taki sam bałagan pod maską laugh.gif a więc jednak, jakaś nieudokumentowana wersja.


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Mon, 11 Jul 2011 - 21:41
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





No proszę, dziękuję za ten link. Czyli nie tylko w FSO powstawały "nieudokumentowane" wersje aut wink.gif Ciekawe czy właściciel złomnika będzie miał na tyle cywilnej odwagi, żeby przeprosić właściciela auta z którym już wdał się w "pyskówkę" lub przynajmniej sprostować krzywdzące domysły. Jak widzę nie tylko warsztat u niego szwankuje, ale i kwestie merytoryczne. Choć i tak uwielbiam złomnik jako świetną odskocznię od nowomodnej motoryzacji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Mon, 11 Jul 2011 - 22:06
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





Wiesz, to jest dość nieformalny blog, nawet jeśli właściciel ma zawodowo coś wspólnego z pisaniem o samochodach. Teraz jest moda na taką "wyluzowaną" manierę, że przypomnę np. magazyn MotorMania.


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Mon, 11 Jul 2011 - 22:28
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Moim zdaniem ta wyluzowana maniera, jak to ładnie nazwałeś, to jeden z największych atutów złomnika. Gorzej jest z poprawnością językową (i nie mam tu na myśli celowych zabiegów, które jak wspomniałem lubię, a ewidentny brak warsztatu przekładający się na błędy których nie powinien robić średnio rozgarnięty Polak po gimnazjum/szkole podstawowej) i czasem, jak w tej sprawie, fail-e merytoryczne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Tue, 12 Jul 2011 - 15:38
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





niestety na wszystkim znac sie nie mozna, a stare zelazo ma to do siebie ze jest slabo udokumentowane w necie jak jest nietypowe

a wiadomo ze czego nie ma w google to nie istnieje tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Wed, 13 Jul 2011 - 01:08
Post #9


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Sorry że dopiero odpowiadam, wcześniej nie zauważyłem tego tematu. O ile mi wiadomo to L18 z dwoma gaźnikami Hitachi-SU i ostrzejszym wałkiem występował przede wszystkim na rynku angielskim w modelach 180B i 910. Być może - nie jestem co do tego pewien - L18T znalazł się także w europejskim Bluebirdzie (910) SSS. W tamtych czasach było to możliwe. Będę musiał podpytać kolegę który ma takie auto.

Swoją drogą, różnice między poszczególnymi silnikami serii L są na tyle niewielkie, że na bazie praktycznie każdego bloku można "z klocków" zbudować naprawdę fajny silnik. Dotyczy to zarówno cztero- jak i sześciocylindrówek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DubSon
post Sun, 09 Nov 2014 - 19:52
Post #10


Rookie
Dołączył: Sun, 22 April 2012





Witam, wiem, że odgrzeję kotleta, ale jestem w posiadaniu 910SSS L18 N/A LHD
Wiem, że w PL jest jeszcze jeden, mam kontakt z jego poprzednim właścicielem, wiem, że pojechał od niego do Gdańska i na tym trop się urywa.
Wie może ktoś coś więcej? Trochę mi zależy, bo potrzebuję parę części, których za nic nigdy nie mogę dostać, np. szyba czołowa...

Pozdrawiam serdecznie!


--------------------
Nissan/Datsun Cherry N12 1982r. - dupowóz
Datsun Bluebird 910SSS - in progress - weekendowóz
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 06:07