Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> D.I.Y uniwersalny launch control, czli po polsku procedura startu wykonana prezemnie
Quaki
post Wed, 23 Jun 2010 - 17:58
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2004





Witam
Oto rzecz nad ktora pracowalem dosc dlugo bo w sumie poczatki byly w zimie (i jedna z niewielu ktore przetrwaly crash systemu na moim kompie wiec nie musilem calosci robic od nowa)
Jest to uniwersalna procedura startowa co to jest procedura startowa wiekszosc wie jesli ktos nie wie to w skrocie jest to urzadzenie ktore sluzy do ustalania stalych obrotow z ktorych chcemy wystartowac co umozliwia wykonywanie powtarzalnych startow (a w przypadku silnikow z turbina napompowanie ukladu tak zeby nie startowac z podcisnienia nie mylic z podtrzymaniem turbiny bo to dwa rozne systemy) a uniwersalna dlatego ze mozna ja podpiac praktycznie do kazdego auta z zaplonem iskrowym dziala to tak

http://www.youtube.com/watch?v=ON510plIceo

Bardzo wazna uwaga prosze sie nie sugerowac tym ze podczas dzialania procedury obrotomiezr tak warjuje jest to zwiazane z tym ze urzadzenie steruje cewka z ktorej brane sa impulsy do obrotomierza co powoduje takie dziwne zachowanie sie obrotomierza urzadzenie utrzymuje jednak stale obroty na wybranym poziomie (przy puszczeniu przycisku obrotomierz momentalnie wskakuje na swoje miejsce)
Jak sie uzywa tego urzadzenia zeby ustawic zadane obroty wkrecamy silnik do tych obrotow i naciskamy czerwony przycisk na obudowie (ustawienie obrotow sygnalizuje dwukrotne zapalenie sie diody na 0,5 s) teraz gdy bedziemy trzymac przycisk procedury startowej i zwiekszac obroty (wciskamy gaz) obroty nie przekrocza zadanej wartosci dopiero puszczenie przycisku powoduje dalszy wzrost obrotow bez przycisku samochod dziala normalnie
Jak ktos ma jakies pomysly sugestie lub zastrzezenia itp. itd. to dawac smile.gif
Pozdrawiam
ps. teraz prace trwaja nad obiecanym pozycjonowaniem aut przy przy pomiarze czasu na 1/4 mili (obiecalem kumplom ze im to zrobie wink.gif )


--------------------
Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html
Wielokanałowy wskaźnik EGT
http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 23 Jun 2010 - 17:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
CZUCZU
post Wed, 23 Jun 2010 - 18:42
Post #2


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





ile i czy podejdzie do cc bo jestem chetny
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Amorr
post Wed, 23 Jun 2010 - 18:48
Post #3


Super User
Dołączył: Fri, 27 January 2006
Skąd: Lublin





gooooood shit
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Wed, 23 Jun 2010 - 19:24
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





jak wygląda pamięc i kasacja ustawionej wcześniej wartości?


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Wed, 23 Jun 2010 - 19:30
Post #5


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





i jaki termin realizacji bo gsmp niebawem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Quaki
post Wed, 23 Jun 2010 - 20:07
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2004





Ani terminu realizacji ani ceny nieznam bo to powstalo dopiero w jednym egzemplarzu (i wcale nie wiem czy powstanie ich wiecej smile.gif ale kto wie )
Co do pamieci wyglada to tak ze pamiec jest nieulotna czyli raz zapisana bedzie dostepna nawet po wylaczeniu urzadeznia kasowanie polega na ponownym zaprogramowaniu wartosci obrotow poprzez nacisniecie przycisku na obudowie
Pozdrawiam


--------------------
Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html
Wielokanałowy wskaźnik EGT
http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Glaniu
post Wed, 23 Jun 2010 - 21:33
Post #7


User
Dołączył: Tue, 21 August 2007
Skąd: Kraków





A na jakiej zasadzie napompuje sie turbina?

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zgred
post Wed, 23 Jun 2010 - 21:46
Post #8


Super User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Warszawa/Raszyn





Przeczytaj co jest napisane...

Ciekawy motyw,taki trochę sposób na znajdowanie trakcji


--------------------
WARNING! Small children may get sucked into turbo!


X20SED+td05-16=300....
B235+???=??? się zaczyna robić
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Wed, 23 Jun 2010 - 22:13
Post #9


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Bedzie dupa bo wylaczasz cewki a paliwo zalewa swiece = zamula na starcie i problemy z paleniem na wszystkie cylindry przez chwile.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Wed, 23 Jun 2010 - 23:26
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





CYTAT(Quaki @ Wed, 23 Jun 2010 - 17:58) *
Jak ktos ma jakies pomysly sugestie lub zastrzezenia itp. itd. to dawac smile.gif

(i wcale nie wiem czy powstanie ich wiecej)


zastrzeżenie: logika kuleje

a poza tym zapowiada się fajnie, ale próbowałeś już z tego ruszyć? Uniwersalne to, to też nie jest, w słabszych N/A lepiej sprawdzi się start z rozpędzającego się koła zamachowego.



Go to the top of the page
 
+Quote Post
Quaki
post Thu, 24 Jun 2010 - 10:40
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2004





Maxim555 moze zle sie wyrazilem mozlwie ze powstanie ich wiecej ale nie wiem czy bede je sprzedawal (wiecej czyli udoskonalony model w sensie). Co do startow to nie bylo kiedy dopiero wczoraj cale urazdenie zlozylem tak zeby dzialalo (braki w czasie ) moze dzis przetsetuje na drodze . Co do slabszych N/A sie nie wypowiadam nie mam takiego auta wiec nie bardzo jest jak porownac.
Colin czesciowo sie zgadzam ale nic nie stoi na przeszkodzie zeby rownoczesnie z zaplonem odciac paliwo pozatym z tej metody korzysta dosc duzo urzadzen miedzy innymi omex armtech czy gizzmo pociaga ona za soba rozne problemy ale odciecie samego paliwa tez nie jest rozwiazaniem bo tez ma swoje minusy ogolnie urzadzenie odcina zaplon na 10ms potem sprawdza predkosc obrotowa (wlacza normalne zasilanie i jesli predkosc obrotowa spadla to zasilanie zostaje wlaczone jesli nie to znowu je wylacza na plytce jest miejsce na potecjometr ktorym dlugosc tych przerw bedzie mozna regulowac )
Glaniu to chyba jasne ze jak tzrymam gaz nawet na postoju to auto sie napompompuje (wiadomo ze nie do wartosci jak przy jezdzie ale nie bedziesz startowal z podcisnienia) no chyba ze masz turbine wielkosci malego wiadra to wtedy nici z napompowania
Pozdrawiam


--------------------
Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html
Wielokanałowy wskaźnik EGT
http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Thu, 24 Jun 2010 - 11:12
Post #12


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Z wtryskiem juz lepiej. Ogolnie dziala to jak bee-r rev limiter czy jakos tak, a to juz koledze pomoglo moim zdaniem doprowadzic do awarii s14...


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Quaki
post Thu, 24 Jun 2010 - 11:59
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2004





Colin niestety strona bee-r jest w pieknych krzaczkach i nie bardzo moge ja przeczytac (takze co do zasady dzialnia ich urzadzenia sie nie wypowiadam) ogolnie zasada dzialania mojego jest bardzo podobna do zasady dzialania urzadzenia firmy omex a nie slyszalem zeby te urzadeznia komus "zepsuly silnik"(chociaz przy dlugim palowaniu na procedurze sadze ze jest to mozlwie ale to tzreba by sie tm bezsensownie bawic kilka minut a nie max 30sekund jak jest w instrukcji ). Schemat podlaczenia mojego urzadeznia sie troszke rozni od schematu podlaczenia tego bee-ra (cos znalazlem w koncu po angielsku smile.gif ) z uwagi na to ze ja nie do konca odcinam cewke, odciecie cewki w momencie kiedy jest ona naladowana spowodowaloby wystapienie iskry (a ta moglaby wystapic w nieodpwoiednim momencie co mogloby pociagnac za soba spalnie stukowe a ze urzadzenie cyklicznie wlacza sie i wylacza moglo by to miec smutne skutki), z tego powodu u mnie cewk nie jest odlaczana tylko zawieszona poprzez stale ladowanie (oczywiscie stale w momencie dzialania ogranicznika ) dzieki temu nie wystepuja iskra w jakims nieodpwoiednim momencie. Odciecie naraz i iskry i wtryskow lub tez samych wtryskow nie jest jakims problemem mozna to wykonac bez wilekiego nakladu pracy.
A tak z ciekawosci co zostalo uszkodzone w silniku tego kolegi?
Pozdrawiam


--------------------
Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html
Wielokanałowy wskaźnik EGT
http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Thu, 24 Jun 2010 - 12:11
Post #14


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Ten przypadek nissana byl raczej na tej samej zasadzie co problemy z odcinka w tymsamym silniku gdy sie uzywa AEM EMS. Wystepowanie iskry nie ma nic do tego.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Thu, 24 Jun 2010 - 12:15
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





CYTAT(Colin @ Thu, 24 Jun 2010 - 12:11) *
Ten przypadek nissana byl raczej na tej samej zasadzie co problemy z odcinka w tymsamym silniku gdy sie uzywa AEM EMS. Wystepowanie iskry nie ma nic do tego.


Colin - opisz problem bo jestem ciekawy co konkretnie sie stalo i o co biega z odcinka w tym silniku przy stosowaniu AEM EMS?


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
burski
post Thu, 24 Jun 2010 - 14:11
Post #16


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





Znane są przypadki, że łamią się od takiej odcinki igreki w SR20DET. Pewnie o tę awarię chodzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PiurielSR
post Thu, 24 Jun 2010 - 20:21
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Sat, 17 November 2007
Skąd: Łódź





CYTAT(burski @ Thu, 24 Jun 2010 - 14:11) *
Znane są przypadki, że łamią się od takiej odcinki igreki w SR20DET. Pewnie o tę awarię chodzi.


Hahahaha wygrałeś laugh.gif

Temat do zamknięcia... biggrin.gif

A jak miała by się ta sprawa w TDI czy ogólnie ma to prawo bytu w jakimkolwiek Dieselu?


--------------------
╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mate96
post Thu, 24 Jun 2010 - 20:25
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





Diesel raczej odpada. W nowych trzeba by było po prostu eksperymentować z wcięciem się w czujniki położenia pedału gazu i zastepować ich rezystancje ustawialna wartoscią


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Quaki
post Fri, 25 Jun 2010 - 13:39
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2004





Co do diesla sie nie wypowiadam bo sie nie znam jesli jest cos co mozna odciac na 20milisekudn (tak zeby autko zdazylo ograniczyc obroty i sie nie zadlawilo) i ponownie wlaczyc to pewnie sie da ale neich sie wypowiedza ci co sie znaja lepiej odemnie.
Ja bym tez prosil o opis tego co sie zepsulo w tamtym samochodzie ,pomijam juz ze nie wiem co to sa igreki jakas fachowa nazwa tego istnieje? (bo jakos nie sadze zeby igreki bylo fachowa nazwa tego elementu)
Jedynym mankamentem takiego systemu o ktorym slyszalem to fakt ze przy dlugim "palowaniu " na takiej odcince mozna w koncu doprowadzic ze paliwo ktore nadal jest podawane do cylindra zmyje olej z gladzi cylindrowej ale nikt kto mial taka usterke sie niegdy nie odezwal to byly jedynie dywagacje (chyba ze ktos mial taka usterke sciele zwiazana z takim systemem ale nie w formie mialem silnik padniety i jak to zalozylem to mi padl calkiem bo to raczej ma malo wspolnego jedno z drugim)
Pozdrawiam


--------------------
Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html
Wielokanałowy wskaźnik EGT
http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Fri, 25 Jun 2010 - 14:06
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





zostaje jeszcze temat grzejącego się katalizatora (jeżeli jest ) przez nie spalone paliwo co może skończyć się pożarem przy dłuższej zabawie
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 07:55